call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
لوگوی سند باکس گوگل

سندباکس گوگل چیست؟|معرفی ۶ راه ساده برای خروج از آن

  • در این مقاله به یکی از مفاهیم سئو می‌پردازیم که به آن سندباکس گوگل می‌گویند. حالا اجازه دهید برای اینکه بهتر مفهوم سندباکس گوگل را متوجه شوید، بحث را با یک مثال آغاز کنیم.

    تصور کنید سایتی جدید تاسیس کرده‌اید و از آن‌جایی که اندکی سئو را می‌شناسید، می‌دانید که تنها یک راه درست و حسابی برای دریافت یک رتبهٔ عالی در صفحهٔ نتایج گوگل دارید! آن هم رعایت تمام قوانین گوگل است؛ مثلا شما می‌دانید که باید برای سایتتان محتوای باکیفیت و بک‌لینک‌های معتبر تهیه کنید.

    شما طبق این داده‌ها تمام تلاشتان را می‌کنید که سئو را به نحو احسنت انجام دهید تا به هدفتان برسید؛ اما بعد از گذشت مدتی متوجه می‌شوید که هنوز برای صفحات سایتتان رتبهٔ مناسبی دریافت نکرده‌اید. شما در این صورت چه فکری می‌کنید؟ احتمالا به دنبال مشکل می‌گردید. نه؟

    از آن‌جایی که می‌دانید هیچ یک از قوانین گوگل را زیر پا نگذاشته‌اید، احتمال نمی‌دهید که توسط الگوریتم‌های گوگل جریمه شده باشید؛ در نتیجه یک سوال بزرگ برایتان پیش می‌آید: مشکل سایت جدید و تازه نفس من چیست؟ در جواب این سوال باید به شما بگوییم مشکلی که دنبال آن می‌گردید سندباکس گوگل است.

    گوگل سایت‌های جدید را در سندباکس قرار می‌دهد تا از کیفیت و موضوع این سایت ها مطمئن شود و ممکن است صفحات سایت‌ها زمانی که در سندباکس هستند، نتوانند آن رتبهٔ خوبی که لیاقتش را دارند به دست آورد.

    ما در ادامهٔ این مقاله سند باکس گوگل را به طور کامل برای شما توضیح می‌دهیم و علاوه‌بر این به شما می‌گوییم چگونه می‌توانید سایتتان را سریع‌تر از آن خارج کنید. اگر می‌خواهید اطلاعاتی درباهٔ سندباکس گوگل به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

     

    درآمدی بر سندباکس گوگل

    سند باکس گوگل چیست و چه کاربردی دارد؟

    سال ۲۰۰۴ و پیش از آن بعضی سئوکاران برای قرار گرفتن در صفحهٔ اول نتایج از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه  استفاده می‌کردند و در تلاش بودند تا الگوریتم‌های گوگل را دور بزنند. این افراد سایت‌های جدید را ایجاد کرده و تکنیک‌های جدیدشان را روی این سایت‌ها امتحان می‌کردند؛ یعنی سئوکاران خلافکار از طریق سایت‌های جدید روش‌های مناسب برای فریب دادن گوگل را پیدا می‌کردند.

    اینگونه شد که مسئولان گوگل تصمیم گرفتند برای جلوگیری از این اقدامات نادرست چاره‌ای بیاندیشند. سندباکس گوگل راهکاری بود که گوگل ارائه داد! بعد از سال ۲۰۰۴ مدیران سایت‌های تازه نفس متوجه شدند که سایت آن‌ها با اینکه محتوای باکیفیت و بک‌لینک‌های معتبری دارد و به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده است، اما در صفحهٔ اول گوگل قرار نمی‌گیرد و صفحات مربوط به کلیدواژه‌های ارزشمند آن رتبه‌ٔ مناسبی کسب‌ نمی‌کنند. شاید بپرسید چرا؟

    در جواب باید بگوییم به این دلیل که این سایت‌های تازه تاسیس در سند باکس گوگل قرار گرفته‌اند؛ گوگل بعد از سال ۲۰۰۴ سایت‌های جدید را در سندباکس گوگل قرار می‌دهد تا کیفیت محتوای این سایت‌ها و موضوع فعالیت آن‌ها را بررسی کند. گوگل با این‌ کار از رتبه گرفتن سایت‌های اسپم و پر از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه جلوگیری می‌کند.

     

    عکس یک جعبه شنی که آیکون گوگل در آن قرار گرفته

    دلیل انتخاب نام سندباکس برای این الگوریتم چه بود؟

    تا حالا با خودتان فکر کرده‌اید اینکه کودکان به ساحل می‌روند و کنار دریا با شن‌ها بازی می‌کنند، ممکن است خطرناک باشد؟ خب باید به شما بگوییم بسیاری از پدر و مادرها اینگونه فکر می‌کنند؛ به همین دلیل برای اینکه سلامت کودکشان را به خطر نیندازند، برای آن‌ها سندباکس یا جعبه شنی تهیه کرده تا کودک بتواند در امنیت کامل با شن و ماسه‌های ساحل بازی کند.

    گوگل نیز این الگوریتم خود را به سندباکس گوگل تشبیه می‌کند و می‌گوید که هدف  این الگوریتم محافظت و نظارت بیشتر بر سایت‌ها است؛ یعنی سایت‌های جدید را در مکانی امن قرار می‌دهد و تا زمانی که از کیفیت و اسپم نبودن آن‌ها مطمئن نشود، آن‌ها در این محیط نگه می‌دارد. این گونه هم سایت‌های باکیفیت را شناسایی می‌کند و هم از رتبه گرفتن سایت‌های اسپم جلوگیری می‌کند.

     

    چگونه متوجه شویم که سایتمان در سندباکس گوگل قرار گرفته است؟

    چگونه متوجه شویم که سایتمان در سندباکس گوگل قرار گرفته است؟

    این سوال یکی از سوالات افرادی است که نمی‌دانند سایتشان در سندباکس گوگل قرار گرفته است یا خیر. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما برای تشخیص این مسئله باید چند فاکتور را بررسی کنید؛‌ یعنی اگر موارد زیر برای سایت شما اتفاق افتاده است، ممکن است سایت شما در سند باکس گوگل قرار گرفته باشد! این فاکتور‌ها عبارت‌اند از:

    • گوگل صفحات سایت شما را در صفحهٔ نتایج جستجو نشان نمی‌دهد؛ حتی زمانی که دقیقا عنوان صفحهٔ خودتان را جستجو می‌کنید!
    • شما تمام نکات سئو را در سایت خود رعایت می‌کنید؛ اما هنوز هم صفحات سایت رقبا از صفحات سایت شما رتبهٔ بهتری دریافت می‌کنند.
    • موتورهای جستجوی دیگر، مثلا موتور جستجوی یاهو یا موتور جستجوی بینگ، به صفحات سایت شما رتبهٔ بهتری می‌دهند.
    • ابزار‌های سئو به سئوی سایت شما امتیاز مناسبی می‌دهند اما صفحات سایتتان در گوگل رتبهٔ بهتری دریافت نمی‌کنند.

     

    یک سایت چه مدتی را در سندباکس گوگل می‌گذراند؟

    اجازه دهید خیلی خلاصه پاسخ این سوال را به شما بدهیم: یک سایت تا زمانی که بتواند اعتماد و اعتبار گوگل را جلب کند در گوگل سندباکس باقی می‌ماند. این یعنی ممکن است یک سایت چند هفته و حتی چند ماه در سند باکس گوگل بماند! در بخش بعدی به شما می‌گوییم چگونه می‌توانید این مدت زمان را کاهش دهید.

    متخصصان سئوی نبض مارکتینگ تمام تلاششان را می‌کنند تا سایت‌هایی که مسئولیت‌ آن‌ها را به عهده دارند در سریع‌ترین زمان ممکن از سندباکس خارج شوند. اگر شما هم سئوی سایتتان را به متخصصان ما بسپارید، نیازی نیست دیگر نگران رتبهٔ سایت خود باشید؛ زیرا ما مطمئن می‌شویم که سایتتان در صفحهٔ اول گوگل قرار می‌گیرد.

     

    اینفوگرافیک 6 موردی

    چگونه از سندباکس گوگل خارج شویم؟

    حالا که تا حدودی با سندباکس گوگل آشنا شده‌اید، بهتر است یک قدم جلوتر برویم و به شما راه‌هایی را بگوییم که می‌توانید از آن‌ها برای خلاص شدن از دست سندباکس گوگل استفاده کنید. این راهکارها عبارت‌اند از:

     

    ایندکس کردن صفحات سایت

    ربات‌های گوگل هوشمند هستند اما ممکن است اشتباه هم بکنند؛ در نتیجه شما باید قبل از هرچیز مطمئن شوید صفحات سایتتان ایندکس یا تایید شدهاند. شما برای اینکه مطمئن شوید گوگل صفحات شما را بررسی و تایید کرده است، باید برای سایت خود یک نقشهٔ سایت ایجاد کنید. شما برای ایجاد نقشهٔ سایتتان می‌توانید از ابزار Rank Math استفاده بکنید. 

    بعد از اینکه برای سایتتان نقشهٔ سایت ایجاد کردید باید با استفاده از ابزار google search console از گوگل درخواست کنید که صفحات سایتتان را ایندکس کند.

     

    افزایش ترافیک سایت

    یکی دیگر از راهکارهایی که می‌تواند سایت شما را سریع‌تر از سندباکس گوگل خارج کند، افزایش ترافیک سایت است. زمانی که ترافیک سایتتان بالا می‌رود گوگل متوجه می‌شود مخاطب کسب‌وکار شما چه افرادی هستند و این سایت باید به چه کاربرانی نشان داده شود؛ علاوه‌بر این افزایش ترافیک یک سایت به گوگل می‌گوید که کاربران از آن سایت رضایت داشته‌اند. همین مسئله اعتبار سایت شما را نزد گوگل بیشتر می‌کند.

    دو راه برای افزایش ترافیک سایت:

    • برای کسب‌وکارتان در شبکه‌های اجتماعی که مخاطب هدفتان در آن حضور دارد یک حساب افتتاح کرده و شروع به تولید محتوا کنید.
    • در تالارهای گفت‌وگوی مرتبط با صنف کسب‌وکار خود، سایت خود را معرفی کنید و لینک آن را هم برای افرادی که به کسب‌وکار شما علاقه‌مند هستند، در این تالارها قرار دهید.

     

    سئو کردن سایت

    یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که می‌تواند سایت شما را از گوگل سندباکس نجات دهد سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. در این قسمت شما باید تمام کارهایی که رضایت گوگل و کاربرانش را جلب می‌کند، انجام دهید؛ یعنی شما باید تمام تکنیک‌های سئو (سئوی داخلی، سئوی تکنیکال، سئوی خارجی و سئوی محلی) را موبه‌مو برای وب‌سایتتان رعایت کنید.

     

    نمونه ای از سرچ طولانی

    استفاده از کلیدواژه‌های طولانی

    کلیدواژه‌های طولانی عباراتی هستند که توسط مخاطبان هدف شما جستجو می‌شوند؛ اما رقابت بر سر آن‌ها کمتر است. این یعنی رتبه گرفتن برای این کلیدواژه‌ها آسان‌تر است. مثلا اگر شما فروشگاه کامپیوتر داشته باشید و لپ تاپ از محصولات شما باشد، یکی از کلیدواژه‌های اصلی شما عبارت «خرید لپتاپ» است؛ اما همانطور که احتمالا حدس می‌زنید که رقابت در این کلیدواژه بسیار شدید است.

    در نتیجه بهتر است به جای این کلیدواژه عبارات طولانی‌تری که توسط مخاطب شما جستجو می‌شود را هدف قرار دهید؛ مثلا عبارت «خرید قسطی لپتاپ دل» یکی از کلیدواژه‌های طولانی برای کسب‌وکار شما محسوب می‌شود که رتبه‌گرفتن برای آن بسیار آسان‌تر است.

     

    افزایش اعتبار دامنهٔ سایت

    اعتبار دامنهٔ سایت شما یکی از مواردی است که با اعتماد گوگل به سایت شما ارتباط مستقیم دارد؛ در نتیجه اگر شما بتوانید اعتبار دامنهٔ سایتتان را افزایش دهید، شانس خروج آن از گوگل سندباکس را افزایش داده‌اید.

    آیا می‌دانید که گوگل اعتبار یک سایت را چگونه می‌سنجد؟ جالب است که بدانید مهم‌ترین معیار گوگل برای سنجش اعتبار یک سایت بک‌لینک‌های آن سایت است؛ به عبارت دیگر شما باید برای افزایش اعتبار سایت خود از بک‌لینک‌های معتبر و با کیفیت استفاده کنید. در ادامه دو راه برای دریافت بک‌لینک‌های معتبر به شما معرفی می‌کنیم.

    • سایت‌های که با کسب‌وکار شما مرتبط هستند و اعتبار دامنهٔ مناسبی دارند را پیدا کنید و از آن‌ها بخواهید که محتوای شما را در سایت خود قرار دهند. در این محتوا لینکی به سایت خود قرار دهید تا افراد با استفاده از آن لینک به سایت شما وارد شوند. اینگونه هم افراد بیشتری را با کسب‌وکارتان آشنا می‌کنید و هم گوگل برای سایت شما اعتبار بیشتری قائل می‌شود.
    • ابتدا شبکه‌های اجتماعی که مخاطب شما در آن حضور دارد را پیدا کنید؛ سپس در این شبکه‌ها برای کسب‌وکارتان یک حساب کاربری ایجاد کنید. در این حساب کاربری باید محتواهایی مفید و مناسب برای مخاطبان ایجاد کنید؛ زیرا تنها در این صورت است که مخاطب به محتواهای شما جذب شده و تصمیم می‌گیرد که حساب شما را دنبال کند.

    باید به صورت مرتب در شبکه‌های اجتماعی سایت خود را به مخاطب معرفی کنید و از آن‌ها بخواهید که از صفحات سایت شما بازدید کنند؛ مثلا مخاطبان شبکهٔ‌اجتماعی خود را در جریان مقاله‌های جدیدی که روی سایت خود قرار می‌دهید، بگذارید.

     

    تولید محتوای با کیفیت

    حتما جملهٔ معروف «محتوا همه چیز است» را شنیده‌اید. به نظر شما چرا این جمله بسیار معروف شده است؟ هرچند در ابتدای مقاله هم به موضوع اشاره کرده‌ایم، اما از آن‌جایی که محتوا اهمیت بسیار زیادی برای گوگل دارد اجازه دهید دوباره تکرار کنیم: مهم‌ترین مسئله برای افزایش رتبهٔ یک سایت محتوای باکیفیت است؛ زیرا محتوا رضایت مخاطبان را به دنبال دارد و رضایت مخاطبان چیزی است که گوگل برای به‌دست آوردن آن سخت در تلاش است.

    پس هنگام تولید محتوا ابتدا تحقیق کنید که مخاطب هدفتان به چه نوع محتوایی نیاز دارد؛ سپس با توجه به نیاز مخاطب موضوع محتواهای صفحات سایت خود را انتخاب کنید و سعی کنید که در هر محتوا به تمام سوالات مخاطبان پاسخ دهید.

     

    گوگل سندباکس را در یک دقیقه بشناسید!

    سندباکس گوگل را می‌توان یک الگوریتم یا نوعی محدودیت دانست که گوگل آن را برای کنترل بیشتر بر سایت‌های جدیدی ایجاد کرده است که در صفحهٔ اول نتایج به کاربران نشان داده‌ می‌شوند. گوگل سایت‌هایی که جدیدا شروع به فعالیت کرده‌اند را در سندباکس خود قرار می‌دهد و آن‌ها را بررسی می‌کند. معمولا سایت‌هایی که سندباکس گوگل قرار می‌گیرند، نمی‌توانند رتبهٔ خوبی در صفحهٔ نتایج گوگل بدست آوردند.

    این سایت‌ها زمانی از سند باکس خارج می‌شوند که گوگل از اسپم نبودن و کیفیت محتوای آن‌ها مطمئن شده است.

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    شاید برای شما هم سوال باشد

    سندباکس گوگل چیست؟

    سندباکس گوگل یکی از الگوریتم‌های گوگل است که سایت‌های جدید را هدف قرار می‌دهد و آ‌ن‌ها را دقیق‌تر بررسی می‌کند و تا زمانی که یک سایت در سندباکس گوگل قرار دارد نمی‌تواند رتبهٔ مناسبی در صفحهٔ نتایج گوگل به دست آورد و در صفحهٔ اول نتایج قرار بگیرد.

    هدف از ایجاد گوگل سندباکس چه بود؟

    سند باکس گوگل در سال ۲۰۰۴ توسط موتور جستجوی گوگل برای جلوگیری از پیشرفت سئوی سیاه ایجاد شد.

    یک سایت چه مدت در سند باکس گوگل قرار می‌گیرد؟

    این مسئله به این که گوگل چه زمانی به سایت شما اعتماد می‌کند، بستگی دارد؛ اما به‌طور کلی این فرایند می‌تواند چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد.

    آیا سایت‌های قدیمی هم در سندباکس گوگل قرار می‌گیرند؟

     با اینکه اغلب سایت‌های جدید هستند در که دام سندباکس گوگل می‌افتند؛ اما در صورتی که سایت‌های قدیمی برای مدتی طولانی فعالیتی نداشته باشند ممکن است مانند یک سایت جدید در سندباکس گوگل قرار بگیرند.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"