call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی ۷ نمونه از بهترین افزونه‌ های کاهش حجم تصاویر + لینک دانلود

  • اجازه بدهید مقالۀ افزونه‌ کاهش حجم تصاویر را اینگونه شروع کنیم. معمولا تصاویر حجم بیشتری نسبت به متن‌های ساده دارند. بنابراین بارگذاری صفحه‌ای که پر است از عکس‌های مختلف، نسبت به صفحه‌ای که تنها از چند متن ساده تشکیل شده است، بیشتر طول می‌کشد. همین مسئله می‌تواند سرعت وب سایت شما را کاهش دهد.

    از طرف دیگر احتمالاً این نقل قول معروف را هم شنیده‌اید: “یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد”. تصاویر، محتوای شما را جذاب و تعاملی‌تر می‌کنند. این جاست که به دوراهی می‌‌‌‌‌‌‌‌رسیم و آن این است:

    تصاویر زیادی بر روی سایتمان بارگذاری کنیم یا حواسمان به سرعت سایت باشد؟

    خبر خوب این است که مجبور به انتخاب نیستیم. چرا؟ چون می‌توانیم تصاویر زیاد و سرعت مناسب را در کنار یکدیگر داشته باشیم. احتمالا می‌پرسید چگونه؟ راه‌حل استفاده از افزونه‌ های کاهش حجم تصاویر است.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    بهینه‌ سازی و کاهش حجم تصاویر

    بهینه‌ سازی تصویر فرآیندی است که در آن شما یک تصویر را مطابق با معیارهای خاصی برای وب سایت خود تغییر می‌دهید. این معیارها شامل ابعاد، حجم، وضوح و فرمت مناسب است. در پایان، تصاویر باید به گونه‌ای باشند که علاوه بر ارانۀ تجربه کاربری مناسب سرعت سایت شما را نیز کاهش ندهند.

    احتمالا تعجب می‌کنید اما دو مفهوم بهینه‌سازی و فشرده‌سازی با هم تفاوت دارند. در واقع فشرده‌ سازی تصویر بخشی از فرآیند بهینه‌سازی تصویر است که در آن سعی می‌کنیم همزمان با عدم افت کیفیت، حجم تصاویر را کاهش دهیم.

    چه زمانی به افزونه کاهش حجم تصاویر نیاز دارید؟

    با بهینه‌سازی تصویر، ظاهراً همان تصاویر با کیفیت بالا را خواهید داشت، اما اندازۀ فایل به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. این اقدام به ظاهر کوچک می‌تواند به رشد وب سایت شما از طرق مختلفی کمک کند. در اینجا لیستی از مزایای مهم افزونه‌ های کاهش حجم تصاویر برای شما آورده شده است.

    ۱. افزایش سرعت بارگذاری وبسایت شما

    تصاویر بخش جدایی‌ناپذیر وبسایت‌های امروزی هستند. اما فایل‌های تصویری حجم زیادی دارند. اگر تعداد زیادی تصاویر بهینه نشده دارید، این موضوع می‌تواند وب سایت شما را واقعا سنگین کرده و سرعت بارگذاری آن را پایین بیاورد. علاوه بر این، بالا بودن حجم تصاویر می‌تواند عملکرد کلی سایت شما را کاهش دهد و آن را کُند کند.

    ۲. بهبود تجربه کاربری

    هرچه تصاویر وب سایت شما سریع‌تر بارگذاری شوند، بازدیدکنندگان سایتتان می‌توانند سریع‌تر سایت شما را مشاهده کرده و همین تجربۀ مرور سریع‌، منجر به تجربۀ کاربری بهتر می‌شود.

    ۳. افزایش نرخ تبدیل

    وب سایت‌هایی که بارگذاری آن‌ها بیشتر طول می‌کشد، به خصوص بیشتر از ۲ ثانیه، نرخ پرش را افزایش داده و بازدیدکنندگان بالقوه را از دست می‌دهند. بنابراین بهینه‌سازی تصویر می‌تواند از طریق بهبود زمان بارگذاری وب سایت شما به طور غیر مستقیم نرخ تبدیل سایت شما را بهبود بخشد.

    ۴. بهبود سئو سایت

    موتورهای جستجو هنگام رتبه دادن به وب سایت شما فاکتورهای مختلفی را در نظر می‌گیرند. یکی از این موارد مدت زمانی است که طول می‌کشد تا صفحۀ سایت شما بارگذاری شود. الگوریتم‌های موتورهای جستجوی مدرن، از جمله گوگل، وب سایت‌هایی را ترجیح می‌دهند که برای عملکرد سریع‌تر بهینه شده باشند. بنابراین استفاده از افزونه کاهش حجم تصاویر برای بهینه‌سازی تصویر به طور غیرمستقیم به شما کمک می‌کند تا در صفحه نتایج موتور جستجو رتبۀ بالاتری کسب کنید.

    ۵. مصرف کم‌تر فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند

    حجم فایل کمتر به این معنی است که از نظر فضای ذخیره سازی و پهنای باند فشار کمتری بر سرور میزبان شما وارد می‌شود.

    ۶. افزایش سرعت بک‌آپ گرفتن

    اگر تصاویر شما بهینه شده باشند و فضای ذخیره‌سازی کمتری اشغال کرده باشند، گرفتن نسخه پشتیبان بسیار سریع‌تر خواهد بود.

    آیا راه‌های دیگری هم برای کاهش حجم تصاویر وجود دارد؟

    بله. بهترین راه برای کاهش حجم تصاویر استفاده از فتوشاپ یا نرم افزار ویرایش تصویر دیگری قبل از بارگذاری تصویر در وردپرس است. این به شما کنترل بسیار بیشتری بر روی کیفیت تصاویر در وب سایت را می‌دهد.

    با این حال، همه کاربران با کار کردن با یک نرم‌افزار ویرایش تصویر راحت نیستند. برای برخی افراد، بهینه‌سازی تک تک تصاویری که آپلود می‌کنند کار بسیار زیادی به نظر می‌رسد. خوشبختانه، چندین افزونه فشرده‌سازی تصویر وردپرس وجود دارد که می‌تواند به شما در این امر کمک کند.

    افزونه‌ های کاهش حجم تصاویر وردپرس
    آشنایی با بهترین افزونه های بهینه ساز تصاویر وب سایت

    ۷ نمونه از بهترین افزونه‌ های کاهش حجم تصاویر

    تصاویر می‌توانند تجربۀ کاربری سایت شما را بهبود ببخشند، برند شما را در ذهن مردم را ارتقا دهند و بخش مهمی از تبلیغات کسب‌و‌کار شما باشند. با اینکه تصاویر برای تولید محتوای دیجیتالی ضروری هستند، تصاویر با حجم زیاد می‌توانند سرعت بارگذاری صفحه را کاهش دهند، که بر سئوی شما تأثیر منفی می‌گذارد و باعث نارضایتی بازدیدکنندگان می‌شود.

    اما خبر خوب این است که شما می‌توانید این مشکلات را کاهش داده و با بهینه‌سازی تصاویر از تمام مزایایی که برای وبسایتتان دارند، استفاده کنید. فرایند کاهش حجم تصاویر اگر به صورت دستی انجام شود ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد.

    با توجه به آنچه گفته شد، بیایید نگاهی به بهترین افزونه‌های کاهش حجم تصاویر وردپرس و نحوه بهینه‌سازی، عملکرد و کیفیت تصویر بیندازیم.

    ۱. افزونه کاهش حجم تصاویر Smush

    افزونۀ Smush با بیش از یک میلیون نصب فعال در مخزن وردپرس، محبوب‌ترین افزونۀ بهینه‌سازی تصویر برای وردپرس است. Smush از نظر سرعت و کیفیت رتبه اول را در بین افزونه‌های کاهش حجم تصاویر به خود اختصاص می‌دهد. همچنین این افزونه برندۀ جایزۀ افزونۀ مورد علاقه مردم برای کاهش حجم تصاویر شده است.

    پلاگین اسماش، بدون افت کیفیت و تنها با حذف داده‌های اضافه، کار فشرده‌سازی تصاویر شما را انجام می‌دهد. کار با این افزونه برای مبتدیان آسان بوده و برای نصب آن روی وب سایت خود، به نسخه وردپرس ۵.۳ و نسخۀ PHP ا ۵.۶ و یا بالاتر نیاز دارید.

    افزونه‌ کاهش حجم تصاویر اسماش پرو Smush Pro
    معرفی افزونه بهینه ساز تصویر Smush Pro

    اگر این افزونه را روی سایت خود نصب کنید، تنها کاری که برای فعال کردن آن باید انجام دهید این است که به تنظیمات افزونه بروید. بعد از آن این افزونه شروع به کار کرده، و تمام تصاویر شما را بهینه می‌کند. این افزونه همچنین قابلیت Lazyload یا بارگذاری تنبل را برای شما فعال می‌کند.

    تا زمانی که افزونه بر روی وبسایت شما نصب است، هر تصویر جدیدی که آپلود کنید به طور خودکار بهینه می‌شود. نسخه رایگان Smush و نسخه پولی آن Smush Pro، گزینه‌های بسیار خوبی برای آن دسته از کاربران وردپرس هستند که به دنبال فشرده‌سازی تصاویر بوده اما زمان کافی برای فشرده‌سازی تک تک تصاویر وبسایت خود را ندارند.

    برای دانلود Smush Pro از مخزن سایت وردپرس، می توانید روی لینک کلیک کنید.

    لوگو افزونه کاهش حجم تصاویر Optimus۲. افزونه Optimus

    اگر نگران کاهش پهنای باند هاست خود هستید، Optimus یک گزینۀ بسیار مناسب برای شما می‌باشد. این افزونه تصاویر آپلود شده در وردپرس را تا ۷۰ درصد بهینه می‌کند. این فشرده‌سازی، کیفیت تصاویر را تغییر نمی‌دهد. همچنین این افزونه کاهش حجم تصویر کار فشرده‌سازی تصاویر را از سرور خود انجام می‌دهد.

    افزونه کاهش حجم تصاویر Optimus یک ابزار خودکار است؛ یعنی به طور خودکار تصاویر را هنگام آپلود در سایت وردپرسی شما پردازش می‌کند. بنابراین این ابزار عملکرد صفحه سایت شما را بدون زحمت زیاد بهبود می‌بخشد. در صورت تمایل می‌توانید بهینه‌سازی خودکار را متوقف کنید. علاوه بر نسخه رایگان، Optimus دو نسخه پولی ارائه می دهد: Optimus HQ و Optimus HQ Pro.

    نسخۀ Optimus HQ Pro برای کسانی که چندین سایت را مدیریت می‌کنند بهتر است. زیرا مجوزی را برای همه سایت‌های مشتری ارائه می‌دهد.

    برای دانلود افزونه کاهش حجم تصاویر Optimus ، روی لینک کلیک کنید.

    لوگو افزونه بهینه ساز تصاویر EWWW Image Optimizer

    ۳. افزونه کاهش حجم تصاویر EWWW Image Optimizer

    پلاگین EWWW یکی از بهترین افزونه‌های بهینه‌سازی تصویر است. استفاده از این افزونه بسیار آسان است و به طور خودکار هنگام آپلود کردن تصاویر در سایت، آن‌ها را بهینه می‌کند. همچنین می‌توانید تصاویر بارگذاری‌شده قبلی را تک‌تک و یا بصورت گروهی بهینه کنید.

    فشرده‌سازی در EWWW بدون افت کیفیت است. در حدی که وقتی با استفاده از این افزونه حجم تصاویر وبسایت خود را کاهش می‌دهید، تشخیص تفاوت بین تصاویر فشرده و غیرفشرده بسیار سخت است.

    افزونه بهنیه ساز تصاویر وردپرسی EWWW Image Optimizer
    پلاگین افزونه کاهش حجم تصاویر EWWW Image Optimizer

    به علاوه، کل فرآیند فشرده‌سازی و بهینه‌سازی خودکار است. این یعنی به طور خودکار اندازه تصویر شما را متناسب با صفحه‌ و نوع دستگاهی که در آن نمایش داده می‌شود تغییر می‌دهد، به طور خودکار بارگذاری تنبل (lazy loading) را برای تصاویر شما فعال می‌کند و حتی تصاویر را به نسل بعدی فرمت تصاویر یعنی فرمت WebP تبدیل می‌کند.

    این افزونۀ کاهش حجم تصاویر از فرمت‌های JPG ،PNG ،GIF و حتی PDF پشتیبانی می‌کند. این قابلیت برای سایت‌هایی که همۀ این نوع فایل‌ها را در خود جای داده‌اند، عالی است.

    اما EWWW دارای مزایای دیگری نیز است که آن را نسبت به سایر افزونه‌ها متمایز می‌کند. هنگام استفاده از این افزونه با محدودیت حجم مواجه نخواهید بود. اما این یعنی چه؟ یعنی تصاویری که در سایتتان آپلود می‌کنید، هر حجمی که داشته باشند فشرده‌سازی آن‌ها ممکن است. بنابراین نیازی نیست نگران تصاویر بزرگ و غیرفشرده باشید.

    جهت دانلود پلاگین EWWW Image Optimizer روی لینک کلیک کنید.

    ۴. ShortPixel Image Optimizer

    افزونه بهینه‌سازی تصویر ShortPixel دو راه‌حل مختلف برای فشرده‌سازی تصویر، یعنی فشرده‌سازی بدون افت کیفیت و با افت کیفیت ارائه می‌دهد. فشرده‌سازی با افت کیفیت به این معنی است که برخی از داده‌ها از فایل حذف می‌شوند و در نتیجه فایل‌های بسیار کوچک‌تر اما کیفیت کمی پایین‌تر تولید می‌شوند. اگر می‌خواهید بین این روش‌ها یکی را انتخاب کنید، ShortPixel را امتحان کنید.

    یکی از بهترین ویژگی‌های این افزونه کاهش حجم تصاویر این است که کپی اصلی تصویر را ذخیره می‌کند و در صورت نیاز به راحتی می‌توان آن را بازیابی کرد. ShortPixel امکان فشرده‌سازی فایل‌های JPG ،PNG ،GIF ،WebP ،AVIF و PDF را بدون محدودیت اندازه فراهم می‌کند.

    ShortPixel به کاربران امکان می‌دهد ۱۰۰ تصویر در ماه را به صورت رایگان بهینه کنند و برای تصاویر اضافی ماهانه هزینه دریافت می‌کند. به عنوان مثال، شما می‌توانید ۳.۹۹ دلار در ماه برای ۷۰۰۰ تصویر در ماه، ۸.۳۳ دلار برای ۱۶۰۰۰ تصویر در ماه و غیره پرداخت کنید. برای استفاده از این افزونه کاهش حجم تصاویر به نسخه وردپرس ۴.۸ و ورژن PHP ا ۵.۶ یا بالاتر نیاز دارید.

    دانلود افزونه ShortPixel Image Optimizer

    لوگو افزونه بهینه ساز تصاویر Compress JPEG & PNG Images

    ۵. افزونه Compress JPEG & PNG Images

    افزونه کاهش حجم تصاویر Compress JPEG & PNG Images به طور خودکار تصاویر JPG و PNG را با سرویس‌های فشرده‌سازی تصویر TinyJPG و TinyPNG بهینه می‌کند. این ابزارها محتوای تصویر را تجزیه‌وتحلیل کرده و بهترین استراتژی فشرده‌سازی را بدون افت کیفیت تصویر انتخاب می‌کنند. اما شما در استفاده‌ی رایگان از این افزونه، محدود به حدود ۱۰۰ تصویر در ماه هستید. بعد از آن، به یک حساب کاربری پولی نیاز خواهید داشت.

    دانلود افزونه Compress JPEG & PNG Images

    Imsanity

    ۶. افزونه بهینه ساز تصویر Imsanity

    اگر به دنبال یک افزونه کاهش حجم تصاویر هستید که به جای فشرده‌سازی، اندازه آن را تغییر دهد، Imsanity را امتحان کنید. این افزونۀ رایگان زمانی که تصاویر را در سایت وردپرسی خود بارگذاری می‌کنید، ابعاد آن‌ها را تغییر می‌دهد.

    Imsanity از این جهت منحصر به فرد است که می‌توانید حداکثر عرض، ارتفاع و سطح کیفیت را تعیین کنید. این افزونه هر تصویری که از این پارامترها فراتر رود را شناسایی کرده و به طور خودکار اندازه آن‌ها را تغییر می‌دهد. این افزونۀ کاهش حجم تصاویر برای وبسایت‌هایی ایده‌آل است که از تصاویر کمتری در سایت خود استفاده می‌کنند.

    افزونه کاهش حجم تصاویر Imsanity همچنین ویژگی تغییر اندازه انبوه را برای هر تصویری که قبلا آپلود شده است ارائه می‌دهد و می‌تواند انواع فایل‌های کمتر بهینه‌شده (مانند BMP و PNG) را به فرمت‌های JPG کم حجم تبدیل کند. به طور کلی، این افزونه برای سایت‌های پرمحتوا، مانند وبلاگ‌هایی که از نویسندگانشان می‌خواهند تصاویر خود را آپلود کنند، بهترین است. اگر شما هم چنین سایت‌هایی دارید، می‌توانید به جای تکیه بر مشارکت‌کنندگان برای اندازه‌گیری تصاویری که بارگذاری می‌کنند برای خودکار کردن این فرایند از Imsanity استفاده کنید.

    دانلود پلاگین کاهش حجم تصاویر Imasanity

    افزونه کاهش حجم تصویر imagify

    ۷. افزونه کاهش حجم تصاویر Imagify

    مانند گزینه‌های قبلی، Imagify تصاویری را که به تازگی بارگذاری کرده‌اید و همچنین تصاویری که از قبل در پوشۀ رسانه وردپرس شما هستند را فشرده می‌کند. همه چیز به صورت خودکار مدیریت می‌شود، در زمان شما صرفه جویی می‌شود و گردش کار شما بهبود می‌یابد. یکی از ویژگی‌های قابل توجه Imagify سه سطح بهینه‌سازی آن است که می‌توانید در تنظیمات افزونه آن را تغییر دهید.

    این سه گزینه عبارتند از: فشرده‌سازی بدون افت کیفیت، فشرده‌سازی با افت کیفیت و فشرده‌سازی با افت کیفیت زیاد. این مسئله به شما کنترل بیشتری بر روی درجه کیفیت و اندازه فایل می‌دهد. Imagify با WooCommerce ،NextGen Gallery و سایر پلاگین‌های محبوب سازگار است و برای سایت‌هایی با تعداد زیادی تصاویر که نیاز به فشرده‌سازی دارند، ایده‌آل است.

    دانلود پلاگین Imagify

    خلاصه‌ای از افزونه کاهش حجم تصاویر

    اگر می‌خواهید به صورت همزمان توجه گوگل و کاربران را جلب کنید، به قراردادن تصاویر در سایت خود نیاز دارید. اما مشکلی که به وجود می‌آید این است که صفحات دارای تصاویر زیاد سرعت بارگذاری را کاهش می‌دهند. بنابراین به راه‌حلی برای کاهش حجم تصاویر نیاز داریم.

    از آنجایی که کاهش حجم تصاویر به صورت دستی به زمان زیادی نیاز دارد، اکثر صاحبان وب‌سایت ترجیح می‌دهند که از افزونه‌ های کاهش حجم تصاویر استفاده کنند؛ افزونه‌هایی مانند Smush، Ewww، Optimus و سایر مواردی که به آن‌ها اشاره شد.

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    سوالات متداول

    • بهینه‌سازی و کاهش حجم تصاویر چیست؟

    فشرده‌سازی و یا همان کاهش حجم تصاویر بخشی از فرایند بهینه‌سازی تصاویر برای وبسایت است که در طی آن سعی می‌شود همزمان با حفظ کیفیت تصاویر حجم آن‌ها را کاهش داد.

    • چرا به افزونه‌ های کاهش حجم تصاویر نیاز داریم؟

    افزونه کاهش حجم تصاویر سرعت بارگذاری، تجربه کاربری و نرخ تبدیل وبسایت شما را افزایش داده و سئوی سایت را بهبود می‌دهد. همچنین با استفاده از افزونۀ کاهش حجم تصاویر فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند کمتری مصرف می‌شود و می‌توانید با سرعت بیشتری بک‌آپ بگیرید.

    • چه افزونه‌هایی برای کاهش حجم تصاویر وجود دارند؟

    افزونه Imagify ،Imsanity ،Compress JPEG & PNG Images ،ShortPixel Image Optimizer ،EWWW Image Optimizer Optimus و Smush.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"