call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ابزارهای آنالیز سئو

۱۵ ابزار قدرتمند سئو که برای تمام سایت‌ها ضروری است!

  • ما در این مقاله قصد داریم  انواع ابزار آنالیز سئو سایت آشنا شویم. تا همین چند دهه پیش اگر می‌خواستید یک پیام متنی را به فردی بفرستید باید نامه می‌نوشتید، برای آن نامه تمبر تهیه می‌کردید، آن را به اداره پست می‌بردید و چند هفته منتظر می‌ماندید تا آن نامه ارسال شود. تازه اگر مشکلی در راه به‌وجود نمی‌آمد و نامه شما به‌موقع به دست شخص مورد نظرتان می‌رسید.

    سپس همین فرایند دوباره باید طی می‌شد تا پاسخ‌ نامه خود را دریافت کنید. خیلی سخت به‌ نظر می‌رسد، نه؟ اما امروزه شما می‌توانید در خانۀ خود بنشینید و در حالی که فنجان قهوه‌تان را می‌نوشید، به هرکجای دنیا که می‌خواهید پیام متنی ارسال کنید. ما انسان‌ها راحت‌تر شدن فرایند نامه‌نگاری را مدیون ابزارهای پیام‌رسانی هستیم؛ اما ابزارهایی مانند ایمیل تنها ابزارهایی نیستند که زندگی را برای ما بسیار ساده‌تر کرده‌اند.

    ابزارهای سئو برای وبسایت‌ها دقیقاً مانند یک مربی است که به بهبود عملکرد آن‌ها کمک می‌کنند. این ابزارها می‌توانند به شما نشان دهند که چگونه وبسایتی بهتر و جذاب‌تر برای مخاطبان بسازید. همچنین پیشرفت شما را زیر نظر دارند و به شما کمک می‌کنند تا نتایج و دستاوردهای خود را پیگیری کرده و بیشترین بازدهی را ایجاد کنید.

    اجازه دهید ساده بگوییم، ابزارهای سئو سایت در واقع نرم‌افزار یا وبسایتی است که به افراد کمک می‌کند، رتبه وبسایت خود را در موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ بهبود دهند. SEO مخفف بهینه‌سازی برای موتور جستجو (Search Engine Optimization) است و از آن‌جایی که موتور جستجو بیشترین اهمیت را به رضایت کاربر می‌دهد، شما باید وبسایتی مفید و باکیفیت برای افرادی که در جستجوی اطلاعات آنلاین هستند، بسازید.

    شما می‌توانید با دریافت خدمات سئو از شرکت نبض مارکتینگ سایتتان را به دستانی امن بسپارید تا آن را به صفحه اول نتایج گوگل برسانند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با ۱۵ ابزار آنالیز سئو سایت که برای همه کارشناسان و علاقه‌مندان سئو ضروری است، آشنا کنیم. قبل از اینکه وارد توضیحات شویم، این ابزارها را به شما معرفی می‌کنیم تا ابتدا با مهم‌ترین آن‌ها و کارکرد تخصصی و ویژه‌ای که هرکدام دارند آشنا شوید.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    ۱۵ ابزار آنالیز سئو سایت

    قبل از هر چیز ابتدا ۱۵ ابزار آنالیز سئو سایت را به شما معرفی می‌کنیم و کارویژه‌های هرکدام را به شما می‌گوییم.

    ابزارهای تحلیل داده

    1. Google Analytics
    2. Google Search Console
    3. SEMRush
    4. SEOClarity
    5. Screaming Frog

    ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

    1. KWFinder
    2. Keyword Planner
    3. Keyword Tool
    4. Ubersuggest

    ابزار تخصصی اندازه‌گیری سرعت سایت

    GTMetrix

    ابزار آنالیز بک لینک

    1. Moz
    2. Ahrefs
    3. Majestic

    آنالیز رقبا برای کمپین‌های تبلیغاتی جستجوی پولی و ارگانیک

    SpyFu

    اندازه‌گیری میزان ترافیک سایت و بررسی سایت‌های مشابه

    SimilarWeb

    گفتنی است هر ابزار بررسی سئو سایت که در بالا تعدادی از آن‌ها را نام بردیم طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها را دارند، اما بیشترین استفاده از آن‌ها شامل دسته‌بندی‌هایی بود که ارائه دادیم. با ما همراه باشید تا در ادامه به تفکیک آن‌ها را توضیح دهیم.

    اطلاعاتی که انالیتیک ارائه میکند

     Google Analytics

    گوکل آنالیتیکس یکی از ابزارهای تحلیل سئو سایت رایگان است که به‌طورکلی ترافیک یک وبسایت را ردیابی می‌کند. کارشناسان سئو با استفاده از آن می‌توانند نحوه تعامل کاربران با وبسایت‌هایشان را ارزیابی کنند. این ابزار برای بازاریابی دیجیتال و استراتژی‌های سئو ضروری است و به بهینه‌سازی سایت‌ها برای عملکرد بهتر و بالا بردن کیفیت تجربه کاربران کمک بسیاری می‌کند. پنج ویژگی اصلی گوگل آنالیتیکس عبارتند از:

    Real-Time Reporting: فعالیت‌های کاربران در سایت مورد نظر را رصد می‌کند، از جمله کاربران فعالی که هم‌زمان در حال بازدید از صفحات وبسایت هستند.

    Audience Insights: تصویری از داده‌هایی مانند علایق و رفتار مخاطبان، جنسیت، سن، مذهب، درآمد و… به‌منظور طراحی استراتژی‌های متناسب با آن‌ها ارائه می‌دهد.

    Acquisition Data: نحوه ورود کاربران به سایت شما را تجزیه‌وتحلیل می‌کند؛ یعنی از طریق آنالیز موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی، بازدیدهای مستقیم و یا سایت‌های ارجاعی (referral sites)، به بهینه‌سازی اقدامات سئو کمک می‌کند که در نهایت به بالا رفتن کیفیت استراتژی‌های بازاریابی منجر می‌شود.

    Behavior Flow: مسیری که کاربران در سایت شما طی می‌کنند را تصویرسازی می‌کند تا بتوانید محتوای محبوب و تنگناهای احتمالی که مانع رسیدن به اهدافتان می‌شود را شناسایی کنید.

    Conversion Tracking: برای سنجش میزان اثربخشی یک وبسایت در دستیابی به اهداف تجاری، بر اقدامات خاص کاربر مانند ثبت‌نام  و خرید، نظارت نموده و سپس به تنظیم آن‌ها می‌پردازد.

    مراجعه به سایت “Google Analytics

    داشبرد سرچ کنسول

    Google Search Console

    گوگل سرچ کنسول که قبلاً با نام “Google Webmaster Tools” شناخته می‌شد، یک ابزار بررسی سئو سایت است که توسط گوگل ارائه می‌شود. این ابزار امکان بررسی وضعیت فهرست‌بندی وب‌سایت (Indexing)، سؤالات جستجو و خطاهای خزیدن (Crawling Errors) را به مدیران سایت‌ها می‌دهد تا بتوانند رتبه‌بندی سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بهینه کنند. این سرویس ابزارهایی را برای ارسال و بررسی نقشه سایت، درک دسترسی به Googlebot، دریافت هشدارها برای مشکلات فهرست‌بندی و موارد دیگر را نیز ارائه می‌دهد. پنج ویژگی اصلی گوگل سرچ کنسول عبارتند از:

    Search Performance Analysis: نحوه عملکرد سایت در جستجوی گوگل، از جمله نرخ کلیک، نمایش‌ها و رتبه سایت در نتایج جستجو را ردیابی می‌کند.

    Index Coverage: گزارشی است که وضعیت خزیدن و پروفایل‌سازی همه URLهایی که گوگل برای یک وبسایت کشف کرده را نشان می‌دهد.

    Mobile Usability: مسائلی را بررسی می‌کند که بر نحوه نمایش سایت در موبایل تأثیر می‌گذارد و از تجربه کاربری مطلوب اطمینان حاصل می‌کند.

    AMP Status: وضعیت سایت‌هایی که از “Accelerated Mobile Pages” به‌منظور نمایش بهتر و سرعت بیشتر بر روی موبایل استفاده می‌کنند را با هدف عیب‌یابی و اطمینان از اجرای درست آن بررسی می‌کند.

    Manual Actions: درصورتی‌که سایت شما به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های گوگل جریمه شود، اعلان‌هایی همراه با مشاوره در مورد نحوه حل آن مشکلات از گوگل به شما می‌دهد.

    مراجعه به سایت “Google Search Console

    اطلاعاتی که سمراش میدهد

    SEMrush

    SEMrush مجموعه‌ای جامع از ابزارها را برای سئو، محتوا، رسانه‌های اجتماعی و تحقیقات رقابتی ارائه می‌کند.  ابزار SEMrush در تحقیق کلمات کلیدی فوق‌العاده عمل می‌کند و درک روشنی در مورد دشواری کلمات کلیدی، حجم جستجو و ویژگی‌های SERP ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این، تجزیه‌وتحلیل دقیق رقبا، بررسی سایت و ارائه پیشنهاداتی برای بهینه‌سازی سئو از دیگر کاربردهای این ابزار آنالیز سئو سایت این است که آن را برای برنامه‌ریزی استراتژیک و اقدامات سئو بسیار ارزشمند می‌کند. پنج ویژگی اصلی SEMRush عبارتند از:

    Keyword Research: کلمات کلیدی ارزشمند را برای کمپین‌های SEO و PPC شناسایی می‌کند.

    Site Audit: وبسایت را برای تشخیص مسائل فنی سئو تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

    Competitor Analysis: بر استراتژی‌های رقبا در نتایج جستجو، محتوا و تبلیغات نظارت می‌کند.

    Backlink Analysis: بک لینک‌ها را ردیابی و تجزیه‌وتحلیل می‌کند که برای بهبود استراتژی‌های لینک‌سازی یک سایت مهم است.

    Content Marketing Toolkit: برای تعامل بهتر و عملکرد بهینه سئو، محتوایی را ایجاد، مدیریت و بهینه‌سازی می‌کند.

    مراجعه به سایت “SEMrush

    SEOClarity

    SEOClarity

    کلریتی مایکروسافت یک پلتفرم قدرتمند برای جستجو و بهینه‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی است که علاوه بر ابزارهای مدیریت سئو، گزارش جامعی از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها ارائه می‌دهد. کلریتی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا روندهای جستجو را درک کرده و محتوا را بهینه کنند که همه این‌ها نهایتاً به بهتر دیدن شدن سایت در موتورهای جستجو کمک می‌کند. این ابزار بررسی سئو سایت ویژگی‌هایی مانند تحقیق کلمات کلیدی، بررسی سایت و تجزیه‌وتحلیل میزان رقابتی بودن محتوا را در جهت موفقیت در جستجوی ارگانیک ارائه می‌دهد. پنج ویژگی اصلی “SEOClarity” عبارتند از:

    Site Audits: به‌طور خودکار سایت شما را با توجه به اقدامات سئو اسکن می‌کند و و راه‌کارهایی عملی برای بهبود آن ارائه می‌دهد.

    Keyword Research: به شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند و پیگیری عملکرد آن‌ها کمک می‌کند.

    Content Optimization: توصیه‌هایی برای تقویت کیفیت محتوا ارائه می‌دهد که منجر به رتبه‌بندی بهتر سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو می‌شود.

    Competitive Analysis: استراتژی‌های سئوی رقبا را تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند تا بتوانید چالش‌ها و فرصت‌هایی که برای بهبود کسب‌وکار خود مهم است را شناسایی کنید.

    Link Management: پروفایل بک‌لینک سایت شما را به‌لحاظ کیفیت و میزان مرتبط بودن ردیابی و مدیریت می‌کند.

    مراجعه به سایت “SEOClarity

    اطلاعاتی که اسکرین فراگ میدهد

    Screaming Frog SEO Spider

    اسکریمینگ فراگ ابزار آنالیز سئو سایت برای بررسی فنی سئو بسیار عالی است. از قابلیت‌های آن می‌توان به شناسایی مشکلات رایج سئو مانند لینک‌های شکسته، تگ‌های جایگزین از دست رفته و محتوای تکراری اشاره کرد. استفاده از این ابزار به‌خصوص برای متخصصان سئو و وب مسترهایی که وبسایت‌های بزرگ را مدیریت می‌کنند قطعاً مفید خواهد بود؛ چراکه سطح بالا و دقیقی از کنترل بر روی خزیدن فراهم می‌آورد که امکان تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و خروجی گرفتن از آن‌ها را به‌همراه جزئیات برای آن‌ها میسر می‌کند. پنج ویژگی اصلی “Screaming Frog SEO Spider” عبارتند از:

    Site Auditing: مشکلات سئو را با خزیدن در وبسایت مانند یک موتور جستجو، شناسایی می‌کند.

    Duplicate Content: آدرس‌های اینترنتی یا بلوک‌های محتوای تکراری را پیدا می‌کند تا از کاهش رتبه سئو جلوگیری کند.

    Meta Data Analysis: عناوین و توضیحات را از نظر طول و ارتباط تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

    Broken Links: خطاهای ۴۰۴ و سایر مشکلات لینک را برای اصلاح آن‌ها تشخیص می‌دهد.

    Redirects: ارائه گزارشی از وضعیت کدهای URL؛ به عبارتی وقتی URL قدیمی دیگر وجود ندارد، ترافیک را از یک URL به URL دیگر هدایت می‌کند.

    مراجعه به سایت “Screaming Frog SEO Spider

    اطلاعاتی که از موز بدست می اید

    Moz

    مجموعه‌ای از ابزارهای SEO شامل تحقیق کلمات کلیدی و بررسی سایت است که توصیه‌هایی برای بهینه‌سازی صفحات وبسایت ارائه می‌دهد. ابزار Moz به شما این امکان را می‌دهد که با اندازه‌گیری، ارزیابی و نظارت بر جنبه‌های داخلی و خارجی، وبسایت خود را بهینه کنید. این ابزار بررسی سئو سایت به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا جنبه‌های مختلف کمپین‌های سئو را مورد ارزیابی قرار دهند. پنج ویژگی Moz عبارتند از:

    Keyword Explorer: معیارهای سئو مانند حجم جستجو و دشواری کلمه کلیدی را ارائه می‌دهد که در تحقیق کلمات کلیدی مؤثر است.

    Link Explorer: بک لینک‌ها، باارزش‌ترین صفحات، دامنه‌های پیوند دهنده (Linking Domains) و متن پیوند (Anchor Text) را ارزیابی و سنجش می‌کند تا بتوانید لینک‌های باکیفیت بالا برای رقابت بهتر و پیشرفت در فضای آنلاین ایجاد کنید.

    Rank Tracker: رتبه‌بندی موتورهای جستجو را برای کلمات کلیدی رصد می‌کند تا ارزیابی خوبی از عملکرد سئو سایت ارائه دهد.

    On-Page Grader: این قابلیت کمک می‌کند تا بفهمید صفحات سایت چقدر برای کلمه کلیدی مورد نظر بهینه شده است و در کجا می‌توانید پیشرفت کنید. این یک امکان عالی برای تهیه گزارش‌ از صفحات سایت یا مشاهده عملکرد صفحه رقیب است.

    MozBar: افزونه مرورگر Moz است که دسترسی سریع به معیارهای سئو برای آنالیز صفحات وب و نتایج جستجو ارائه می‌دهد.

    مراجعه به سایت “Moz

    Ahrefs

    Ahrefs

    Ahrefs از جمله ابزاهای سئو است که به دلیل قابلیت‌های تجزیه‌وتحلیل بک لینک شهرت دارد و یکی از بزرگترین پایگاه‌های داده برای بک‌لینک‌ را ارائه می‌دهد. همچنین در تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه‌وتحلیل رقبا و بررسی سایت بسیار قوی عمل می‌کند؛ به‌ویژه برای بازاریابان و متخصصان سئو که بر روی ساخت لینک و استراتژی محتوا متمرکز هستند. پنج ویژگی اصلی Ahrefs عبارتند از:

    Site Explorer: اطلاعات و درک کلی از ترافیک جستجوی ارگانیک و پروفایل‌های بک لینک هر وبسایت ارائه می‌دهد.

    Keywords Explorer: پیشنهادهایی برای کلمه کلیدی همراه با معیارهای دقیقی مانند حجم جستجو و دشواری کلمه کلیدی ارائه می‌دهد.

    Site Audit: مشکلات سئوی سایت را شناسایی می‌کند و‌ توصیه‌هایی را برای بهبود آن ارائه می‌دهد.

    Rank Tracker: بر رتبه‌بندی یک وبسایت برای کلمات کلیدی خاص در طول زمان و در مناطق مختلف نظارت می‌کند.

    Content Explorer: قابلیتی است برای کشف محتوای باکیفیت که به شما این امکان را می‌دهد که هر موضوعی را در ۱۴.۴ میلیارد صفحه جستجو کنید. این ابزار نه‌تنها معیارهای SEO، بلکه موارد مرتبط با محتوا مانند نویسندگان، تاریخ انتشار، تعداد کلمات و… را نیز نمایش می‌دهد.

    مراجعه به سایت “Ahrefs

    Majestic Backlink Checker

    Majestic

    Majestic یک ابزار آنالیز سئو سایت است که بر تجزیه‌و‌تحلیل بک‌لینک تمرکز دارد و نمای دقیقی از لینک‌سازی برای هر دامنه ارائه می‌دهد. از معیارهای منحصربه‌فرد آن می‌توان به Trust Flow و Citation Flow اشاره کرد که به ارزیابی کیفیت و کمیت بک‌لینک‌ها کمک می‌کند. استفاده از Majestic برای متخصصان سئو و سازندگان لینک که بر روی ایجاد پروفایل‌های بک‌لینک با کیفیت بالا تمرکز دارند، قطعاً کاربردی خواهد بود. پنج ویژگی Majestic عبارتند از:

    Site Explorer: نمای دقیقی از پروفایل بک‌لینک وبسایت و معیارهای سئو آن ارائه می‌دهد.

    Trust Flow and Citation Flow: معیارهایی هستند که کیفیت و کمیت لینک را ارزیابی می‌کنند.

    Backlink History Checker: انباشت بک‌لینک‌ها را در طول زمان ردیابی می‌کند.

    Keyword Checker: قدرت کلمات کلیدی را براساس داده‌های لینک‌ها تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

    Link Context: زمینه موضوعی برای بک‌لینک‌ها درست می‌کند. این ابزار محتوا، موضوعات و نوع وبسایت‌هایی که به صفحه شما لینک می‌دهند را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و درک عمیق‌تری از کیفیت و میزان مرتبط بودن بک‌لینک‌های شما ارائه می‌دهد.

    مراجعه به سایت “Majestic

    KWFinder

    KWFinder

    KWFinder یک ابزار آنالیز سئو سایت است که برای تحقیق کلمات کلیدی طراحی شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا کلمات کلیدی طولانی را بدون پیچیدگی‌های سئو پیدا کنند. از قابلیت‌های آن می‌توان به ارائه گزارشی از حجم جستجو و داده‌های ترند به‌طور دقیق، اشاره کرد که درک خوبی برای تجزیه‌وتحلیل رقبا، بهینه‌سازی محتوا و بهتر دیده شدن در موتورهای جستجو به شما می‌دهد. پنج ویژگی اصلی KWFinder عبارتند از:

    Keyword Discovery: کلمات کلیدی طولانی را که کمتر رقابتی هستند شناسایی می‌کند تا در مورد حجم جستجو و ترندها درک خوبی به شما ارائه دهد.

    SERP Analysis: یک نمای کلی از نتایج جستجو و معیارهایی مانند DA و PA برای رتبه‌بندی صفحات ارائه می‌دهد.

    Keyword Difficulty Score: ارزیابی می‌کند که رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر دشوار است.

    Local Keyword Research: کلمات کلیدی را با در نظر گرفتن موقعیت مکانی خاصی که جستجو می‌شوند، برای بهینه‌سازی عملکرد سئوی محلی به ما نشان می‌دهد.

    Competitor Keyword Research: کلمات کلیدی رقبا را برای کشف فرصت‌های جدید و استفاده بهینه از آن‌ها، مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌دهد.

    مراجعه به سایت “KWFinder

    کشف کلمات کلیدی جدید از طریق گوگل پلنر

    Keyword Planner

    Keyword Planner یک ابزارهای سئو سایت است که به شما کمک می‌کند تا در مورد کلمات کلیدی کمپین‌های جستجوی خود تحقیق کنید. این ابزار رایگان کلمات کلیدی جدید مرتبط با کسب‌وکار، پیشنهاد کلمات کلیدی برای کمپین‌های جستجو و برآورد هزینه هر کلیک (CPC) برای یک کلمه کلیدی خاص (Suggested Bid) را به شما ارائه می‌دهد. پنج ویژگی اصلی “Keyword Planner” عبارتند از:

    Keyword Discovery: براساس کلمات اولیه، ایده‌هایی برای تولید کلمات کلیدی می‌دهد که به شما کمک می‌کند، اصطلاحات و عبارت جدیدی را برای کمپین‌های خود استفاده کنید.

    Search Volume and Forecasts: داده‌هایی براساس حجم جستجوهای زمان‌بندی شده به شما ارائه می‌دهد. در واقع شما می‌توانید ببینید به‌طور متوسط هر ماه چند بار کلمات کلیدی جستجو می‌شوند.

    Competition Level: نشان می‌دهد که قرار دادن تبلیغات برای یک کلمه کلیدی چقدر می‌تواند رقابتی باشد که این موضوع به تهیه استراتژی کسب‌وکارتان کمک می‌کند.

    Cost-Per-Click (CPC) Estimates: برای ارزیابی بهتر در بودجه‌بندی برای کمپین‌های جستجوی پولی، میانگین داده‌های CPC را ارائه می‌دهد.

    Location and Language Targeting: داده‌های مربوط به کلمات کلیدی را براساس موقعیت جغرافیایی و زبان مورد نظر به‌منظور تهیه استراتژی‌های محلی فیلتر می‌کند.

    مراجعه به سایت “Keyword Planner

    Keyword Tool

    Keyword Tool

    کیورد تول یکی از ابزارهای تحلیل سئو سایت است که از قابلیت تکمیل خودکار گوگل برای ایجاد لیستی از پیشنهادات در مورد کلمات کلیدی مرتبط و طولانی استفاده می‌کند. این ابزار بررسی سئو سایت می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید مردم در مورد کسب‌وکار شما، چه کلمات و عباراتی را جستجو می‌کنند. پنج ویژگی اصلی “Keyword Tool” عبارتند از:

    Keyword Generation: از قابلیت تکمیل خودکار گوگل برای ارائه پیشنهاداتی در مورد کلیدواژه‌های طولانی استفاده می‌کند.

    Search Volume Data: حجم جستجو، CPC و داده‌های رقابتی را برای کلمات کلیدی ارائه می‌دهد.

    Competitor Keyword Analysis: آنالیز کلمات کلیدی رقبا برای ارزیابی بهتر آن دسته از کلماتی که در نتایج جستجوی گوگل رتبه‌های خوبی می‌گیرند.

    Multiple Platform Support: داده‌هایی به جهت ارزیابی کلمات کلیدی نه تنها برای گوگل، بلکه برای یوتیوب، آمازون و… را ارائه می‌دهد.

    Question Keywords: کلمات کلیدی سؤالی برای پاسخگویی مؤثر به سؤالات کاربران (کوئری) ایجاد می‌کند.

    مراجعه به سایت Keyword Tool

    Ubersuggest

    Ubersuggest

    Ubersuggest یک ابزار آنالیز سئو سایت کاربرپسند است که پیشنهاداتی برای کلمات کلیدی، ایده‌هایی برای محتوا و درک دقیقی در مورد استراتژی‌های سئوی رقبای شما ارائه می‌دهد. این ابزار بررسی سئو سایت به‌ویژه برای صاحبان مشاغل کوچک و وبلاگ‌نویسانی که به دنبال توصیه‌های ساده و کاربردی SEO برای بهتر دیدن شدن سایت خود بدون نیاز به کندوکاو عمیق در داده‌های پیچیده هستند، می‌تواند مناسب باشد. پنج ویژگی اصلی Ubersuggest عبارتند از:

    Keyword Discovery: کلمات کلیدی جدیدی را با استفاده از داده‌هایی مربوط به حجم جستجو، رقابت و روندهای فصلی پیدا می‌کند.

    Content Ideas: براساس وبسایت‌های مرتبط با حوزه فعالیت شما که عملکرد خوبی دارند، پیشنهاداتی برای محتوای سایتتان ارائه می‌دهد.

    Site Audit: بررسی و شناسایی مسائل سئو در یک وبسایت به‌منظور ارائه راه‌کارهایی علمی تا وبسایت مورد نظر عملکرد بهتری پیدا کند.

    Backlink Data: پروفایل‌های بک‌لینک شما و رقبا را تجزیه‌وتحلیل می‌کند تا استراتژی لینک‌سازی شما را مشخص کند.

    Rank Tracking: رتبه‌بندی کلمات کلیدی یک وبسایت را در طول زمان و در مناطق مختلف ردیابی می‌کند.

    مراجعه به سایت “Ubersuggest

    GTmetrix

    GTMetrix

    جی تی متریکس یکی از پرکاربردترین ابزارهای سئو است که برای تحلیل عملکرد سرعت سایت استفاده می‌شود. برای موفقیت در دنیای دیجیتال، یکی از اولویت‌های اصلی افزایش سرعت بارگذاری سایت است. هیچ‌کس نمی‌‌خواهد از یک‌ وبسایت کُند استفاده کند؛ به‌ویژه سایت‌هایی که دارای تصاویر زیاد یا پخش آنلاین هستند. پنج ویژگی اصلی “GTMetrix” عبارتند از:

    Performance Scores: سرعت و بهینه‌سازی سایت شما را با استفاده از امتیازات PageSpeed و YSlow ارزیابی می‌کند.

    Page Load Details: زمان بارگذاری، اندازه صفحه و تعداد درخواست‌ها را تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

    Waterfall Chart: نمایش بصری زمان بارگذاری هر عنصر صفحه سایت که به‌واسطه آن می‌توانید چالش‌های سایت خود را بیابید.

    Recommendations: توصیه‌هایی عملی برای بهبود سرعت و عملکرد سایت ارائه می‌دهد.

    Historical Performance Tracking: تأثیر کارهایی که برای سئوی سایت انجام شده را در طول زمان بررسی می‌کند.

    مراجعه به سایت “GTMetrix

    SpyFu

    SpyFu

    باید گفت SpyFu در تجزیه‌وتحلیل رقبا تخصص دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا در مورد سودآورترین کلمات کلیدی و تبلیغات رقبای خود برای جستجوی پولی و ارگانیک «جاسوسی» کنند. SpyFu ابزاری ارزشمند برای بازاریابان است که به دنبال درک استراتژی‌های SEO و PPC رقبای خود و یافتن شکاف‌های درون بازار هستند. پنج ویژگی اصلی SpyFu عبارتند از:

    Competitor Keyword Research: کیوردهایی که رقبای شما برای آن‌ها در موتور جستجو رتبه گرفته‌اند را نشان می‌دهد.

    PPC Competitor Analysis: کلمات کلیدی Google Ads و روند تغییرات تبلیغاتی رقبا را نشان می‌دهد.

    Keyword Tracking: رتبه‌بندی وبسایت شما برای کلمات کلیدی هدف را در طول زمان بررسی می‌کند.

    Backlink Analysis: منبع بک‌لینک را برای اطلاع از استراتژی‌های لینک‌سازی شما شناسایی می‌کند.

    Domain Comparisons: برای اینکه درک بهتری از عملکرد وبسایت خود پیدا کنید، داده‌های وبسایت شما را با رقبایتان مقایسه می‌کند.

    مراجعه به سایت “SpyFu

    SimilarWeb

    SimilarWeb

    سیمیلاروب با داشتن داده‌های گسترده و قابل اعتماد کمک می‌کند تا ببینید میزان کل ترافیک دریافتی شما در برابر سایر رقبا چقدر است. با استفاده از آن شما می‌توانید حجم ترافیک و مهم‌تر از آن کیفیت ترافیک وبسایت‌ها را مقایسه کنید و ببینید که چگونه این ترافیک در کانال‌های بازاریابی توزیع می‌شود. پنج ویژگی اصلی SimilarWeb عبارتند از:

    Traffic and Engagement Metrics: ترافیک وبسایت و تعامل کاربر را تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

    Industry Analysis: دورنمای رقابتی و موقعیت یک شرکت را در بازار نشان می‌دهد.

    Keyword Analysis: استراتژی‌های جستجوی ارگانیک و پولی را شناسایی می‌کند.

    Audience Demographics: داده‌هایی را در مورد ویژگی‌های مخاطب ارائه می‌دهد.

    Competitor Analysis: عملکرد سایت شما را با سایر رقبایتان مقایسه و ارزیابی می‌کند.

    مراجعه به سایت “Similarweb

    آنچه در این مقاله گفتیم…

    استفاده از ابزارهای تحلیل وب سایت برای هر کسب‌وکار آنلاین یا وبسایتی که می‌خواهد در دنیای پررقابت و پویای وب موفق شود، ضروری است؛ زیرا ابزارهای سئو می‌توانند عملکرد سایت‌ها را بررسی کنند و مشکلات مختلف آن‌ها را پیدا کنند. مثلا مشکلات فنی سایت، نکاتی درباره تحقیق کلمات کلیدی، نکات بهینه‌سازی محتوا، مشکلات لینک‌سازی، ردیابی رتبهٔ سایت و… را بررسی می‌کنند؛ همچنین با استفاده از ابزارهای سئو می‌توانید در زمان، هزینه و تلاش خود صرفه‌جویی کنید و نتایج بهتری را برای وبسایت خود به‌دست آورید.

    با این‌حال، توجه داشته باشید که ابزارهای بررسی سئو سایت قرار نیست شبیه به غول چراغ جادو برایتان عمل کنند و فکر کنید که استفاده از آن‌ها، موفقیت سئو وبسایتتان را تضمین خواهد کرد. در واقع در کنار استفاده از ابزارهای سئو باید خلاقیت و قوانین اخلاقی سئو را نیز رعایت کنید. همچنین باید همیشه دانش خود را براساس آخرین روندها و بهترین شیوه‌های سئو به‌روز نگه دارید. فراموش نکنید که ابزارهای سئو فقط کمک می‌کنند که بهترین عملکرد را در سئو داشته باشید.

    تیم تحریریه نبض مارکتینگ

    شاید برای شما هم سوال باشد…

    1. بهترین ابزار سئو کدام است؟
      پاسخ قطعی برای اینکه بهترین ابزار سئو کدام است، وجود ندارد؛ زیرا ابزارهای مختلف ممکن است با نیازها و ترجیحات متفاوت مطابقت داشته باشند. با این‌حال می‌توان به برخی از محبوب‌ترین آن‌ها اشاره کرد مانند SEMrush، Ahrefs، Moz Pro و Google Analytics.
    2. چرا ابزارهای سئو در طراحی وبسایت اهمیت دارند؟
      ابزارهای سئو به‌ دلیل ارائه عملکردهای مختلف مانند تحقیق کلمات کلیدی، لینک‌سازی، بازیابی محتوا و… در راستای جذب کاربران و جلب توجه موتورهای جستجو به‌شدت تاثیرگذار و مهم هستند.
    3. تفاوت بین Google Search Console و Google Analytics چیست؟
      به‌طور کلی، گوگل سرچ کنسول یک ابزار نظارت بر سایت است که به شما می‌گوید چه زمانی و در چه بخشی از سایت مشکل وجود دارد تا به شما کمک کند آن را برطرف کنید؛ در عوض، گوگل آنالیتیکس می‌تواند داده‌های زیادی از بازدیدکنندگان را در اختیار شما قرار دهد. به‌طور کلی گوگل سرچ کنسول را به‌عنوان ابزار مدیریت وبسایت و گوگل آنالیتیکس را به عنوان ابزار بازاریابی دیجیتال در نظر بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"