call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • انتخاب یک سایت مناسب برای رپورتاژ

    انتخاب سایت مناسب رپورتاژ

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    سایت مناسب برای رپورتاژ باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟

    این سؤال شاید خیلی براتون پیش اومده باشه که بخواین رپورتاژ انجام بدیم ولی نمی‌دونید چقدر باید هزینه کنید یا مثلاً نمی‌دونید سایت مناسب برای رپورتاژ باید چه معیار‌هایی داشته باشه. رپورتاژ یکی از مهم ترین بخش های استراتژی بک لینک به شمار میره که باید توی بهینه سازی سئو سایت خیلی بهش اهمیت بدیم.

    امروز قصد داریم به این سؤال‌ها جواب بدیم و با هم بررسی کنیم اصلاً معیارهای یک سایت خوب برای رپورتاژ آگهی چیه؟ تا انتها همراهمون باشید.

    صفحه اول سایت باید شامل چه عناصری باشه؟

    بهترین سایت برای رپورتاژ باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه؟ قبل از اینکه به معیارهای انتخاب سایت برای رپورتاژ اشاره کنیم باید بگم که قیمت‌های رپورتاژ نسبت به چند تا موارد هست که تعیین میشه و شما می‌تونید از سایت‌هایی مثل تسمینو و تریبون رپورتاژ بخرید.

    پس اگر قصد سفارش افزایش سئو سایت خود با رپورتاژ را دارید باید به مواردی دقت کنید.

    حالا با هم بریم ببینیم برای رپورتاژ باید چه معیارهایی رو بسنجیم؟ معیارهای انتخاب سایت برای رپورتاژ به چند تا بخش تقسیم میشه که عبارت‌اند از:

    ۱- سایت مورد نظر ما تخصصی هست عمومی؟

    ۲- رتبه سایت مورد نظر ما چنده؟

    ۳- چقدر میزان ترافیک ماهانه داره؟

    ۴- میانگین بازدید کننده‌های هر مطلب چقدر هست؟

    ۵- محل انتشار رپورتاژ کجاس؟

    ۶- مدت زمان موندگاری رپورتاژ چقدر هست؟

    همراهمون باشید تا در ادامه به تک تک این سوال ها جواب بدیم.

    معیار اول | تخصصی یا عمومی بودن

    همیشه ما باید سعی کنیم زمان انتشار رپورتاژ تو سایت‌های تخصصی تو حوزه خودمون این کار رو انجام بدیم چون از لحاظ کیفیت لینک خیلی تأثیر بیشتری داره نسبت به سایت‌های عمومی. اگر نتونستیم سایت‌های تخصصی تو حوزه خودمون رو پیدا کنیم ترجیحاً باید از سایت‌های خبری صفحه اول گوگل استفاده کنیم.

    از دلایل اینکه می‌گیم سایتی که داخلش رپورتاژ می‌ریم تخصصی باشه اینه که احتمالاً شنیدید گوگل با خرید بک لینک به شدت برخورد می‌کنه، پس به همین علت ترجیحاً تو سایت‌های حوزه خودمون رپورتاژ بریم و سعی کنیم گوگل رو کمتر مشکوک کنیم به خودمون.

    نکته: قبل از انتشار رپورتاژ وقت بزارید و یک محتوای با کیفیت بنویسید شاید از همون محتوای شما مشتری به سایت شما مراجعه کرد.

    معیار دوم | رتبه سایت مورد نظر ما

    یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب سایت برای رپورتاژ این هست که ما حتماً قبل از انتشار رپورتاژ بریم رتبه اون سایت رو ببینیم. شاید ممکن هست اون سایت رتبه پایینی داشته باشه ولی قیمت گرون تری نسبت به رقبای خودش بده پس حتماً سایت هارو آنالیز کنید.

    نکته: برای سنجش رتبه سایت رقبا می‌تونید از افزونه MozBar استفاده کنید.

    مورد دیگه ای که موقع انتشار رپورتاژ باید در نظر بگیرید این هست که اون سایتی که می‌خواید داخلش رپورتاژ برید اعتبار از شما بیشتر باشه، چون سایت‌های با اعتبار پایین‌تر نسبت به ما کمکی به ما نمی کنن. سایت‌های با اعتبار پایین‌تر از ما نمی‌تونیم بگیم کاملاً بی اثر هست اون رپورتاژی که داخلش می‌ریم ولی تأثیر سایت‌های با اعتبار بالاتر برای ما بیشتره. شما می‌توانید با استخدام سئوکار، تمام فعالیت های مربوط به سئو را با خیال راحت انجام بدین.

    معیار سوم | میزان ترافیک ماهانه

    از مهم‌ترین موارد سایت مناسب برای رپورتاژ می‌تونه همین میزان ترافیکش باشه. باید سایت‌هایی که قصد رفتن رپورتاژ در اون ها رو داریم بررسی کنیم ببینیم که اصلاً ترافیک قابل قبولی دارن یا نه. برای سنجش ترافیک ماهیانه می‌تونید از افزونه Similarweb استفاده کنید.

     

    به عکس زیر توجه کنید:

    میزان ترافیک ماهانه برای انتخاب یک سایت مناسب برای رپورتاژ

    این عکس مربوط به یکی از وبلاگ های ایرانی هست که همینطور که می‌بینید در اینجا می‌تونید میزان ترافیک ماهیانه رو ببینید که عدد قابل توجهی هست ولی یه موردی داره این سایت، اونم نرخ پرشش هست. همینطور که می‌بینید نرخ پرش این سایت ۷۹% درصده که عدد خیلی بالایی هست و این سایت نمی‌تونه برای ما از جمله سایت مناسب برای رپورتاژ باشه.

    نکته: اگر صرفا قصد انتقال اعتبار از سایت مورد نظرتون رو دارید تنها به اعتبار اون اهمیت بدید و اهمیتی به نرخ پرش و میزان بازدید ماهیانه ندید.

    معیار چهارم | میانگین بازدید کننده‌های هر مطلب

    حالا بازدید کننده‌های ماهیانه رو درآوردیم ولی طبق اون نرخ پرشی که دیدیم این احتمال هست که کاربر این سایت، مطالبش رو دوست نداشته که عدد نرخ پرش اونقدر بالا بود . از طریق همون ابزار SimilarWeb می‌تونید میانگین بازدید هر کاربر رو ببینید.

     

    به طور مثال به عکس زیر توجه کنید:

    میانگین بازدید کننده‌های هر مطلب برای انتخاب یک سایت مناسب برای رپورتاژ

    در این عکس هر کاربر تو حضورش میانگین ۲ صفحه رو می‌بینه و بیشتر از ۱ دقیقه ۵۰ ثانیه تو سایت نمی‌مونه، پس نتیجه می‌گیریم این سایت برای مخاطب اونقدر جذاب نبوده که کاربر صفحات بیشتری رو بره ببینه. اگر بخوایم مقایسه کنیم تو سایت‌های خبری این عدد حداقل ۴ برابر هست که نشون دهنده این هست که اون سایت‌ها برای مخاطب جذاب بودن پس می‌تونن سایت مناسب برای رپورتاژ باشن.

    معیار پنجم | محل انتشار رپورتاژ

    زمانی که قصد خرید رپورتاژی رو داریم باید حتماً توجه کنیم ببینیم این سایت مورد نظر ما قراره این رپورتاژ رو کجا بزاره؟ بعضی از سایت‌ها رپورتاژ رو داخل یه دسته بندی خاصی می‌زارن، بعضی‌ها تو صفحه اصلی، بعضی‌ها تو هر دو و بعضی‌ها هم تو هیچ کدوم.

    سایت مناسب برای رپورتاژ سایتی هست که هم تو صفحه اصلی بزاره رپورتاژ رو و هم تو دسته بندی خاص، چون اینطوری تعامل بیشتری با آگهی انجام میشه و شخصی که آگهی داده بهتر می‌تونه نتیجه بگیره.

    نکته: معیارهای انتخاب سایت برای رپورتاژ رو صرفاً به این نزارید که حتماً باید تو صفحه اصلی و دسته بندی خاص رپورتاژ شما منتشر بشه، بهتره که باشه ولی اگرم نبود و اون سایت اعتبار و قیمت خوبی داشت می‌تونید جزو گزینه هاتون قرارش بدید.

    طبیعتاً سایت‌هایی که هم تو دسته بندی و هم تو صفحه اصلی قرار می‌دن رپورتاژ رو هزینه بیشتری می‌گیرن برای همین برای خرید رپورتاژ یک استراتژی بچینید و ببینید می‌خواید از انتشار رپورتاژ به چی برسید؟ صرفاً انتقال اعتبار یا انتقال اعتبار بعلاوه کسب مشتری که البته توجه کنید که این معیارها برای سفارش افزایش سئو سایت مناسب هستن.

    معیار ششم | مدت زمان ماندگاری رپورتاژ

    یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب سایت برای رپورتاژ همین مدت موندگاری رپورتاژ ما تو سایت مورد نظر هستش. اکثر سایت‌هایی که رپورتاژ آگهی انجام میدن، به صورت دائمی رپورتاژ رو نگه می‌دارن ولی بعضی از سایت‌ها هم بعد از مدتی اون رپورتاژ رو پاک می‌کنن. پاک شدن رپورتاژ بعد از یه مدتی این پیام رو به گوگل میده که ما احتمالاً اون لینک رو خریدیم و به احتمال خیلی زیاد ما رو جریمه می‌کنه و باعث میشه سئو سایت ما افت کنه.

    نکته: حتماً حتماً قبل از خرید رپورتاژی مطمئن بشید اون سایت همیشه اون آگهی شمارو نگه میداره در غیر اینصورت نخرید.

    سخن آخر

    در این مقاله سعی کردیم به دو سؤال بزرگ که بهترین سایت برای رپورتاژ و کجا رپورتاژ منتشر کنیم جواب بدیم و از مهم ترین معیار های سایت مناسب برای رپورتاژ براتون نوشتیم. برامون بنویسید که چقدر این مقاله تونسته براتون مفید بوده باشه و همچنین بلاگ آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ رو دنبال کنید چون در صورت رسیدن به تکنیک‌های جدید سریعاً مقالات آپدیت میشن و شما عزیزان می‌تونید با دنبال کردن ما همیشه بروز بمونید. یادتون باشه که شما باید نسبت به نحوه سئو سایت فروشگاهی، شرکتی، پزشکی و … آگاه باشید!

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    ساخت نقشه سایت
    cms
    تگ کنونیکال و تاثیر آن بر سئو

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"