call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تصویر شاخص سئو گوگل مپ

سئو گوگل مپ را در هفت قدم یاد بگیرید!

  • برای درک اهمیت سئو گوگل مپ که بخشی از سئو محلی است، باید بدانید که Google Maps یکی از قدرتمندترین ابزارها برای کسب‌وکارهای حضوری است، زیرا با استفاده از آن مخاطبان هدفی که در اطراف شما حضور دارند از وجود شما آگاه شده و به سراغتان می‌آیند. افراد زیادی برای یافتن کالاها و خدمات نزدیک خود به Google Maps مراجعه می‌کنند؛ بنابراین برای همهٔ کسب‌وکارها ضروری است که درک کاملی از سئو گوگل مپ داشته باشند و بدانند که تنها راهی که یک کسب‌وکار در گوگل مپ مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند که سئو گوگل مپ را درست انجام داده باشد.

    این مقاله راهنمایی جامع از سئوی گوگل مپ است. ما در این مقاله ابتدا سئو گوگل مپ را به شما معرفی می‌کنیم، سپس به شما روش انجام آن را توضیح می‌دهیم.

     

    سئو لوکال برای کلیدواژه کافه

    سئو گوگل مپ چیست؟

    گوگل مپ یا نقشهٔ گوگل یک نقشه راه است که کاربران با استفاده از آن مسیر‌ ها و مکان‌های مورد نظرشان را پیدا می‌کنند. مثلا کاربران با جستجوی عبارت «کافه» در این نقشه می‌توانند تمام کافه‌های اطراف خود که در این ابزار اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند، مشاهده کنند. Google Maps به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد موقعیت فیزیکی، اطلاعات تماس و سایر جزئیات مهم خود را به نمایش بگذارند.

    به فرآیند بهینه‌سازی پروفایل کسب‌وکار شما در گوگل مپ به منظور بهبود رتبه‌ٔ آن در نتایج جستجوی محلی سئوی نقشه گوگل گفته می‌شود؛ در نتیجه هنگامی که مخاطبان هدف، محصولات یا کسب‌وکاری مانند شما را در منطقهٔ خود جستجو می‌کنند، حضور پرقدرت کسب‌وکار شما در Google Maps می‌تواند شانس شما را برای جلب توجه و جذب مشتریان محلی افزایش دهد.

    یعنی زمانی که شخصی در گوگل به دنبال خدمات یا کالاهای شما بگردد، پروفایل شما به او نمایش داده می‌شود. به‌عنوان مثال فرض کنید شما صاحب یک رستوران در منطقهٔ ولیعصر تهران هستید و برای کسب‌وکارتان سئو گوگل مپ را موبه‌موانجام داده‌اید؛ در این صورت اگر شخصی در موتور جستجوی گوگل عبارت «بهترین رستوران‌های منطقهٔ ولیعصر» را جست‌وجو  کند، کسب‌وکار شما در صفحهٔ نتایج گوگل به او نشان داده می‌شود.

    اگر بعد از این توضیحات باز هم دلیل اهمیت سئو گوگل مپ برای شما سوال است، بخش بعدی را مطالعه کنید.

     

    اهمیت سئو گوگل مپ

    چرا سئو گوگل مپ مهم است؟

    اهمیت سئو محلی غیر قابل انکار است زیرا امروزه اکثر ۸۰ درصد افراد از موتورهای جست‌وجو برای یافتن کسب‌وکار یا محصول مورد نظرشان استفاده می‌کنند و اکثر آن‌ها برای ناوبری و کسب اطلاعات به Google Maps مراجعه می‌کنند. با بهینه‌سازی پروفایل کسب‌و‌کار خود در این ابزار، می توانید اطمینان حاصل کنید که کسب‌وکار شما در جستجوهای محلی مرتبط ظاهر می شود.
    نه تنها سئو نقشه گوگل به شما کمک می کند تا مشتریان بیشتری جذب کنید، بلکه اعتبار شما و اعتماد مشتریان به شما را افزایش می‌دهد. وقتی مخاطبان هدفتان کسب‌وکار شما را با نظرات مثبت و اطلاعاتی دقیق در Google Maps می‌بینند، احتمال اینکه برای خرید محصول به شما اعتماد کنند، بیشتر است.
    علاوه بر این، Google Map SEO داده‌های ارزشمندی را در مورد مشتریان به شما ارائه می دهد. از طریق ابزارهای تجزیه‌و‌تحلیل، می‌توانید تعاملات کاربر را ردیابی کنید، بررسی ها را نظارت کنید، و اطلاعات ارزشمندی را در مورد ترجیحات و رفتارهای مشتری به دست آورید. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات

    آگاهانه‌ای برای استراتژی بازاریابی خود بگیرید و استراتژی‌های خود را برای خدمت بهتر به مخاطبان هدف تنظیم کنید.

    اگر کسب‌وکاری حضوری دارید و می‌خواهید از طریق دنیای دیجیتال فروش خود را افزایش دهید، با ما در شرکت نبض مارکتینگ تماس بگیرید تا شما در این مسیر پر رقابت قدم‌به قدم راهنمایی کنیم.

    حالا که با سئو گوگل مپ و اهمیت آن آشنا شده‌اید، وقت آن است که به شما بگوییم سئو گوگل مپ را چگونه انجام دهید. برای یادگیری این نوع سئو به بخش بعدی مراجعه کنید.

     

    اینفوگرافیک مراحل سئو گوگل مپ

    سئو گوگل مپ چگونه انجام می‌شود؟

    در این بخش قدم‌به‌قدم به شما آموزش می‌دهیم که چگونه کسب‌وکار خود را به‌درستی در گوگل مپ ثبت کنید و رتبهٔ آن را افزایش دهید؛ زیرا این کار به بیشتر دیده شدن کسب‌وکارتان توسط مخاطبانی که به‌دنبال شما می‌گردند کمک می‌کند و هرچه افراد بیشتری شما ببینند، آگاهی از برند و فروش شما افزایش خواهد یافت.

     

    ۱- ثبت اطلاعات کسب‌وکار در Google map

    از آن‌جایی که افراد در پروفایل شما به‌دنبال اطلاعات کسب‌وکار شما (نام، آدرس ، شماره تماس، ساعات کاری و آدرس وب‌سایت) می‌گردند، پس قبل از هر کاری باید مطمئن شوید این اطلاعات را به‌درستی وارد می‌کنید. ارائه این اطلاعات به‌صورت منسجم و دقیق به ایجاد اعتماد در مخاطبان و موتورهای جستجو کمک می‌کند.

    علاوه‌بر این این اطلاعات باید در همهٔ پلتفرم‌هایی که خود را روی آن معرفی کردید یکسان باشد؛ زیرا در صورت یکپارچه نبودن اطلاعات شما در پلترفرم‌های مختلف گوگل به شما اعتماد نمی‌کند و کسب‌وکارتان را به کاربران نشان نمی‌دهد.

    با ثبت نام و بهینه سازی اطلاعات کسب‌وکارتان در Google My Business، می‌توانید به‌صورتی کارآمدتر از Google Maps استفاده کنید و مشتریان بیشتری را به کسب‌وکار خود جذب کنید. زمانی را صرف کنید تا مطمئن شوید که پروفایل گوگل مپ شما کامل، دقیق و به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شود، و به خوبی در مسیر تسلط بر سئوی Google Map خواهید بود.

    به‌روزرسانی منظم بخش «Google My Business» نیز بسیار مهم است. اطلاعات کسب‌وکار خود را به‌روز نگه دارید، عکس های جدید اضافه کنید و به نظرات مشتریان، مثبت و منفی پاسخ دهید. تعامل با مشتریان نشان می دهد که برای نظرات آن‌ها ارزش قائل هستید؛ همین مسئله به آگاهی از برند شما کمک می کند.

    انتخاب دسته‌‌های مناسب

    یکی دیگر از جنبه‌های مهم بهینه‌سازی پروفایل کسب‌وکار من در Google map، انتخاب دسته‌بندی درست و ویژگی‌های مناسب است. دسته‌هایی را انتخاب کنید که دقیقاً نشان‌دهنده کسب‌وکار شما باشند؛ زیرا این به Google map کمک می‌کند بفهمد کسب‌وکار شما در مورد چیست و همچنین شانس ظاهر شدن در نتایج جستجوی مرتبط را افزایش می‌دهد. علاوه‌بر این، از ویژگی‌هایی مانند «ورودی در دسترس» و «نشستن در فضای باز» برای ارائه اطلاعات دقیق‌تر دربارهٔ کسب‌وکارتان استفاده کنید.

    بهینه سازی نام، آدرس و شماره تلفن (NAP) کسب‌وکار شما گامی مهم در سئو نقشه گوگل است؛ زیرا گوگل برای تایید مشروعیت و اعتبار کسب‌وکار شما بر این اطلاعات تکیه می‌کند. جزئیات ناسازگار یا نادرست NAP می‌تواند هم Google و هم کاربران را گیج کند و بر رتبهٔ پروفایل کسب‌‌وکارتان در جستجوی محلی تاثیر منفی بگذارد.

     

    ۲- به‌کاربردن کلمات کلیدی مناسب

    انتخاب کلمات کلیدی مناسب گامی مهم در توسعه یک استراتژی موثر سئو نقشه گوگل است. هنگامی که مخاطبان هدف شما برای خرید محصول شما در منطقه محلی خود جستجو می کنند، معمولا از کلمات یا عبارات کلیدی خاصی استفاده می کنند؛ مثلا نام کالا یا خدماتی که به آن نیاز دارند را می‌نویسند. با به‌کار بردن کلمات کلیدی مرتبط در پروفایل گوگل مپ خود شانس حضور در نتایج جستجو و جذب ترافیک محلی بیشتری را برای کسب‌وکار خود افزایش می‌دهید.
    برای شروع، خود را به‌جای مخاطبان هدف خود قرار دهید و به کلماتی که آن‌ها برای یافتن کسب‌وکاری مانند شما استفاده می‌کنند، فکر کنید. ماهیت کسب‌وکارتان، کالا‌ها یا خدماتی که ارائه می‌دهید و مکان خاصی که در آن فعالیت می‌کنید را در نظر بگیرید. این موارد فهرستی از کلمات کلیدی هستند که دقیقاً کسب‌وکار شما را نشان می‌دهند.

    برای پیدا کردن کلمات کلیدی که توسط مشتریان محلی جستجو می‌شوند، طوفان فکری برگزار کنید.
    در مرحله بعد، برای گسترش و اصلاح لیست خود از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner یا SEMrush استفاده کنید. این ابزارها بینش ارزشمندی در مورد حجم جستجوی کلمات کلیدی، رقابت در آن‌ها و کلمات کلیدی مرتبط با آن‌ها ارائه می‌دهند. به دنبال کلمات کلیدی با میزان جستجوی بالا و رقابت کم باشید تا شانس خود را برای کسب رتبه خوب در جستجوهای Google Map به حداکثر برسانید.
    علاوه‌بر کلمات کلیدی عمومی، فراموش نکنید که کلمات کلیدی خاص مکان را نیز درج کنید. این‌ها کلمات کلیدی هستند که شهر، محله یا منطقه شما را برای هدف قرار دادن مشتریان در مجاورت شما ترکیب می کنند. به عنوان مثال، اگر شما یک کافی شاپ در تهران  دارید، کلمات کلیدی مانند «بهترین کافی شاپ در تهران» یا «کافی‌شاپ تهران» می‌توانند به شما کمک کنند مشتریان محلی را که به‌طور خاص برای کافی‌شاپ‌های آن منطقه جستجو می کنند، جذب کنید.

     

    ۳- تشویق مشتریان به ثبت نظرشان در گوگل مپ

    یکی از مهم‌ترین فاکتورها در سئو گوگل مپ نظرات مشتریان در پروفایل شما و  ارتباط شما با آن‌ها در این بخش است؛ یعنی از مشتریان خود بخواهید نظر و تجربهٔ خود از ارتباط با کسب‌وکار شما را در گوگل مپ ثبت کنند؛ سپس به نظرات، انتقادات و حتی شکایات آن‌ها پاسخ دهید. این نظرات و پاسخ شما به آن‌ها هم مورد توجه  گوگل قرار می‌گیرد و هم اعتماد مشتریان را جلب می‌کند.

    برای تشویق مشتریان به ثبت نظر، این کار را تا حد امکان برای آن‌ها ساده و راحت کنید. مثلا در سایتتان یک لینک مستقیم به پروفایل گوگل مپ خود اضافه کنید؛ علاوه‌بر این سعی کنید در اسرع وقت پاسخ نظرات مشتریان را به‌درستی و کاملا حرفه‌ای بدهید. این کار نشان می‌دهد که برای مشتریانتان ارزش قائل هستید و به ارائه خدماتی عالی متعهد هستید.

     

    گوگل مپ به همراه دو قهوه

    ۴- استفاده از تصاویر منحصربه‌فرد و جذاب

    اگر صاحب کسب‌وکاری حضوری هستید، باید بدانید که مخاطبان همیشه دربارهٔ محسط کسب‌وکار شما کنجکاو هستند و دیدن تصویری از محیط کسب‌وکار موجب می‌شود این افراد با شما ارتباط برقرار کنند؛ در نتیجه تصاویری جذاب تهیه کرده که کسب‌وکار شما را معرفی کند؛ علاوه‌بر مخاطبان موتورهای جستجو نیز به تصاویری که شما در صفحهٔ گوگل مپ خود بارگذاری می‌کنید، اهمیت می‌دهند. پس بهتر است بارگذاری عکس و نشان‌دادن کسب‌وکارتان از طریق عکس را جدی بگیرید.

     

    ۵- لینک‌سازی محلی

    با کسب‌وکارهای مشابه و مرتبط که در اطراف شما حضور  دارند، ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید شما را به مشتریان خود معرفی کنید؛ حتی می‌توانید در ازای این کار شما هم آن‌ها را به مشتریانتان معرفی کنید؛ یعنی از آن‌ها بخواهید که لینک پروفایل گوگل مپ شما را در اختیار مشتریانشان قرار دهند (مثلا در سایتشان یا در حساب آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی). با این کار شما یک لینک‌سازی محلی ایجاد کرده‌اید و  کسب‌وکارتان را بیشتر از پیش در معرض دید مخاطبان هدفتان قرار داده‌اید.

    در‌صورتی که محلهٔ شما وبلاگی برای خود دارد، با مسئولان آن تماس بگیرید و بخواهید کسب‌وکار شما را در این وبلاگ معرفی کنند؛ با این کار کسانی که در محلهٔ شما هستند و به محصول شما علاقه دارند از پروفایل گوگل مپ شما بازدید می‌کنند.

     

    ۶- قرار دادن لینک پروفایل گوگل مپ در کسب‌وکارتان و نظارت بر عملکرد سئوی آن

    اگر برای کسب‌وکار خود سایتی دارید، حتما لینک پروفایل گوگل مپ خود را در این سایت قرار دهید. این کار به گوگل می‌گوید که کسب‌وکار شما هم در وب‌سایت و هم در پروفایل گوگل مپ خود اطلاعات یکسانی برای کسب‌وکارتان معرفی کرده‌اید؛ علاوه‌بر این بازدیدکنندگان سایتتان لینک گوگل مپ کسب‌وکارتان را دیده و پروفایل شما در نقشهٔ گوگل را مشاهده می‌کنند.

    نظارت و ردیابی عملکرد تلاش های سئوی نقشه گوگل شما به ما کمک می‌کند که پیشرفت سئوی گوگل مپ خود را مشاهده و درصورت نیاز  اصلاح کنید. یکی از موثرترین راه‌ها برای ردیابی عملکرد سئوی Google Map خود، استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console است. این ابزارها اطلاعات ارزشمندی دربارهٔ تعداد بازدیدکنندگانی که کسب‌وکار شما را از طریق Google Maps پیدا می‌کنند و همین‌طور تعداد کسانی که از طریق سایت به پروفایل گوگل مپ شما وارد می‌شوند، به شما می‌دهند.

    به‌علاوه، ابزار «Google My Business» داشبورد تحلیلی خود را ارائه می‌کند که داده‌هایی درباره نحوهٔ تعامل مشتریان با پروفایل کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد. این شامل اطلاعاتی دربارهٔ تعداد بازدیدها، کلیک‌ها و تماس‌های تلفنی ایجاد شده از طریق این پروفایل می‌شود.

     

    ۷- فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

    تحقیق کنید که  مخاطبان هدف شما در کدام شبکه‌های اجتماعی  حضور دارند؛ سپس در این شبکه‌ها حسابی برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید و برای مخاطبتان محتوایی متناسب تولید کنید. شما باید لینک گوگل مپ کسب‌وکارتا در این شبکه های اجتماعی قرار دهید. با این کار از دو جهت به مخاطبان هدفی که ممکن است برای خرید محصول به شما مراجعه کنند کمک می‌کنید.

    1. آدرس محل کسب‌وکارتان را به‌طور دقیق در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید.
    2. با معرفی پروفایل کسب‌وکارتان در گوگل مپ اعتماد آن‌ها را جلب می‌کنید.

     

    جمع‌بندی

    سئو گوگل مپ، سئویی مخصوص به کسب‌وکارهخای حضوری است که نه‌تنها در نقشهٔ گوگل به مخاطبان هدف یک کسب‌وکار نشان داده می‌شود، بلکه اگر امتیاز خوبی از گوگل کسب‌ کند در صفحهٔ اول نتایج گوگل به کاربرانی که عباراتی مرتبط با آن کسب‌وکار را جستجو کرده‌اند هم نشان داده می‌شود. ما در این مقاله هفت مورد از مهم‌ترین قدم‌های سئو گوگل مپ را برای شما گفته‌ایم.

    آژانس خلاقیت نیض مارکتینگ

    سوالات متداول

    سئو گوگل مپ چیست؟

    به مجموعه اقداماتی که موجب می‌شود پروفایل گوگل مپ یک کسب‌وکار حضوری در صفحهٔ نتایج گوگل رتبه بگیرد، سئو گوگل مپ گفته می‌شود.

     

    آیا باید سئو گوگل مپ را جدی بگیریم؟

    اگر کسب‌وکاری جدی دارید، بله! زیرا این نوع از سئو به افزایش فروش و افزایش آگاهی افراد از کسب‌وکار شما کمک می‌کنند.

     

    چگونه سئو گوگل مپ را انجام دهیم؟

    اطلاعات کسب‌وکار خود را در نقشهٔ گوگل ثبت کنید، کلمات کلیدی مناسبی را به‌کار ببرید، مشتریان را برای ثبت نظر در این گوگل مپ خود تشویق کنید، از تصاویری جذاب و مخصوص به کسب‌‌وکارتان استفاده کنید،لینک‌سازی محلی را انجام دهید،لینک پروفایل گوگل مپ خود را در وب‌سایتتان قرار دهید و در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"