call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • خطا­های مربوط به ردهٔ ۴XX را بشناسید و رفع کنید! خطاهای 4XX

    خطاهای مربوط به ردهٔ ۴XX را بشناسید و رفع کنید!

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    گاهی اوقات پس از ورود به یک سایت با خطا­های مربوط به ۴XX مواجه می­شوید، این خطا دسترسی شما به سایت مورد نظر را محدود می­کند و نوعی کد سه رقمی به شمار می­رود؛ در صورتی که ابتدای این کد با ۴ شروع شده باشد شما قادر به رفع آن خواهید بود. در این مقاله قصد معرفی خطا­های مربوط به ۴XX را داریم، پس با ما همراه باشید.

    خطاهای مربوط به ۴XX چگونه است؟

    خطاهای مربوط به ۴XX از طرف سرور اعمال می­شوند و عملاً هیچ مشکلی از سمت گوشی موبایل و یا سیستم کامپیوتری شما وجود ندارد؛ این خطا­ها معمولاً به صورت خطای ۴xx  یا ۵XX مشاهده می­شود که مربوط به پروتکل اینترنت شما است، در این سری از خطا­ها X متغیر است و می­تواند اعداد مختلفی همچون صفر، پنج، سه، دو و هفت را برای آن در نظر گرفت. خطاهای مربوط به ۴XX انواع مختلفی دارد که به طور مفصل به برسی هر یک از آن­ها خواهیم پرداخت، تمامی خطاهای مربوط به ۴XX با عدد چهار شروع می­شوند و تنها تفاوت آن­ها باهم در دو عدد بعدی یعنی یکان و دهگان خطاهای مربوط به ۴XX می­باشد.

    خطا ۴۰۳

    خطای ۴۰۳ از خطاهای 4XX

    یکی دیگر از خطاهای مربوط به  ۴XX می­باشد؛ این خطا زمانی ظاهر می­شود که شما سعی در وارد شدن سایتی دارید که مجوز دسترسی به آن سایت را ندارید.

    خطا ۴۰۰ (Bad Request Error)

    این خطا یکی از رایج‌ترین خطاهای مربوط به ۴XX به شمار می­رود، عملکرد مرورگر شما به این صورت است که شما آدرس مورد نظر خود را ابتدا در کادر مشخص شده وارد می­کنید تا به سرور مورد نظر دسترسی پیدا کنید، این خطا زمانی اتفاق می­افتد که سرور توانایی درک درخواست شما را نداشته باشد، به عبارت دیگر در این دسته از خطاهای مربوط به ۴XX سایت مورد نظر شما وجود خارجی ندارد و دستوری دریافت نمی­شود. شما می­توانید از مرورگرهای جایگزین همچون فایرفاکس، کروم و یا اپرا استفاده کنید، در بعضی موارد تنها همین راه کار ساده خطاهای مربوط به ۴XX شما را حل خواهد کرد. در روش چهارم باید حافظه کش و کوکی‌ها پاک شوند؛ سرور در تلاش است تا صفحه را بر اساس کوکی­ها و حافظه کش شما بارگذاری کند، در نتیجه پاک کردن کوکی و کش ممکن است در رفع خطا ۴۰۰ کمک کننده باشد.

    خطا ۴۰۴

    خطای ۴۰۴ از خطاهای 4XX

    نوعی دیگر از دسته خطاهای مربوط به ۴XX به شمار می­رود و یکی از رایج‌ترین خطاهای مربوط به ۴XX به شمار می­رود، این خطا به دلیل آن است که سرور توانایی پیدا کردن منبع مورد نظر شما را ندارد، اغلب این خطا ناشی از وارد نشدن صحیح آدرس سایت یا همان URL است.

    برای رفع خطاهای مربوط به ۴XX چگونه عمل کنیم؟

    چند راه حل برای رفع این نوع از خطاهای مربوط به ۴XX (خطا ۴۰۰) وجود دارد که به شرح آن خواهیم پرداخت، رفرش یا به فارسی “بازسازی” را انجام دهید، برای این منظور کافی است روی دکمه RELOAD در قسمت بالایی مرورگر خود کلیک کنید یا به‌سادگی با فشردن دکمه F5، اگر با کامپیوتر وارد سایت شده­اید، این کار را انجام دهید. در روش دوم باید آدرس سایت یا URL آن را برسی کنید، در بعضی مواقع در هنگام کپی کردن آدرس سایت، این کار به خوبی انجام نمی­شود و برخی حروف کپی نمی­شوند؛ البته این دسته از خطاهای مربوط به ۴XX گاهی اوقات با خطای ۴۰۴ جایگزین می­شوند که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد.

    رفع خطا ۴۰۳

    رفع خطا ۴۰۳ از دسته خطاهای مربوط به ۴XX به چندین روش قابل انجام است، بر روی دکمه F5 کیبورد خود کلیک کرده تا صفحه رفرش یا بازسازی شود، این روش یکی از روش­های پراستفاده به شمار می­رود. در روش دوم به برسی درست بودن لینک یا همان URL می­پردازیم، در برخی موارد وارد کردن اشتباهی آدرس موجب نمایش داده شدن خطاهای مربوط به ۴XX است. در روش سوم شما باید مجوز دسترسی خود را مورد بررسی قرار دهید، در بعضی سایت‌ها فقط افراد مجاز دسترسی ورود به آن سایت را دارند در نتیجه سایت محدود شده است.

    رفع خطا ۴۰۴

    رفع خطا ۴۰۴ از دسته خطاهای مربوط به ۴XX بسیار مشابه است با خطای ۴۰۰، برای این کار ابتدا صفحه مرورگر خور را بازسازی یا رفرش کنید، رفرش در بخش بالایی مرورگر قرار دارد و اگر بر روی آن نگه دارید کلمه Reload را مشاهده خواهید کرد، رفرش با دکمه F5 نیز انجام می­شود. URL یا لینک سایت را چک کنید تا از درستی آدرس وارد شده اطمینان حاصل کنید؛ صفحه را در موتور جستجو مثل گوگل جستجو کنید زیرا ممکن است آدرس سایت تغییر کرده باشد، با این روش خیلی از خطاهای مربوط به ۴XX حل می­شود.

    خطاهای مربوط به ۵xx و روش رفع آن

    خطا­های ۵XX

    خطا ۵۰۰

    خطا ۵۰۰ نیز از دسته خطاهای مربوط به ۵XX به شمار می­رود و مشاهده این خطا بدان معنا است که در سایت مورد نظر خطایی وجود دارد و مربوط به مرورگر و یا اینترنت شما نمیشود، گاهی اوقات به دلیل تعمیر و یا آپدیت در سایت مورد نظر است که این خطا نمایش داده می­شود. برای رفع این خطا می­توانید صفحه را رفرش کنید، زمان دیگر برای ورود به سایت تلاش کنید، با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

    رفع خطا ۵۰۲

    خطا ۵۰۲ یکی دیگر از خطاهای مربوط به ۵XX به حساب می­آید، این خطا به معنا آن است که سرور مورد نظر قصد دارد تا درخواست شمارا از سرور دیگری بدست آورد که این کار با خطا مواجه شده است، معمولاً در وب‌سایت‌های که کار آینه کردن یا  Mirror  را از سایت دیگر انجام می­دهند این اتفاق می­افتد. برای رفع خطا ۵۰۲ می­توانید زمان دیگری برای ورود به سایت تلاش کنید، کوکی و کش مرورگر خود را پاک کنید.

    خطا ۵۰۳

    خطا ۵۰۳ نوع دیگر از خطاهای مربوط به ۵XX می­باشد، در این حالت سرور قادر به پردازش نیست و دلایل مختلفی برای آن توضیح داده می­شود که یکی از آن‌ها شلوغی سایت مورد نظر و نداشتن سرور قوی می­باشد.

    سخن آخر

    خطاهای مربوط به ۴XX به سه دسته کلی ۴۰۰، ۴۰۳ و ۴۰۴ تقسیم می­شوند که برای هر یک از آن‌ها راه‌حل‌هایی پیشنهاد دادیم، به طور خلاصه در قدم اول باید صفحه مرورگر را رفرش کنید، در قدم بعدی کوکی و کش مرورگر خود را پاک کنید، اگر هیچ یک از روش‌های دیگر خطا را رفع نکرد در زمانی دیگر مجدد سعی در ورود به سایت کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    یک صفحه یک سایت و معماری آن
    لوگوی برندسازی
    استراتژی سئو موفقیت و شکست
    شخصی نشسته روی سرور

    [ASRating]

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"