call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سئو کلاه خاکستری Gray Hat Seo

سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) چیست؟ + ۱۲ ترفند سئو کلاه خاکستری

  • تا حالا به رنگ خاکستری دقت کرده‌اید؟ رنگ خاکستری نه سیاهِ سیاه است و نه سفیدِ سفید! بلکه رنگی بین سیاه و سفید است. سئو کلاه خاکستری که یکی از انواع سئو است نیز دقیقا مانند این رنگ است. نه به‌اندازهٔ سئوی کلاه سیاه خلاف‌کار است و نه به اندازهٔ سئوی کلاه سفید قانون‌مند!

    اگر شما کسب‌وکاری دارید و برای آن سایتی ایجاد کرده‌اید و می‌خواهید با سئو آن را گسترش دهید، باید بدانید که سئو نیز مانند هر کار دیگری، می‌تواند از راه درست یا غلط انجام شود. به راه درست آن، سئوی کلاه سفید و به راه غلط آن، سئوی کلاه سیاه می‌گویند. سئو کلاه خاکستری لباس کلاه سفید را به تن تکنیک‌های کلاه سیاه، می‌کند. تکنیک‌های کلاه خاکستری مرزی بین سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید است.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    در ادامهٔ این مقاله یاد می‌گیریم که سئو کلاه خاکستری چیست، چه اهمیتی دارد و با چه ترفندهایی می‌توانیم آن را انجام دهیم.

     

    سئو کلاه حاکستری (Gray Hat SEO)
    آشنایی با سئو کلاه خاکستری و اهمیت آن در سئو

    سئو کلاه خاکستری یا Grey Hat Seo چیست؟

    تعریف سئو کلاه خاکستری کمی‌ سخت است. شاید بتوان آن را اینگونه تعریف کرد:

    اگر سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه را دو طرف یک طیف در نظر بگیریم، سئو کلاه خاکستری (Gray Hat Seo) در جایی بین این دو طیف در حرکت است؛ یعنی گاهی اوقات به سئوی کلاه سیاه، و گاهی اوقات به سئوی کلاه سفید نزدیک می‌شود. سئو کلاه خاکستری مرزی کاملا محو بین سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه است. 

    اگر بخواهیم تمامی‌ خدمات سئوی سایت را پایبند به اصول و قوانین گوگل انجام دهیم، کارمان بسیار دشوار و زمان‌بر خواهد بود. توجه کنید که در این قسمت گفته نشد که رسیدن به رتبه‌های برتر با تکنیک‌های سئوی کلاه سفید کاری غیرممکن است؛ بلکه فقط گفته شد که کاری دشوار و زمان‌بر است. 

    تکنیک‌ کلاه خاکستری مانند لبهٔ پرتگاهی است که هر لحظه امکان سقوط از آن وجود دارد. این تکنیک‌ها در‌صورتی موجب می‌شوند که جایگاه سایت در صفحۀ نتایج گوگل بهبود پیدا کند که بسیار دقیق و کامل انجام شوند؛ اما حتی یک اشتباه کوچک هم باعث سقوط از لبهٔ پرتگاه خواهد شد!

    برای استفاده از تکنیک‌های  سئو کلاه خاکستری باید تمام حواس خود را جمع کنید. چون یک اشتباه کوچک می‌تواند به قیمت از دست رفتن تمام تلا‌ش‌هایتان تمام شود. بنابراین اگر قصد دارید از تکتنیک‌های کلاه خاکستری استفاده کنید، می‌توانید کار را به متخصصین ما در نبض مارکتینگ بسپارید. برای دریافت مشاورۀ رایگان از طریق فرم زیر تماس بگیرید.

     

    اهمیت سئو کلاه خاکستری در چیست؟

    درک صحیح از سئو کلاه خاکستری اهمیت زیادی دارد. برای اینکه اگر تکنیک‌های آن به‌درستی استفاده شوند، می‌توانند رتبۀ سایت شما را افزایش داده و در هزینۀ سئوی سایتتان صرفه‌جویی کند. 

    الگوریتم‌های گوگل خیلی باهوش هستند و همان‌طور که می‌دانید هرساله تغییرات زیادی در این الگوریتم‌ها انجام می‌شود؛ بنابراین ممکن است بعضی از تکنیک‌های کلاه خاکستری بعدا توسط گوگل در لیست جریمه قرار بگیرند، برای همین متخصص و مشاور سئو باید همیشه اطلاعات خود را در این زمینه به‌روز نگه دارد.

     

    تصویری انفورماتیک از ترفندهای سئو خاکستری

     

    ۱۲ ترفند سئو کلاه خاکستری

    برای استفاده از سئو کلاه خاکستری باید به ترفند‌های آن به‌صورت کامل توجه کنید!

     

    خرید دامنه

    ۱. ترفند اول | خرید دامنه

    در سطح وب، دامنه‌های بسیاری وجود دارند که احتمالا منقضی شده‌ یا قیمت آن‌ها خیلی کم است. برخی از این دامنه‌ها ممکن است دارای مطالبی مرتبط با محتوای وب سایت شما باشند. به همین دلیل می‌توانید این دامنه‌ها را خریداری کرده و از مطالب آن‌ها استفاده کنید. مثلا کلمات کلیدی سایت خود را در مطالب آن‌ها پیدا کرده و به سایت خود لینک دهید.

    فقط مراقب باشید که این دامنه‌ها قبلا توسط گوگل جریمه نشده باشند. حتی می‌توانید مطالب کوتاهی برای این سایت‌های جدید بنویسید و بعد به سایت خود با کلمات کلیدی مرتبط لینک دهید که این کار کمی‌ به اعتبار آن دامین می‌افزاید.

     

    چگالی کلیدواژه

    ۲. ترفند دوم | دست‌کاری چگالی کلیدواژه

    استفادۀ بیش از حد از کلیدواژه در محتوا یک کار خیر اخلاقی و غیرحرفه‌ای است؛ که هم باعث ناامیدی گوگل و هم باعث ناامیدی کاربران از سایت شما می‌شود. پس طبیعتا این کار، یک تکنیک کلاه سیاه محسوب می‌شود. این تکنیک زمانی کلاه خاکستری به‌حساب می‌آید که چگالی کلیدواژه را در محتوای خود رعایت کنید. به اصطلاح کلیدواژۀ خود را درون متن جا دهید؛ یعنی در جاهایی از متن که شاید نیازی به کلیدواژه نداشته است، کلیدواژه را به‌صورتی منطقی جا دهید.

     

    طراحی وبسایت

    ۳. ترفند سوم | طراحی مجدد سایت

    یکی دیگر از ترفندهای سئو کلاه خاکستری طراحی مجدد سایت است. با طراحی مجدد سایت مجبور به تغییر کدها و دستورات خواهید شد. این تغییرات باعث می‌شود گوگل آن‌ها را به‌عنوان محتوای جدید شناسایی کرده و ارزش جدیدی برای آن‌ها قائل شود.

     

    شبکه های اجتماعی

    ۴. ترفند چهارم | استفاده از شبکه‌های اجتماعی

    در این زمینه شما می‌توانید حساب‌های مختلفی را ایجاد کرده و از طریق آن‌ها برای سایت و شبکه‌های اجتماعی سایت خود فعالیت کنید.

     

    کامنت گذاری

    ۵. ترفند پنجم | کامنت گذاری

    شما می‌توانید با کامنت گذاشتن هم در سایت خودتان و هم در سایت‌های دیگر بک‌لینک ایجاد کنید؛ این یعنی با کامنت‌گذاری در سایت خودتان بک‌لینک برای بخش‌های دیگر سایتتان و با کامنت گذاری در سایت‌های دیگر، برای کل سایتتان بک‌لینک ایجاد کنید.

     

    فروم

    ۶. ترفند ششم | استفاده از تالارهای گفت‌وگو

    بعضی صاحبان سایت لینک صفحات خود را در تالارهای گفت‌وگو قرار می‌دهند. این کار ترافیک سایت را افزایش می‌دهد؛ اما اعتبار سایت را افزایش نمی‌دهد؛ زیرا گوگل می‌داند مخاطب اصلی این سایت‌ها افراد معمولی هستند که لینک‌ها را ایجاد می‌کنند؛ نه منابع و متخصصان آن موضوع!

     برخی تالارهای گفت‌وگو بک‌لینک‌ها را تنها به کاربرانی نشان می‌دهند که در سایتشان ثبت‌نام کرده‌اند؛ در نتیجه همهٔ کسانی که به سایت این تالارهای گفت‌گو وارد می‌شوند نمی‌توانند لینک سایت شما را ببیند. از آن‌جایی که بیشتر افراد در تالارهای گفت‌وگو ثبت نام نمی‌کنند، گذاشتن لینک صفحاتتان در این سایت‌ها تقریبا بی‌فایده است؛ زیرا افراد زیادی موفق به دیدن لینک‌های شما نمی‌شوند. به همین دلیل باید تالارهای گفت‌وگویی را پیدا کنید که لینک‌ها را در حالت معمولی نمایش دهد.

    برای اینکه موتورهای جستجو متوجه نشوند این لینک‌ها توسط کاربران در سایت قرار گرفته است، بهتر است لینک‌های داخل تالارهای گفتگو دارای rel با مقدار UGC (محتوای ایجاد شده توسط کاربر) نباشد؛ زیرا در این صورت موتورهای جستجو می‌فهماند که لینک توسط کاربران ایجاد شده است. 

    البته گوگل برای درک ساختار وب سایت‌ها الگوریتم خاص خود را دارد؛ این یعنی به هر حال ماهیت صفحه‌های این سایت‌ها را می‌شناسد و متوجه می‌شود که این کاربران هستند که لینک‌ ‌ها را در این صفحات قرار می‌دهد. این مسئله ارزش لینک‌های شما را کم می‌کند. 

    راه دیگری نیز برای استفاده از تالارهای گفت‌وگو موجود دارد. می‌توانید پاسخ موضوعاتی که در تالارهای گفتگو دربارهٔ آن‌ها بحث می‌شود و به کسب‌وکار شما مربوط می‌شوند را در سایت خود توضیح داده و لینک آن را در تالار گفت‌وگوی مورد نظر قرار دهید. بدین شکل  می‌توانید از بک‌لینک خود ترافیک کسب‌کنید و این قدرت بک‌لینک شما را بهبود می‌‌بخشد.

     

    پست میهمان

    ۷. ترفند هفتم | پست مهمان

    یکی دیگر از ترفند‌های سئو کلاه خاکستری استفاده از پست مهمان است. برای این کار ابتدا باید محتوایی ارزشمند تولید کنید، سپس با سایت‌هایی که با زمینۀ کاری شما مرتبط هستند از طریق پیام یا ایمیل ارتباط بگیرید و از آن‌ها بخواهید که محتوای شما را در سایت خود منتشر کنند. 

    اگر از مطالب منحصربه‌فرد و خلاقانه استفاده کنید، شانس بیشتری وجود دارد که این سایت‌ها محتوای شما را بپذیرند؛ همچنین لیست‌های زیادی از سایت‌هایی که پست مهمان می‌پذیرند وجود دارند. مثلا ویرگول، سایتی است که در این زمینه به‌صورت تخصصی کار می‌کند.

     

    رپورتاژ آگهی

    ۸. ترفند هشتم | رپورتاژ آگهی

    بعضی سایت‌ها که ترافیک زیادی دارند، محتوای شما  را در ازای دریافت پول در سایت خود منتشر می‌کنند؛ به محتوایی که شما برای این سایت‌ها ارسال می‌کنید رپورتاژ آگهی می‌گویند. شما می‌توانید با خرید رپورتاژ آگهی از سایت‌های مرتبط با موضوع سایت خود، بک‌لینک‌های قدرتمندی را ایجاد کنید. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که رپورتاژ آگهی شما باید مرتبط با موضوع سایت خودتان باشد.

     

    PBN

    ۹. ساختن PBN

    ساختن PBN یکی از خطرناک‌ترین و در عین حال قدرتمندترین ترفندهای سئو کلاه خاکستری است که بسیاری از شرکت‌های سئو آن را به کار می‌گیرند؛ اما امروزه گوگل با به‌روزرسانی الگوریتم‌هایش می‌تواندآن را شناسایی کرده و سایت‌هایی که از آن استفاده می‌کنند جریمه می‌کند. 

    در تکنیک PBN، ما یک شبکه از وب سایت‌ها و وبلاگ‌ها را ایجاد می‌کنیم، از آن‌ها به یکدیگر لینک می‌دهیم و بعد از اینکه همۀ آن‌ها قدرت و اعتبار زیادی را کسب کردند، به‌مرور از آن‌ها به سایت اصلی خود لینک می‌دهیم.

     

    تبلیغات

    ۱۰. ترفند دهم | استفاده از تبلیغات

    استفاده از تبلیغات یکی دیگر از ترفندهای سئو کلاه خاکستری است. بسیاری از متخصصان و شرکت‌های سئو در تلاش‌اند که بخشی از بودجۀ بازاریابی خود را به تبلیغات اختصاص دهند تا علاوه‌بر فروش مستقیم محصول ، کمی‌ هم به سئوی سایتشان کمک کنند. اما خب استفاده از تبلیغ، چگونه به سئو کمک می‌کند؟

    اولین تاثیر تبلیغات روی بهینه‌سازی سایت، برندسازی است. در واقع هرچه نام و برند شما در ذهن مخاطبان ماندگارتر شود، احتمال اینکه آن‌ها در سطح وب و در زمان جستجوی کلمات کلیدی روی سایت شما کلیک کنند نیز بیشتر می‌شود. همچنین با افزایش نرخ کلیک، نرخ تبدیل کاربر به مشتری در سایت شما افزایش می‌یابد.

     

    ۱۱. ترفند یازدهم| استفاده از محتوای خودکار

    ابزار‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند برای سایت شما محتوا تولید کنند؛ یعنی کافی است که شما موضوع محتوایی که می‌خواهید را به این ابزار‌ها بدهید تا به شما محتوایی آماده تحویل دهد. این کار یکی از ترفند‌های سئو خاکستری است. البته این روز‌ها گوگل می‌تواند این نوع محتواها را تشخیص دهد و ممکن است سایت را به‌دلیل استفاده از محتوای آماده جریمه کند.

     

    ۱۲. ترفند دوازدهم| خرید نظرات مثبت

    دریافت نظرات مثبت، کار راحتی نیست! اما داشتن نظرات مثبت در سایت بسیار مهم است؛ خصوصا برای سایت‌هایی که می‌خواهند اعتماد کاربران را به خود جلب کنند؛ مانند سایت فروشگاهی! بنابراین یکی از راه‌حل‌هایی که سئو خاکستری پیشنهاد می‌کند این است که نظرات و امتیازهای مثبت را خریداری کنند.

    آنچه از سئو کلاه خاکستری گفتیم …

    سئوی خاکستری یک مرز محو بین سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید است؛ یعنی نه مثل سئوی کلاه سفید پاک و مقدس است و نه مثل سئوی کلاه سیاه، تنها به فکر دور زدن گوگل! تا جایی که گوگل متوجه چیزی نشده و آب از آب تکان نخورد قوانین گوگل را زیر پا می‌گذارد. 

    همانطور که می‌دانید سئو کلاه خاکستری یک روش بدون ریسک نیست. حواستان باشد که قبل از انجام سئو کلاه خاکستری، حتما به تمام تکنیک‌های آن مسلط شوید. در غیر این صورت حتما با یک متخصص سئو مشورت کنید. در این مورد می‌توانید از مشاوره رایگان متخصصان ما در نبض مارکتینگ استفاده کنید.

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    سوالات متداول

    • سئو کلاه خاکستری چیست؟

    سئو Gray Hat یکی از روش های سئو سایت می‌باشد. اگر سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه را دو طرف یک طیف در نظر بگیریم، سئوی کلاه خاکستری در جایی بین این دو طیف در حرکت است؛ یعنی گاهی اوقات به سئوی کلاه سیاه، و گاهی اوقات به سئوی کلاه سفید نزدیک می‌شود. سئوی کلاه خاکستری مرزی کاملا محو بین سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه است.

    • اهمیت سئو کلاه خاکستری چیست؟

    اگر به درستی تکنیک‌های آن استفاده شوند، می‌تواند به راحتی باعث افزایش رتبه سایت شما شود و از طرف دیگر، باعث صرفه جویی در هزینه سئو سایت شود.

    • چند نمونه از ترفندهای سئو کلاه خاکستری را نام ببرید؟

    خرید دامنه، دست‌کاری در چگالی کلیدواژه، طراحی مجدد سایت، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، کامنت گذاری، استفاده از فروم‌ها، پست مهمان، رپورتاژ آگهی، ساختن PBN و استفاده از تبلیغات.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    2 پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"