call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • چه نکاتی را باید در طراحی صفحه اول وبساتمون رعایت کنیم؟

    جدیدترین اصول طراحی صفحه اول وب‌سایت

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    تو دنیای وب اگر طراحی صفحه اول شما بد باشه و  شما هر چه قدر هم توی سئو سایت متخصص باشی، محتواهای درجه یک بنویسی ولی توجهی به طراحی نکنی، کاربر هاتو از دست می‌دی.صفحه اول اولین چیزی هست که کاربر می‌بینه و تو صدم ثانیه تصمیم می‌گیره که بمونه یا بره، پس باید خودمون رو خیلی خوب ارائه بدیم و خیلی بهش توجه کنیم.

    به طور مثال: همیشه وقتی وارد جایی میشیم مثله مغازه، اولین چیزی که به چشممون می‌خوره طراحی مغاره هست که اگر بد باشه حس بدی می‌گیریم. حتی اگر فروشنده با کت و شلوار هم جلومون وایساده باشه بازهم به خاطره اون حسه بدی که اولش موقع ورود گرفتیم به احتمال ۹۹ درصد مغازرو ترک می‌کنیم و می‌ریم جای دیگه.

    حالا امروز تصمیم گرفتیم راجع به طراحی صفحه اول، اولین چیزی که کاربر می‌بینه صحبت کنیم.

    صفحه اول سایت باید شامل چه عناصری باشه؟

    طراحی و بهینه سازی صفحه اول هم جز خدمات سئو هستش که نکات مهم در طراحی صفحه اول سایت عبارت‌اند از:

    ۱- طراحی یک منو مختصر و مفید

    ۲- قراردادن لوگو

    ۳- نوشتن یک عنوان و توضیح جذاب

    ۴- واضح و کوتاه بودن محتوا ها

    ۵- دعوت کردن به انجام کاری (CTA)

    ۶- استفاده از محتوای بصری

    ۷- از مزیت رقابتیمون بگیم

    ۸- نظرهای مشتریان قدیمی رو بزاریم

    ۹- کاری کنیم کاربر سریع متوجه حوزه فعالیتمون بشه

    با ما همراه باشید تا در ادامه تمامی این موارد ها رو با هم بررسی کنیم و به صورت جزئی بهشون بپردازیم.

    عنصر اول | منو اول صفحه

    منو رو سعی کنید تا حد امکان شلوغ نکنید و هر برگه رو تو منو قرار ندید. سعی کنید تا حد امکان گزینه‌های منوتون بیشتر از ۵ تا نشه و اگر برگه‌های بیشتری دارید که می‌خواین به منو اضافه کنید، بیاین به زیر مجموعه موردهای قبلی اضافه کنید. به طور مثال به عکس زیر دقت کنید:

    منو اول صفحه برای طراحی صفحه اول

    در اینجا برای گزینه سئو ۳ تا مورد وجود داره ( سئو و بهینه سازی، مشاوره سئو و تعرفه سئو) که به عنوان زیر مجموعه‌های سئو قرار گرفتن.

    عنصر دوم | لوگو رو فراموش نکنید

    در طراحی صفحه اول سایت متأسفانه خیلی می‌بینیم که فراموش میشه لوگو رو تو قسمت بالای صفحه در بخش هدر بزارن و اهمیتی بهش داده نمیشه. شاید باورش کمی سخت باشه ولی قراردادن لوگو در اول صفحه باعث میشه کاربر به هر صفحه‌ای که از سایت شما میره اون لوگو رو ببینه و کاملاً به خاطرش بمونه لوگو شما رو، پس به هیچ عنوان این مورد رو از قلم نندازید.

    اگه دقت کرده باشین بسیاری از شرکت های سئو کار دقیقا لوگو رو توی صفحه اول میذارن.

    نکته: در سایت‌های فارسی لوگو در سمت چپ و در سایت‌های انگلیسی لوگو در سمت راست قرار می‌گیره.

    عنصر سوم | عنوان و توضیحات جذاب، نکته‌ای فراموش شده

    در مقالات قبلی وب‌سایت نبض مارکتینگ خیلی به این موضوع اشاره کردیم که عنوان جذاب، اولین قلاب تو برای جذبه کاربره، پس بی‌اهمیت از کنارش رد نشو.

    عنوان و توضیحات جذاب، نکته‌ای فراموش شده

    عنوانی که ما در صفحه اول سایت قرار می‌دیم باید تو نهایتاً ۳ الی ۴ کلمه حوزه فعالیت ما رو توضیح بده و بگه که ما چی کاره ایم. به طور مثال: سئو و طراحی سایت. حالا توضیحات جذاب و مناسب می‌تونه مکمله عنوان باشه. منظور ما از توضیح اینه که در زیره عنوان بیایم یه مقدار موشکافی کنیم و عنوان رو بیشتر توضیح بدیم. به طور مثال عنوان رو زدیم سئو و طراحی سایت، حالا توضیحات زیرش میشه: ” طراحی سایت به صورت داینامیک و ریسپانسیو ” یا ” سئو سایت با کمترین قیمت “ یا ” سئو داخلی و خارجی “.

    در این حالت ما یه مقدار عنوان رو بیشتر توضیح دادیم و کاربر رو از چیزی که قرار هست ببینه و حوزه فعالیتمون مطالع کردیم.

    عنصر چهارم | محتواها کوتاه ولی مفید باشن

    محتواهایی که تو صفحه اول می‌نویسیم نیازی نیست خیلی راجع‌ بشون توضیح بدیم و موشکافی کنیم. خیلی مختصر و مفید بنویسیم به طور مثال اگر خدمات محور هستیم، خدمات خودمون رو توضیح بدیم و خیلی کوتاه بگیم که فلان کار هارو می‌کنیم با این تکنیک‌ها. ما به این علت می‌گیم که مختصر و مفید بنویسید برای اینکه کاربری که داره تو صفحه اول می‌گرده دنبال آموزش  نیست و صرفاً می‌خواد با ما بیشتر آشنا بشه.

    عنصر پنجم | دعوت کنیم به انجام کاری (CTA)

    در طراحی صفحه اول سایت داخل بنرها و یا در انتهای محتوا هایی که در صفحه اول هستند دکمه CTA قرار بدید و کاربر هارو دعوت به انجام کاری کنید.  مثله ” همین الان تماس بگیر” و یا ” همین الان اقدام به خرید کن”. طبق آمارهای بدست اومده بالای ۳۰ درصد از کاربرهایی که به دنبال خدمات شما و یا خدماتی مشابه شما هستند با دیدن اولین دکمه CTA روی اون کلیک می‌کنن، پس این فرصت طلایی رو از دست ندید.

    دعوت برای انجام کار

    توجه کنید CTA هایی که قرار می‌دید مرتبط با همون بنر سایتتون باشه. به طور مثال: شما یک بنری دارید راجع به قیمت سئو و بهینه سازی، دکمه ای هم که قرار می‌دید مرتبط با همون صفحه باشه و کاربر رو هدایت کنه به صفحه تعرفه‌های شما. از این فرصت سواستفاده نکنید برای اینکه کاربر رو به صفحه‌ای که خواستید ببرید، چون در این صورت کاربر سریعاً صفحه‌رو ترک می‌کنه.

    به نمونه عکس زیر توجه کنید که برای سایت MOZ هست:

    دعوت کنیم به انجام کاری (CTA)

    همونطور که می‌بینید یک عنوان جذاب و در زیر اون یک توضیح مختصر و قرار دادن دکمه CTA در وسط بنر.

    عنصر ششم | از محتوای بصری استفاده کنیم

    در طراحی صفحه اول سایت هیچی مثله ویدئو و عکس نمی‌تونه بیشترین اطلاعات رو تو کمترین زمان به کاربر بده. داخل صفحه اصلی بیشتر از متن، سعی کنید از عکس و یا فیلم استفاده کنید و عکس‌های اینفوگرافی می‌تونه خیلی موثر باشه و به طور مثال اگر در حوزه سئو هستین بیاین روند انجام پروژه هاتونو تو یه عکس اینفوگرافی توضیح بدید و تمام مراحل رو کوتاه شرح بدید.

    عنصر هفتم | از مزیت رقابتیمون بگیم

    یکی از نکات مهم در طراحی صفحه اول نشون دادن مزیت رقابتی هستش. برای کاربر مهم هست که شما چه خدماتی ارائه می‌دید ولی براش بیشتر مهم اینه که شما چه تفاوتی نسبت به رقباتون دارید و چه مزیتی دارید نسبت به رقباتون، چون همین یه مورد باعث خرید کاربر از شما میشه. داخل صفحه از مزیت هاتون بیشتر بگید تا خدماتتون.

     

    به طور مثال تیمچه که رقیب دیجیکالا هست اومد یه مزیتی رو گفت که خیلی‌ها دنبالش بودن، ارسال رایگان. همین یه مورد باعث شد خیلی‌ها بیان سمته تیمچه و ازش خرید کنن.

     

    چون برای اینکه هزینه ارسال ما از دیجیکالا رایگان بشه باید تا یه سقفی برسه سفارشمون و بعدش ارسال ما رایگان میشه. پس مزیت رقابتی رو تو کسب و کارتون ایجاد کنید و همون رو بیشتر تو چشم کاربر بیارید. قطعاً هر کسب و کاری یکسری رقیب داره یا اگه نداره قطعاً براش رقیب ایجاد میشه، پس وقتی خدمات یکیه تنها چیزی که منه مشتری رو وادار می‌کنه ازتون خرید کنم مزیت شما نسبت به رقباتونه.

    عنصر هشتم | یه قدم تا فروش با نظرهای مشتری

    قبل از اینکه این موضوع رو یکم بیشتر توضیح بدیم بیایم به خریدهای خودمون نگاه کنیم و ببینیم قبل خرید چی کارا می‌کنیم. به طور مثال قصد خرید گوشی داریم، آیا مستقیم بدون پرسیدن نظرهای بقیه که همون گوشی رو دارن می‌ریم خرید کنیم؟ قطعاً نه. پس نظرهای مشتریان فعلی و یا قبلی خیلی می‌تونه تو جلب اعتماد کاربرها کمک کنه و ما رو چند پله جلوتر بندازه.

    یه قدم تا فروش با نظرهای مشتری

    از مشتریان قدیمی خودتون سوال کنید راجع به برندتون و نظر های اونارو داخل صفحه اول قرار بدید و بزارید کاربر ها با خوندن اون نظرات به شما اعتماد کنن و به سمتتون بیان برای خرید.

    عنصر نهم | فعالیتمون رو کامل بفهمونیم

    شاید براتون سوال بشه چرا این مورد رو آخر گذاشتم و اول نزاشتم، این مورد رو در طراحی صفحه اول سایت آخر گذاشتم که بگم اگر یه کاربری از اول شروع کرد و اومد تا پایین صفحه و نتونست اونقدری که باید متوجه بشه، متوجه بشه، باید تمام کارهایی که انجام دادیم رو تغییر بدیم و از اول طراحی رو انجام بدیم.

     

    چون همونطور که اول مطلب هم گفتم صفحه اول برای اینه که ما خودمون و فعالیتمون رو به بهترین نحو ممکن ارائه بدیم و هر نقصی تو این مورد می‌تونه منجر به از دست دادن کاربرهامون بشه چس این مورد جزو اولین نکات مهم در طراحی صفحه اول سایت هستش.

    سخن آخر

    اولویت رو روی زیبایی صفحه‌هاتون بزارید ولی کاری نکنید که مفهموم صفحه فدای زیبایی بشه و کاربر فقط چند تا چیزه قشنگ ببینه و از صفحه خارج بشه. زیبایی و رسوندن درست مفهموم می‌تونه کاملاً ما رو هم حرفه‌ای و هم کار درست جلوه بده و باعث بشه کاربر به ما با دیدگاه بهتری نسبت به رقبا نگاه کنه.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    اینماد چیست
    penguin
    انکر تکست چیست؟ اهمیت آن در سئو و بهینه سازی
    برند

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"