call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • انواع رپورتاژ آگهی

    انواع رپورتاژ

    [ASRating]

    نوشته: انواع رپورتاژ

    فهرست مطالب

    آیا میدانید رپورتاژ چیست؟ و چه اهمیتی داره؟ چقدر با انواع رپورتاژ آشنا هستین؟ اصلا چطور میشه یه رپورتاژ خوب نوشت؟ ما امروز در نبض مارکتینگ قصد داریم بعد از اینکه تحت عنوان مقاله توضیح دادیم که سئو سایت چیست، جواب این سوال ها و یه سری نکات مهم دیگه در مورد انواع رپورتاژ رو به شما یاد بدیم.

    در دنیای امروز تبلیغات حرف اول رو در معرفی خدمات و محصولات یه کسب و کار میزنه. همون طور که میدونین، روش های تبلیغاتی و هزینه اون متفاوته. رپورتاژ یکی از ابزارهای بهبود سئو خارجی است که به نسبت سایر تبلیغاتی که برای یک کسب و کار انجام میشه ماندگارتر و کم هزینه تره. در این مقاله سعی می کنیم انواع رپورتاژ آگهی ها رو به شما معرفی کنیم، تا براساس نیازی که دارین از هر کدوم از اون ها استفاده کنین.

    مفهوم رپورتاژ چیست؟

    رپورتاژ کلمه ای که ریشه فرانسوی داره. همون طور که میدونین ریپورت به معنی گزارش است. درواقع رپورتاژ یه تبلیغ یا آگهی که، به شکل یه گزارش یا مقاله نوشته میشه. این گزارش (مقاله) میتونه به صورت محتوای متنی، تصویری (ویدیو یا عکس) و یا تلفیقی از هر دو باشه.

    انواع رپورتاژ با چه هدفی نوشته میشه؟

    انواع رپورتاژ ها با هدف برندسازی برای یه کسب و کار نوشته میشن، و از اون ها به عنوان ابزاری برای بهبود سئو سایت استفاده میشه. زمانی که یه سایت از نظر سئو بهبود پیدا کنه، در رتبه بندی گوگل در جایگاه بالاتری قرار میگیره. 

    بهتره بدونین که در دنیای کسب و کار، برندسازی از اهمیت بالایی برخورداره، چون در نهایت زمانی که برند یک کسب و کار شناخته بشه افراد به اون کسب و کار اعتماد می کنن و در نهایت اون کسب و کار به سود میرسه.پس بهتره که با مشاوره سئو خود هم در این رابطه گفت و گویی داشته باشید.

    چرا رپورتاژ یکی از بهترین روش های برند سازی محسوب میشه؟

    برای برند سازی یک کسب کار، یکی از روش های مهم و اساسی استفاده از روش های درست تبلیغاته. روش های تبلیغات متعددی وجود داره که، رپورتاژ یکی از اون هاست. مثلا آگهی های تلویزیونی و رادیویی یکی از روش های تبلیغاتی که عمر طولانی در فضای رسانه و تبلیغات داره. اما مخاطب به خصوص مخاطب امروز، بسیار باهوش و هر چیزی رو به سادگی و بدون دلیل و آگاهی نمی پذیره.

    به بیان دیگه مخاطب گارد خاصی نسبت به تبلیغات داره، در همه انواع رپورتاژ ابتدا سعی میشه در مخاطب آگاهی و دانشی نسبت به موضوع مورد نظر ایجاد بشه. در واقع رپورتاژ ها در ابتدا با ایجاد حس اعتماد در مخاطب به صورت کاملا هوشمندانه، برای کسب و کار مورد نطر برند سازی می کنن. علاوه بر این رپورتاژها رتبه سایت شما رو در موتورهای جستجوی گوگل بهبود میدن. به این ترتیب کسب و کار شما در دنیای مجازی دیده میشه.یک شرکت سئو سایت برای انجام خدمات سئو هم باید حتما به نوع برندینگ شما و به افزایش سرچ برند شما دقت کافی داشته باشد تا تلاش‌های سئو شما به ثمر بنشیند.

    قدرتمندترین انواع رپورتاژها

    یک محتوا که طبق اصول و قواعد نوشته شده، و اطلاعات مفیدی رو برای مخاطبان داره زمانی ارزشمند میشه که مخاطب اون محتوا رو بخونه. بنابراین یادتون باشه که ما برای مخاطب مینویسیم. معمولا ما زمانی که با یک محتوا در فضای اینترنت رو به رو میشیم ابتدا، تا انتهای صفحه اسکرول می کنیم اگه تیترهای موجود در محتوا ما رو جذب کنه برمیگردیم، و از ابتدای متن شروع به خوندن اون محتوا می کنیم، در غیر این صورت صفحه رو ترک می کنیم. بنابراین باید سعی کنین تیترهای رپورتاژی که می نویسین بسیار جذاب و البته درست انتخاب بشه.

    مزایای رپورتاژ آگهی بر کسب و کار

    کسب و کارها برای دیده شدن از روش های مختلف بازریابی تبلیغاتی استفاده میکنن. بیشتر این روش ها هم پر هزینه هستند و هم کوتاه مدت، البته امروزه هم افراد کم تر به تبلیغات مستقیم در مورد یه محصول یا خدمات و یا یه برند اعتماد می کنند. کلا ذهن در برابر یه تبلیغ صرف و مستقیم در مورد یه محصول از خودش گارد نشون میده و فکر میکنه افراد قصد فریب اون دارن. پس باید به دنبال روش های تبلیغ غیر مستقیم بود.

     در مورد انواع رپورتاژ آگهی این امکان وجود داره که به صورت غیر مستقیم در مورد محصول و یا خدمات برندتون تبلیغ کنین. درواقع رپورتاژ نویسی تلفیقی از علم بازاریابی و هنر تولید محتوا است. انواع رپورتاژ از این جهت که به صورت غیر مستقیم در مورد برند محصول شما تبلیغ میکنه بیشتر مورد پسند و اعتماد مخاطبان قرار میگیره و اون ها رو تبدیل به مشتری بالفعل میکنه. این روش ( رپورتاژ نویسی ) یک روش ماندگار است . در نتیجه این مسئله کسب و کار شما رو به سود میرسونه. اگه انواع رپورتاژ رو خردمندانه بنویسین همون برندی خواهین بود که مادر به فرزندش توصیه میکنه. 

    رپورتاژ آگهی تصویری

    انواع رپورتاژ شامل چه مواردی است؟

    انواع رپورتاژها بر اساس بستری که در اون منتشر میشن، در قالب و صورت های مختلفی تهیه و تدوین میشن. انواع رپورتاژها عبارت اند از:

    رپورتاژ آگهی تصویری

    حتما شما هم این جمله رو شنیدین. رپورتاژ آگهی تصویری با الهام گرفتن از این جمله فلسفی شکل گرفته. انواع رپورتاژهای تصویری معمولا از یه المان گرافیکی به همراه متنی جذاب و مخاطب پسند تشکیل میشه. با توجه به بستری که این رپورتاژ در اون منتشر میشه این تصویر ثابت ( عکس ) و یا متحرک ( ویدیو ) خواهد بود.

    بستر های انتشار انواع رپورتاژ آگهی تصویری

    تلویزیون یکی از فضاهای انتشار رپورتاژ آگهی های تصویری است. تلویزیون قدمت طولانی داره و بسیار مورد پسند صاحبان برند و مخاطبانه. بخشی از این محبوبیت به دلیل اعتماد سریع تر مخاطبانه. این اعتماد به دلیل قدمت بالای تلویزیون و اینکه تلویزیون یک بستر وابسته دولتی است، اتفاق میفته. بنابراین برندسازی برای یک کسب و کار در این فضا سریع تر پیش میره. همچنین اعتبار یه برند با تبلیغات و انتشار رپورتاژ آگهی تلویزیونی بالاتر هم میره. بخشی دیگه به دلیل تاثیر عمیقیه که دنیای تصویرسازی با استفاده از دوربین و تدوین و رنگ ها بر مخاطبان خود میذاره. اما آنچه انتشار رپورتاژ آگهی رو در فضای تلویزیون، برای کسب و کارهای مختلف محدود میکنه، هزینه بالای تبلیغات از این کانال تبلیغاتیه.

    رپورتاژ آگهی خبری

    رپورتاژ آگهی خبری یکی از انواع رپورتاژ هاست که به صورت متنی نوشته میشه. در این نوع رپورتاژ سعی میشه که دانش مخاطبان رو  درمورد ویژگی های محصول و خدمات کسب و کار بالا برد. با بهره گیری از اصوال بازیابی محتوایی، به شکلی هوشمندانه و غیر مستقیم برای کسب و کار مورد نظر برندسازی کرد.

    بسترهای انتشار انواع رپورتاژ آگهی خبری از گذشته تا امروز

    انواع رپورتاژهای خبری در گذشته بیشتر در روزنامه ها و مجلات منتشر میشد و بازخورد خوبی هم داشت. امروز با گسترش وبسایت ها در فضای اینترنت و افزایش اقبال مخاطبان به این بستر، فضای اینترنت و وبسایت ها برای انتشار رپورتاژ جایگاه بهتری پیدا کرده . در میان وب سایت ها، سایت های خبری از اون جهت که مخاطبان بسیار بالایی دارن، و در مورد همه زمینه ها و موضوعات مطلب منتشر می کنن جایگاه مناسبی برای انتشار انواع رپورتاژها هستن. به این ترتیب با انتشار رپورتاژ در این سایت ها بخشی از اعتبار سایت های خبری از طریق بک لینک ها، به سایت صاحب رپورتاژ منتقل میشه.

    بازی بُرد - بُرد

    انتشار انواع رپورتاژ آگهی

    انتشار انواع رپورتاژ در یه سایت با مخاطب بالا، هم به نفع سایت انتشار دهنده و هم سازنده رپورتاژه. سایت انتشار دهنده در قبال انتشار انواع رپورتاژ از سازنده هزینه دریافت میکنه. سایت سازنده رپورتاژ هم از سایت انتشاردهنده اعتبار میگیره و با ورود مخاطبان بیشتر به سایتش کم کم شناخته میشه و برندسازی میکنه. در نهایت این مورد ( برند سازی ) سایت سازنده رپورتاژ رو به سود میرسونه.

    سایت سازنده رپورتاژ چگونه اعتبار می گیرد؟

    سایت سازنده رپورتاژ از طریق بک لینک های فالو از سایت انتشار دهنده آن اعتبار دریافت میکنه. همیشه هم لازم نیست برای دریافت بک لینک از یه سایت حتما در اون سایت رپورتاژ منتشر کنین. شما میتونین از بعضی از سایت ها بدون انتشار رپورتاژ  بک لینک بخرین . حالا ممکنه براتون سوال باشه از کجا میتونین این سایت ها رو پیدا کنین؟ اصلا نگران نباشین، برای اینکه بدونین این بک لینک ها رو از کدوم سایت ها بخرین میتونین، مقاله ای با عنوان ۱۰ سایت فروش بک لینک  که در وبلاگ نبض مارکتینگ نوشته شده رو مطالعه کنین.

    هزینه انتشار انواع رپورتاژ چقدر است؟

    هزینه انواع رپورتاژ آگهی

    در ابتدا باید بدانید که هزینه خدمات سئو با رپورتاژ جدا حساب می‌شوند.هزینه انتشار رپورتاژها به عوامل مختلفی بستگی داره. با توجه به این که رپورتاژ از چه نوعی ، این هزینه متفاوت میشه. از المان هایی که برای تعیین هزینه انتشار رپورتاژ در نظر گرفته میشه می توان به این موارد اشاره کرد : مدت زمان ماندگاری انتشار رپورتاژ، نوع محتوا و میزان اعتبار سایت انتشار دهنده رپورتاژ . در واقع هزینه یکی از مباحث مهمیه که در هر موضوعی مطرح میشه برای اینکه بدونین برای هر رپورتاژ چقدر هزینه کنین ما در وبلاگ نبض مارکتیگ یه مقاله با موضوع برای رپورتاژ چقدر هزینه کنیم؟ نوشتیم میتونین یه سری به این مقاله بزنین.

    رپورتاژ رایگان!

    در این میان یه سری سایت ها هستن که، به تازگی وارد دنیای کسب و کار شدن و نمیتونن برای بحث تبلیغات در همین ابتدا خیلی هزینه کنن. برای این گروه از کسب و کارهای نوپا آیا راهی وجود داره که بدون هزینه بشه تبلیغات کرد؟  شاید تعجب کنید ولی بله میشه. بدون هزینه هم امکان تبلیغات وجود داره . رپورتاژ  رایگان یکی از این راه های تبلیغاتی بدون هزینه است.

    سخن آخر...

    رپورتاژ یکی از ابزارهای سئو خارجی است که با گرفتن بک لینک از سایت های با اعتبار بالا، برای سایت سازنده اش اعتبار میگیره. با گرفتن اعتبار سایت انتشار دهنده رپورتاژ در رتبه بندی موتورهای جستجوی گوگل در جایگاه بالاتری قرار میگیره. در نتیجه احتمال ورود مخاطبان به این سایت زیاد میشه و با افزایش ترافیک کاربران به مرور زمان و شناخت برند سایت انتشاردهنده رپورتاژ ، برند سازی هم اتفاق میفته. بنابراین برای تدوین انواع رپورتاژ بهتر است به حرفه ای های حوزه سئو اعتماد کنید. شرکت نبض مارکتینگ با بهره گیری از متخصصان برجسته در این زمینه میتونه خیلی به شما کمک کنه.

    امیدوارم این مقاله براتون مفید باشه، اگه سوالی دارین میتونین در زیر این پست برامون کامنت بذارین.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    meaning
    رتبه الکسا چیست

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    ۶ پاسخ

    1. بسیار عالی. بعد از اینکه رپورتاژ رو تهیه کردیم چطوری میتونیم بهترین سایت رو برای انتشار رپورتاژ انتخاب کنیم؟

    2. با تشکر از متن عالی و مفیدتون . اگه ممکن این سوال من پاسخ بدین اگه بخواهیم یه رپورتاژ خوب بنویسیم چه نکاتی را باید هنگام نوشتن رعایت کنیم که رپورتاژ موفق و عالی نوشته بشه؟

      1. سلام دوست عزیز شما می تونین در مقاله اصول نوشتن رپورتاژ در وبلاگ نبض مارکتینگ نکات لازم جهت نوشتن رپورتاژ اصولی و موفق رو یاد بگیرین.

      2. خیلی خوشحالیم که مقاله برای شما مفید بوده. شما میتونین مقاله اصول نوشتن رپورتاژ را در همین وبلاگ نبض مارکتینگ مطالعه کنین.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"