call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • بهینه سازی بودجه خزش چه کمکی به سایت ما می کند

    بهینه سازی بودجه خزش(crawl budget) چه کمکی به سایت ما می‌کند؟

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    وقتی بودجه خزش یا crawl budget سایت به پایان برسد، حتی با وجود بروز رسانی‌های اخیر، محتوای شما به موقع توسط گوگل ایندکس (ثبت اطلاعات در گوگل) نمی‌شود. گوگل جهت بررسی سایت‌ها، ربات‌هایی دارد که به تجزیه و تحلیل صفحات و لینک‌ها می‌پردازند. بودجه خزش به تعداد صفحاتی گفته می‌شود؛ که در یک بازه زمانی مشخص، توسط خزنده‌های گوگل ایندکس می‌شوند. بهینه‌سازی بودجه خزش باعث می‌شود که هیچ کراول باجتی را از از دست ندهید. پس اگر میزان بودجه سایت شما کافی نباشد با مشکلاتی مواجه می‌شوید. کمبود بودجه موجب کاهش بازدید شما، دزدی محتوا، عدم به روز رسانی، ایندکس نشدن به موقع محتوا و ضربه به سئو سایت می‌شود.

    مواردی که سبب هدررفتن کراول باجت‌ها می‌شوند

    عواملی که سبب هد رفتن بودجه خزش می شود

    • محتوای تکراری و بی‌کیفیت در جایگاه پایینی از نظر اولویت ایندکس شدن دارد.
    • از ایندکس شدن صفحات‌تان با ربات‌های گوگل در آدرس‌های اشتباه جلوگیری کنید. بعضی از صفحات وب‌ سایت ما هیچ وقت توسط افراد مورد بازدید قرار نمی‌گیرند و بی ارزش هستند. مانند تماس با ما، قوانین سایت و غیره. کافی است که noindex شوند. وقتی صفحه‌ای را noindex می‌کنید، به گوگل می‌فهمانید که این صفحات مهم نیستند. از تگ نوایندکس مناسب در جهت بهبود سئو تکنیکال کمک بگیرید، تا صفحات اصلی را در اولویت خزش قرار دهد. برای نوایندکس کردن افزونه‌های rankmath و seo yoast شناخته‌شده هستند.
    • لینک‌های شکسته یا ریدایرکت شده ربات‌های گوگل را سردرگم می‌کنند و بودجه کراول شما هدر ‌می‌رود.

    • تگ‌های زیادی باعث از دست رفتن نرخ کراول شده و صفحات اصلی سایت، بین تگ‌ها گم شده و گوگل دیرتر صفحات را خزش می‌کند.
    • خطا‌های سایت که در زمان بارگذاری صفحات ایجاد می‌شوند. گوگل برای این صفحات وقت خود را هدر نمی‌دهد. به سرچ کنسول سایت بروید و در قسمت settings ابتدا روی crawling سپس روی open report کلیک کرده تا نمودار نرخ خزش سایت را مشاهده کنید.
    • جلوگیری از ایندکس صفحات تکراری
    • اگر سرعت سایت کم باشد، گوگل متوجه می‌شود، که سرورها قوی نیستند و درخواست ربات‌ها را به درستی انجام نمی‌دهند. پس بودجه خزش شما کاهش می‌یابد.

    در تعیین بودجه گوگل عوامل متعددی نقش دارند

    ۱.منابع هاست

    در ابتدا گوگل به گنجایش ظرفیت هاست دقت می‌کند، زیرا خزنده‌ها وقتی به سراغ سایت شما می‌آیند؛ مرتب به سرور درخواست ارسال کرده تا به منابع سایت دسترسی پیدا کنند. اگر هاست قوی نباشد و تعداد درخواست ها زیاد گردد؛ سایت شما از دسترس خارج شده یا به اصطلاح down می‌شود. اگر از لحاظ اقتصادی مشکلی ندارید سرور اختصاصی تهیه کنید. گوگل برای تعیین ظرفیت هاست وبسایت دو مسئله را در نظر می‌گیرد:
    بررسی دفعاتی که درخواست به سرور با مشکل روبرو شده و بررسی تعداد سایت‌های فعال روی سرور اصلی.

    ۲.میزان فعالیت در سایت و تولید محتوا

    گوگل با توجه به فعالیت‌های سایت، بودجه کراول مشخصی در نظر می‌گیرد. هر سایتی که فعالیت بیشتری دارد؛ می‌تواند از گوگل درخواست خزش بیشتری داشته باشد.

    بودجه خزش( crawl budget) در سئو چه مفهومی دارد؟

    مفهوم بودجه خزش در سئو

    Crawl budget از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر به آن توجه نکنید، مشکلاتی در وب‌سایت شما مشاهده خواهدشد. وقتی که بودجه کراول بالا باشد؛ محتوای جدید شما سریع‌تر ایندکس شده و کاربران بیشتری به سمت سایت شما می‌آیند. با افزایش میزان کلیک، در رتبه‌های برتر گوگل قرار می‌گیرید. در بهینه سازی سایت شما هم تاثیری شگرف دارد. اکثر متخصصان ارائه دهنده خدمات سئو به بودجه خزش توجهی ندارند؛ در حالی که ممکن است وجود همین مشکلات جزئی باعث شود، سایت شما از کار بیفتد. کراول باجت بر ایندکس تاثیر زیادی دارد. پس ضروری هست که بودجه خزش سایت را مدیریت کرده و آن را افزایش دهید. برای اینکه امتیاز بیشتری در نتایج موتورهای جستجوگر گوگل بگیرید، باید همیشه حواستان به نرخ کراول باجت وب‌سایت‌تان باشد.
    در شرایط‌ زیر باید توجه بیشتری بر میزان بودجه خود داشته باشید:
    • سایت‌های بزرگ‌تر که بودجه بیشتری برای خریدن لازم دارند.
    • بروزرسانی‌های منظم
    • راه‌اندازی سرور قوی
    • زمانی که صفحات جدیدی به سایت اضافه نموده.

    چرا موتورهای جستجو برای سایت‌ها نرخ کراول در نظر می‌گیرند؟

    شناخت کراول باجت و راهکارهایی جهت افزایش آن باعث بیشتر دیده شدن محتوای شما شده و از رقبای خود جلو می‌زنید. پس روی سئو هم تاثیر گذار هست. نرخ خزش متغیر است و در هر سایتی متناسب با میزان انتشار محتوا یا آپدیت مطالب قدیمی‌ مشخص می‌گردد. هرچه محتوای بیشتری منتشر کنید، نرخ بودجه کراول باجت افزایش می‌یابد. مطالب کپی، محتوای کم ارزش، استفاده از آدرس‌های غیرضروری بر بودجه خزش تاثیر منفی می‌گذارند.
    زمانی که گوگل تلاش یک وب سایت را برای بهتر دیده شدن می‌بیند، برای آن بودجه خزش بیشتری تعیین می‌کند. گوگل همچنین نوع دسته بندی صفحات، لینک‌های خروجی و داخلی، میزان تولید محتوا در یک بازه مشخص را بررسی کرده و بر طبق آنها بودجه‌ای به وب سایت شما اختصاص می‌دهد.
    با کاهش بودجه کراول محتوای شما درست و اصولی ایندکس نمی‌شوند. در فاصله منتشر شدن محتوا و ایندکس آن، ممکن است برخی افراد، که بودجه کراول زیادتری دارند؛ محتوای شما را کپی و در سایت خود منتشر کنند. با این وجود محتوای آنها زودتر ایندکس شده و محتوای شما کپی تلقی می‌گردد. از نظر گوگل بهینه‌سازی بودجه خزش برای ایندکس شدن محتوای شما در زمان مناسب، امری ضروری است.

    راه های افزایش نرخ خزش سایت

    راه های افزایش نرخ خزش سایت

    • افزایش سرعت سایت سبب بهبود تجربه کاربری و افزایش نرخ کراول باجت می‌گردد. سرعت بالا به گوگل زمان کافی می دهد تا صفحات را ایندکس و خزش کند.
    • لینک‌های داخلی نقش مهمی در افزایش کراول باجت دارند، زیرا ربات‌ها را به تمام صفحاتی می‌فرستید که می‌‌خواهید ایندکس شوند.
    • هر صفحه باید حداقل یک لینک داخلی یا خارجی داشته باشد وگرنه گوگل برای پیدا کردن صفحات با مشکل مواجه شده.
    • محتوای با کیفیت و یونیک بسازید.
    • آدرس‌های اینترنتی خود را بر طبق اصول سئو انتخاب کنید.

    کلام آخر

    اگر به بودجه خزش اعتنایی نکنید، سایت شما در معرض خطر قرار می‌گیرد و گوگل به موقع آن را ایندکس نمی‌کند. بهینه سازی نرخ خزش بسیار مهم است. بودجه خزش روی سئو سایت تاثیر گذار است، زیرا در صورتی که به موقع ایندکس نشوید، موتورهای جستجوگر به شما امتیازی نمی‌دهند و سئو سایت خود را پایین می‌آورید.

    در صورت نیاز شما میتوانید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    تبلیغات cpc
    کیورد ریسرچ چیست
    لینک سازی Link Building
    تولید محتوای صوتی و پادکست

    [ASRating]

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"