call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت در گوگل

    چطور سرعت ایندکس صفحات سایت را افزایش دهیم؟ایندکسینگ سریع

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    یکی از مهم‌ترین مسائل در عصر تکنولوژی رقابت بر سر داشتن سایتی با رتبه بالاتر و سریع‌تر است. افزایش سرعت ایندکس یکی از مهم‌ترین مسائلی است که این روزها صاحبان سایت با آن درگیر هستند و می‌توانیم با افزایش آن سریع تر رتبه کسب کنیم و تاثیر بهتری بر روی محتوای سایت‌مان بگذاریم . در این مقاله به اهمیت افزایش سرعت ایندکس و راه‌های آن می‌پردازیم.

    چرا افزایش سرعت ایندکس سایت مهم است؟

    چرا افزایش سرعت ایندکس مهم است

    برای درک بهتر اهمیت بالای سرعت ایندکس شدن؛ لازم است به خوبی بدانید که به چه پروسه‌ای ایندکس یا ایندکسینگ می‌گویند. زمانی که یک سایت محتوای جدید را در صفحه خود انتشار می‌دهد، ابتدا گوگل سعی می‌کند تا محتوای جدید منتشر شده را تحلیل نماید. در این مرحله گوگل محتوای شما را بررسی کرده و پس از آن تصاویر و ویدیوهای درون محتوای شما را تجزیه تحلیل می‌کند.
    در واقع فرآیند ایندکس به معنای تلاش گوگل برای درک و آگاهی از محتوای سایت شما است. بعد از اینکه محتوای سایت شما را درک کرد آن‌ها را طبقه‌بندی و آماده نمایش به کاربرانی می‌کند که موضوعاتی مرتبط به این محتوای شما را سرچ کرده‌اند. در واقع ایندکس کردن پروسه آشنایی و شناخت گوگل با محتوای سایت شما است. وقتی سایتی در صفحه جستجوگر نمایش داده شود؛ به این معنا می‌باشد که آن سایت ایندکس شده است.

    اکنون با دانستن این توضیحات درک اهمیت افزایش سرعت ایندکس بسیار ساده‌تر می‌شود. در واقع دلیل اصلی اهمیت سرعت ایندکس زودتر بالا آمدن سایت در سرچ‌های گوگل می‌باشد. این موضوع برای هر نوع سایتی به نحوه خاصی دارای اهمیت است. برای مثال سایت‌هایی که پوشش خبری انجام می‌دهند؛ رقابت زیادی بر سر سریع‌ترین پوشش‌های خبری با یک دیگر دارند؛ برنده این رقابت سایتی است که سرعت ایندکس بالای تری داشته باشد؛ از همین رو افزایش سرعت ایندکس بسیار ضروری است. در سایت‌های فروش و خدمات نیز برای اولین بودن در ارائه خدمات و یا فروش محصول همیشه رقابت وجود دارد و شرکت‌های بزرگ برای افزایش سرعت ایندکس خود هزینه‌های بسیار زیادی می‌کنند تا بتوانند از رقبای خودت پیش بیفتند. حال که با اهمیت افزایش سرعت ایندکس آشنا شدید؛ در ادامه به راه‌هایی که منجر به بالا رفتن سرعت ایندکس می‌شود اشاره می‌کنیم.

    راهکار برای افزایش سرعت ایندکس

    راه‌ها و نکاتی وجود دارد که رعایت کردن آن‌ها باعث می‌شود تا محتوای تهیه شده توسط شما باعث ‌شود در کوتاه‌ترین زمان ایندکس و منتشر شود.

    ۱.زمان مشخص برای انتشار مطالب

    یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که کمک بسیار زیادی برای افزایش سرعت ایندکس سایت می‌کند؛ داشتن زمان مشخص برای انتشار محتوا در سایت است. وقتی محتوای روزانه خود را در زمان مشخصی منتشر کنید؛ کم کم الگوریتم‌های گوگل تشخیص می‌دهند که باید در چه زمانی سایت شما را برسی کنند و این باعث می‌شود که در مدت کوتاهی پس از گذاشتن مطلب خود در سایت، ربات‌های گوگل به سراغ سایت بیایند و مطلب جدید شما را ایندکس کنند.

    ۲.استفاده از webmaster tool

    وب مستر یک ابزار بسیار کاربردی است که کمک زیادی به شما برای افزایش سرعت ایندکس سایت می‌کند. با این ابزار شما می‌توانید سایت خود را چک کنید و مشکل‌های آن را پیدا کنید؛ در واقع به نوعی با کمک این ابزار شما می‌توانید سایت خود را از دیدگاه گوگل مشاهده کنید و به این ترتیب می‌توانید نقایص را شناخته و اصلاح کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن سایت شما ایندکس شود.

    ۳.ساخت نقشه سایت

    ساخت نقشه سایت برای ایندکس سریع تر در گوگل

    از دیگر روش‌هایی که به کمک آن می‌توانید، در سریع‌ترین زمان ایندکس شوید، داشتن نقشه سایت است. در واقع نقشه سایت راهنمایی برای ربات‌های گوگل هستند تا سریع‌تر بتوانند مواردی که می‌خواهند، در سایت شما پیدا کنند و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند؛ با داشتن نقشه سایت زمان لازم برای ایندکس شدن کاهش پیدا می‌کند و باعث افزایش سرعت ایندکس شدن سایت شما می‌شود.

    ۴.استفاده کردن از RSS

    مخفف کلمه Really Simple Syndication، RSS است. RSS باعث افزایش سرعت index می‌شود و علاوه بر این به کاربر کمک می‌کند تا اخبار به‌روزرسانی شده سایت مورد علاقه خود را دنبال کنند. روند کار RSSها به این صورت است که هر زمانی، سایت به‌روزرسانی شود، به گوگل خبر می‌دهند تا هر چه سریع‌تر به سایت سر بزند. با این کار، شما شاهد افزایش سرعت index خواهید بود.

    ۵.لینک سازی داخلی ایجاد کنید

    از صفحات مختلفی که در سایت خود دارید، لینک‌های داخلی بسازید. یعنی این که در یک صفحه، لینک صفحه دیگر را قرار دهید. این کار نه تنها باعث افزایش سرعت ایندکسینگ می‌شود، حتی باعث می‌شود که دیگر صفحات و مطالب سایتتان بیشتر ویو بخورند. به این حرکت در اینترنت، تارعنکبوتی می‌گویند. به طور کلی روند کار اینترنت، به صورت تار عنکبوتی است. یعنی افراد وارد یک سایت می‌شوند و از این صفحه به آن صفحه می‌روند و درون سایت گیر می‌افتند.

    ۶.از بک لینک‌ها استفاده کنید

    بک لینک یکی دیگر از کارهایی بسیار مفیدی است که سرعت ایندکس را افزایش می‌دهد. بک لینک به این منظور است که لینک سایت شما درون سایت دیگری باشد و افراد به واسطه آن سایت، وارد سایت شما شوند. این کار را بهتر است در چندین سایت انجام دهید تا علاوه بر بازدید بیشتر صفحات سایت‌تان، ایندکس نیز افزایش بیابد. البته چند نکته است که برای ایندکس باید به آن دقت کنید. در ادامه همراه ما باشید تا این نکات را برایتان بازگو کنیم.

    • از بلاگ‌ها و سایت‌هایی بک لینک خود را بگیرید که در گوگل رتبه قابل قبولی داشته باشند.
    • سراغ سایتی بروید که زبان آن سایت، با زبان سایت شما یکی باشد. زیرا اگر بلاگ سایت خود را در بلاگ‌های چینی و… بگذارید، اسپم می‌شوید.

    ۷.از تصاویر کم‌حجم استفاده کنید

    بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت ایندکس

    شاید زمانی که به سراغ زبانه image، در گوگل می‌روید، با خودتان بگویید که چرا عکس‌ها اینقدر بی‌کیفیت هستند. یکی از دلایل استفاده از عکس‌های بی کیفیت، همین مسئله افزایش سرعت index است. در واقع هرچه عکس کیفیت بیشتری داشته باشد و سنگین‌تر باشد، سایت دیرتر بالا خواهد آمد.

    نتیجه‌گیری

    افزایش سرعت ایندکس سایت بسیاری برای موفقیت در کسب و کار مهم است به صورتی که افراد هزینه زیادی برای بالا بردن سرعت ایندکس شدن سایت خود انجام می‌دهند. با رعایت برخی نکات می‌توان سرعت ایندکس شدن سایت را بالا برد که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شد. داشتن محتوای خوب به همراه سرعت ایندکس بالا شانس موفقیت شما را در حوزه وب بسیار افزایش می‌دهد.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    anchorT
    لوگوی سند باکس گوگل
    متا تگ چیست؟ چه متا تگ‌هایی را باید در سئو بشناسیم؟
    ابزارهای آنالیز رقیب

    [ASRating]

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"