call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ahrefs

آموزش ابزار قدرتمند Ahrefs به زبان ساده

  • Ahrefs برای هر کسی که وبسایتی دارد و یا می خواهد آن را در فضای اینترنت محبوب زیادی به دست آورد، مانند یک عینک جاسوسی فوق هوشمند عمل می‌کند. تصور کنید که یک غرفه پوشاک دارید و می‌خواهید بدانید که غرفه همسایه‌تان چگونه کار می‌کند و چرا موفق است. Ahrefs به شما کمک می‌کند تا از رازهای او با خبر شوید؛ از کجا پوشاک تهیه می‌کند و حتی اینکه چگونه می‌تواند مشتریان زیادی را جذب کند.

    با Ahrefs، می‌توانید ببینید که کدام ‌سایت‌ها در مورد غرفه پوشاک شما صحبت می‌کنند؛ یعنی همان بک لینک‌ها که در حکم تعریف و تمجید از کسب‌وکارتان در اینترنت است. این ابزار قدرتمند نشان می‌دهد که مردم با چه کلماتی برای پیدا کردن غرفه‌ پوشاک شما در گوگل سرچ می‌کنند. همچنین به کمک آن می‌توانید ببینید رقیب شما از چه کلمات و استراتژی‌هایی برای جذب افراد بیشتر استفاده می‌کند.

    Ahrefs رابط کاربری آسانی دارد و مانند یک دوست آگاه، شما را راهنمایی می‌کند که چگونه محصول خود را مطرح و محبوب کنید. مهم نیست که تازه کسب‌وکار خود را شروع کرده‌اید یا نه، Ahrefs ترفندهای زیادی در آستین خود دارد تا به شما کمک کند متمایز شوید و مشتریان بیشتری جذب کنید و شاید حتی تبدیل به بهترین برند حوزه کاری خود شوید!

    Ahrefs چیست؟

    Ahrefs یک ابزار جامع SEO است که به بازاریابان و مدیران سایت در تجزیه‌وتحلیل و بهینه‌سازی سایت‌هایشان کمک می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم بعد از آنکه این ابزار را برای شما تعریف کردیم، به‌طور کاملاً کاربردی در قالب مجموعه‌ای از ویدیوها به شما آموزش دهیم چگونه می‌توانید از Ahrefs برای بهتر دیدن شدن کسب‌وکارتان در فضای وب استفاده کنید.

    اگر به سئو علاقه دارید و به‌تازگی با Ahrefs آشنا شدید و می‌خواهید نحوه کار با آن را یاد بگیرید، توصیه می‌کنیم این مقاله نبض مارکتینگ را از دست ندهید!

    آموزش Ahrefs به زبان ساده

    در ادامه مقاله تمامی بخش‌های مهم Ahrefs را به شما معرفی می‌کنیم و نحوه استفاده از آن‌ها را به‌شکلی واضح و روشن آموزش می‌دهیم؛ به‌گونه‌ای که برای هر بخش یک ویدیو آموزشی تهیه کردیم تا فرایند یادگیری برای شما آسان‌تر شود.

    ahrefsbot خرنده ahrefs

    Crawler and Index

    این ابزار Ahrefs که به آن خزنده می‌گویند، AhrefsBot نام دارد. این ربات دارای رتبه ۱ فعال‌ترین خزنده سئو و هشتمین خزنده فعال بعد از گوگل و بینگ است در هر ۲۴ ساعت، از بیش از ۸ میلیارد صفحه وب بازدید کرده و هر ۱۵ تا ۳۰ دقیقه فهرست خود را به‌روز می‌کند. نحوه کار این ابزار به این ترتیب است:

    • این ابزار با یک لیست بزرگ از URLهای شناخته شده شروع می‌کند.
    • سپس این URL‌ها به Scheduler ارسال می‌شوند تا زمانی که URL باید بررسی (Crawled) شوند را معین کند.
    • هنگامی که یک URL برای تجزیه‌وتحلیل آماده شد، AhrefsBot آن را به خزنده ارسال و محتوای آن را دانلود می‌کند.
    • خزنده داده‌های خام را به تجزیه کننده (Parser) تحویل می‌دهد تا لینک‌های موجود در آن صفحه، عنوان و سایر ابرداده‌های مرتبط را استخراج کند.
    • سپس داده‌های استخراج شده به Indexer ارسال می‌شوند.
    • در آخر به فهرست لینک (Link Index) اضافه می‌شود که در گزارش‌های مختلف Ahrefs قابل دسترسی است.

    بخش site audit در ahrefs

    Site Audit

    یک ابزار قدرتمند برای متخصصان سئو و مدیران وبسایت است. در تمام صفحات یک سایت می‌خزد، مشابه کاری که موتورهای جستجو انجام می‌دهند. سپس گزارشی جامع از موارد مختلف سئو که می‌تواند عملکرد سایت در نتایج جستجو را مختل کرده و به کاربر ارائه می‌کند. این موارد می‌توانند شامل مشکلات مربوط به سئوی داخلی مانند از دست رفتن عناوین یا توضیحات متا، مسائل فنی سئو مانند بارگذاری کند صفحات یا لینک‌های شکسته و همچنین مشکلات کیفیت محتوا باشد. در نهایت این ابزار توصیه‌هایی کاربردی برای رفع این مشکلات ارائه می‌دهد که به بهبود تجربه کاربری و رتبه‌بندی کلی و بهتر دیده شدن در موتورهای جستجو کمک می‌کند.

    معیارهای سئو ahrefs

    Ahrefs SEO metrics

    Ahrefs برای محاسبه معیارهای سئو در ابزارهای خود، اغلب از منبع داده‌های متعددی استفاده می‌کند. این ۳ منبع اصلی عبارتند از:

    • Crawler data: برای معیارهای بک لینک
    • Keyword data: برگرفته از Google Keyword Planner، برای محاسبه تخمین حجم جستجو
    • Search results data: ردیابی (Tracking) موقعیت‌ رتبه‌بندی سایت برای داده‌های پولی و ارگانیک

    معیارهای اصلی SEO که Ahrefs در این ماژول پوشش می‌دهد به ۳ دسته تقسیم می‌شوند:

    • backlinks metrics: رتبه Ahrefs، رتبه دامنه و رتبه‌بندی URL
    • search traffic metrics: تخمین ترافیک جستجو و ارزش ترافیک
    • keyword metrics: حجم جستجو، تعداد کل کلمات کلیدی، ترافیک ارگانیک، ارزش ترافیک، دشواری کلمه کلیدی، پتانسیل ترافیک و موضوع اصلی.

    بخش ردیابی رتبه ahrefs

    Rank Tracker

    ابزاری تخصصی است که به‌منظور نظارت و تجزیه‌وتحلیل رتبه‌بندی کلمات کلیدی یک وبسایت در موتورهای جستجو طراحی شده است. کاربران می‌توانند عملکرد کلمات کلیدی انتخابی خود را در کشورهای مختلف، دستگاه‌ها و موتورهای جستجو دنبال کنند و به درک خوبی از نحوه عملکرد استراتژی‌های سئوی خود برسند. این ابزار همچنین رتبه‌بندی کلمات کلیدی شما را با رقبا مقایسه می‌کند و دید روشنی از جایگاه سایت شما در نتایج جستجو ارائه می‌دهد.

    بخش جستجوی محتوا در ahrefs

    Content Explorer

    این ابزار در واقع به‌عنوان یک موتور جستجوی قدرتمند در Ahrefs عمل می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد محتواهایی با عملکرد بالا را در موضوع مشخصی کشف و تجزیه‌وتحلیل کنند. این اطلاعات دید خوبی درباره میزان محبوبیت محتوا، پروفایل‌های بک لینک و اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی ارائه می ‌هد. بازاریابان به‌واسطه آن می‌توانند بفهمند تولید چه محتوایی جواب می‌دهد، استراتژی‌های محتوای رقبا را دنبال کنند و موضوعاتی با پتانسیل بالا را برای تولید محتوای خود بیابند. همچنین با استفاده از پایگاه داده بزرگ آن، کاربران می‌توانند نتایج را براساس زبان، رتبه دامنه، ترافیک و موارد دیگر فیلتر کنند و از آن به‌عنوان ابزاری ارزشمند برای تحقیق محتوا و توسعه استراتژی به‌خوبی بهره‌مند شوند.

    بخش نمای کلی مرورگر سایت ahrefs

    Site Explorer

    ابزاری است برای تجزیه‌وتحلیل یکپارچه که به بررسی عمیق ترافیک جستجوی ارگانیک و پروفایل بک لینک هر وب سایت یا URL می‌پردازد. سایت اکسپلورر سه ابزار قدرتمند سئو را ترکیب می‌کند:

    1. Organic Search Report: نشان می‌دهد یک سایت بر اساس کدام کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده است.
    2. Paid Traffic Research: درک خوبی از کمپین‌های جستجوی پولی یک وبسایت، از جمله کلیدواژه‌های  پیشنهادی برای خرید، هزینه به ازای هر کلیک و میزان ترافیک جستجوی پولی، ارائه می‌کند.
    3. Backlink checker: منابع بک لینک سایت را نشان می‌دهد و گزارش ترافیک پولی با جزئیات هر کمپین  PPC را ارائه می‌کند. چنین بررسی جامعی به کاربران کمک می‌‌کند تا نمایان بودن جستجوی سایت را درک کنند، استراتژی‌های سئوی رقبا را کشف کنند و با توجه به این‌ها برای رشد و بهبود کیفیت اقدامات سئوی خود برنامه‌ریزی کنند.

    Search Visibility یا نمایان بودن جستجوی سایت یعنی درصد تخمینی کلیک‌هایی که یک سایت از رتبه‌بندی ارگانیک خود برای یک یا چند کلمه کلیدی دریافت می‌کند. برای مثال اگر یک کلمه کلیدی که برای آن رتبه‌بندی می‌کنید ۱۰۰ بار جستجو شود و ۵ کلیک دریافت کنید، Search Visibility شما برای آن کلمه کلیدی ۵٪ است.

     

    بخش گزارش مرورگر وب ahrefs

    Web Explorer

    Web Explorer جدیدترین ابزار کشف محتوای Ahrefs است که به شما این امکان را می‌دهد که در بین ۵۰۰ میلیارد صفحه برای موضوع خود، در کل پایگاه داده موتور جستجوی  Yep.com) Ahrefs) جستجو کنید؛ حتی موارد مشابهی که ممکن است عمداً توسط Google حذف شده باشند.

    بخش آنالیز رقبا در ahrefs

    Competitive Analysis

    یک ابزار قدرتمند برای تجزیه‌وتحلیل بک لینک‌ها، کلمات کلیدی و عملکرد محتوای رقبا است که درک جامعی در مورد استراتژی‌های رقبا ارائه می‌دهد. کاربران به کمک آن می‌توانند منابعی که رقبایشان بک لینک‌ها را دریافت می‌کنند، شناسایی کنند. همچنین ببینند رتبه‌بندی کلمات کلیدی و عملکرد محتوای سایت‌های رقبا از نظر تعامل و ترافیک چگونه است.

    گفتنی است Content Gap ابزار تحلیل رقابتی Ahrefs است که به شما این امکان را می‌دهد کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده توسط سایت‌های رقبا را ببینید که در مقابل، سایت شما چنین نیست.

    بخش جستجوگر کیورد در ahrefs

    Keywords Explorer

    یک ابزار پیشرفته SEO است که تجزیه‌وتحلیل عمیقی از حجم جستجوی کلمات کلیدی، دشواری کلمات کلیدی، نرخ کلیک و عبارات جستجوی مرتبط ارائه می‌دهد. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا کلمات کلیدی ارزشمندی را برای کمپین‌های SEO و PPC پیدا کنند و در مورد اینکه رتبه‌بندی برای عبارات خاص چقدر دشوار است و ترافیک بالقوه‌ای که این کلمات کلیدی می‌توانند به همراه داشته باشند، آگاهی پیدا کنند.

    این ابزار همچنین صفحات با رتبه برتر را برای هر کلمه کلیدی مشخصی نشان می‌دهد و کاربران را قادر می‌سازد محتوای رقبا را تجزیه‌وتحلیل کنند و بفهمند که چه چیزی برای بهتر شدن از آن‌ها لازم است. این ابزار با داده‌های بیش از ۱۷۰ کشور، برای تحقیقات بازار جهانی و محلی ارزشمند است و به کاربران کمک می‌کند استراتژی محتوای خود را اصلاح کرده و  بهبود بخشند.

    بخش هشدارها در ahrefs

    Alerts

    یک ابزار نظارتی است که برای آگاه کردن کاربران در مورد بک لینک‌های جدید و رتبه‌بندی کلمات کلیدی و وب منشن (Webmention) طراحی شده است. Alerts در مواقع مشخصی اعلان‌هایی به‌طور خودکار ارسال می‌کند که عبارتند از:

    • زمانی که یک سایت بک لینک به دست می‌آورد یا از دست می‌دهد.
    • زمانی که به صورت آنلاین از سایت خود یا رقبای آن نام برده می‌شود.
    • زمانی که کلمات کلیدی مشخص شده به رتبه های جدیدی در نتایج موتورهای جستجو دست می یابند.

    این هشدارها به کاربران کمک می‌کنند تا در بالای پروفایل بک لینک سایت خود باقی بمانند و اقدامات بعدی سئو سایت خود را مدیریت کنند.

    بخش داشبورد ahrefs

    Dashboard

    داشبورد، مرکز اصلی تمام پروژه‌های شما در Ahrefs است.

    در داشبورد، می‌توانید یک نمای کلی از تمام پروژه‌های خود همراه با میزان رشد، رکود یا کاهش در هریک از معیارهای مهم سئو دریافت کنید. معیارهایی که از ابزارهای اصلی Ahrefs گرفته می‌شوند عبارتند از:

    • امتیاز سلامت سایت با توجه به Site Audit
    • محل ارجاع دامنه‌ها، بک‌ لینک‌ها و ترافیک ارگانیک از Site Explorer
    • کلمات کلیدی ردیابی شده از Rank Tracker

    Toolbar

    نوار ابزار Ahrefs یک افزونه رایگان برای Chrome و فایرفاکس است که روزانه توسط بیش از ۲۰۰ هزار کارشناس سئو و بازاریاب در سراسر جهان استفاده می‌شود که از طریق آن می‌توانید به معیارهای مهم سئو دسترسی داشته باشید.

    آنچه در این مقاله گفتیم…

    Ahrefs یک مجموعه ابزار جامع سئو است که به کاربران کمک می‌کند تا وبسایت‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنند، رتبه‌های جستجو را ردیابی کنند، بک لینک‌ها را نظارت و بررسی کنند و همچنین کلمات کلیدی را کشف کنند. این ابزار به‌طور گسترده توسط بازاریابان و متخصصان سئو برای بهینه‌سازی عملکرد وبسایت و بهتر دیده شدن آن در صفحه نتایج جستجو استفاده می‌شود. با استفاده از این پلتفرم قوی، درک دقیقی برای اجرای استراتژی‌های داده محور پیدا می‌کنید که قطعاً در موفقیت کسب‌وکارتان تأثیرگذار است.

    شاید برای شما هم سوال باشد…

    تیم تحریریه نبض مارکتینگ

    1. آیا کار با Ahrefs سخت است؟
      فضای کاربری Ahrefs دوستانه و کاربرپسند است که این امکان را به تازه‌ واردها می‌دهد که به‌راحتی از آن استفاده کنند.
    2. آیا می‌توان Ahrefs را بر روی مرورگر نصب کرد؟
      بله. افزونه Ahrefs  بر روی کروم و فایرفاکس نصب می‌شود که می‌توانید دسترسی آسانی به معیارهای سئو برای آنالیز سایت‌ها داشته باشید.
    3. چرا باید از Ahrefs استفاده کنیم؟
      Ahrefs یک مجموعه ابزار قدرتمند است که می‌تواند صفر تا صد بهینه‌سازی سایت شما و آنالیز سایت رقبا را انجام داده و گزارش آن را ارائه دهد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"