call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • آموزش تولید محتوای تصویری

    چگونه محتوای تصویری بنویسیم؟ آموزش تولید محتوای تصویری

    [ASRating]

    فهـرست مطالـب

    محتوای متنی شما جذاب نیست و مخاطب را جذب نمی‌کند؟! با تولید محتوای متنی، میزان نرخ تبدیل کاربران سایت شما پایین است؟ آیا می‌دانید سئو سایت چیست ؟ تولید محتوای متنی، مخاطبان را به اندازه کافی درگیر نکرده است؟ روش تولید محتوای تصویری را امتحان کرده‌اید؟ با تولید محتوای تصویری، میزان نرخ تبدیل کاربرانتان پایین می‌باشد؟

    پاسخ پرسش پایانی در اکثر مواقع، منفی است زیرا این یک واقعیت است که ارتباطات تصویری روش موثری برای بازاریاب ها است تا افراد بیشتری را به خود جذب کنند، همچنین بدون تصاویر کلمات به تنهایی نمی توانند با کاربران ارتباط برقرار کنند.

    استفاده از تصاویر و یا سایر رسانه ها در محتوای متنی باعث می شود تا کاربران ارتباط قوی تری برقرار کرده و شانس بازگشت دوباره آن ها به وب سایتتان را افزایش دهد.

    بازاریابی تولید محتوای تصویری و سئوی تصاویر به شما کمک می کند تا بتوانید میزان فروش و نرخ تبدیل کاربران خود را افزایش دهید. برای آموزش تولید محتوای تصویری با ما همراه باشید!

    اهمیت تولید محتوای تصویری

    اهمیت تولید محتوای تصویری

    در بسیاری از مواقع مشاهده می‌شود که شما محتوای متنی بسیار خوبی را تهیه کرده اید و با توجه به استراتژی تولید محتوایی که دارید، آن را منتشر نموده اید. اما با این حال انتظارات شما برای جذب مخاطب برآورده نشده است.

     

    به نظر شما دلیل این مشکل کجاست؟

     می توان به صورت کلی بیان کرد که دلیل این مشکل این است که بدون تصاویر، کلمات به تنهایی نمی توانند با کاربران و مخاطبان شما ارتباط برقرار کنند یا بهتر است گفته شود که نمی‌توانند ارتباط خوبی برقرار کنند!

    استفاده از این مزیت در تولید محتوا باعث می شود تا کابران ارتباط قوی تری با سایت و محتوای شما برقرار کنند همچنین شانس بازگشت آن‌ها به وب سایت شما و آمار نرخ تبدیل کاربران به مشتریان بیشتر می‌شود.

    همین موضوع می‌تواند باعث بهبود سئو داخلی سایت شما نیز شود.

    لزوم استفاده از محتوای تصویری

    لزوم استفاده از تولید محتوای تصویری

    – طبق آمار، اشتراک‌گذاری و بازدید از محتوای تصویری به نسبت محتوای متنی بیشتر است.

    – محتوای رسانه‌ای بیش از دو برابر محتوای متنی، لایک دریافت می‌کند.

    – در هر دقیقه بیش از ۶۰ ویدئو در یوتیوب، آپلود می‌شود.

    – اینفوگرافیک‌ها در شبکه‌های اجتماعی از هر نوع محتوای دیگری، بیشتر به اشتراک گذاشته می ‌شوند.

    – ۶۰ درصد از کاربران در نتایج موتورهای جستجوی گوگل، ترجیح میدهند روی سایتی کلیک کنند که حاوی تصاویر و محتوای تصویری باشد.

    – تاثیرگزاری اطلاعات منتقل شده به مغز از طریق تصویر و رسانه‌ نسبت به محتوای متنی

    بیشتر می‌باشد.

    موارد بالا نشان می‌دهد که علاقۀ کاربر به محتوای رسانه‌ای و تصویری بیشتر است.

    انواع محتوای تصویری

    باید بدانید که محتوای تصویری، انواع مختلفی دارد!

    ۱. عکس و تصویر

    استفاده از عکس در تولید محتوای تصویری

    یکی از مهم‌ترین موارد در تولید محتوای تصویری، استفاده از تصاویر جذاب است. اگر تصاویری که استفاده کرده‌اید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و با متن محتوا به صورت کامل مرتبط باشند، افراد نیز تمایل بیشتری به خواندن مطلب شما خواهند داشت.

    ۲. ویدئو

    استفاده از ویدیو در تولید محتوای تصویری

    یکی از مواردی که در تولید محتوای تصویری استفاده می‌شود، ویدئو است که باید متناسب با متن نوشته شده برای آن محتوا باشد. استفاده از ویدئو برای معرفی یک محصول، ایده‌آل ترین روش است.

    در حال حاضر کسب و کارهای موفق بسیاری هستند که اهمیت ویدئو را درنظر گرفته و باتوجه به آن اقدام به تولید محتوای بصری کرده اند.  

    با استفاده از این امکانات، کسب و کارها می‌توانند سایت خود را بهینه کرده و سئو خود را بهبود ببخشند. یکی از روش هایی که می تواند رتبه گوگل شما را ارتقا دهد میزان توقف مخاطبان در سایت شما می باشد و یکی از راهکار هایی که می توانید به وسیله آن مخاطب را در صفحه خود نگه دارید استفاده از ویدیو می باشد.

    ویدئوها می توانند ویژگی ها و قابلیت های یک محصول یا خدمات را به صورت ساده و قابل درک به مخاطبان انتقال دهند و افراد بسیاری ترجیح می دهند که توضیحات را به صورت ویدئویی مشاهده کنند تا به صورت متنی، آن را بخوانند.

     از سوی دیگر ویدئوها می توانند با بهره گیری از کلمات و تصاویر و یا حتی موسیقی تاثیر بیشتری بر روی افراد داشته باشند و به این ترتیب مدت زمان طولانی تری در ذهن افراد باقی خواهند ماند.

    ویدئوها نیز دارای انواع مختلفی هستند که می توان به Demo Video، Brand Video، Event Video، Expert Interview،Educational Videos  و همچنین Explainer Videos اشاره کرد که هر کدام از این ویدئوها کارایی مختص به خود را دارند و باعث می شوند تا کسب و کار موردنظر و محتوای بصری تولید شده با موفقیت بیشتری همراه باشد.

    ۳. موشن گرافیک

    یکی از زیر شاخه های انیمیشن، موشن گرافیک است که این تکنولوژی یکی دیگر از مواردی است که در تولید محتوای تصویری استفاده می‌شود. تولید محتوای موشن گرافیک بدلیل جذابیت های بالای بصری، ابزار بسیار مفیدی برای ایده های تبلیغاتی و تولید محتوا های تصویری و متحرک است. حجم پایین این ابزار با محتوا محوری، تاثیر گذاری بسیار بالایی در انتقال موضوع مورد نظر به مخاطبین دارد. 

    ۴. اینفوگرافیک

    استفاده از اینفوگرافیک در تولید محتوای تصویری

    یکی دیگر از انواع تولید محتوای تصویری که اهمیت بسزایی دارد و می تواند تاثیر بسیاری بر روی محتوای متنی تولید شده داشته باشد، اینفوگرافیک است. اینفوگرافیک به عنوان بهترین گزینه برای نشان دادن اطلاعات و آمارهای پیچیده به شمار می رود و کاربران می توانند پیامی که توسط اینفوگرافیک ارائه می شود را در مدت زمان کوتاهی دریافت کرده و متوجه شوند.

    اینفوگرافیک باعث می شود تا کاربران بتوانند بخش عمده ای از اطلاعات را به شکل بصری دریافت کنند که این مسئله به عنوان مزیتی در مورد اینفوگرافیک به شمار می رود. یکی دیگر از مزایایی که اینفوگرافیک ها دارند قابلیت انتقال ساده و به اشتراک گذاری آسان آنها از طریق شبکه های اجتماعی است.

    ۵. مصاحبه تصویری

    مصاحبه تصویری در تولید محتوا

    گرفتن مصاحبه به صورت تصویری یا ویدیویی یکی دیگر از گزینه‌هایی است که در تولید محتوای تصویری یا بصری استفاده می‌شود. این مدل مصاحبه‌ها  با داشتن محتوای مرتبط با کسب و کار و ارائه مطالب به صورت یکجا از محبوبیت زیادی در بین مخاطبان بر خوردار است.

     آمار نشان داده است که استفاده از مصاحبه های تصویری، تاثیر بسزایی در افزایش مخاطبان و میزان زمانی که کاربران در سایت شما سپری می کنند دارد و شما می توانید با ارائۀ این مصاحبه‌ها، با محتوای مناسب و در راستای مطالب ارائه شده به راحتی از این مزیت به نفع خود سود ببرید.

     

    ۶. تیزر

    استفاده از تیزر در تولید محتوای تصویری

    یکی دیگر از موارد استفاده شده در تولید محتوای تصویری است که به صورت ویدئویی منتشر می‌شود. تیزر برای معرفی است که به صورت ارائۀ خلاصه‌ای از خدمات یا کاری که کسب و کار شما به کاربران ارائه می‌دهد؛ انجام می‌شود.

    ۷. اسلاید

    استفاده از اسلاید در تولید محتوای تصویری

    در حال حاضر می‌توان در هر کسب و کاری با استفاده از اسلاید، کلیه مطالب و موارد قابل ارائه را به عنوان اطلاعات مفید در سایت منتشر کرد.

     اسلایدی که دارای کیفیت بالایی باشد می تواند اطلاع رسانی را بدون هیچ مشکلی انجام دهد و با مخاطبان خود ارتباط موثری برقرار نماید. اسلایدها هم مانند اینفوگرافیک‌ها عمل می کنند؛ اما در آن ها رنگ و طراحی جذاب بیشترین تاثیر را داشته و عمده تمرکز افراد نیز بر روی این موضوع است.

    این کار باعث می شود تا مخاطبان نسبت به متنی که در اسلاید وجود دارد جذب شده و با حوصله بیشتری آن را مطالعه نمایند.

    ۸. فتوکلیپ

    استفاده از فتوکلیپ در تولید محتوای تصویری

    یکی دیگر از انواع ویدیوهایی که در تولید محتوای تصویری می‌توان استفاده کرد، فتوکلیپ است. ویدئویی است که از عکس های مرتبط با متن نوشته شده برای محتوا تشکیل شده است.

    ۹. اسکرین شات

    یکی دیگر از ابزارهای تولید محتوای تصویری ، اسکرین شات است. چنانچه بازاریابی محتوا با اپلیکیشن های خاصی صورت می گیرد؛ قراردادن اسکرین شات از فضای برنامه، به کاربران کمک می کند تا با تائیدیه های بصری مواجه شده و بتوانند ادعای مطرح شده در وب سایت شما را باور کنند. گاهی اوقات می توان در خصوص اسکرین شات ها از حاشیه نویسی نیز استفاده کرد که باعث می شود کاربران به صورت ساده تری راهنمایی شده و مفاهیم را بهتر درک کنند.

    ۱۰. مستند سازی

    مستندسازی در تولید محتوای تصویری

    یکی دیگر از زیر مجموعه های محتوای تصویری فرآیند مستند سازی است که می تواند در معرفی کسب و کار، شرکت و حتی محصول شما به مخاطبان و کاربران بسیار موثر واقع شود.

    مستند معمولا به کلیپی گفته می شود که شامل اطلاعات کامل با جزئیات زیاد و واقعی در رابطه با یک موضوع خاص باشد.

     با توجه به این تعریف می توان آن را برای محتوای سایت تعمیم داد و گفت که مستند سازی در روند محتوا سازی به کلیپی گفته می شود که شامل اطلاعاتی در رابطه با کسب و کار شما و حاوی اطلاعاتی از قبیل تاریخچه تاسیس شرکت، توضیحات مفصل در رابطه با نوع خدمتی که ارائه می شود و تجزیه تحلیل این خدمات، توضیحات مکمل محصولات ارائه شده توسط شرکت شما و از این قبیل اطلاعات که می تواند به مخاطبان اطلاعات جامعی در رابطه با تمامی جوانب کسب و کار شما ارائه دهد.

    ویژگی‌های یک محتوای تصویری خوب

    به ویژگی های یک محتوای تصویری خوب، نگاهی بیندازیم!

    تحقیق دربارۀ موضوع محتوا

    برای تولید یک محتوای تصویری خوب، باید دربارۀ موضوع محتوا تحقیق کنید تا محتوایی که مینویسید راحت تر و بهتر نوشته شود و تصاویر، ویدیوها و…. که می‌خواهید برای آن استفاده کنید، مرتبط با مفهوم محتوا باشد.

    فرقی نمی کند که شما تصمیم دارید از چه نوع محتوای تصویری برای انتقال اطلاعات استفاده نمایید در هرصورت برای هر نوع از این محتوا نیاز است که شما با اصول مرتبط با آن آشنا باشید ولی برخی از این اصول در بین تمامی محتواهای تصویری مشترک است.

    نگارش صحیح

    از لحاظ نگارشی، بین متن و تصاویری که در محتوای خود قرار می‌دهید، فاصله یا فضای سفید خالی بگذارید تا بتوانید چیدمانی جذاب و چشم نواز ارائه دهید.

     

    مفهوم داشتن تصاویر

    در برخی موراد با استفاده از تصاویری که محتوای مفهومی و پرباری ندارند باعث می شوید در بین محتوای خوب شما شکاف ایجاد شود و پیوستگی آن از بین برود بنابراین بهتر است میزان استفاده از این گونه تصاویر را به حداقل برسانید.

    استایل خوب محتوا

    از آنجایی که هر شرکت و برندی دارای رنگ سازمانی اختصاصی به خود می باشد باید در تولید محتوای تصویری خود حتما به این نکته دقت نمایید و محتوایی که تولید می نمایید، دارای تم رنگی و متناسب با این رنگ باشد تا یکپارچگی محتوای شما حفظ شود و از نظر ظاهری سبک منحصر به فردی تا پایه گذاری کرده و بر اساس همان ادامه دهید.

    فرقی ندارد که سایت شما از چه نوعی است حتما باید سئو فروشگاهی، سئو شرکتی و … را انجام دهید. به این روش شما می توانید به نوعی به برندسازی خود کمک نمایید و لوگو و رنگ سازمانی خود را در ذهن مخاطبان خود ماندگارتر و حک کنید.

    استفاده از محتوای به روز

    یکی دیگر از مواردی که نیاز است در هنگام تولید محتوای تصویری در نظر بگیرید بررسی ترندهای سال جاری می باشد.

     به طور مثال در حال حاضر استفاده از تصاویری به سبک اینفوگرافیک جزو ترندهایی است که دارای جذابیت بصری زیادی است و تمامی سازمان ها سعی در استفاده از این سبک برای محتوای تصویری خود دارند. یکی دیگر از ترندهای چند سال اخیر استفاده از موشن گرافی در تولید محتوای تصویری می باشد که می توانید با استفاده درست و به جا از این روش، فروش خود را چندین برابر نمایید.

    تاثیر تصاویر و محتوای تصویری بر سئو

    تاثیر محتوای تصویری بر سئو

    تولید محتوای تصویری باعث جذابیت بیشتر نوع محتوای سایت شما میشود. ابتدا شما می‌توانید برای بهبود رتبه سایت خود، اقدام به سفارش خدمات سئو سایت کنید! استفاده از اصول سئو در تولید محتوا سبب میشود که سئوی وبسایت شما بهبود پیدا کند و در نتیجۀ جستجوی گوگل، جز اولین رتبه ها باشید. بنابراین، کاربران بیشتری بر لینک سایت، کلیک می‌کنند و نرخ تبدیل کاربران هم افزایش می‌یابد.

    تاثیر حجم تصاویر و ویدئوها بر سئو

    حواستان باشد که حجم هر تصویر و ویدئویی که در سایت‌تان بارگزاری می‌کنید، پایین باشد. چرا که اگر حجم آنها بالا باشد، باعث کاهش سرعت سایت و در نتیجه کاهش رتبۀ سئو می‌شود. 

    اجتناب از استفادۀ منابع تصویری همگانی

    ممکن است برای شما هم پیش امده باشد به دلیل نداشتن وقت کافی بجای تولید محتوای تصویری از منابع آماده موجود در اینترنت استفاده نمایید. ما به شما توصیه میکنیم تا جایی که امکان دارد از این کار اجتناب نمایید و سعی کنید محتوایی منحصر به فرد و مختص خود تولید و منتشر نمایید ولی در صورتی که تصمیم گرفتید از منابع موجود استفاده نمایید حداقل تلاش کنید از منابع همگانی و در دسترس عموم پرهیز کرده و تا جایی که امکان دارد محتوای خود را یونیک و خاص ارائه دهید.

    تناسب بین متن و تصویر

    در نظر داشتن نکاتی که به ظاهر مربوط می شود از اهمیت زیادی برخوردار است ولی در کنار ظاهر نیاز است که به محتوایی که قصد دارید در قالب تصویر ارائه دهید نیز دقت کنید تا بتواید محتوای با کیفیت تری را ارائه دهید.

     بنابراین نیاز است که تصاویری که ارائه می دهید با متن گفت و گو و ترجیحات مخاطب در هر محیطی تناسب داشته باشد. این موضوع نیازمند خلاقیت بسیار زیادی می باشد و اگر بتوانید به شکل درستی آن را سازماندهی کنید این امکان را به شما می دهد حتی در جاهایی که انتظار ندارید هم مخاطبان را پیدا و جذب نمایید.

    بنابراین در این زمینه بهتر است دارای دانش گسترده و خلاقیت بی اندازه باشید تا بتوانید به راحتی با طراحی مناسب و به جا مصرف کنندگان خود را چندین برابر نمایید و از آن سود ببرید.

    حرف آخر

    با توجه به مطالب گفته شده، محتوایی که می‌خواهید آن را تولید کنید بر اساس اصول سئو و نیاز و توجه کاربر باشد که بتواند نظر کاربران را جلب کند. اگر تولید محتوای تصویری را طبق نکات گفته شده انجام دهید؛ بدون شک محتوایی که تولید می‌کنید بسیار با کیفیت خواهد بود. 

    اگر احتیاج به مشاوره سئو داشتید میتوانید با نبض مارکتینگ در ارتباط باشید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    تاثیر ریدایرکت در سئو
    ۸ روش تضمینی برای افزایش ماندگاری کاربر در سایت
    ابزارهای سئو
    بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت در وردپرس

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"