call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
moz

Moz چیست؟ آشنایی با ابزارهای قدرتمند ماز برای سئو سایت

  • اگر صاحب کسب‌وکار هستید امکان ندارد که این سوال برایتان پیش نیامده باشد که چگونه می‌توان به‌سرعت از رقبای خود پیشی بگیرید؟ پاسخ ساده است: محتوای SEO خوب ایجاد کنید و آن را به روشی درست ترفیع و ترویج دهید؛ اما می‌دانیم که ایجاد محتوای سئو به این سادگی نیست. استراتژی تولید محتوای شما به تحقیق در مورد کلمات کلیدی، بررسی رتبه‌بندی کلمات کلیدی رقبا، تجزیه‌وتحلیل رتبه‌بندی سایت خود و رقبا در صفحه اول جستجوی گوگل، اولویت‌بندی کلمات کلیدی، ساخت لینک و موارد دیگر نیاز دارد.

    حالا چگونه همه این‌ها ممکن می‌شود؟ با Moz SEO Tools شما می‌توانید همه آن‌ها را در عرض چند دقیقه ممکن کنید. شرکت ماز خود را این‌گونه تعریف می‌کند:

    «در Moz، ما معتقدیم راه بهتر و ارزشمندتری برای انجام بازاریابی وجود دارد. ما به‌شدت به روشی علاقه داریم که در آن مشتریان چیزی نصیبشان می‌شود تا اینکه خرید کنند؛ ماموریت ما کمک به مردم برای رسیدن به آن است. تمرکز ما بر روی بهینه‌سازی موتورهای جستجو است؛ موضوعی که در دنیای بازاریابی حرفه‌ای،  خیلی واضح و شفاف نیست و کمتر درک شده است. ما این مسئله را به‌عنوان یک فرصت در نظر می‌گیریم و مشتاقیم که سئو را برای همه از طریق نرم‌افزار، آموزش و انجمن‌های تبادل اطلاعات خود ساده کنیم».

    معرفی و تاریخچه Moz

    رند فیشکین و جیلیان موسیگ در سال ۲۰۰۴ شرکت ماز (Moz) را با تمرکز بر سئو تأسیس کردند. هدف آن‌ها ایجاد بستری بود که به مشاغل کمک کند سئو را در برنامه‌های دیجیتال مارکتینگ خود ادغام کنند. Moz به عنوان یک وبلاگ به نام SEOmoz شروع به کار کرد تا کارشناسان، تحقیقات و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند.

    با محبوبیت بیشتر SEOmoz، آن‌ها به یک شرکت مشاوره تبدیل شدند. در سال ۲۰۱۳، “SEOmoz” به “Moz” تغییر نام داد و تمرکز خود را بر ارائه خدمات و ابزارهای SEO برای کمک به رشد کسب‌وکارها گذاشت. امروزه، Moz نرم‌افزار، ویدیوهای آموزشی و برگزاری انجمن‌های تبادل اطلاعات را برای کمک به افراد برای کسب مهارت بیشتر در سئو ارائه می‌دهد.

    این شرکت مجموعه‌ای از ابزارهای کارآمد برای کمک به صاحبان وب‌سایت، بازاریابان و متخصصان سئو را ارائه می‌دهد تا آن‌‌ها بتوانند:

    • رتبه سایت خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) بهبود بخشند.
    • روند رتبه‌بندی سایت خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو ردیابی (Tracking) کنند.
    • صحت و درستی سئو سایت خود را تجزیه‌وتحلیل کنند.
    • استراتژی‌های رقبا را بررسی و ارزیابی کنند.
    • درباره کلمات کلیدی تحقیق کنند.

    8 دلیل که باید از moz برای سئو سایت استفاده کنید

    ۸ دلیل که باید از MOZ برای سئو سایت استفاده کنید!

    SEO یک استراتژی قدرتمند در بازاریابی دیجیتال است و Moz Tools به شما این توانایی را می‌دهد که با اندازه‌گیری شاخص‌ها، ارزیابی و نظارت بر جنبه‌های مختلف داخلی و خارجی وب سایت خود، آن را بهینه کنید. ماز به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند که از طریق تکنیک‌های پیشرفته سئو، ترافیک ارزشمند و بیشتری جذب کنید تا فرایند رشد بیزینس شما با سهولت بیشتری پیش برود.

    در اینجا ۸ دلیلی که چرا Moz یک انتخاب محبوب برای کارشناسان است را می‌گوییم؛

    یک مجموعه ابزار جامع: Moz مجموعه جامعی از ابزارهای سئو (Moz Pro) را ارائه می‌دهد که ابعاد مختلف سئو از جمله بررسی سایت (Audit)، تحقیق کلمات کلیدی، ردیابی رتبه و تجزیه‌وتحلیل بک لینک را پوشش می‌دهد. این مجموعه به کاربران اجازه می‌دهد تا بسیاری از جنبه‌های استراتژی سئو خود را در یک پلتفرم مدیریت کنند.

    ارائه داده‌ها و بینشی قابل اعتماد: Moz به خاطر قابلیت فوق‌العاده قدرتمندِ جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌های خود شناخته شده است. این پلتفرم اطلاعات دقیق و به‌روزی را در مورد کلمات کلیدی، رقابت، سلامت سایت و پروفایل‌های بک لینک ارائه می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا بر اساس داده‌های قابل اعتماد تصمیمات آگاهانه بگیرند.

    رابط کاربری دوستانه: Moz با تمرکز بر تجربه کاربری طراحی شده است که هم آن را برای مبتدیان قابل استفاده کرده است و هم داده‌ها و آنالیز مورد نیاز متخصصان باتجربه SEO را فراهم می‌کند.

    منابع آموزشی: Moz فقط در مورد ارائه ابزار نیست و متعهد به آموزش کاربران خود نیز هست. با در اختیار داشتن مجموعه وسیعی از منابع از جمله وبلاگ Moz، مجموعه ویدیویی “Whiteboard Friday” و راهنماهای جامع، هر کاربری می تواند از بهترین روش‌ها و آخرین تحولات سئو آگاه شود.

    انجمن پشتیبانی: Moz یک جامعه پرجنب‌وجوش از متخصصان سئو، بازاریابان و صاحبان سایت ایجاد کرده است. این انجمن یک منبع عالی برای شبکه‌سازی، اشتراک‌گذاری نقطه نظرات و دریافت پاسخ سوالات مرتبط با سئو است. تجربه حضور و ارتباط با چنین اجتماعی به‌همراه گردش اطلاعات و پشتیبانی می‌تواند بسیار ارزشمند باشد، به‌خصوص برای کسانی که در زمینه سئو تازه‌کار هستند.

    ابزارهای سئوی محلی: برای کسب‌وکارهایی که بر سئو محلی تمرکز دارند، “Moz Local” ابزارهایی تخصصی برای مدیریت چک لیست‌های سئو محلی ، پیگیری عملکرد و بهبود جایگاه سایت در موتور جستجوی محلی را ارائه می‌دهد. این امر به‌ویژه برای مشاغلی که دارای موقعیت فیزیکی یا پایگاه مشتریان محلی هستند، بسیار مفید است.

    به‌روزرسانی و بهبود مستمر: تکنیک‌ها و قابلیت‌های SEO همیشه در حال تغییر است و Moz متعهد است که ابزارها و منابع خود را مطابق با آخرین الگوریتم‌های موتور جستجو و بهترین شیوه‌ها به‌روز نگه دارد. در واقع این مسئله، در دسترس بودن جدیدترین و جامع‌ترین اطلاعات و استراتژی‌ها را برای کاربران تضمین می‌کند.

    قیمت‌گذاری شفاف: Moz برنامه‌های قیمت‌گذاری واضح و مشخصی را ارائه می‌دهد که نیازها و بودجه‌های مختلف را دربرمی‌گیرد که از این طریق متقاضیان راحت‌تر می‌توانند خدمات مورد نظر خود را انتخاب کنند.

    MOZ چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

    در این بخش شما را با خدماتی که شرکت Moz ارائه می‌دهد آشنا می‌کنیم. ماز خدمات سئو خود را به سه بخش Moz Pro، Moz Local، Free Seo Tools تقسیم کرده است که در ادامه به تفکیک هرکدام را توضیح می‌دهیم.

    خدماتی که MOZ ارائه می‌دهد
    Moz Pro Moz Local Moz Free SEO Tools
    Site Audits Listing Management Keyword Explorer
    Keyword Explorer Location Data Cleansing Link Explorer
    Rank Tracking Real-Time Updates Moz Local Listing Score
    Backlink Analysis Review Management My Online Presence
    On-Page Optimization Profile Completion Free Domain Analysis
    Custom Reports Duplicate Listing Removal MozCast
    SERP Analysis Local Ranking Tracking SERP Analysis Tool
    Page Optimization Scores Integration with Google and Facebook (SEO Toolbar (MozBar
    Moz Community and Support Performance Reporting Moz Academy
    (MozBar (Advanced Support and Resources (MozBar (Limited

    Moz Pro

    ماز پرو مجموعه‌ای جامع از ابزارهای SEO است که برای کمک به کسب و کارها، بازاریابان و متخصصان سئو طراحی شده است. این مجموعه طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مفید و کاربردی را با هدف پوشش کامل ابعاد مختلف سئو ارائه می‌دهد؛ برای نمونه از بین تمامی ویژگی‌های آن، ۱۰ ابزار اساسی و کاربردی Moz Pro‌ را به شما معرفی می‌کنیم:

    ۱.Sites Audit
    به‌واسطه ویژگی خزیدن، سایت شما به‌طور خودکار شناسایی شده و با بررسی طیف گسترده‌ای از مسائل سئو مانند لینک‌های شکسته، تگ‌های از دست رفته متا، خطاهای خزیدن و سلامتی سایت، بینشی عملی برای بهبود هر چه بیشتر سایت شما ارائه می دهد.

    ۲. Keyword Explorer
    این ابزار قابلیت‌ و امکانات جامعی برای تحقیق کلمات کلیدی فراهم می‌کند، مانند دشواری کلمات کلیدی، حجم جستجو (Search Volume) و ویژگی‌هایSERP. همچنین کلمات کلیدی مرتبط را برای کمک به گسترش استراتژی شما پیشنهاد می‌کند.

    ۳. Rank Tracking
    این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا رتبه‌بندی سایت خود را برای کلمات کلیدی خاص در موتورهای جستجو و مکان‌های جغرافیایی مختلف نظارت کنید. همچنین استفاده از این ابزار باعث می‌شود تا بفهمید تا چه اندازه تلاش‌هایتان برای بهبود سئو سایت مؤثر واقع شده است.

    ۴. Backlink Analysis
    لینک اکسپلورر، تجزیه‌وتحلیل عمیقی از پروفایل بک لینک سایت شما از جمله تعداد و کیفیت بک لینک‌ها ارائه می دهد تا به شما در درک و ارتقای استراتژی لینک سازی خود کمک کند.

    ۵. On-Page Optimization
    این ابزار توصیه‌های دقیقی را برای بهینه‌سازی صفحات سایت شما ارائه می‌دهد؛ از جمله استفاده از کلمات کلیدی، پیشنهادات محتوا و سایر عناصر درون صفحه برای بهبود عملکرد سئوی صفحات سایت.

    ۶. Custom Reports 
    توانایی ایجاد و سفارشی‌سازی گزارش‌ها به این معنی است که می‌توانید روی معیارهایی که برای شما و سهامدارانتان مهم است، با گزینه‌ای برای برنامه‌ریزی گزارش‌های خودکار برای به‌روزرسانی‌های منظم تمرکز کنید.

    ۷. SERP Analysis
    این ویژگی صفحات نتایج موتورهای جستجو را برای کلمات کلیدی مورد نظر شما تجزیه و تحلیل می‌کند و به شما کمک می کند تا فضای رقابتی را درک کنید و فرصت هایی را برای بهبود رتبه خود شناسایی کنید.

    ۸. Page Optimization Scores

    به صفحات سایت شما امتیازی را بر اساس عملکرد سئوی آن‌ها اختصاص می‌دهد. به همین جهت راهی سریع و آسان برای شناسایی صفحاتی که نیاز به توجه دارند و نحوه بهینه سازی آن‌ها پیش روی شما می‌گذارد.

    ۹. MozBar
    این افزونه کروم، معیارهای سئو در مورد ‌سایت‌های مختلف یا صفحات نتایج موتور جستجو با قابلیت دسترسی سریع بر روی کروم، به شما ارائه می‌دهد؛ از جمله اعتبار صفحه، اعتبار دامنه، و تجزیه‌وتحلیل لینک.

    ۱۰. Moz Community and Support 
    فراتر از خود ابزارها، کاربران Moz Pro از دسترسی به انجمن بزرگ متخصصان و کارشناسان سئو Moz، خدمات پشتیبانی مشتریان و همچنین منابع آموزشی درجه یک با هدف مطلع شدن از بهترین راه‌کارها، بهره‌مند می‌شوند.

    Moz Local

    Moz Local ابزار قدرتمندی است که با هدف کمک به کسب‌وکارها در جهت بهبود سئوی محلی خود با مدیریت فهرست‌های آنلاین، اطمینان از ثبات آن در بین سایر پلتفرم‌ها و افزایش دیده شدن آن‌ها در نتایج جستجوی محلی طراحی شده است. برای نمونه ۱۰ ابزار اساسی و کاربردی Moz Local را به شما معرفی می‌کنیم:

    ۱.Listing Management
    به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا لیست‌های کسب‌وکار خود را در شبکه گسترده‌ای از دایرکتوری‌ها، موتورهای جستجو و اپلیکیشن‌ها مدیریت و توزیع کنند. ضمن آنکه از صحت و دقیق بودن اطلاعات در همه‌جا  اطمینان حاصل کنند.

    ۲. Location Data Cleansing
    این پلتفرم، داده‌های مکان را قبل از توزیع، پاکسازی و استاندارد می‌کند و خطاها و ناهماهنگی‌هایی را که می‌تواند به رتبه‌بندی جستجوی محلی آسیب برساند را کاهش می‌دهد.

    ۳. Real-Time Updates
    کسب‌وکارها می‌توانند فهرست‌های خود را سریعاً در همه پلتفرم‌ها به‌روزرسانی کنند و مطمئن شوند که تغییرات در اطلاعات کسب‌وکار مانند ساعت، آدرس و شماره تلفن فوراً منعکس می‌شود.

    ۴. Review Management 
    ابزارهایی را برای نظارت و مدیریت مرورها (review) در چندین پلتفرم از یک داشبورد فراهم می‌کند که به کسب‌وکارها کمک می‌کند اعتبار آنلاین خود را حفظ کنند.

    ۵. Profile Completion
    این ابزار کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا اطلاعات گم شده در لیست‌های خود را شناسایی و پرکنند. همچنین این قابلیت می‌تواند پروفایل‌های کامل‌ و جذاب‌تر را به سمتی تشویق کند که امکان جذب مشتریان بیشتری را دارند.

    ۶. Duplicate Listing Removal
    این ابزار فهرست‌های تکراری که می‌توانند مشتریان را گیج کرده و بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر منفی بگذارند را شناسایی و سپس حذف می‌کند.

    ۷. Local Ranking Tracking
    این ابزار قابلیت ردیابی رتبه‌بندی یک کسب‌وکار برای عبارات کلیدی جستجو در نتایج جستجوی محلی را دارد که دید کاملی در مورد عملکرد SEO ارائه می‌دهد.

    ۸. Integration with Google and Facebook
    مستقیماً با Google My Business و Facebook که دو پلتفرم اساسی برای SEO محلی هستند، ادغام می‌شود و امکان مدیریت یکپارچه این لیست‌های ضروری را فراهم می‌کند.

    ۹. Performance Reporting
    کسب‌وکارها می‌توانند به گزارش‌هایی دسترسی داشته باشند که شامل عملکرد فهرستشان می‌شود، از جمله معیارهای مشاهده و تعامل، برای درک تأثیر عملکرد سئوی محلی خود.

    ۱۰. Support and Resources
    در واقع جزء خدمات Moz به حساب می‌آید که کاربران از پشتیبانی گسترده و منابع آموزشی از جمله پایگاه دانش، انجمن‌های تبادل اطلاعات و خدمات مشتری بهره می‌شوند.

    این ویژگی‌ها، Moz Local را به ابزاری ضروری برای کسب‌وکارهایی تبدیل می‌کند که به دنبال افزایش حضور خود در نتایج جستجوی محلی، بالا بردن اعتبار آنلاین خود و اطمینان از دقیق و سازگار بودن اطلاعات کسب‌وکارشان در سراسر وب هستند.

    Moz Free Seo Tools

    Moz انواع ابزارهای رایگان سئو را ارائه می‌دهد که بینش و کمک ارزشمندی را در جنبه‌های مختلف بهینه‌سازی موتور جستجو در اختیار کاربران می‌گذارد. این ابزارها برای کمک به صاحبان وبسایت، بازاریابان و متخصصان سئو طراحی شده‌اند تا دید و عملکرد خود را در فضای آنلاین بهبود بخشند. در اینجا برای نمونه ۱۰ ابزار کاربردی رایگان Moz  را به شما معرفی می‌کنیم:

    Moz چندین ابزار سئو رایگان ارائه می دهد که برای مبتدیان و حرفه ای ها به طور یکسان برای بهبود بهینه‌سازی وبسایت خود برای موتورهای جستجو ارزشمند است. در اینجا ده ابزار رایگان قابل توجه Moz آورده شده است:

    ۱.MozBar
    یک برنامه افزودنی Chrome که معیارهای فوری را در هر صفحه وب یا SERP، از جمله (Page Authority (PA)، Domain Authority (DA و داده‌های پیوند ارائه می‌دهد.

    ۲. Keyword Explorer
    جستجوهای رایگان محدود، پیشنهاد دادن کلمه کلیدی، حجم جستجو، دشواری کلمات کلیدی درSERP را برای کمک به تحقیق کلمات کلیدی ارائه می دهد.

    ۳. Link Explorer
    به تعداد معینی جستجوی رایگان برای تجزیه‌وتحلیل بک لینک‌ها، کشف دامنه‌های پیوند دهنده، بررسی (Domain Authority (DA و موارد دیگر را امکان‌پذیر می‌کند.

    ۴. Moz Local Listing Score
    بررسی می‌کند که چگونه کسب‌وکار محلی شما در سرتاسر وب در فهرست‌ها، سایت‌های بررسی محصول و شبکه‌های اجتماعی ظاهر می‌شود و ناسازگاری‌ها را شناسایی می‌کند.

    ۵. My Online Presence
    یک نمای کلی از نحوه نمایش اطلاعات کسب‌وکار شما در پلتفرم‌های مختلف آنلاین ارائه می‌دهد و زمینه‌های بالقوه برای بهینه سازی را برجسته می‌کند.

    ۶. Free Domain Analysis
    مروری سریع بر معیارهای سئوی دامنه، از جمله صفحات برتر، رتبه‌بندی کلمات کلیدی، پیوند دادن دامنه‌ها و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

    ۷. MozCast
    آب‌وهوا الگوریتم گوگل را ردیابی می‌کند و نوسانات و به‌روزرسانی‌هایی را نشان می‌دهد که می‌تواند روی دید سایت شما در نتایج جستجو تاثیر بگذارد.

    ۸. SERP Analysis Tool
    بخشی از کاوشگر کلمات کلیدی، این ابزار SERP را برای یک کلمه کلیدی مشخص تجزیه‌وتحلیل می‌کند و بینش‌هایی را در مورد رقابت و ویژگی‌هایی مانند قطعه‌های برجسته ارائه می‌دهد.

    ۹. SEO Toolbar) MozBar)
    این افزونه نه تنها معیارهای فوری را ارائه می‌دهد، بلکه عناصر روی صفحه و معیارهای پیوند را برای تجزیه‌وتحلیل عمیق‌تر ارائه می‌دهد.

    ۱۰. Moz Academy
    در حالی که آکادمی Moz ابزاری نیست، دوره‌های آموزشی رایگان SEO را هرازگاهی ارائه میدهد که می‌تواند برای گسترش دانش و مهارت‌های سئو شما بسیار ارزشمند باشد.

    آنچه در این مقاله گفتیم…

    آنچه از در این مقاله از سری مقالات سئو نبض مارکتینگ به شرکت ماز (Moz) پرداختیم و سعی کردیم هرآنچه که نیاز است درباره خدمات این شرکت بدانید را ارائه دهیم. Moz از جمله منابع اصلی دنیای سئو است که تمامی کارشناسان سئو و کسب‌وکار‌ها، چه مستقیم و چه غیرمستقیم از خدمات آن استفاده می‌کنند. ماز با ارائه خدمات و ابزارهای سئو به کسب‌وکارها کمک می‌کند که نه‌تنها محتوایی ارزشمند در اختیار مخاطبان قرار دهند؛ بلکه خودشان هم در بازار رقابتی دنیای امروز که همگی در آن قرار داریم، امکان رشد و پیشرفت پیدا کنند.

    نبض مارکتینگ با داشتن تجربه و تخصص در زمینه خدمات سئو قصد دارد با بهر‌ه‌گیری از منابع به‌روز، مهم‌‌ترین و کاربردی‌ترین مباحث سئو را به‌شکلی ساده در اختیار تمامی علاقه‌مندان این حوزه قرار دهد. اگر دارای سایت هستید و برای بهبود آن به کمک احتیاج دارید، می‌توانید روی تیم ما حساب کنید و از خدمات تخصصی مجموعه نبض مارکتینگ در زمینه سئو بهره‌مند شوید.

    شاید برای شما هم سوال باشد…

    1. ابزار Moz چه قابلیت‌هایی دارد؟
      شما با استفاده از خدمات و ابزارهای ماز می‌توانید به‌طور کامل عملکرد سئو سایت خود را بررسی و ارزیابی کنید.
    2. آیا Moz ابزارهای سئوی رایگان هم ارائه می‌دهد؟
      بله. Moz انواع ابزارهای رایگان سئو را به شما ارائه می‌دهد که در جنبه‌‌های مختلف بهینه‌سازی موتور جستجو به شما کمک می‌کند.
    3. آیا Moz بر روی کروم نصب می‌شود؟
      بله. یکی از قابلیت‌های پرطرفدار ماز داشتن افزونه (اکستنشن) برای مرورگر کروم است که می‌توانید از امکانات آن بهره‌مند شوید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"