call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
یک خانم دانشجو در حال نوشتن رپورتاژ در سایت‌های دانشگاهی یک خانم دانشجو با لباس سبز با لیوان قهوه در دست و نشسته پشت لپتاپ

رپورتاژ دانشگاهی چیست و به چه منظوری استفاده می‌شود؟

  • در مقالۀ رپورتاژ چیست توضیح دادیم که رپورتاژ در واقع نوعی تبلیغ غیرمستقیم است که می‌تواند به‌صورت محتوای متنی، عکس، ویدیو و یا ترکیبی از هر ۳ مورد باشد. سپس بهترین سایت‌های انتشار رپورتاژ را بررسی کردیم و گفتیم که باید به ۴ مورد توجه کنید.
    اولین مورد انتخاب سایتی با حوزۀ کاری مرتبط بود. همینطور گفتیم که باید اعتبار دامنه و صفحات آن سایت را چک کنید. مرحلۀ بعدی توجه به ترافیک سایت میزبان رپورتاژ است تا مطمئن شوید رپورتاژ شما دیده خواهد شد. نکتۀ آخر محل انتشار رپورتاژ شما در سایت است؛ قرار گرفتن در صفحۀ اصلی سایت میزبان و دسته‌بندی موضوعی خاص ایده‌آل‌ترین حالت آن است.
    رپورتاژ یکی از بهترین راه‌های لینک‌سازی خارجی و بهبود سئو سایت است و بسیار بیشتر از خرید بک لینک بر ارتقای سئو سایت اثر می‌گذارد. در بین انواع مختلف رپورتاژ، رپورتاژ دانشگاهی یکی از بهترین انواع آن است و با ایجاد بک لینک قوی باعث بهبود جایگاه سایت می‌شود.

    در ادامه قصد داریم تا بیشتر در مورد رپورتاژ دانشگاهی صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

    رپورتاژ دانشگاهی چیست؟

    رپورتاژ دانشگاهی یا رپورتاژ EDU نوعی محتوای تبلیغاتی است که در سایت‌های آموزشی یا دانشگاهی و با دامنۀ “edu.” یا سایر دامنه‌های دانشگاهی منتشر می‌شود. رپورتاژهای دانشگاهی معمولا شامل مطالب تخصصی و آموزشی هستند که مستقیم یا غیرمستقیم با موضوعات دانشگاهی ارتباط دارند. این نوع رپورتاژ نه‌تنها برای ایجاد بک لینک‌‌های قوی مفید است؛ بلکه یک ابزار خوب و مؤثر برای افزایش آگاهی از برند و جذب مخاطبان هدف نیز به حساب می‌آید.
    سایت دانشگاه‌های بزرگ جهان اعتبار بالایی نزد گوگل دارند و از منابع معتبر به حساب می‌آیند؛ به همین دلیل انتشار رپورتاژ دانشگاهی و گرفتن لینک از این سایت‌ها تاثیر مثبت زیادی در بهبود رتبه‌بندی و افزایش اعتبار سایت شما خواهد داشت.
    اما آیا همۀ سایت‌های دانشگاهی ارزش یکسانی برای انتشار رپورتاژ دانشگاهی دارند؟ در پاسخ باید بگوییم خیر! سایت دانشگاه‌های خصوصی نسبت به دانشگاه‌های دولتی رتبۀ پایین‌تری دارند. به جز این، هرچه سایت قدیمی‌‌تر باشد، بک لینک بهتر و قوی‌تری خواهد داشت.

    گفتیم که رپورتاژ دانشگاهی دارای بک لینک‌های ارزشمندی است که به دلیل اعتبار بالایی که نزد گوگل دارند، بهترین گزینه برای لینک‌سازی به حساب می‌آیند؛ اما آیا مزایای انتشار رپورتاژ دانشگاهی به همین مورد محدود می‌شود؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

    مزایای استفاده از رپورتاژ دانشگاهی ارتقاء رتبه در کلمه کلیدی هدف افزایش PA و DA سایت کاهش اسپم اسکور افزایش تراست رنک

    مزایای استفاده از رپورتاژ دانشگاهی

    وبسایت‌های دانشگاهی وبسایت‌هایی معتبر با نرخ بازدید‌ بالا هستند و شما با کسب بک‌ لینک از این سایت‌ها، در کلمۀ کلیدی مدنظرتان ارتقاء رتبۀ خوبی خواهید داشت. مزیت دیگری که بک‌ لینک‌های دانشگاهی دارند، مرتبط به دامین آتوریتی (Domain Authority) و پیج آتوریتی (Page Authority) است. با توجه به فالو بودن بک‌ لینک‌ها و افزایش آتوریتی سایت (PA و DA) نیز تغییرات قابل توجهی را خواهید دید.
    از مزیت‌های دیگر انتشار رپورتاژ دانشگاهی کاهش اسپم اسکور (Spam Score) سایت شما است که در نتیجۀ اعتبار سایت‌های دانشگاهی به دست می‌آید.
    از طرف دیگر وقتی اسپم اسکور شما کمتر می‌شود و در معیارهای مختلف اعتبار بیشتری پیدا کنید، قطعا گوگل هم به شما اعتماد بیشتری خواهد کرد.
    پس به‌طور خلاصه مزایای رپورتاژ دانشگاهی را می‌توانیم این‌گونه خلاصه کنیم:

    1. ارتقاء رتبه در کلمۀ کلیدی هدف
    2. افزایش سریع PA و DA سایت
    3. کاهش اسپم اسکور سایت
    4. افزایش تراست رنک سایت نزد گوگل

    حالا که با مزایای استفاده از رپورتاژ دانشگاهی آشنا شدیم، خوب است که نگاهی هم به چالش‌های انتشار آن داشته باشیم.

    چالش‌های رپورتاژ دانشگاهی

    گاهی در مسیر انتشار رپورتاژ دانشگاهی یا پس از آن ممکن است با چالش‌هایی مواجه شوید، پس بهتر است آن‌ها را بدانید و راه‌حل‌های مناسب برای رفع این چالش‌ها را پیش‌بینی کنید.

    1. حذف رپورتاژ از سایت دانشگاه: چالش‌ اصلی رپورتاژ دانشگاهی حذف آن‌ها توسط سایت‌های دانشگاهی است.
    2. محدودیت‌های محتوا: برای انتشار رپورتاژ دانشگاهی باید معیارهای خاصی را رعایت کنید. به عبارت دیگر رپورتاژ شما باید محتوای آموزشی یا علمی داشته باشد تا بتوانید آن‌ را در سایت‌های معتبر چاپ کنید.
    3. دسترسی محدود: دسترسی به دامنه‌های دانشگاهی و انتشار رپورتاژ در آن‌ها ممکن است به علت سیاست‌های داخلی دانشگاه با محدودیت مواجه شود.
    4. توقع نا‌به‌جا: سئو یک فرآیند روز بازده نیست و نباید توقع داشته باشید که در لحظه، نتیجۀ آن را ببینید. رپورتاژ دانشگاهی هم قسمتی از سئو است و نیاز به صبر و حوصله دارد تا نتایج کار خود را ببینید.

    پس از حل کردن چالش‌های احتمالی، با ما در ادامه همراه باشید تا ببینیم چگونه می‌توانیم رپورتاژ دانشگاهی مناسبی بنویسیم.

    ۶ توصیه برای رپورتاژ دانشگاهی موثر

    برای نوشتن رپورتاژ دانشگاهی مانند انواع دیگر رپورتاژ باید نکاتی را در رعایت کنید تا به نتیجۀ مطلوب دست پیدا کنید.

    1. تطابق رپورتاژ با استانداردهای دانشگاه
      مطمئن شوید که رپورتاژ شما با استانداردهای دانشگاه هم‌خوانی داشته باشد. این استانداردها می‌توانند زبان و لحن مناسب و استفاده از اطلاعات معتبر و… باشند. به ارتباط بین رپورتاژ و دانشگاه هم توجه داشته باشید. اگر موضوع رپورتاژ شما در حوزۀ پزشکی است طبیعتا باید در دانشگاه‌های مدیکال رپورتاژ خود را منتشر کنید تا بازدید خوبی داشته باشد.
    2. تولید رپورتاژ جذاب و باکیفیت
      در رپورتاژ خود از اطلاعات باکیفیت و باارزش استفاده کنید و سعی کنید محتوای جذاب و مفیدی به خوانندگان ارائه کنید.
    3. لینک‌دهی هوشمندانه
      لینک‌هایی که در رپورتاژ خود استفاده می‌کنید باید با موضوع آن در ارتباط باشند. لینک‌دهی بیش از حد یا لینک دادن به منابع نامربوط می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد. استفاده از انکر تکست (Anchor Text) مناسب را فراموش نکنید؛ منطقی این است که انکر تکست، نام سایت شما باشد. لینک دادن انکر تکست به صفحۀ اصلی یا محصولاتتان هم ایدۀ خوبی است.
    4. رعایت اصول سئو
      بهینه‌سازی رپورتاژ برای موتورهای جستجو، تمرکز بر محتوای باکیفیت، رعایت اصول سئو مانند استفاده از کلمات کلیدی مناسب و ساختار صحیح رپورتاژ به بهتر دیده شدن مقالۀ شما کمک زیادی می‌کند.
    5. ویرایش رپورتاژ
      رپورتاژ خود را حرفه‌ای و براساس اصول ویرایش کنید و از درست بودن نگارش، رعایت دستور زبان و انسجام محتوایی آن مطمئن شوید.
    6. انتشار رپورتاژ دائمی
      دقت کنید که رپورتاژ شما دائمی باشد. رپورتاژ موقتی بعد از مدتی از سایت دانشگاه حذف می‌شود و رشد سایت شما متوقف خواهد شد.

    نوشته شده در تیم تحریریۀ نبض مارکتینگ

    آنچه در این مقاله گفتیم…

    در این مقاله با رپورتاژ دانشگاهی آشنا شدیم و فهمیدیم که دریافت بک لینک از سایت‌های دانشگاهی تاثیر زیادی بر سئوی سایت ما دارد. همچنین مزایای رپورتاژ دانشگاهی را بررسی کردیم و با چالش‌هایی که ممکن است در مسیر انتشار رپورتاژ با آن مواجه شویم را آموختیم. در آخر به مرور چند نکته پرداختیم که در نوشتن رپورتاژ دانشگاهی می‌توانند به ما کمک کنند.

    شاید برای شما هم سوال باشد…

    1. چرا رپورتاژ دانشگاهی برای سئو مهم است؟
      چون سایت‌های دانشگاهی اعتبار زیادی نزد گوگل دارند و گرفتن بک لینک از این سایت‌ها به افزایش اعتبار و بهبود رتبه‌بندی سایت شما کمک خواهد کرد.
    2. آیا رپورتاژ دانشگاهی تضمینی برای بهبود رتبه‌‌بندی سایت است؟ 
      رپورتاژ دانشگاهی می‌‌تواند به‌طور قابل توجهی به بهبود رتبه‌‌بندی سایت کمک کند، اما نباید به‌عنوان تضمینی برای موفقیت در نظر گرفته شود. یادتان باشد سئو سایت فقط به رپورتاژ محدود نمی‌شود.
    3. آیا رپورتاژ دانشگاهی برای هر نوع سایتی مفید هستند؟
      بله، بک لینک‌‌های دانشگاهی می‌‌توانند برای اکثریت وبسایت‌‌ها مفید باشند، اما مهم است که این لینک‌‌ها مرتبط و معتبر باشند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"