call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
الگوریتم های گوگل

مهم‌ترین الگوریتم های گوگل که سرنوشت سایتتان را رقم می‌زنند!

  • یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو به آن توجه کنید، الگوریتم‌های گوگل است. اجازه بدهید راهنمای الگوریتم‌های گوگل را اینگونه برای شما شروع کنیم. زندگی کردن در هر شهری بدون اطلاع از قوانین آن کار سختی است. گوگل هم به عنوان بزرگ‌ترین شهر اینترنتی دنیا مجموعه قوانینی دارد. به این قوانین الگوریتم‌های گوگل می‌گویند.

    اگر صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید و قصد دارید در نتایج برتر موتور جستجو حضور داشته باشید، لازم است با مبانی سئو آشنا باشید؛ یکی از مبانی سئو الگوریتم‌های گوگل است و شما نه تنها باید این الگوریتم‌ها را بشناسید، بلکه باید آن‌ها را موبه‌مو اجرا کنید. اینگونه در چشم گوگل تبدیل به یک شهروند نمونه میشوید و به پاس زحماتتان از او رتبه میگیرید.

    در این مقاله ابتدا با مفهوم الگوریتم‌ آشنا می‌شویم و سپس مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل را معرفی می‌کنیم.

     

    کشف-الگوریتم

    الگوریتم چیست؟

    الگوریتم در لغت به‌معنای مجموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هاست که به‌صورت مرحله‌ای انجام می‌شوند تا ما را به نتیجۀ دلخواه برسانند. 

    اجازه بدهید مفهوم الگوریتم را با یک مثال برای شما توضیح دهیم. تصور کنید می‌خواهیم قرمه سبزی بپزیم. ابتدا لوبیا را خیس می‌کنیم؛ سپس پیاز را خورد کرده و آن را سرخ می‌کنیم؛ بعد ادویه را اضافه می‌کنیم و به همین ترتیب بقیه مراحل پخت را انجام می‌دهیم. پختن قرمه‌سبزی به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها نیاز دارد که باید یکی پس از دیگری انجام شوند. به این دستورالعمل‌ها الگوریتم می‌گویند.

     

    نحوه-کارکرد-الگوریتم-های-گوگل

    الگوریتم گوگل چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

    حالا که با تعریف الگوریتم آشنا شدید، درک کردن الگوریتم گوگل برایتان راحت می‌شود. الگوریتم‌های گوگل به مجموعه قوانینی گفته می‌شود که گوگل ارائه کرده است.

    یک جمله متداول وجود دارد که در تمام مهمانی‌های ایرانی استفاده می‌شود. احتمالا شما هم این جمله را شنیده‌اید: «دم در بده! بیا بالای مجلس بشین.» این همان جمله‌ای است که گوگل به سایت‌هایی که الگوریتم‌هایش را رعایت کنند می‌گوید و آن‌ها را در بالای صفحه نتایج موتور جستجو می‌نشاند؛ دقیقا رو به روی چشم مخاطبان! 

    در این قسمت یاد گرفتیم که الگوریتم گوگل چیست؛ اما آیا تابحال از خود پرسیده‌اید که هدف گوگل از ارائه دادن این همه الگوریتم مختلف چه بوده است؟ در قسمت بعدی به این سوال پاسخ می‌دهیم.

     

    قوانین الگوریتم

    هدف گوگل از ارائه دادن این همه الگوریتم‌ مختلف چیست؟

    تمام تلاش گوگل به دست آوردن رضایت کاربرانش است؛ اما رضایت کاربران چگونه تأمین می‌شود؟ در صورتی که به‌سرعت به پاسخ سوال‌هایشان دست پیدا کنند. حالا گوگل برای اطمینان از اینکه کاربران به‌سرعت به جواب سوال‌هایشان دست پیدا می‌کنند مجموعه قوانینی را وضع کرده است. این قوانین همان الگوریتم‌های گوگل هستند.

    هر کدام از سایت‌هایی که این قوانین را رعایت کنند مورد تشویق گوگل قرار می‌گیرند و در رتبه‌های برتر گوگل جای دارند. هر کدام از سایت‌هایی که این قوانین را رعایت نکنند مورد غضب گوگل قرار گرفته و طبعا رتبه‌های خوبی از او نمی‌گیرند.

    هدف تمام الگوریتم‌های گوگل تنها یک چیز است: رضایت کاربر!

    پس هر وقت شک کردید که آیا برخلاف الگوریتم‌های گوگل عمل می‌کنید یا نه، فقط کافی است یک سوال از خود بپرسید: آیا این عمل، رضایت کاربر را به دنبال دارد؟ اگر جوابتان بله بود، با خیال راحت به کارتان ادامه دهید. اگر جوابتان نه بود بهتر است درمورد کاری که می‌خواهید انجام دهید دوباره فکر کنید.

     

    ۲ نکته مهم درباره الگوریتم های گوگل!

    در مورد الگوریتم های گوگب باید موارد زیر را بدانید.

     

    ۱- گوگل هیچ‌گاه نحوۀ عملکرد الگوریتم‌هایش را فاش نمی‌کند

    هیچکس نمی‌داند که این الگوریتم‌ها دقیقا چگونه کار می‌کنند. در حقیقت اطلاعاتی که درمورد این الگوریتم‌ها وجود دارد با آزمون‌وخطا و تجربه به دست آمده است. به همین دلیل لازم است سئوی سایتتان را به سئوکارانی بسپارید که تخصص و تجربۀ زیادی دارند. اگر به افراد متخصص و باتجربه برای سئوی سایتتان نیاز دارید می‌توانید روی متخصصان نبض مارکتینگ حساب کنید.

     

    ۲- الگوریتم‌های گوگل مدام به‌روزرسانی می‌شوند

    هرسال هزاران تغییر ریزودرشت در الگوریتم‌های گوگل اتفاق می‌افتد. بعضی از این به‌روزرسانی‌ها آنقدر جزئی هستند که هیچکس متوجه آن‌ها نمی‌شود. بعضی دیگر هم آن‌قدر در نتایج موتور جستجو تغییرات به وجود آورده و سروصدا به پا می‌کنند که حتی گوگل هم درمورد آن‌ها صحبت کرده و برای آن‌ها اسم انتخاب می‌کند.

    ما در این مقاله دربارۀ دسته دوم الگوریتم‌های گوگل صحبت می‌کنیم.

     

    مهمترین-الگوریتم-های-گوگل

    معرفی ۲۱ مورد از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل

    گوگل برای نام‌گذاری بسیاری از الگوریتم‌هایش از اسم حیوانات مختلف استفاده کرده است. برای رتبه گرفتن از گوگل باید وارد باغ‌وحش گوگل شوید و هرلحظه حواستان باشد که به قوانین این جنگل احترام بگذارید تا خدایی نکرده آسیب نبینید.

     

    الگوریتم پاندا

    الگوریتم پاندا (Panda Algorithm)

    دنیای گوگل بدون پاندا چگونه بود؟ قبل از تولد پاندا، گوگل را که باز می‌کردی همان‌طور محتوای بی کیفیت بود که از در و دیوار بر سرت می‌ریخت. به هزار امید و آرزو موضوعی را سرچ می‌کردی و با تیتر «راهنمای جامع فلان چیز» وارد یک سایت می‌شدی. این جا بود که با خودت می‌گفتی به به! الان وارد سایت می‌شوم و تمام اطلاعاتی که می‌خواهم را به دست می‌آورم. اما وارد سایت که می‌شدی می‌دیدی راهنمای جامعی که وعده اش را داده بودند تنها دو خط است! تنها دو خط!

    در آن دوران صاحبان بعضی از سایت‌ها حسابی از نقطه ضعف گوگل استفاده کردند و تا می‌توانستند محتوای بی کیفیت به مردم قالب کردند. چگونه؟ با چپاندن تعداد زیادی کلیدواژه در محتوای خود. 

    نتیجه این بود: سایت‌هایی در رتبه های برتر گوگل قرار گرفتند که در حقیقت شایسته آن نبودند.

    پاندا وارد میدان می‌شود… 

    روزانه کرور کرور محتوای بی کیفیت در گوگل بارگذاری می‌شد. تا اینکه گوگل دست به کار شد و از الگوریتم جدیدش رونمایی کرد. با رونمایی از این الگوریتم کشتی خیلی از سایت‌ها به گل نشست. این داستان یک نکته اخلاقی برای ما دارد:

    هیچوقت سعی نکنیم از نقطه ضعف‌های گوگل سوءاستفاده کنیم. چون هر لحظه ممکن است گوگل با ارائه یک الگوریتم جدید نقطه ضعفش را برطرف کند و ما را از عرش به فرش برساند.

    پاندای گوگل تنها یک خط قرمز دارد: محتوای بی ارزش! تا وقتی که از این خط قرمز عبور نکنید با یک حیوان کاملا مهربان و دوست داشتنی مواجهید؛ اما امان از آن زمانی که از این خط قرمز بگذرید. حساب و کتابش با خودتان است! 

    جالب است بدانید که بسیاری از فیلسوفان چینی معتقد هستند که جهان از دو نیروی متضاد یعنی یین و یانگ ساخته شده است. پاندا با دارا بودن خز سیاه و سفید متضاد، یکی از نمادهای این فلسفه است. چینی ها معتقد هستند که وقتی یین و یانگ به تعادل می‌رسند، آرامش و هارمونی به وجود می‌آید. 

    الگوریتم پاندا هم همینطور است. در عین حال که بسیار مهربان و دوست داشتنی است می‌تواند آتشی به پا کند که تا سال ها دامنتان را بگیرد. از ما می‌شنوید فکر بارگذاری محتوای کپی، کوتاه و بی کیفیت را از سرتان بیرون کنید.

     

    الگوریتم پنگوئن

    الگوریتم پنگوئن (Penguin Algorithm)

    دنیای گوگل قبل از پنگوئن چگونه بود؟ قضیه از این قرار بود که هرچه لینک‌های بیشتری به یک صفحه اشاره می‌کردند اعتبار آن صفحه نزد گوگل بیشتر می‌شد. این شد که خیلی از سایت‌ها شروع کردند به لینک‌سازی اسپم و غیرطبیعی. این قضیه تا جایی ادامه پیدا کرد که هر سایتی تبدیل شده بود به مزرعه‌ای از لینک‌ها! اینگونه بود که گوگل دست به کار شد و از الگوریتم جدید خود به نام پنگوئن رونمایی کرد. 

    گوگل از پنگوئن رونمایی کرد… 

    پنگوئن با ورودش به گوگل، خیلی از سایت‌هایی که از لینک‌سازی‌ غیرطبیعی استفاده می‌کردند را از میدان به در کرد. اما لینک‌سازی غیرطبیعی تنها موردی نیست که پنگوئن بررسی می‌کند. مورد دیگری که الگوریتم پنگوئن دربارۀ یک سایت بررسی می‌کند، کلیدواژه‌های به کار رفته در آن است؛ بنابراین اگر می‌خواهید از خشم پنگوئن در امان بمانید، حواستان باشد که در لینک‌سازی و استفاده از کلمات کلیدی زیاده‌روی نکنید.

     

    الگوریتم گورخر

    الگوریتم گورخر (Zebra Algorithm)

    به هر حال گوگل این همه اعتبار خود را از سر راه نیاورده و بابت آن کلی زحمت کشیده است. یکی از کارهایی که گوگل در راستای افزایش اعتبار خود انجام داده است، رونمایی از الگوریتم گورخر است. گورخر از هرگونه کلاه‌برداری در سایت جلوگیری می‌کند. فعالیت الگوریتم گورخر به این صورت است که سایت‌های فروشگاهی بی‌کیفیت را شناسایی می‌کند و آن‌ها را به جست‌وجوکنندگان نمایش نمی‌دهد.

     

    الگوریتم رنک برین

    الگوریتم رنک برین (Rank Brain Algorithm)

    یکی از باهوش‌ترین الگوریتم‌های گوگل الگوریتم رنک برین است. این الگوریتم می‌تواند مفهوم عبارات و کلماتی که جست‌وجو می‌کنید را درک کند. ممکن است فقط ابتدای یک عبارت را سرچ کنید؛ اما گوگل منظور شما را فهمیده و عبارات پیشنهادی را به شما نشان می‌دهد. گوگل برای اینکه بهتر منظور شما را متوجه شود، از این الگوریتم استفاده می‌کند.

     

    الگوریتم مرغ مگس خوار

    الگوریتم مرغ مگس‌خوار (Hummingbird Algorithm)

    در گذشته گوگل، به وجود کلمۀ کلیدی در متن اهمیت زیادی می‌داد. این موضوع باعث شد بعضی سایت‌ها از این نکته سوءاستفاده کرده و در محتوای خود بیش از اندازه از کلمۀ کلیدی استفاده کنند.

    با وجود الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل توانست عبارات مرتبط با کلمۀ کلیدی را تشخیص بدهد. برای مثال اگر کلمۀ کلیدی شما «سئوی سایت» است، می‌توانید از عبارات مرتبط با این کلمه استفاده کنید. مثلا به جای اینکه در هر پاراگراف بنویسید سئوی سایت، می‌توانید از کلماتی مانند «بهینه‌سازی سایت» استفاده کنید.

     

    الگوریتم مام

    الگوریتم مام (MUM)

    الگوریتم MUM در میان الگوریتم‌های گوگل مثل آچار فرانسه عمل می‌کند. به‌طوری‌که هم‌زمان متن را درک می‌کند، به زبان‌های مختلف ترجمه می‌کند و تصاویر مرتبط با آن را نشان می‌دهد. خلاصه که به غیر از شکستن یخ حوض، همه کاری برای گوگل انجام می‌دهد.

    با وجود الگوریتم مام دیگر چیزی به اسم مانع زبانی وجود ندارد؛ برای مثال تصور کنید که شما قصد سفر به پاریس را دارید. در این صورت اطلاعاتی که بومیان پاریس به زبان فرانسوی در اینترنت منتشر کرده‌اند می‌تواند برای شما بسیار به درد بخور باشد. اما مشکل این جاست که شما زبان فرانسوی بلد نیستید. اما با وجود الگوریتم مام این قضیه را حل شده بدانید. 

    الگوریتم مام مثل یک انقلاب در الگوریتم های گوگل بود. می‌پرسید چرا؟ چون می‌تواند شکل‌های مختلف محتوا مانند عکس را درک کند. شاید عجیب به نظر برسد اما حقیقت دارد. برای مثال تصور کنید عکس یک لوگو را جایی می‌بینید اما نمی‌دانید این لوگو مربوط به کدام کسب‌وکار است. با استفاده از این الگوریتم، گوگل در عرض چند ثانیه هر اطلاعاتی که دربارۀ آن لوگو می‌خواهید را به شما می‌دهد.

    الگوریتم پیج رنک

    الگوریتم رتبه صفحه (Google PageRank Algorithm)

    در این الگوریتم تمام سایت به‌صورت کلی مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر اساس الگوریتم پیج رنک یا رتبه صفحه، سایتی در رتبه‌های برتر قرار می‌گیرد که با هدف کلی صفحه مرتبط‌‌‌‌‌تر باشد. یعنی سایت‌هایی از نظر گوگل امتیاز می‌گیرند که نیازهای مخاطب را مطابق با موضوع سایت برطرف کنند. البته این روزها این الگوریتم نسبت به الگوریتم‌های دیگر گوگل از اهمیت کمتری برخوردار است.

     

    الگوریتم تپه

    الگوریتم تپه (Hilltop Algorithm)

    گوگل طبق الگوریتم تپه، براساس لینک‌های تخصصی هر سایت به آن رتبه‌ می‌دهد؛ یعنی گوگل نگاه می‌کند که هر سایت چند لینک از سایت‌های معتبر دریافت کرده است و سپس به آن رتبه می‌دهد. فرق این الگوریتم با الگوریتم «پیج رنک» نیز در همین نگاه تخصصی به سایت‌هاست.

     

    الگوریتم ونیز

    الگوریتم ونیز (Venice Algorithm)

    هر کسب‌و‌کار نیاز دارد موقعیت مکانی خود را در گوگل نشان دهد. این اقدام باعث افزایش مشتریان می‌شود. قبل از ورود الگوریتم ونیز، شما نمی‌توانستید نقشۀ محل کار کسب‌و‌کار خود را در گوگل قرار دهید. بعد از رونمایی الگوریتم ونیز، الگوریتم موش کور و کبوتر هم در سال ۲۰۱۲ به باغ وحش گوگل راه پیدا کردند و وضعیت سرچ محلی را بهبود دادند.

    این سه الگوریتم در گوگل مثل یک خانواده در کنار هم برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می‌کنند. در ادامه با الگوریتم موش کور و کبوتر بیشتر آشنا می‌شوید.

     

    الگوریتم موش کور

    الگوریتم موش کور (Possum Algorithm)

    با وجود الگوریتم موش کور شما اگر یک رستوران در محلۀ خودتان داشته باشید، می‌توانید آن را در گوگل ثبت کنید. علاوه‌برآن می‌توانید آدرس و شماره تلفن خود را قرار دهید تا اگر کسی دربارۀ کسب‌وکار شما جست‌وجو کرد، به‌راحتی شما را پیدا کند.

     

    الگوریتم کبوتر

    الگوریتم کبوتر (Pigeon Algorithm)

    کلکسیون حیوانات گوگل همه چیز داشت به غیر از کبوتر! این شد که گوگل تصمیم گرفت کبوتر را هم به مجمموعۀ حیوانات خود اضافه کند. الگوریتم کبوتر به شما کمک می‌کند نزدیک‌ترین مکان‌ها را در اطراف خود پیدا کنید. برای مثال اگر همین الان مرورگر خود را بازکرده و عبارت «رستوران‌های اطراف من» را سرچ کنید، با رستوران‌هایی که در نزدیکی شما قرار دارند مواجه می‌شوید. جالب است. نه؟ همۀ این‌ها صدقه سر وجود الگوریتم کبوتر است.

     

    الگوریتم EMD

    الگوریتم Exact Match Domain) EMD)

    قبل از این الگوریتم، سایت‌ها برای حضور در رتبه‌های برتر گوگل، کلمۀ کلیدی خود را در اسم سایت می‌آوردند و گوگل نیز آن سایت‌ها را به مخاطب نشان می‌داد؛ اما با وجود الگوریتم EMD، دیگر خزنده‌های گوگل به تکرار کلمۀ کلیدی در دامین سایت‌ها اهمیتی نمی‌دهند. این الگوریتم باعث شد تنها سایت‌هایی با هم رقابت کنند که محتوای باارزشی برای مخاطب دارند.

     

    الگوریتم گوگل

    الگوریتم رقص گوگل (Google Dance)

    در ابتدا گوگل به هر محتوایی فرصت دیده شدن می‌دهد. بارها پیش می‌آید که سایت شما، پس از ایندکس شدن یکی از صفحه‌هایش به سرعت در صفحۀ اول گوگل قرار می‌گیرد. در این زمان خوشحال می‌شوید که سایتتان در حال رشد است؛ اما در حقیقت این فرصتی است که گوگل به سایت‌ شما داده است.

    خزنده‌های گوگل زمان ایندکس کردن یک صفحه، ویژگی‌هایی مثل کیفیت محتوا را در نظر می‌گیرند و سپس آن سایت را در صفحۀ نتایج جستجو نشان می‌دهند. پس از ایندکس شدن، گوگل با توجه به ترافیک آن سایت سایت تصمیم می‌گیرد که همچنان در صفحۀ اول گوگل قرار بگیرد یا خیر.

    همان‌طورکه از نام الگوریتم رقص گوگل مشخص است، صفحۀ سایت شما مدتی فرصت رقصیدن و نشان دادن خود به کاربر را دارد. پس از آن باقی ماندنش در صحنه، بستگی به رضایت کاربران و مدت حضورشان در سایت دارد.

     

    الگوریتم پیج لی اوت

    الگوریتم پیج لی‌اوت  (Page Layout)

    همۀ ما می‌دانیم که تبلیغ چقدر می‌تواند برای یک کسب‌و‌کار اهمیت داشته باشد. در سایت هم همین‌طور است. اما عده‌ای در این کار زیاده‌روی کرده و برای منافع خود، به صورت گسترده به انتشار کمپین‌های تبلیغاتی ادامه دادند. به‌طوری‌که مخاطب هنگام مشاهدۀ صفحه باید چند ثانیه اسکرول می‌کرد تا مطلب اصلی سایت را ببیند. 

    گوگل سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که این فعالیت تاثیر بسیار کمی‌در ورودی و افزایش ترافیک سایت دارد. الگوریتم پیج لی‌اوت برای مبارزه با چنین سایت‌هایی به میدان آمد.

     

    الگوریتم دزد دریایی

    الگوریتم دزد دریایی (Pirate Algorithm)

    شاید از اسم «دزد دریایی» حدس بزنید که این الگوریتم چه نقشی در باغ‌ وحش گوگل ایفا می‌کند. الگوریتم دزد دریایی از دزدی‌ سایت‌ها جلوگیری می‌کند. شما نمی‌توانید به هیچ عنوان، تصویر، متن یا طراحی سایت دیگری را بردارید و در سایت خود منتشر کنید. هر سایتی امضای شخصی خود را دارد و باید خودش را متفاوت از دیگران نشان دهد. شما در این فضا نمی‌توانید دنباله‌روی دیگران باشید.

     

    الگوریتم فرد

    الگوریتم فِرد (Fred Algorithm)

    امروزه زیاد پیش می‌آید سایتی را باز کنید که پر از تبلیغات و لینک‌های اسپم باشد. الگوریتم فِرد مسئول بررسی لینک‌هایی است که در سایت‌‌ها وجود دارد. شما نباید به سایت‌هایی که هیچ ربطی به موضوع سایتتان ندارند لینک‌ دهید یا بیش‌ازاندازه در یک مقاله لینک‌سازی کنید.

     

    الگوریتم E-A-T

    الگوریتم E-A-T

    الگوریتم E-A-T از الگوریتم‌های گوگل، اعتبار سایت را برای مخاطبان تضمین می‌کند. هر سایتی در هر موضوعی که باشد باید با کیفیت محتوا، مورد اعتماد بودن خود را به گوگل ثابت کند. گوگل تا جایی که بتواند تلاش می‌کند تمامی‌سایت‌های معتبر را به کاربران معرفی کند.

     

    الگوریتم سندباکس گوگل

    سندباکس گوگل (Google Sandbox)

    حتما شنیده‌اید که بالا آمدن سایت و قرار گرفتن در رتبه‌های برتر گوگل زمان زیادی می‌طلبد. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید سایتی که در یک هفته آن را ایجاد کرده‌اید از سایت‌های رقیب خود رتبۀ بهتری دریافت کند.

     در این فاصلۀ زمانی که شما منتظرید سایتتان نتیجه بگیرد، به اصطلاح در «سندباکس» گوگل هستید. به‌این‌صورت گوگل با بررسی محتوا و موضوع سایتتان در مورد جایگاهتان در گوگل تصمیم می‌گیرد.

    الگوریتم کافئین از خاص‌ترین الگوریتم‌های گوگل است. درگذشته تغییراتی که در محتوای سایتتان ایجاد می‌کردید به وسیله سیستمی به نام ایندکسینگ شناسایی می‌شد؛ اما امروزه الگوریتم کافئین جای آن را گرفته است. به وسیلۀ این الگوریتم صفحات سایت با سرعت بیشتری ایندکس می‌شوند.

     

    الگوریتم تازگی محتوا

    الگوریتم تازگی محتوا (Freshness Algorithm)

    مخاطبانی که در گوگل جست‌وجو می‌کنند را می‌توانیم به دو دسته تقسیم کنیم. کسانی که به دنبال محتوای به‌روز هستند و افرادی که به دنبال پاسخ پرسش‌های خود هستند. مثلا اگر شما فیلم‌های خسرو شکیبایی را سرچ کنید، همیشه چیزهای یکسانی می‌بینید؛ چون این فرد در قید حیات نیست و دیگر فیلمی‌ به کارنامۀ بازیگری او اضافه نخواهد شد. 

    اما وقتی قیمت طلا را جست‌وجو کنید، انتظار دارید قیمت آن لحظۀ طلا را ببینید. این کاری است که الگوریتم تازگی محتوا انجام می‌دهد و شما در هر لحظه می‌توانید از اخبار روز جهان مطلع شوید.

     

    الگوریتم موبایل گدون

    الگوریتم موبایل گدون (Mobilegeddon Algorithm)

    همان‌طور که می‌دانید مانیتور موبایل و لپ‌تاپ با هم متفاوت هستند. مردم همیشه برای جستجو به کامپیوتر و لپ‌تاپ دسترسی ندارند. این روزها بیشتر جست‌وجوها با موبایل انجام می‌شوند؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید کاربرانی که از طریق موبایل وارد سایتتان می‌شوند را از دست دهید، باید سایتتان را برای موبایل هم بهینه کنید. به عبارت دیگر سایت شما در موبایل باید همان کیفیتی را داشته باشد که در کامپیوتر و لپ تاپ دارد.

     

    الگوریتم‌های گوگل در یک کلام…

    در این مقاله سعی کردیم درابتدا معنی لغوی الگوریتم را توضیح دهیم. بعد از آن الگوریتم گوگل را توضیح دادیم و گفتیم که وارد شدن در باغ وحش گوگل چه قوانین و آدابی دارد. در ادامه کاربرد مهم‌ترین الگوریتم‌ها را گفتیم.

    امیدواریم با مطالعۀ این مقاله با الگوریتم‌های گوگل آشنا شده باشید. این الگوریتم‌ها مثل نقشۀ راهی هستند که به سئوی سایت شما کمک می‌کنند. 

    توجه داشته باشید با رعایت الگوریتم‌های گوگل می‌توانید از بهبود سئوی سایت خود مطمئن باشید. اگر قصد دارید سایت خود را سئو کنید، می‌توانید از مشاورۀ رایگان  متخصصان نبض مارکتینگ استفاده کنید.

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    شاید برای شما هم سوال باشد

    الگوریتم چیست؟

    الگوریتم دستورات و قوانینی است که برای انجام یک کار رعایت می‌شوند.

    الگوریتم‌های گوگل چگونه کار می‌کنند؟

    الگوریتم‌های گوگل قوانینی هستند که با رعایت آن‌ها می‌توانید جایگاه سایت خود را به صفحات اول گوگل برسانید. 

    الگوریتم پاندا چه کار می‌کند؟

    الگوریتم پاندا روی کیفیت محتوای سایت شما به شدت حساس می‌باشد. پس سعی کنید محتوای با کیفیت در سایت خود منتشر کنید. 

    الگوریتم E-A-T چه فعالیتی انجام می‌دهد؟

    این الگوریتم با توجه به موضوع سایت بررسی می‌کند که یک سایت در حوزۀ خود تا چه اندازه تخصصی صحبت کرده. این الگوریتم سایت‌هایی که اطلاعات غلط می‌دهند را جریمه می‌کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"