call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • اشتباهات لینک سازی خارجی که باید از آنها دوری شود!

    اشتباهات لینک سازی خارجی که باید از آن‌ها اجتناب کرد!

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    به‌طور کلی لینک سازی یکی از اقدامات مهم در بهینه سازی سایت به‌حساب می‌آید. لینک سازی به دو صورت خارجی و داخلی انجام می‌شود که هریک می‌تواند روی رتبه وب سایت تاثیر بسزایی داشته باشند. براساس نظرات کارشناسان سئو سایت، لینک خارجی می‌تواند در رشد کسب‌وکار و دیده شدن سایت در موتورهای جست‌وجو بسیار موثر باشد. زیرا در موتورهای جست‌وجو وجود این لینک یک ویژگی مثبت است‌. اما این اقدام در سئو اگر طبق اصول و استراتژی درستی  انجام نشود، نتیجه برعکس شده و به وب سایت آسیب جدی را وارد می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم در مورد اشتباهات لینک سازی خارجی که باید از آن‌ها اجتناب کرد، صحبت کنیم. شناختن این اشتباهات باعث می‌شود تا شما در زمان لینک سازی سایت به آن‌ها مرتکب نشوید. بنابراین پیشنهاد می‌شود که حتما در ادامه با ما همراه باشید.

    لینک سازی خارجی بخش جدانشدنی از سئو!

    زمانی‌که لینک سازی خارجی به‌شکل درستی انجام شود، می‌توان نتایج بسیار عالی را از این اقدام مشاهده کرد. از سه سال پیش الگوریتم‌ها گوگل به‌ گونه‌ای شده که در آن لینک خارجی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین می‌توان گفت که لینک سازی خارجی یکی از بخش‌های جدانشدنی از سئو خارجی سایت می‌باشد.

    چگونه می‌توان لینک سازی خارجی انجام داد؟

    چگونه می‌توان لینک سازی خارجی انجام داد؟

    برای درک بهتر اشتباهات لینک سازی خارجی لازم است تا در ابتدا با نحوه این­کار آشنایی پیدا کنید. در‌واقع لینک سازی خارجی که به اصطلاح به آن بک‌ لینک نیز گفته می‌شود، چندان کار ساده‌ای نیست. زیرا تمام افراد برای رونق کسب‌وکار خود در ابتدا روی این مورد تمرکز می‌کنند.

    شما باید با قرار دادن محتوا کاربردی و مفید در سایت‌هایی معتبر که بازدید بالایی دارند، کاربران را به سمت سایت خود بکشانید. لینک سازی خارجی برای سایت کار راحتی نبوده و دردسرهای زیادی را به‌همراه دارد.

    پرداخت هزینه برای لینک سازی خارجی

    در روز‌های نخست فعالیت سایت، شما برای افزایش بازدید آن مجبور به پرداخت هزینه هستید. اما نرمال‌ترین حالت برای لینک‌سازی خارجی این است که شما بدون پرداخت هزینه به وب‌ سایت خود بک‌ لینک بزنید. لازم است بدانید که خرید بک لینک برخلاف قوانین گوگل بوده و نوعی تخلف به‌حساب می‌آید؛ زیرا وقت کاربران برای گوگل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به‌همین خاطر بایستی محتوا مفید و کاربردی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد. بنابراین می‌توان گفت که یکی از بدترین اشتباهات برای لینک‌ سازی خارجی، خرید بک لینک است.

    لینک سازی غیر اصولی چگونه است؟

    لینک سازی غیر اصولی چگونه است؟

    در لینک سازی خارجی قواعدی وجود دارد که در صورت عدم توجه آن، زحمات شما هیچ نتیجه‌ای مطلوبی نخواهد داشت. در صورتی‌که بک‌ لینک زدن غیر اصولی انجام شود، گوگل سایت شما را پنالتی می‌کند. ازجمله لینک سازی غیر اصولی می‌توان به اقدامات زیر اشاره کرد:

    اقدام اول | لینک سازی در سایت‌های غیر مرتبط

    توجه داشته باشید که لینک سازی خارجی باید حتما در سایت‌هایی که موضوع آن‌ها با سایت شما مرتبط است، انجام شود. از جمله اقداماتی که در لینک سازی غیر اصولی انجام می‌شود این است که افراد برای بک لینک، تنها ترافیک و بازدید سایت‌ها را در نظر می‌گیرند. اما این امر نمی‌تواند ترافیک هدفمندی را به سایت جذب کند. به‌طور مثال اگر سایت شما در مورد داروهای گیاهی است، باید به دنبال پربازدیدترین وب سایت‌ها در این زمینه باشید و در آن‌ها لینک سازی خارجی را انجام بدهید.

    اقدام دوم | مزرعه لینک

    در سئو کلاه سیاه روشی به نام مزرعه لینک وجود دارد که در آن تعدادی از سایت‌ها به سایت‌های پربازدید هزینه‌ای پرداخت کرده و به یک‌دیگر بک لینک می‌دهند. این اقدام نیز جزو روش‌های لینک سازی غیر اصولی بوده و سبب اسپم شدن سایت شما می‌شود. در ادامه چند  مورد از اشتباهات لینک سازی خارجی را به شما توضیح می‌دهیم.

    افتادن در دام اشتباهات لینک سازی خارجی با این موارد!

    افتادن در دام اشتباهات لینک سازی خارجی

    چند  مورد از اقداماتی که باعث می‌شود به دام اشتباهات در لینک سازی خارجی بیفتید، عبارتند از:

    مورد اول | خرید بک لینک برای لینک سازی خارجی

    همان‌طور که در ابتدای متن نیز به این مورد اشاره شد، خرید بک لینک یکی از اشتباهاتی است که در بهینه سازی سایت انجام می‌شود. گوگل هرروز باهوش­تر شده و حتی می‌تواند لینک‌های پولی را تشخیص بدهد. بنابراین باید در خرید بک لینک احتیاط کنید. البته که توصیه ما به شما این است که به‌طور کلی از این روش استفاده نکنید. زیرا خرید بک‌ لینک‌های بی کیفیت هیچ کمکی به سایت شما نکرده و حتی ممکن است توسط گوگل جریمه شوید.

    مورد دوم | ساخت یک نوع بک‌ لینک

    از دیگر اشتباهات لینک سازی خارجی که باید از آن اجتناب کنید، ایجاد یک نوع بک‌ لینک است. این اقدام نیز ممکن است باعث جریمه شدن یا پنالتی وب سایت شود.

    با وجود این‌که لینک‌های نوفالو در سئو سایت تاثیرات جزئی دارند، اما خیلی به دیده شدن سایت در نتایج گوگل کمک نمی‌کنند. زیرا کاربر با کلیک روی این لینک‌ها به صفحات وب سایت شما ارجاع داده نمی‌شود. اما به هرحال ایجاد لینک نوفالو در بهینه‌سازی سایت الزامی است که باید به‌‌صورت اصولی انجام شود.

    مورد سوم | لینک سازی فقط برای صفحه اصلی وب سایت

    برخی از افراد تصور می‌کنند که با لینک سازی خارجی تنها برای صفحه اصلی می‌توانند ترافیک بالایی را به سمت سایت خود جذب کنند. اما الگوریتم‌های گوگل به گونه‌ای است که این اقدام را نپسندیده و تایید نمی‌کند. شما باید برروی تمامی صفحات سایت تمرکز کنید تا خیلی سریع وب سایت خود را در نتایج اول گوگل مشاهده کنید.

    مورد چهارم | تولید محتوا بی‌ارزش

    متاسفانه برخی تولیدکنندگان محتوا برای لینک سازی خارجی اقدام به تولید یک محتوا بی‌کیفیت می‌کنند. اما لازم است بدانید که اگر محتوای شما برای بک لینک مناسب نباشد، نباید توقع داشته باشید که رتبه بالایی را برای سایت خود به‌دست آورید. به‌همین خاطر باید شما زمانی را به تولید محتوای باکیفیت که برای کاربران جالب باشد، اختصاص بدهید. به بیان دیگر محتوا باید تا حدی باارزش باشد، که بتوان آن را برای دیگران نیز به اشتراک گذاشت. 

    میتوانید برای اینکه درگیر این مشکلات نشوید سایت خود را به شرکت های خدمات سئو بسپارید.

    سخن آخر

    لینک سازی خارجی یکی از بخش‌های بسیار مهم و جدانشدنی در بهینه‌ سازی سایت است. اما برای این‌که بک‌ لینک سازی نتیجه مثبتی برای سایت داشته باشد، باید از اشتباهات لینک سازی خارجی اجتناب کرد. از جمله این اشتباهات می‌توان به خرید بک لینک، تولید محتوا بی‌ارزش، ساخت لینک نوفالو بیش از‌ حد و…. اشاره کرد.

    در صورت نیاز میتوانید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    افزونه رنک مث RankMath Plugin
    سئو کلاه سفید white hat seo
    MRR چیست
    کلمه کلیدی چیست

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"