call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
لوگوی ووکامرس

ووکامرس چیست؟ افزونهٔ فروشگاه‌ساز ووکامرس

  • در این مقاله یکی از محبوب‌ترین افزونه های سئو یعنی افزونه ووکامرس (woocommerce) می‌پردازیم. شاید قصد دارید سایتی فروشگاهی تاسیس کنید و می‌خواهید سایتی کارآمد و کاربرپسند داشته باشد؛ سایتی که مشتری با آن ارتباط برقرار کرده و از آن خرید کند. اگر این چنین است شما باید با محبوب‌ترین افزونهٔ فروشگاهی دنیا آشنا شوید؛ یعنی افزونهٔ ووکامرس!

    ووکامرس افزونه‌ای است که به شما کمک می‌کند سایتتان را طوری ایجاد و مدیریت کنید که هم کاربر از سایتتان راضی باشد و هم موتورهای جستجو! خب این تمام چیزی است که شما به عنوان مالک یک وب‌سایت فروشگاهی از یک افزونه می‌خواهید. نه؟ 

    ما در این مقاله افزونهٔ ووکامرس را به شما معرفی می‌کنیم و مراحل نصب و تنظیمات اولیه این افزونه را نیز برای شما به زبانی ساده توضیح می‌دهیم. اگر می‌خواهید یک سایت فروشگاهی مناسب داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

     

    تصویری از لوگوی ووکامرس

    افزونهٔ ووکامرس چیست؟

    افزونه ووکامرس افزونه‌ای است که به وردپرس سایت شما اضافه می‌شود و به ایجاد کردن و مدیریت یک سایت فروشگاهی کمک شایانی می‌کند. ووکامرس افزونه‌ای است که از روش‌ها و راه‌کارهای بهترین سازندگان وب‌سایت دنیا ایجاد شده است. این افزونه برای تمام مشکلات یک سایت فروشگاهی راه‌حلی انعطاف‌پذیر و بهینه دارد. 

    با WooCommerce، می‌توانید به راحتی فروشگاه خود را راه اندازی کنید، موجودی انبار را مدیریت کنید، پرداخت ها را پردازش کنید و سفارش ها را پیگیری کنید. اگر می‌خواهید یک تجربهٔ خرید آنلاین حرفه ای و کاربرپسند ارائه دهید، این برای شما ایجاد شده است. چه یک کارآفرین فردی باشید یا یک صاحب کسب‌وکار بزرگ WooCommerce می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند.

    حالا که خیلی مختصر با ووکامرس آشنا شده‌اید، در ادامه به شما می‌گوویم چرا باید این افزونه را به دیگر دیگر افزونه‌های مانند آن ترجیح دهید و چرا استفاده از این افزونه برای کسی که می‌خواهد از طریق سایت محصولش را بفروشد، ضروری است.

     

    9 دلیل برای استفاده از ووکامرس

    چرا باید از افزونهٔ ووکامرس استفاده کنیم؟

    در این‌ بخش از مقاله مزایای این افزونه را به‌صورت موردی برای شما نام برده و توضیح می‌دهیم.

     

    قابلیت سفارشی‌سازی

    WooCommerce به شما این امکان را می دهد که یک فروشگاه آنلاین منحصر‌به‌فرد و شخصی‌سازی شده ایجاد کنید؛ فروشگاهی که با هویت برند شما همسو باشد.

     

    سهولت استفاده

    حتی اگر در استفاده از این ابزار دانش فنی محدودی دارید، WooCommerce یک رابط کاربری بصری و کاربرپسند ارائه می دهد که راه‌اندازی و مدیریت فروشگاه آنلاین خود را برای هرکسی آسان می کند.

     

    مقیاس پذیری

    چه سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده باشید و چه سایتی با دامنهٔ معتبر داشته باشید، WooCommerce می‌تواند با نیازهای شما هماهنگ شود؛ یعنی می‌تواند یک فروشگاه کوچک با تعداد محصول انگشت‌شمار یا یک شرکت بزرگ با هزاران محصول را در خود جای دهد.

     

    مقرون به صرفه

    WooCommerce یک پلتفرم منبع باز است؛ علاوه‌بر این استفاده از آن رایگان است. شما برای میزبانی وب سایت خود و افزونه های پولی هزینه می‌کنید. نه؟ پس استفاده از افزونه‌ای که خدمات گسترده‌ای را به‌صورت رایگان به شما ارائه می‌دهد راه حلی مقرون به صرفه است و هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد.

     

    تجزیه‌و‌تحلیل قدرتمند

    ووکامرس گزارش‌های دقیقی از ویژگی‌های کسب‌وکار ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با استفاده از این گزارش‌ها عملکرد فروشگاه خود را ردیابی کنید، بر فروشتان نظارت کنید و براساس این داده‌ها برای بهینه‌سازی سایتتان تصمیمات مناسبی بگیرید.

     

    سئو فرندلی

    این افزونه می‌تواند با افزونه های پرکاربرد SEO ادغام شود و فروشگاه شما را برای موتورهای جستجو بهینه کند؛ افزونه‌های سئو هم قاعدتا برای این ایجاد شده‌اند که ترافیک ارگانیک و رتبهٔ سایت شما را افزایش دهند.

     

    انجمن و پشتیبانی

    WooCommerce به‌عنوان یکی از پرکاربردترین پلتفرم های تجارت الکترونیک، دارای پشتیبان‌هایی ماهر است؛ همین‌طور تالارها و انجمن‌های گفتگو هم برای این افزونه موجود است. پشتیبان‌ها و افراد حاضر در تالارهای گفتگو، توسعه دهندگان، کاربران و کارشناسانی هستند که می‌توانند با پشتیبانی و راهنمایی‌های خود شما در مسیر موفقیتتان همراهی کنند.

     

    مدیریت سفارش

    WooCommerce یک سیستم مدیریت سفارش جامع را ارائه می دهد تا به شما در مدیریت سفارشات مشتریان کمک کند. 

    • با استفاده از این افزونه شما می‌توانید مشتریان را با ارائه اطلاعاتی مانند کد رهگیری و تاریخ تخمینی تحویل از وضعیت سفارش خود مطلع کنید.
    • شما می‌توانید با ووکامرس بر سطوح موجودی را نظارت کنید، اعلان‌های موجودی کم را دریافت کنید و برای جلوگیری از تمام شدن محصولات محبوب، سفارش مجدد را به‌صورت خودکار تنظیم کنید.
    • با این افزونه می‌توانید ایمیل های خودکاری را برای مشتریان در مراحل مختلف فرآیند سفارش، مانند تایید سفارش، پیگیری حمل و نقل و تایید تحویل ارسال کنید.

    با مدیریت مؤثر سفارشات خود، می توانید تجربه ای بدون گلایه و کاملا رضایت‌بخش را برای مشتریان خود فراهم کنید که منجر به افزایش وفاداری مشتریان و گذاشتن نظرات مثبت توسط آن‌ها در سایتتان می شود.

     

    مدیریت پرداخت

    WooCommerce از طیف گسترده ای از درگاه های پرداخت پشتیبانی می کند و به شما این امکان را می دهد که چندین گزینه‌ٔ پرداخت را به مشتریان خود ارائه دهید. هنگام انتخاب درگاه پرداخت، عواملی مانند کارمزد تراکنش، امنیت و سهولت اضافه‌کردن درگاه به سایت را در نظر بگیرید.

    ادغام با چندین درگاه پرداخت می‌تواند انعطاف پذیری را برای مشتریان شما فراهم کند و نرخ تبدیل را افزایش دهد. اطمینان حاصل کنید که درگاه های پرداخت انتخابی شما با بازار هدف شما سازگار است و تجربه پرداخت مناسبی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

     

    اگر سایت فروشگاهی دارید و می‌خواهید رقیبانتان را در صفحهٔ نتایج جست‌وجوی گوگل شکست داده و سهم بیشتری از بازار به‌دست آورید، می‌توانید از شرکت نبض مارکتینگ خدمات سئو دریافت کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرد تا در یک جلسه مشاوره سایت شما را بررسی کرده و بهترین راهبرد را برای آن مشخص کنند.

    تا اینجا با اهمیت و مزایای افزونهٔ ووکامرس آشنا شده و احتمالا شما متوجه ضرورت استفاده از این افزونه شده‌اید. پس بهتر است بدون معطلی به سراغ نحوهٔ نصب این افزونه در وردپرس سایتتان برویم.

     

    نحوهٔ نصب افزونه‌ ووکامرس در وردپرس

    برای نصب این افزونه در وردپرس مراحل زیر را قدم‌به‌قدم اجرا کنید.

    1. به داشبورد وردپرس خود وارد شوید.
    2. در نوار کناری سمت چپ داشبورد وردپرس روی “Plugins” و سپس “Add New” کلیک کنید.
    3. در نوار جستجو عبارت WooCommerce را تایپ کرده و enter را فشار دهید. پلاگین رسمی WooCommerce باید به‌عنوان اولین نتیجه ظاهر شود.
    4. روی دکمه “Install Now” در کنار افزونه WooCommerce کلیک کنید. پس از اتمام نصب، روی دکمه “فعال سازی” کلیک کنید تا افزونه فعال شود.
    5. WooCommerce شما را برای راه‌اندازی افزونه راهنمایی می کند تا تنظیمات ضروری را برای فروشگاه خود پیکربندی کنید. در این مرحله کافی است دستورالعمل های روی صفحه را برای تکمیل تنظیمات دنبال کنید.

    تبریک می‌گوییم تا اینجا شما افزونهٔ ووکامرس را با موفقیت نصب کرده‌اید. حالا زمان آن است که تنظیمات اولیهٔ این افزونه را برای وب‌سایت خود انجام دهید.

     

    تنظیم کردن افزونهٔ ووکامرس

    در این مرحله به سراغ تنظیماتی می‌رویم که شما باید با استفاده از افزونهٔ ووکامرس برای وب‌سایت خود انجام دهید.

     

    انتخاب قالب مناسب

    WooCommerce طیف گسترده ای از قالب دارد که همهٔ آن‌ها برای فروشگاه های تجارت الکترونیک طراحی شده است. در این بخش به شما نحوهٔ انتخاب قالب مناسب برای فروشگاهتان را به شما می‌گوییم. 

    1. در داشبورد وردپرس خود، به بخش “Appearance” و سپس “Themes” بروید. برای دسترسی به فهرست قالب‌ها روی دکمه‌ی «افزودن جدید» کلیک کنید.
    2. قالب‌های موجود را بررسی کنید و سپس از طریق فیلترها گزینه‌های خود را محدود کنید. حواستان باشد که شما باید قالب سایت را  براساس شخصیت کسب‌وکار و شخصیت مخاطب هدفتان انتخاب کنید؛ یعنی قالب شما هم باید مورد پسند کاربران باشد و هم با ارزش‌های کسب‌وکارتان هم‌خوانی داشته باشد. در نتیجه عواملی مانند طراحی، چیدمان، پاسخگویی و سازگاری با WooCommerce را در نظر بگیرید.
    3. پس از یافتن قالب مناسب روی دکمه «نصب» و سپس «فعال کردن» کلیک کنید تا تم برای وب سایت شما اعمال شود.

     

    سفارشی‌سازی وب‌سایتتان

    اکنون که قالب سایتتان را انتخاب کرده‌اید، وقت آن است که فروشگاه خود را سفارشی کنید تا هویت برند شما را منعکس کند. در این بخش فاکتورهای اصلی سفارشی سازی را به شما می‌گوییم. 

    1. لوگو و نام تجاری: لوگوی خود را در افزونه بارگذاری کنید؛‌ رنگ ها، فونت ها و سایر عناصر بصری را مطابق با هویت برند خود سفارشی کنید.
    2. منوهای پیمایش: منوهای ناوبری سایت را واضح و شهودی ایجاد کنید؛‌ این‌گونه به بازدیدکنندگان کمک می‌کنید به راحتی در فروشگاه شما گشت‌وگذار کنند.
    3. طراحی صفحهٔ اصلی: صفحهٔ اصلی خود را برای نشان دادن محصولات ویژه، تبلیغات یا هر اطلاعات مهم دیگری سفارشی کنید.
    4. دسته‌بندی ها و ویژگی‌های محصول: دسته‌ها و ویژگی های محصول را طوری تعریف کنید که با پیشنهادات محصول شما همسو باشد. این به سازماندهی فروشگاه شما کمک می کند و مشتریان راحت‌تر می‌توانند آنچه را که به‌دنبال آن هستند، پیدا کنند.
    5. خط‌مشی‌ها و شرایط فروشگاه: خط‌مشی‌های فروشگاه خود را تنظیم کنید، مثلا شرایط حمل‌و‌نقل، حفظ حریم خصوصی! این کار  برای اطمینان از شفافیت و ایجاد حس اعتماد در مشتریانتان الزامی است.

     

    اضافه‌کردن محصولات

    اکنون که فروشگاه شما سفارشی شده است، وقت آن است که شروع به اضافه کردن محصولاتتان کنید. در اینجا نحوهٔ افزودن محصولات به فروشگاه WooCommerce را برای شما آورده‌ایم.

    1. در داشبورد وردپرس خود، به بخش «محصولات» بروید و روی «افزودن جدید» کلیک کنید.
    2. نام محصول، توضیحات، قیمت، SKU (واحد انبارداری) و هرگونه اطلاعات مرتبط دیگر را وارد کنید.
    3. هرکدام از محصولات را در دسته‌‌بندی خودش قرار دهید و برچسب‌های آن را نیز اضافه کنید تا به مشتریان کمک کنید محصولات شما را به راحتی پیدا کنند.
    4. تصاویری باکیفیت بالا و منحصر‌به‌فرد  از محصولات خود اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که تصاویر واضح، از نظر بصری جذاب و به‌طور دقیق نشان دهنده محصول هستند.
    5. اگر محصولات شما دارای انواع مختلفی مثلا در رنگ‌ها یا اندازه‌های متفاوت هستند، تغییرات را سازمان‌دهی کنید و قیمت‌های هرکدام را تعیین کنید.
    6. مقدار موجود در انبار را برای هر محصول مشخص و شرایط و هزینه های حمل و نقل را نیز تنظیم کنید.
    7. پس از وارد کردن تمام اطلاعات لازم، روی دکمهٔ «انتشار» کلیک کنید تا محصول در فروشگاه شما قابل مشاهده باشد.

     

    افزونه‌های جانبی ووکامرس

    WooCommerce طیف وسیعی از افزونه های جانبی را ارائه می دهد که می تواند عملکرد فروشگاه شما را گسترش دهد. در اینجا چند افزونهٔ ضروری وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

    1. افزونه SEO WooCommerce: با بهینه سازی صفحات محصول، متا تگ ها و URL ها، جایگاه فروشگاه خود را در نتایج موتورهای جستجو بهبود دهید.
    2. افزونهٔ درگاه پرداخت: با نصب افزونهٔ فارسی ووکامرس می‌توانید سایتتان را به درگاه پرداخت بانکی که می‌خواهید متصل کنید. 
    3. افزونهٔ بازاریابی: استراتژی های بازاریابی را با افزونه‌هایی اجرا کنید که ویژگی هایی مانند بازاریابی ایمیلی، بازاریابی سبد خرید تکمیل‌نشده و … را ارائه می دهند. شما چنین افزونه‌هایی را می‌توانید در افزونه‌های جانبی ووکامرس پیدا کنید.
    4. افزونهٔ مدیریت موجودی: فرآیند مدیریت موجودی خود را با این افزونه‌ ساده کنید؛زیرا به شما کمک می‌کند سطوح موجودی را ردیابی کرده و به‌صورت خودکار سفارش مجدد را برای محصولاتتان ثبت می‌کند؛ اینگونه می‌توانید تغییرات موجودی محصولات را مدیریت کنید.
    5. افزونهٔ یکپارچه‌سازی شبکه‌های اجتماعی: با ادغام افزونه‌هایی که به مشتریان این امکان را می دهد که محصولات شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و سپس پست‌های آن‌ها در این شبکه‌ها را در وب سایت شما نمایش دهند، حضور فروشگاه خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید.

     

    خلاصه‌ای از افزونهٔ ووکامرس

    افزونهٔ ووکامرس افزونه‌ای مخصوص سایت‌های فروشگاهی و کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند از طریق سایت محصولات خود را بفروشند. این افزونه هم در ایجاد سایت و هم در مدیریت آن کمک شایانی می‌کند. اکثر سایت‌های وردپرسی که به‌صورت یک فروشگاه برای کسب‌وکارشان فعالیت می‌کنند از این افزونه استفاده می‌کنند؛ زیرا افزونهٔ ووکامرس مزایایی مانند مدیریت سفارش مشتریان، مدیریت پرداخت، مقرون‌‌به‌صرفه بودن و پشتیبانی مناسب را ارائه می‌دهد. 

    ما در این مقاله برای شما نحوهٔ نصب این افزونه روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس را توضیح دادیم و سپس به شما گفتیم چگونه این افزونه را برای سایتتان تنظیم کنید.

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    شاید برای شما هم سوال باشد

    افزونهٔ ووکامرس چیست؟

    افزونهٔ ووکامرس افزونه‌ای است که ایجاد و مدیریت سایت‌های فروشگاهی را راحت‌تر می‌کند.

    افزونهٔ ووکامرس چه امکاناتی دارد؟

    قابلیت شخصی‌سازی، سئو فرندلی بودن، مدیریت سفارشات مشتریان، مدیریت پرداخت، مقرون‌به صرفه بودن، داشتن انجمن و پشتیبانی، سهولت استفاده، مقیاس پذیری و آنالیز‌گر قدرتمند

    افزونهٔ ووکامرس را چگونه نصب کنیم؟

    برای نصب افزونهٔ ووکامرس کافی است که به سیستم مدیریت محتوای وردپرس خود وارد شده و در بخش افزونه‌ها به دنبال افزونهٔ woocommerce بگردید.

    آیا افزونهٔ ووکامرس یک پلتفرم منبع باز است؟

    بله افزونهٔ ووکامرس به‌صورت منبع باز در اختیار کاربران و مدیران سئو قرار گرفته است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"