call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
webdevelop

طراحی سایت 

با

 کدنویسی

مراحل، مزایا و معایب

مقدمه‌ای به کدنویسی سایت

در این مقاله سعی می‌کنیم به شما مبانی ساخت یک وب‌سایت را بگوییم، یعنی هنگامی که شما وارد یک صفحه از سایت می‌شوید بدانید که ان صفحه روی چه چیزی بنا شده و نیز با چه لوازمی طراحی شده است. اصولاً یک وب‌سایت با نوشتن یا قراردادن تگ‌های نشانه گذاری یا همان کد، طراحی می‌شود. مسلماً طراحی سایت با کدنویسی یا تگ‌های نشانه‌گذاری که از HTML، CSS و نیز Javascript شامل می‌شود از لحاظ کیفیت و دقت در مرتبه بالاتری قرار دارد.

CMS یا کدنویسی؟

Cms یا سیستم‌های مدیریت محتوا کدهای آماده هستند که می‌توان گفت، استفاده آنها بیشتر در زمینه وبلاگ نویسی است. البته ممکن است سایت‌های بزرگی با آنها طراحی شده باشد، اما به احتمال زیاد یا به آنها کد اضافه شده است یا قالبی برای آن فعالیت کدنویسی شده است. ما بر آن هستیم تا طراحی سایت با کدنویسی را در این مقاله توضیح دهیم اما ابتدا به معایب و مزایای Cms و کدنویسی می‌پردازیم.

free-flat-website-template-vector-background

مزایای کدنویسی

مزایای CMS

معایب کدنویسی

معایب CMS

می‌توان گفت اگر قصد ایجاد یک وب‌سایت کوچک را دارید سیستم‌های CMS که وردپرس بهترین آنهاست کاری معقول است، اما اگر به یک‌ وب‌سایت حرفه‌ای برای ایجاد امکانات تاحدودی پیچیده نیازمندید، قطعاً باید طراحی سایت با کدنویسی را انتخاب کنید.

نمونه کارهای طراحی سایت

طراحی سایت رامونا
کلینیک زیبایی رامونا
ronaknil
لوازم ناخن روناک نیل
ariasmart
فروشگاه آریا اسمارت
adibvakil
وکالت (ادیب وکیل)
khorshidpars
لوازم اشپزخانه خورشید پارس
boronzin
فروشگاه لوازم آنتیک برنزین

چرا نبض مارکتینگ؟

نبض مارکتینگ، یک آژانس خلاقیت با چند تیم متخصص و پویاست که در زمینه‌های خدمات بازاریابی دیجیتال فعال است.

در حال حاضر تیم‌های تولید محتوا، طراحی سایت، شبکه‌های اجتماعی و تیم کارشناسان سئو در کنار هم هستیم تا به صورت تخصصی و با هزینه‌ای مناسب، در حوزه‌های مختلف به فعالیت بپردازیم.

همواره برای وب‌سایت خود روی مشاوره رایگان ما حساب کنید.

info@nabzemarketing.com

لوازم مورد نیاز برای کدنویسی سایت‌

ما به ترتیب به Css، Html و Javascript نیازمندیم که هرکدام را مختصراً توضیح می‌دهیم که اساساً در کدام قسمت از صفحه به آنان  به نیازمندیم. باید دانست که Css و  Js با اینکه کاربرد یکسانی دارند، اما این دو در دو دنیای کاملاً متفاوت کاربرد دارند.

vector-computer-software-engineers

کاربرد HTML

زبان نشانه‌گذاری فرامتنی که پایه اولیه طراحی سایت است، نسخه اولیه آن دارای ۱۸ عنصر است. نشانه‌گذاری به آن معناست که نیازی به استفاده از الگوریتم نیست، زیرا هر تگ در صفحه وظیفه به خصوصی دارد. یعنی HTML بدنه یک سایت را تعیین می‌کند. از آن در طراحی سایت با کدنویسی به عنوان اسکلت‌بندی صفحه سایت استفاده می‌شود. 

CSS چه می‌کند؟

پس از Html که نقش اسکلت‌بندی صفحه سایت را به عهده دارد، استایل‌دهی و زینت بخشی به صفحه سایت را Css به عهده دارد. در واقع Css در طراحی سایت با کدنویسی به تغییر خاصیت عناصر صفحه می‌پردازد. این خواص صفحه سایت شامل رنگ، فونت، اندازه عکس و متن می‌شود که همان خصوصیات ظاهری سایت است.

نقش JS

JS یکی از سه رکن طراحی سایت با کدنوسی است. جاوااسکریپت یک زبان اسکریپت‌نویسی است که نقش بسیار مهمی در طراحی سایت دارد. جاوااسکریپت با امکان شئ‌گرا بودن این امکان را در اختیار طراحان سایت قرار می‌دهد تا به طور مثال، همزمان با ورود کاربر به سایت پیام خوش‌‌ آمد گویی را نشان دهد. 

PHP، ریشه طراحی وب

از دیگر نیازها، چه بسا پیش‌نیازهای اساسی که برای طراحی وب مؤثر است، زبان بک‌اند PHP است. اساساً زبان PHP برای برنا‌مه‌نویسی استفاده می‌شود. PHP  یک زبان متن باز است. فایل‌های PHP بخش‌های مختلفی دارد که هر کدام متون Html، Css و Js را در خود جای می‌دهد. همچنین برای ساخت صفحات پویا نیز از این زبان استفاده می‌شود.

باید در کنار این زبان یک دیتابیس داشته باشید که MYSQL بهترین معرفی گوگل است.

programer

سئو برای کدنویسی و CMS

پس از طراحی سایت با کدنویسی یا با سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس، نیاز به دیده شدن توسط مرورگرها هست. برای دیده شدن حتی‌المکان باید سایت خود را به صفحه نخست گوگل برسانید. برای رسیدن به آن رتبه باید طبق نظر گوگل با سئو سایت ترافیک کاربران خود را افزایش دهید.  

سئو برای CMS

یکی از مزایای وردپرس و سیستم‌های مدیریت محتوا، سهولت در سئو شدن آنهاست. زیرا به راحتی می‌توان کارهای سئو داخلی را ازقبیل متن جایگزین تصویر، تیترها و توضیحات متا را به صفحه اضافه کنید. همچنین می‌توانید به جهت رسپانسیو کردن صفحه از افزونه‌های مختلف برای این امر استفاده کنید که این امر تفاوت زیادی با طراحی سایت با کدنویسی دارد.

seo
seo

سئو برای کدنویسی

پس از طراحی سایت با کدنویسی باید همانطور که گفتیم به بهینه‌سازی بپردازید. برای این امر دیگر بخش داشبورد یا افزونه‌ای وجود ندارد، باید همواره این کار را زیر پوشش کد انجام دهید که به مراتب دشوارتر و نیازمند وقت بیشتری است.

جمع‌بندی

اینکه ما میان CMS و طراحی سایت با کدنویسی یکی را انتخاب کنیم، بستگی به عوامل مختلفی چون زمینه کسب‌وکار ما، الزامات سئو، میزان سرعت سایت ما، میزان هزینه‌ای که برای وب‌سایت‌مان در نظر گرفته‌ایم، همچنین سهولت کاربری دارد. بلاگ‌نویسی نیز یک ازفاکتورهای مورد نظر است که باید برای انتخاب طراحی در نظر بگیریم. اما در نهایت، اگر قصد داشتن یک وب‌‌سایت حرفه‌ای با کارایی خاص را دارید، پیشنهاد می‌شود از طراحی با کدنویسی بااستفادخ از دیتابیس تأیید شده استفاده کنید.

support

مشاوره طراحی سایت با کدنویسی

ا

برای مشاوره جهت سفارش طراحی سایت با شماره‌های ما

تماس بگیرید.

.

در صورت تمایل نیز شمارۀ خود را بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

اکنون اقدام کنید!

شاید به این مطالب نیز علاقمند باشید

popup

هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"