call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • گوگل ادسنس چیست + راهنمای کامل کسب درآمد از آن

    گوگل ادسنس

    گوگل ادسنس، راه حل گوگل برای ساده کردن فرایند تبلیغات!

    اجازه دهید مفهوم گوگل ادسنس را برای شما اینطور توضیح دهیم که فرایند تبلیغات، دو طرف دارد. در یک طرف ماجرا، شخصی قرار دارد که می‌خواهد کسب و کارش را تبلیغ کند؛ در طرف دیگر، شخصی است که از طریق منتشر کردن تبلیغات، پول به دست می‌آورد. به نفر اول تبلیغ دهنده و به نفر دوم ناشر تبلیغات می‌گویند.

    google adsense

    هر دوی این افراد برای کسب درآمد، به یکدیگر احتیاج دارند. اما مشکل کجاست؟ اینکه اغلب این دو فرد به سختی یکدیگر را پیدا می‌کنند. برای همین به یک پلتفرم واسطه احتیاج است؛ که این دو نفر را به یکدیگر وصل کند. اینجاست که مثل همیشه گوگل دست به کار شده، و این مشکل را حل می‌کند. اما چگونه؟ به وسیله سرویس تبلیغاتی خود به نام گوگل ادسنس. در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم که اصلا این سرویس چیست و چگونه می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    گوگل ادسنس (Google Adsense) چیست؟

    اگر صاحب یک وبسایت یا نرم‌افزار موبایلی پربازدید هستید، یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد برای شما تبلیغات است. خیلی راحت می‌توانید بنر متنی، تصویری و ویدیویی سایر کسب و کارها را در صفحات وب‌سایتتان قرار داده و از این طریق درآمد کسب کنید. نگران پیدا کردن تبلیغ دهندگان هم نباشید! گوگل ادسنس به کمکتان می‌آید.گوگل ادسنس، بزرگترین شبکه تبلیغاتی دنیا است. حالا شبکه تبلیغاتی چیست؟ شبکه تبلیغاتی، واسطه‌ای بین تبلیغ دهندگان و ناشران تبلیغ است.

    اگر می‌خواهید در رابطه با شبکه‌های تبلیغاتی (اد نتورک‌) بیشتر بدانید، این مقاله را بخوانید… 

     

    بنابراین گوگل ادسنس، به ناشران تبلیغ کمک می‌کند تبلیغ دهندگان را پیدا کنند، تبلیغات آن‌ها را در وب سایتشان قرار داده، و از این طریق کسب درآمد کنند. ادسنس بهترین گزینه برای ناشرانی است که به دنبال اتوماتیک کردن فرایند تبلیغات هستند. اگر به سایت‌های انگلیسی زبان دقت کرده باشید، متوجه تبلیغات ویدیویی، متنی و تصویریِ گوشه و کنار آن‌ها می‌شوید. این تبلیغات توسط گوگل ادسنس ایجاد شده‌اند.

     اما گوگل ادسنس بر چه اساسی سهم ناشران از تبلیغات را پرداخت می‌کند؟ در ادامه به این سوال جواب می‌دهیم.

    روش‌های پرداخت در گوگل ادسنس به چه صورت است؟

    گوگل ادسنس به دو روش پرداخت انجام می‌دهد:

    1. CPM یا پرداخت به ازای بازدید کننده
    2. CTR یا میانگین تعداد کلیک

    در روش اول، پرداخت بر اساس تعداد مشاهده‌کنندگان تبلیغات صورت گرفته و در روش دوم بر اساس میزان کلیک بر روی آن‌‌ها. اکثر کسب و کارها ترجیح می‌دهند پرداخت بر اساس CPM را انتخاب کنند. چون در اینصورت تلاش برای افزایش بازدیدکنندگان، باعث می‌شود ترافیک و سئوی سایتشان هم تقویت شود.

    کسب درآمد از گوگل ادسنس چه مراحلی دارد؟

    •  برای کسب درآمد از گوگل ادسنس، در قدم اول باید یک وبسایت داشته باشید.
    • در قدم دوم، باید ترافیک و بازدیدکننده به وبسایتتان جذب کنید. از چه طریقی؟ از طریق تولید محتوا و سئوی اصولی.

    اگر در رابطه با اصول سئو چیزی نمی‌دانید، نیازی نیست نگران باشید. نبض مارکتینگ در این مرحله، کنار شماست. اولین قدم مشاوره رایگان متخصصان ما در نبض مارکتینگ است. اگر سوالی دارید در این رابطه دارید با ما تماس بگیرید.

    • در قدم سوم، تنها کافی است در گوگل ادسنس ثبت نام کرده و تبلیغات آن را در سایتتان قرار دهید.
    کسب درآمد از ادسنس

    در ادامه نحوه ثبت نام در گوگل ادسنس را به شما آموزش می‌دهیم.

    چگونه در گوگل ادسنس ثبت نام کنیم؟

    ۱. ایجاد حساب کاربری در گوگل ادسنس

    قبل از هرکاری، باید یک حساب گوگل ادسنس داشته باشید. این مرحله بسیار ساده است. تنها کافی است وارد سایت گوگل ادسنس شوید و اطلاعاتتان را وارد کنید. اگر از قبل حساب گوگل داشته باشید، این فرایند حتی ساده‌تر هم می‌شود.

    ۲. بررسی وبسایتتان توسط گوگل

    پذیرفته شدن در گوگل، به همین راحتی‌ها هم نیست. برای این کار باید یک کد را به سایتتان اضافه کنید تا گوگل با استفاده از آن، محتوای وب‌سایتتان را بررسی کند. در صورتی که قوانین گوگل را رعایت کرده باشید، به عنوان ناشر تبلیغات در گوگل پذیرفته می‌شوید.

    ۳. وارد کردن اطلاعات حساب بانکی

    در مرحله سوم، اطلاعات مربوط به حساب بانکی‌تان را وارد می‌کنید، تا گوگل ماهانه به حسابتان واریز انجام دهد. بعد از اینکه اطلاعات حساب بانکی‌تان هم توسط گوگل تعیین شد، یک عضو رسمی از گوگل ادسنس هستید. حالا می‌توانید شروع به درآمدزایی کنید.

    نکته

    نکته مهم: چند هفته بعد از اینکه ثبت نام شما تکمیل شود، گوگل یک نامه به آدرسی که وارد کرده‌اید ارسال می‌کند. در این نامه یک کد ۵ رقمی وجود دارد که حساب کاربری شما را تایید می‌کند. هدف از این کار چیست؟ گوگل به این شکل می‌خواهد از درست بودن آدرسی که موقع ثبت نام وارد کرده‌اید، مطمئن شود. بنابراین نمی‌توانید از آدرس جعلی استفاده کنید.

    قوانین گوگل ادسنس؛ مواردی که خط قرمزهای گوگل ادسنس هستند!

    گوگل ادسنس قوانین سفت و سختی برای ناشران تبلیغات قرار داده است. در صورت نقض این موارد، حساب شما توسط گوگل ادسنس مسدود می‌شود. تمام این موارد برای اطمینان از تجربه مثبت کاربران اینترنت و تبلیغ‌ دهندگان است. هر عملی که به نوعی کلیک و بازدید غیر طبیعی ایجاد کند، توسط گوگل ممنوع شده است.

    قوانین گوگل ادسنس

    ۱- کلیک‌ و نمایش‌ مصنوعی

    کلیک بر روی تبلیغات گوگل، باید ناشی از علاقه واقعی کاربر باشد. هر روشی که باعث ایجاد کلیک یا نمایش مصنوعی در تبلیغات شما شود، اکیدا ممنوع است! ناشران تبلیغ، نمی‌توانند خودشان بر روی تبلیغات کلیک کنند یا از یک ابزار برای افزایش نمایش‌ها و کلیک‌ها به‌طور مصنوعی استفاده کنند. مثل  استفاده از روش‌های دستی و ربات‌ها.

    ۲- تشویق کاربران به کلیک یا بازدید

    ناشران علاوه بر اینکه خودشان نمی‌توانند بر روی تبلیغات کلیک کنند، نباید از دیگران هم بخواهند که بر روی تبلیغات سایت آن‌ها کلیک کرده یا آن را مشاهده کنند. برای مثال ناشران تبلیغ: 

    • نمی‌توانند در ازای پرداخت مبلغی، از کاربران بخواهند بر روی لینک تبلیغات کلیک کنند.
    • نمی‌توانند با استفاده از عباراتی مانند «روی تبلیغات کلیک کنید»، «از ما حمایت کنید» و «از این لینک‌ها دیدن کنید» یا سایر عبارت‌های مشابه، کاربران را تشویق کنند تا روی تبلیغات گوگل کلیک کنند.
    • نمی‌توانند با استفاده از فلش‌ها یا سایر ترفندهای گرافیکی توجه کاربران را به تبلیغات هدایت کنند.
    • نمی‌توانند تبلیغات را طوری قالب‌بندی کنند، که از سایر محتوای آن صفحه قابل تشخیص نباشد. کاربران باید بدانند که بر روی تبلیغات کلیک می‌کنند.
    • نمی‌توانند از برچسب‌های گمراه کننده استفاده کنند. به عنوان مثال باید به جای برچسب “لینک‌های حمایت شده” یا “تبلیغات”، از برچسب “سایت های مورد علاقه” یا “پیشنهادهای برتر امروز” استفاده کنند.

    ۳- منابع ترافیک

    ممکن است گوگل ادسنس در صفحاتی از سایت شما که از منبع خاصی ترافیک می‌گیرند، تبلیغات قرار ندهد. به عنوان مثال، ناشران تبلیغات:

    • نمی‌توانند در برنامه‌های پرداخت به ازای هر کلیک یا برنامه‌های تبادل کلیک شرکت کنند.
    • نمی‌توانند از طریق فرستادن ایمیل‌های زیاد برای کاربران، آن‌ها را به کلیک بر روی تبلیغات هدایت کنند.

    ۴- اجرای تبلیغات

    ناشران نباید برای دریافت کلیک‌ یا بازدید، تبلیغات را به گونه‌ای قرار دهند که با لینک‌های منو، دانلود و… اشتباه گرفته شود. به خاطر داشته باشید که هر ناشر، موظف است از درست اجرا شدن تبلیغات خود اطمینان حاصل کند.

    مشاوره رایگان نبض مارکتینگ را از دست ندهید!

    چقدر می‌توانیم از گوگل ادسنس درآمد داشته باشیم؟

    عوامل زیادی بر روی میزان درآمد شما از گوگل ادسنس تاثیر می‌گذارد. از جمله:

    • تعداد و سایز تبلیغات
    • تعداد تبلیغات موجود در هر صفحه
    • ترافیک ارگانیک سایت (ترافیکی که از طریق سئو به دست می‌آید)
    • نرخ CTR (میانگین نرخ کلیک)
    • کیفیت محتوای وبسایت

     

    سایت ناشران تبلیغ، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

    • مطمئن شوید که محتوای سایتتان کپی و تکراری نیست.
    • دامنه وب‌سایت شما نباید تازه تاسیس باشد. (معمولا کمتر از ۳ تا ۶ ماه)
    • قوانین ادسنس را بخوانید و به آن پایبند باشید.
    • محتوای بیشتری در سایتتان قرار دهید.
    • علاوه بر محتوای متنی، از محتوای تصویری و ویدیویی هم استفاده کنید.
    • به طور منظم در سایتتان محتوا قرار دهید.
    • کد اسنس را در تمام صفحات سایتتان قرار دهید.
    • محتوای تخصصی تولید کنید.

    گوگل ادسنس برای ایرانیان

    متاسفانه به دلیل تحریم‌ها، ثبت‌نام در گوگل ادسنس برای کاربران ایرانی امکان پذیر نیست. اما همیشه راه حلی وجود دارد. برای مثال، می‌توانید از آدرس یکی از اعضای فامیل یا آشنایانتان که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، استفاده کنید. اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، بهتر است چند نکته را در نظر داشته باشید:

    • اولین نکته، زبان وبسایتتان است. همانطور که گفتیم شرکت گوگل این سرویس را برای کشور ایران  تحریم کرده است. بنابراین نمی‌توانید با سایتی که محتوای فارسی دارد، در گوگل ادسنس ثبت نام کنید. در حال حاضر معتبرترین زبان برای گوگل، زبان انگلیسی است.
    • نکته دوم این که نمی‌توانید از دامنه ir. استفاده کنید. دامنه وبسایتتان در هنگام ثبت نام، باید یک دامنه جهانی مانند com. باشد.
    • نکته سوم اینکه سعی کنید برای ورود به سرویس گوگل ادسنس، از یک آی‌پی غیر ایرانی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از vpn و vps استفاده کنید.

    در آخر اینکه…

    اگر یک سایت غیر فارسی زبان دارید و می‌خواهید به وسیله تبلیغات از آن درآمد زایی کنید، بهترین گزینه برای شما گوگل ادسنس است. بدون اینکه کوچکترین نگرانی از بابت ارتباط با تبلیغ دهندگان داشته باشید. گوگل ادسنس به شما کمک می‌کند که از وبسایتتان درآمد کسب کنید، بدون اینکه دردسرهای سروکله زدن با تبلیغ‌ دهندگان را داشته باشید!

    سوالات متداول

    گوگل ادسنس به ناشران تبلیغ کمک می‌کند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن تبلیغ‌ دهندگان را پیدا کرده، تبلیغات آن‌ها را در وب سایتشان قرار دهند و از این طریق درآمد کسب کنند.

    CPM به معنی پرداخت به ازای بازدید کننده، و CTR به معنی میانگین تعداد کلیک.

    به دلیل تحریم‌ها، ثبت‌نام در گوگل ادسنس برای کاربران ایرانی، به راحتی امکان پذیر نیست.

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

    با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این محتوا کردید. 

    تیم تولید محتوا | آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    مطالعه بیشتر

    [ASRating]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"