call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

الگوریتم گورخر چیست؟ اصلاً الگوریتم گورخر وجود دارد؟

  • الگوریتم گورخر توسط یکی از مدیران ارشد گوگل، Matt Cutts در مارس ۲۰۱۳ به‌طور غیررسمی پیشنهاد داده شد؛ اما تا به امروز هیچ خبر و اطلاعیه‌ای از سوی گوگل در خصوص وجود چنین الگوریتمی اعلام نشده است. با این وجود بسیاری از سایت‌ها خصوصاً وب فارسی در مورد الگوریتم گورخر و نقش آن در سئو سایت مقالات متعددی نوشته‌اند. اگر از علاقه‌مندان جدی سئو باشید و برای شما دقیق و به‌روز بودن اطلاعات اهمیت زیادی داشته باشد، با سرچ کردن در وب انگلیسی زبان و خود سایت گوگل، قطعاً خودتان به شایعه بودن «الگوریتم گورخر» پی خواهید برد.

    در مقاله پیش رو قصد داریم براساس شنیده‌ها و شایعاتی که وجود دارد، درباره الگوریتم گورخر صحبت کنیم؛ اما لازم است بدانید قطعاً وجود چنین الگوریتمی تا به این لحظه تأیید نشده است.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    نقش الگوریتم گورخر در سئو سایت چیست؟

    ماموریت الگوریتم گورخر گوگل، در درجه اول بر افزایش کیفیت تجارت الکترونیک و تجربه خرید مطمئن در فضای آنلاین تأکید دارد. اگرچه برخی ابهامات در مورد به‌روزرسانی الگوریتم گورخر وجود دارد، اما به‌طور کلی می‌توان گفت مأموریت آن رسیدن به اهداف زیر است:

    بهبود کیفیت تجارت الکترونیک: الگوریتم گورخر از طریق ارتقای استانداردهای فروشگاه‌های آنلاین با جریمه کردن سایت‌های با کیفیت پایین، به معرفی و تبلیغ سایت‌های با کیفیت بالا کمک می‌کند.

    افزایش رضایت کاربر: الگوریتم Zebra با فیلتر کردن سایت‌های فروشگاهی با کیفیت پایین و نمایش فروشگاه‌های آنلاین با کیفیت بالا، به تجربه کاربری بهتر کمک می‌کند تا از این طریق کاربران به تجربه‌ خرید آنلاین مطمئن دست پیدا کنند.

    مبارزه با سئو کلاه سیاه: الگوریتم گورخر گوگل به دنبال رسیدگی و کاهش استفاده از روش‌های غیر استاندارد و غیراخلاقی سئو است که برخی از فروشگاه‌‌های آنلاین برای دستکاری رتبه‌بندی در نتایج جستجو استفاده می‌کنند.

    تشویق اصالت و شفافیت: فروشگاه‌های آنلاین تشویق می‌شوند اطلاعات دقیق و جامعی از جمله درگاه‌های پرداخت امن، سیاست‌های شفاف بازگشت پول و پشتیبانی پاسخگو را به مشتریان ارائه دهند.

    ارتقای وبسایت‌های ایمن و کاربرپسند: الگوریتم گورخر وبسایت‌هایی را اولویت‌بندی می‌کند که محیط امن (گواهینامه‌های SSL)، رابط‌ کاربری و طراحی‌ دوستانه را برای تجربه هرچه بهتر کاربران در موبایل و کامپیوتر ارائه می‌دهند.

    درحالی‌که ارائه Zebra Algorithm توسط گوگل به‌طور گسترده مورد بحث قرار می‌گیرد، مشخصات و تأیید رسمی آن از طرف گوگل همچنان مبهم باقی مانده است و بسیاری از اطلاعات براساس گمانه‌زنی‌ها و مشاهدات کسب‌وکارهای آنلاین است.

    هیچ اطلاعیه ای در مورد انتشار الگوریتم گورخر توسط  گوگل وجود ندارد

    تأثیر الگوریتم گورخر بر شبکه‌های اجتماعی؛ افسانه یا واقعیت؟!

    شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که نقش الگوریتم گورخر در شبکه‌های اجتماعی چیست و یا در فضای وب مطالبی در این خصوص خوانده باشید؛ اما باید بگوییم توضیحاتی که با آن برخورد داشته‌اید، صرفاً ممکن است برداشت خاص مرجع مورد نظر از الگوریتم گورخر باشد. در ادامه آنچه در این خصوص گفته می‌شود را به اطلاع شما می‌رسانیم.

    نقش الگوریتم Zebra در شبکه‌های اجتماعی کمک به حفظ یکپارچگی و قابلیت اطمینان محتوای به اشتراک گذاشته شده در پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک و توییتر است. الگوریتم زبرا این کار را با شناسایی و جریمه کردن فعالیت‌های هرزنامه یا کلاهبردارانه مانند حساب‌های جعلی، اشتراک‌گذاری بیش از حد لینک یا سایر اشکال دستکاری انجام می‌دهد. هدف این الگوریتم مبارزه با چنین رفتارهایی است تا اطمینان حاصل کند که کاربران تجربه مثبتی در رسانه‌های اجتماعی داشته باشند و بتوانند بدون دغدغه به اطلاعاتی دریافتی خود اعتماد کنند.

    شایعه الگوریتم گورخر تا جایی گسترش پیدا کرده که حتی در مورد تأثیر آن در شبکه‌های اجتماعی نیز صحبت می‌شود.

    الگوریتم گورخر چه سایت‌هایی را جریمه می‌کند؟

    الگوریتم گورخر بر روی تخلفات سایت‌های فروشگاهی تمرکز دارد. در واقع الگوریتم گورخر سایت‌هایی که شامل موارد زیر می‌شود را جریمه می‌کند:

    • از اطلاعات کاربر سوءاستفاده می‌کنند.
    • فعالیت جعلی دارند.
    • محتوای نامعتبر و با کیفیت پایین تولید می‌کنند.
    • قوانین گوگل را رعایت نمی‌کنند.
    • به‌طور غیراستاندارد و بیش‌ از حد از بک لینک استفاده می‌کنند.

    ۱۰ نکته کلیدی برای در امان ماندن از جریمه‌های الگوریتم گورخر

    در این بخش از مقاله ۱۰ نکته کلیدی و تأثیرگذار که با رعایت آن‌ها می‌توانید خطر تأثیرات منفی الگوریتم Zebra را به حداقل برسانید، توضیح می‌دهیم.

    • محتوای باکیفیت ارائه دهید

    محتوای ارزشمند، دست اول و مرتبط تولید کنید و در اختیار کاربران ارائه دهید و از مطالب تکراری، با کیفیت پایین و هرزنامه اجتناب کنید.

    • وب سایت خود را ایمن کنید

    برای محافظت از داده‌های کاربر و افزایش امنیت وبسایت، SSL (پروتکل امنیت اینترنتی مبتنی بر رمزگذاری)  را پیاده‌سازی کنید.

    • بهترین شیوه‌های سئو را دنبال کنید

    از تکنیک‌ها و اصول اخلاقی سئو پیروی کنید و از تکنیک‌های کلاه سیاه مانند پر کردن کلمات کلیدی یا خرید بک لینک‌های نامعتبر اجتناب کنید.

    • بک لینک های واقعی ایجاد کنید

    به جای استفاده از روش‌هایی مانند ایجاد لینک‌های اسپم، بر روی ایجاد بک لینک‌های طبیعی و با کیفیت بالا از وبسایت‌های معتبر تمرکز کنید.

    • سرعت سایت را بهینه‌سازی کنید

    عملکرد وبسایت خود را از طریق بالا بردن سرعت سایت، بهبود تجربه کاربری و کاهش نرخ پرش، بهینه‌سازی کنید.

    • با کاربران تعامل داشته باشید

    از طریق شبکه‌های اجتماعی، انجمن‌ها و بخش‌ نظرات سایت با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید تا اعتماد و اعتبار سایت خود را بالا ببرید.

    • سایت خود را زیر نظر داشته باشید

    به‌طور منظم وبسایت خود را برای پیدا کردن مشکلات فنی، لینک‌های شکسته و بدافزار بررسی کنید تا یکپارچگی آن حفظ شود.

    • به‌روز باشید

     از به‌روزرسانی الگوریتم‌ها، ترندها و تحولات حوزه کاری مورد نظر مطلع باشید تا استراتژی‌های سئوی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

    • منابع جذب ترافیک را متنوع کنید

    فقط به ترافیک جستجوی ارگانیک تکیه نکنید؛ منابع ترافیک خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و کانال‌های دیگر متنوع کنید و البته از روش‌هایی که به تولید اسپم منجر می‌شوند جداً خودداری کنید.

    •  بر تجربه کاربری تمرکز کنید

    رضایت کاربر را با ارائه ناوبری مناسب سایت، اطلاعات واضح و طراحی کاربرپسند برای تشویق تعامل و بازدیدهای مکرر در اولویت قرار دهید.

    الگوریتم گورخر در یک نگاه…

    هرچند هیچ اعلام رسمی و مشخصی از سوی گوگل در مورد راه‌اندازی الگوریتم گورخور وجود ندارد، اما بسیاری با توجه به شنیده‌ها و گفته‌ها درباره عملکرد این الگوریتم گمانه‌زنی می‌کنند. آنچه در خصوص کارکرد الگوریتم گورخر گوگل گفته شده است دربرگیرنده اقداماتی بازدارنده برای سایت‌های فروشگاهی است که به‌ تولید و تبلیغ محتوای بی‌کیفیت و هرزنامه مشغول هستند. همچنین این الگوریتم آن دسته از سایت‌هایی که فضای کاربری امنی برای مخاطبان خود ایجاد نکرده‌اند و از اطلاعات شخصی آنان سوء‌استفاده می‌کنند را جریمه می‌کند.

    تیم تحریریه نبض مارکتینگ

    ما در نبض مارکتینگ همواره در تلاشیم تا با ارائه محتوای به‌روز و معتبر، دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به سئو را در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید از این اطلاعات به بهترین نحو برای سئو سایت خود استفاده کنید. همچنین اگر دارای کسب‌وکار یا فروشگاه آنلاین هستید و دغدغه دیدن شدن و فروش بیشتر را دارید، کافیست با ما ارتباط برقرار کنید و با استفاده از خدمات سئو نبض مارکتینگ از عملکرد بهتر سایت خود در موتور جستجو گوگل مطمئن شوید.

    شاید برای شما هم سوال باشد…

    1. آیا الگوریتم گورخر وجود دارد؟
      با توجه به اطلاعات موجود، تا کنون هیچ خبری مبنی بر ارائه الگوریتم گورخر توسط گوگل موجود نیست و اطلاعات موجود در اینترنت صرفاً براساس شنیده‌ها و گمانه‌زنی‌ها است.
    2. الگوریتم گورخر چه کاری می‌کند؟
      الگوریتم گورخر از ایجاد هرزنامه توسط سایت‌های فروشگاهی جلوگیری می‌کند. همچین سایت‌هایی که امنیت کاربران را به خطر می‌اندازد را جریمه می‌کند.
    3. جریمه‌های الگوریتم گورخر چیست؟
      الگوریتم گورخر در صورت تشخیص تخلف از سوی سایت‌های فروشگاهی از نمایش آن‌ها در نتایج جستجوی گوگل جلوگیری می‌کند و یا رتبه‌ آن‌ها را در صورت لزوماً کاهش می‌دهد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"