call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • ۸ روش تضمینی برای افزایش ماندگاری کاربر در سایت

    ۸ روش تضمینی برای افزایش ماندگاری کاربر در سایت

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    متخصصین سئو می‌دانند، موضوع زمان حضور کاربر در سایت دارای اهمیت بسیاری است. پس یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در سئو سایت مدنظر است، میزان ماندگاری کاربران در سایت است، که می‌توان به نوعی آن را شرط سئوی سایت در نظر گرفت.

    در این مقاله ضمن معرفی این فاکتور در سئوی سایت، ۸ روش از مهم‌ترین عوامل بهبود سایت که سبب افزایش ماندگاری کاربر در سایت است را معرفی می‌کنیم.

    تعریف Dwell Time (دوئل تایم)

    ابتدا باید برای توضیح و توصیف این فاکتور به تعریف آن بپردازیم تا از چیستی آن و اهمیت و هزینه صفحه اول گوگل مطلع شویم. زمان سپری شده‌ای که کاربر روی لینک سایت در صفحۀ جستجو کلیک می‌کند تا لحظه‌ی خروج از سایت و بازگشت به صفحۀ نتایج جستجو را دوئل تایم (Dwell Time) می‌گویند.

    دلایل اهمیت زمان حضور کاربر در سایت (Dwell Time)

    اهمیت حضور کاربر در سایت

    گوگل هیچوقت الگوریتم و سیگنالی را به طور رسمی تأیید یا انکار نمی‌کند، بلکه فقط سرنخ‌هایی را نشان می‌دهد که زمان حضور کاربر را برای رتبه‌دهی در نظر می‌گیرد. یکی از آن سرنخ‌ها پیشنهاد مخفی کردن یا بلاک کردن سایتی است که بلافاصله از آن خارج شده‌ایم، که گوگل فوراً به ما پیشنهاد مخفی کردن آن سایت را می‌دهد.

    الگوریتم یادگیری ماشین گوگل توجه ویژه‌ای به زمان حضور کاربر در سایت دارد. پس ما باید به فاکتورهای افزایش ماندگاری کاربر در سایت توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

    موارد بهبود حضور کاربر در سایت

    وقتی بدانید حدود ۷۰% از بازدیدکنندگان سایت شما پس از خروج از سایت شما دیگر بازنمی‌گردند، شما نهایت تلاش‌تان را جهت افزایش ماندگاری کاربر در سایت می‌کنید، که یکی از این راه ها سفارش خدمات سئو سایت است. حال باید دانست که چه اقداماتی برای بالا بردن زمان حضور بازدیدکنندگان از سایت شما لازم است.

    مورد اول | بهینه‌سازی برای موبایل

    آمار سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد، ۵۵% جستجوهای دنیای مجازی با موبایل انجام گرفته است. با این وجود هنوز صفحاتی هستند که برای دستگاه موبایل بهینه نشده‌اند. با بهینه کردن سایت خود برای موبایل می‌توانید به افزایش ماندگاری کاربر در سایت خود کمک کنید.

    از مواردی که باید رعایت شود، استفاده از فونت مناسب برای مشاهده محتواست. برای اینکه بدانیم آیا سایت ما برای موبایل بهینه سازی شده است یا خیر، می‌توانیم از کنسول جستجوی گوگل به عنوان یکی از ابزارهای سئو که گوگل در اختیار ما و سئوکار ها گزارده، استفاده کنیم.

    مورد دوم | بخش‌بندی یا شکستن محتوا به قطعات کوچک‌تر

    علت ساده‌تر خواندن یک متن و محتوا برای این است که آن محتوا به قطعات کوچک‌تر شکسته شده است. زیر عنوان‌های h2 برای جداکردن بخش‌های جداگانه، همچنین بولد کردن مقادیری از اطلاعات جهت خلاصه کردن بخشی از متن است.

    این موارد به بهبود خوانایی و مرتب بودن سایت شما و در نهایت افزایش ماندگاری کاربر در سایت شما کمک زیادی می‌کند.

    مورد سوم | جدول و نمودار در محتوا

    مهم‌ترین مطالبی که در مقاله و محتوای‌تان به آنها اشاره کردید، می‌تواند در قالب جدول و نموداری اینفوگرافیک به کاربر ارائه داده شود. پیداست که استفاده از چارت و جدول برای بیان مطالب می‌تواند علاوه بر کاهش خستگی از کاربر، موضوعات قابل بحث را زیباتر جلوه دهد.

    حدول و نمودار در محتوا برای افزایش ماندگاری کاربر در سایت

    مورد چهارم | استفاده از محتوای طولانی

    واضح است که خواندن محتوای ۵۰۰ کاراکتری زمان کمتری نسبت به محتوایی با ۳۰۰۰ کلمه می‌برد. اما محتوایی که با استراتژی مناسب و عملی پر شده باشد، می‌تواند الگویی مناسب برای نوشته‌های بلند باشد. پس همیشه محتواهای بلند بد و محتواهای کوتاه مفید نیست. این موضوع کاملاً به کیفیت محتوای ما بستگی دارد، که می‌تواند به افزایش ماندگاری کاربر در سایت بی‌انجامد.

    مورد پنجم | تبدیل لینک‌سازی داخلی به عادت (Internal linking)

    مورد دیگری که به افزایش ماندگاری کاربر در سایت شما کمک می‌کند و نرخ پرش را کاهش می‌دهد، ایجاد پیوندهای داخلی است. برای این کار کافی است محتوای یک صفحه از سایت حاوی لینکی به یکی دیگر از محتواهای موجود در همان سایت باشد. پیشنهاد این است که صفحات سریالی را به یکدیگر پیوند دهید. ایجاد پیوند داخلی دارای استراتژی است که به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

    ۱. برای سایت خود ساختار هرمی در نظر بگیرید

    در این ساختار رأس صفحه اصلی و در طبقات میانی دسته بندی های مختلف قرار بگیرد که در طبقات زیرین پست‌ها و مطالب مرتبط قرار بگیرد.

    ۲. استفاده از افزونه‌های لینک داخلی

    از افزونه های لینک داخلی مثل، Rank math, link whisper استفاده کنید.

    ۳. صفحات سریالی را به یکدیگر لینک دهید

    اگر مطالب سریالی دارید که دارای سلسله مراتب هستند،برای ارتقا سئو داخلی حتما آنها را به یکدیگر لینک دهید.

    ۴. به پست‌های اخیر یا محبوب خود لینک اضافه کنید

    از راهکارهای مفید و اثبات شده برای افزایش ماندگاری کاربر در سایت که نهایتاً به بهبود سایت شما نیز کمک می‌کند، اضافه کردن لینک داخلی برای جدید ترین پست‌ها و یا محبوب‌ترین پست‌هاست. بهتر است این بخش را در قسمت‌های کناری یا پایینی سایت خود قرار دهید، تا در تمام صفحات و کنار تمام پست‌ها دیده شوند. این کار هم باعث افزایش ارزش و اعتبار لینک می‌شود و هم ترافیک سایت را بالا می‌برد که نشانه بسیار مثبتی برای گوگل است.

    مورد ششم | به روز رسانی محتوا

    دو نکته در بروز رسانی محتوا حیاتی است، اول اینکه محتوای تولید شده باید قابلیت بروز رسانی داشته باشد. دوم آنکه به همان اندازه که محتوای جدید تولید می‌کنید، محتوای قدیمی خود را نیز بروز رسانی کنید، تا همواره محتوای‌تان زنده باشد. این باعث می‌شود که کاربران قدیمی به سایت‌تان بازگردند.

    از دیرباز تا کنون جایگاه نوشته یا نوشتار با گفتار متفاوت بوده است، اما غالباً نظرات به اولویت نوشته بر گفتار و چربیدن آن اشاره داشته‌اند. این ادعا را برای تأیید به نظر یکی از اندیشمندان معاصر سنجاق می‌کنیم:

    در رونـد خوانـدن متن است که معنـاهـای بی‌شمار آفـریـده می‌شود. متن معناهای برآمده از کلام‌محوری را کنار می‌زند، نامه را برای کسی که غایب است می‌نویسیم، وصیت‌نامه نیز همین‌طور، تا در زمان غیاب آن را بخوانند. پس در واقع نوشتار ” نشانۀ نشانه “ و جانشین جانشین است.
    متن همواره زنده است.

    مورد هفتم | افزودن بخش نظرسنجی

    بسیاری از سایت‌ها هستند که با استفاده از بخش نظرسنجی و تست‌های آنلاین کاری کرده‌اند، که کاربران بسیاری را جذب کنند. از نظرات می‌توان به عنوان یک استاندارد برای قضاوت میزان جذب کاربران به سایت استفاده شود.

    شما با استفاده از طراحی بخش نظرسنجی در وب‌سایت خود می‌توانید میزان ماندگاری کاربران را در سایت خود افزایش دهید. با راه‌اندازی بخش نظرسنجی این اطمینان را به کاربران خود می‌دهید که نظرات آن‌ها برایتان دارای اهمیت می‌باشد. همین موضوع باعث ایجاد اعتماد بیشتر کاربران به شما و سایت‌تان خواهد شد.

    مورد هشتم | فرمول PPT

    یکی دیگر از اقداماتی که به افزایش ماندگاری کاربر در سایت کمک می‌کند، این است که فرمول PPT وارد بازی شود. این فرمول امتحان خود را پس داده است و به طور خاص برای افزایش حضور بازدیدکنندگان از سایت طراحی شده است.

    فرمول PPT مانند تصویر زیر است:

    اولین بخش باید یک توضیح دربارۀ پیش‌نمایش محتوای شما باشد. این پیش‌نمایش به جستجوگران گوگل اجازه می‌دهد بدانند که محتوای شما دقیقاً همان چیزی است که آنها به دنبال آن هستند. که در نتیجه باعث ماندگاری آنها خواهد شد.

    بخش دوم و سوم دلایلی از مفید بودن محتوای شما برای مخاطب است که به کاربران نشان می‌دهد محتوای شما به قدر کافی مفید است. بخش آخر اما، یک انتقال (transition) است که خواننده از مرحلۀ معرفی به مرحلۀ بعد می‌رود.

    فرمول PPT برای افزایش ماندگاری کاربر در سایت

    سخن آخر

    همان‌طور که مشاهده کردید، پروسۀ افزایش ماندگاری کاربر در سایت کار چندان ساده‌ای نیست، اما اگر بتوانیم به موارد گفته شده این مقاله عمل کنید، سایت شما از هر نوعی که باشد، برای مثال سئو سایت فروشگاهی، شرکتی و … بهبود فراوانی خواهد داشت.

    باید بدانیم این روزها حرف اول و آخر را محتوا می‌زند. با نوع و روش محتواهایی که در سایت خود منتشر می‌کنید، کاربر را مدت زمان طولانی در سایت خود نگه می‌دارید.

    البته که روش‌های دیگری برای جذب و ماندگاری بیشتر کاربر در سایت وجود دارد، اما همین ۸ مورد می‌تواند تضمین همراهی کاربران قدیمی را برای ما به همراه داشته باشد.

    در آخر اگر احتیاج به مشاوره سئو داشتید میتوانید با تیم نبض مارکتینگ در ارتباط باشید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    جویس لینک چیه؟
    لیست بک لینک های فروم برای ساخت پروفایل لینک با کیفیت
    چطوری از تگ های h1 تا h6 استفاده کنیم؟
    شعار برند چیست

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"