call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • انواع خطا‌های رایج در افت سئو

    انواع خطا‌های رایج در افت سئو کدام اند؟

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    الگوریتم موتورهای جستجوگر دارای قوانین مختلفی است که با رعایت آن‌ها می‌توانید رتبه بالایی در گوگل به دست آورید. تمامی الگوریتم‌های گوگل به طور روزانه در حال بررسی وبسایت‌ها هستند تا امتیاز نهایی را به آن‌ها بدهند و هر روز هم در حال به‌روز‌رسانی هستند تا نتیجه را به طور دقیق ارائه دهند. به علت به‌روز‌رسانی‌های مداوم الگوریتم‌ها، دیگر گوگل مانند قبل قاضی نیست که وبسایت شما را مورد بررسی قرار دهد؛ بلکه بازدیدکنندگان و وبسایت‌های دیگر نیز وارد این پروسه داوری شده و سایت شما را مورد قضاوت قرار می‌دهند، چون همانطور که شما در تلاش برای بهبود سئو سایت هستید، دیگران نیز به دنبال همین کارند. خطا‌های رایج در افت سئو که وبمسترها به آن دچار می‌شوند اغلب برای افرادی است که سایتی را به تازگی راه‌اندازی کرده و دارای کسب و کار اینترنتی و آنلاین نوپا هستند. که در ادامه با انواع خطا‌های رایج در افت سئو و چگونگی جلوگیری از آن‌ها آشنا می‌شویم.

    انواع خطا‌های رایج در افت سئو

    انواع خطا‌های رایج در افت سئو

    سئو یک موضوع کاملا اکتسابی است و فرد می‌تواند با آزمون و خطا کردن آن را یاد بگیرد. البته این را در نظر بگیرید که یادگیری و آموزش سئو به این معنی نیست که از خود توقع داشته باشید تا یک روزه هر چیز مربوط به آن را فرا بگیرید، حتی اگر عضوی از مدیران اصلی گوگل باشید هم نمی‌توانید در سئو در تایم کوتاه استاد همه چیز تمام شوید.

    به این علت که سئو سایت بصورتی است که در مراحل اولیه سرعت پیشرفت شما دارای شیب صعودی زیادی است و نتیجه خوبی می‌گیرید، اما رفته رفته این روند کند‌تر و سخت‌تر از قبل می‌شود و از شیب پیشرفت آن کاسته می‌شود، بنابراین بعضی افراد فکر می‌کنند چون در ابتدا بازخورد خوبی از سئو گرفته‌اند قرار است تا آخر نیز به این روند ادامه دهند. پیشنهاد می‌کنم به خوبی خطا‌های رایج در افت سئو را یادبگیرید و از آن پرهیز کنید.

    نمونه هایی از خطا‌های رایج در افت سئو

    بها دادن بیش از حد به گوگل، سرعت پایین سایت، استفاده از هاست نامناسب، تصاویر با حجم و اندازه بالا، استفاده نادرست از تگ‌ هدینگ‌ها و ساختار لینک صفحات، استفاده بیش از حد کلمات کلیدی، کپی کردن و محتوای تکراری، استفاده نادرست از لینک‌ها، عدم توجه به بهینه سازی محتوا، استفاده از کلمات کلیدی با رقابت بالا، عدم استفاده از گوگل آنالیتیکس، تمرکز روی ربات‌های جستجوگر، استفاده زیاد از ریدایرکت‌ها، به‌روز نبودن سایت و… نمونه‌هایی از خطا‌های رایج در افت سئو هستند.

    چگونه به دام خطا‌های رایج در افت سئو نیوفتیم؟

    تا به اینجا با انواع خطا‌های رایج در افت سئو آشنا شدید. با توجه به تغییرات مداوم الگوریتم گوگل و به روز رسانی‌های مداوم آن، بهینه‌سازی سایت که از جمله خدمات سئو نبض مارکتینگ است فرآیندی طولانی است که سبب می‌شود یک وب‌سایت در نتایج جستجو به رتبه مطلوبی برسد و بازدید ارگانیگ سایت به میزان زیادی افزایش یابد. گوگل برای انتخاب بهترین سایت و رتبه‌بندی آن‌ها در نتایج جستجو، الگوریتم های متفاوتی را به کار می‌برد. وبمستر‌ها و افراد متخصص در حوزه سئو با توجه به علم، تجربه و آشنایی که با این الگوریتم‌ها دارند در تلاش‌اند که وبسایت‌ها را طوری بهینه‌سازی کنند که بر اساس معیار‌های گوگل باشند و در صدر نتایج نشان داده شوند.

    در اصول بهینه‌سازی سایت، خطا‌های رایج در افت سئو وجود دارد که باید از آن‌ها پرهیز کرد. در این قسمت با این خطا‌ها و راه‌های جلوگیری از آن آشنا می‌شوید.

    خطای رایج اول | سرعت پایین سایت

    سرعت، یکی از فاکتورهای اساسی در بالا بردن رتبه سایت است، گوگل اعلام کرده است که در الگوریتم خود، سرعت را یکی از ملاک‌‌های برتری وبسایت می‌داند. این کمپانی ادعا دارد کاربران برای وقت خود ارزش زیادی قائل هستند و در نتیجه ترجیح می‌دهند به سراغ وبسایت‌هایی بروند که سرعت بارگذاری خوبی دارند، چرا که موتور‌های جستجوگر نیز همانند کاربران، به سرعت وبسایت اهمیت می‌دهد، گوگل برای تشخیص سرعت سایت، فاکتورهای مختلفی را در نظر می‌گیرد.

    استفاده از‌ CSS ها و جاوا اسکریپت‌ها و انواع انیمیشن می‌تواند روی این مسئله تاثیر‌گذار باشد. اما با بیشتر شدن این موارد مطمئنا حجم صفحه هم افزایش پیدا می‌کند.

    خطای رایج دوم | استفاده نادرست تگ‌های هدینگ

    تگ H1 در بین تگ هدینگ‌ها بیشترین اهمیت را دارد و در هر صفحه تنها باید یک‌بار استفاده شود. این تگ‌گذاری در رتبه بندی سایت در گوگل بسیار مهم است. بنابراین باید از موضوع جذابی برای آن استفاده کرد.

    خطای رایج سوم | استفاده نادرست از ساختار لینک صفحات

    هر چه لینک آدرس سایت کوتاه‌تر باشد و برای گوگل واضح‌تر باشد، گوگل به محتوای صفحات پی برده و بهتر آن را می‌فهمد. متاسفانه در زبان فارسی اگر لینکی را کپی کنید و در جایی دیگر قرار دهید با اشکال نامفهومی مواجه می‌شوید که معنایی ندارند و همچنین طولانی هستند.

    سرویس‌های سایت‌ساز مانند وردپرس این امکان را به شما می‌دهد که ساختار آدرس مناسبی را انتخاب کنید. استفاده از لینک با نام نوشته یا ترکیبی از نام نوشته و دسته بندی می‌تواند در درک بهتر محتوا به موتور‌های جستجوگر کمک کند.

    خطای رایج چهارم | کپی کردن و محتوای تکراری

    محتوا تقریباً همه‌چیز است و این فقط در مورد کیفیت واقعی محتواسازی شما درست نیست. بلکه تکراری بودن آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. حدود ۶۰ درصد وب‌سایت‌ها دارای محتوای تکراری هستند. البته، در مواردی، اجتناب از محتوای تکراری امکان‌پذیر نیست، اما شما همیشه می‌توانید از یک برچسب rel=”canonical” برای صفحات ثانویه خود به‌کار ببرید. سعی نکنید زیاد از قدرت مخفی کردن صفحه خودتان استفاده کنید چرا‌که یک محتوای جذاب همیشه مناسب‌تر از یک محتوای تکراری بهینه‌شده است.

    خطای رایج پنجم | عدم استفاده از گوگل آنالیتیکس

    عدم استفاده از گوگل آنالیتیکس از خطاهای رایج در افت سئو

    تاثیر گوگل آنالیتیکس در سئو به صورت مستقیم نیست. یعنی هنگامی که تغییری در سیاست‌های کلی سایت انجام می‌دهید، نتایج آن را بررسی خواهید کرد تا ببینید چه تاثیری روی فروش و بازدید سایت داشته است. در نتیجه با مطالعه کردن و بررسی این موارد می‌توانید ببینید که کاربران دنبال چه موضوعاتی هستند و با لینک سازی کردن، چه صفحاتی را می‌توانید بهتر بهینه کنید و … .

    سخن آخر

    اگر می‌خواهید وبسایتی داشته باشید که از پیشرفت مطلوب و ثابتی برخوردار باشد حتما در ارتباط با خطا‌های رایج در افت سئو بیشتر مطالعه کنید و از راه‌های جلوگیری از آن اطلاع یابید و تجربه کاربری را در سایت خود بهبود ببخشید یا میتوانید از کارشناسان نبض مارکتینگ مشاوره سئو بگیرید تا به شما برای رسیدن به این مهم کمک کنند. چرا‌که این‌کار سبب می‌شود که لینک‌هایی از دامنه‌های معتبر و محبوب بدست آورید. همچنین بازدیدکنندگان بیشتر و رتبه مطلوبی در سئو دریافت کنید.

    سوالات متداول شما

    ۱.    سرعت پایین سایت

    ۲.    استفاده نادرست تگ‌های هدینگ

    ۳.    استفاده نادرست از ساختار لینک صفحات

    ۴.    کپی کردن و محتوای تکراری

    ۵.    عدم استفاده از گوگل آنالیتیکس

    برای بهبود سرعت سایت می توان با کم حجم کردن عکس ها و ویدیوها و … شروع کرد. همچنین استفاده از‌ CSS ها و جاوا اسکریپت‌ها و انواع انیمیشن می‌تواند روی این مسئله تاثیر‌گذار باشد. اما با بیشتر شدن این موارد مطمئنا حجم صفحه هم افزایش پیدا می‌کند.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    بهترین هاست های وردپرس
    شاخص کلیدی عملکرد چیست
    تکنیک های سرچ کنسول

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"