call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • ابزارهای گوگل که حتما باید آن‌ها را بشناسید!

    ابزارهای کاربردی گوگل که حتما باید آن‌ها را بشناسید!

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    گوگل یک موتور جست‌وجو است که ابزارهای مختلفی دارد. سوال برخی از افراد دارنده سایت که به تازگی این کار را شروع کرده‌اند این است که با چه ابزاری و چگونه می‌توانیم سایت خود را رشد دهیم؟ ابزارهای گوگل به همین منظور قرار داده شده‌اند که شما با استفاده از آن‌ها بتوانید از آن‌ها بهره برده و کار خود را به راحتی پیش ببرید. ابزارهایی که گوگل در اختیار کاربران قرار می‌دهد دارای انواع و مزیت های مختلفی است که از جمله آنها میتوان به ابزار های مربوط به سئو سایت اشاره کرد. مزیت اصلی این ابزارها این است که می‌توانید از اکثر آن‌ها به‌صورت رایگان استفاده کنید.

    چرا از ابزارهای خود گوگل استفاده کنیم؟

    رشد سئو با ابزارهای گوگل

    استفاده از ابزارهای گوگل می‌تواند برای کاربر مزایای زیادی داشته باشد که اغلب افراد از آن بی خبراند. زمانی که شما از ابزارهای خود گوگل برای سایت خود استفاده کنید شاهد رشد روز افزون سایت خواهید بود. زمانی که شما از ابزارهای گوگل استفاده می‌کنید، گوگل این ابزارها را تشخیص داده و سایت شما را یک سایت معتبر می‌شمرد. در این صورت است که با وجود این اعتبار می‌بینید گوگل سایت شما را در رتبه بندی خود قرار داده و ایندکس می‌کند. شاید برای برخی افراد تازه کار این سوال پیش بیاید که لزوم این کار چیست؟

    برای پاسخ به این سوال باید گفت اگر سایت شما در رتبه بندی گوگل قرار بگیرد و روز به روز شاهد بالا آمدن آن در فهرست گوگل باشید، خواهید دید که سئو سایت‌تان چگونه رشد می‌کنید. زمانی که از این ابزارهای کاربردی برای سایت خود استفاده کنید، سئو سایتتان را پیشرفت خواهید داد چه سئو تکنیکال چه سئو داخلی و چه سئو خارجی و بازدید آن بالا رفته و در نتیجه خواهید دید که ترافیک سایت افزایش می‌یابد. تمامی این منافع را می‌توانید با استفاده از ابزارهای خود گوگل به دست بیاورید. برخی از افراد از ابزارهای دیگری استفاده می‌کنند که مشخصا آن‌ها هم کاربردی هستند.

    تفاوت اصلی ابزارهای گوگل با بقیه ابزارها

    اما تفاوت اصلی این ابزارها و ابزارهای گوگل این است که اگر از ابزارهای گوگل استفاده کنید بسیار سریع‌تر به خواسته‌تان می‌رسید. نکته مهمی که در این بخش وجود دارد این است که شما باید بدانید از میان ابزارهای کاربردی گوگل کدام یک را انتخاب کنید که برای سایت‌تان مفید باشد. برخی افراد چگونگی استفاده از برخی ابزارها را نمی‌دانند؛ به همین منظور باید گفت استفاده از ابزارهای گوگل کار بسیار ساده‌ای است و علاوه‌بر حرفه‌ای‌های ارائه دهنده خدمات سئو، افراد تازه کار هم می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.

    معرفی ابزارهای پرکاربرد گوگل

    همان‌طور که گفته شد گوگل دارای ابزارهای مختلفی است که می‌توانید برای هر بخش از سایت خود از یکی از آن‌ها استفاده کرده و کمک بگیرید. آشنایی با هر کدام از این ابزارهای گوگل می‌تواند شما را با مزیت‌ها و ویژگی‌های‌شان آشنا کند تا بتوانید بهتر از آن‌ها استفاده کنید. بهره‌ بردن درست و به‌جا از هر ابزار گوگل، نقش تعیین کننده و بسیار مهمی در بالا رفتن یا پایین آمدن سایت‌تان دارد.

    ابزار اول | وبمستر تولز

    گوگل وبمستر تولز

    با استفاده از این ابزار می‌توانید سایت خود را در آن سرچ کرده و مشخصات و ویژگی‌های آن را ببینید. مشخصاتی که این ابزار از سایت شما نشان می‌دهد، شامل تعداد یو ار ال‌های سایت، خطاهای موجود در سایت، تمامی پیام‌ها، میزان جست‌وجو و بازدید سایت، خطاهای دسترسی به گوگل و میزان کلیک‌های آن می‌شود. یکی از بهترین ابزارهای گوگل که می‌تواند وضعیت کلی سایت و میزان سرچ آن را نمایش دهد، ابزار وبمستر تولز است.

    ابزار دوم | گوگل ترند

    پیشنهاد ویژه‌ای که این ابزار برای سایت شما دارد این است که بهترین کلمات کلیدی که قطعا بازخورد خوبی برای‌تان خواهد داشت را در اختیارتان قرار می‌دهد. ویژگی اصلی GOOGLT TRENDS این است که چند کلمه کلیدی که برای سایت‌تان مفید است را به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید از میان این کلمات، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و درباره آن برای سایت خود محتوا بنویسید. استفاده از پیشنهادهای فوق‌العاده این ابزار گوگل می‌تواند برای رشد سئو سایت‌تان روشی خلاقانه باشد.

    ابزار سوم | گوگل درایو

    یکی از ابزارهای گوگل که برای بسیاری از افراد مفید و کاربردی است ابزار گوگل درایو است. فرقی نمی‌کند که شما تازه کار باشید یا حرفه‌ای، قطعا با این مشکل مواجه می‌شوید که فضای کافی برای پست‌های‌تان نداشته باشید. مشکل، نداشتن فضای کافی برای ذخیره انواع پست و فایل با استفاده از ابزار گوگل درایو به راحتی حل می‌شود. این ابزار فضای کافی به اندازه ۱۵ گیگابایت را به‌صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد.

    ابزار چهارم | تقویم گوگل

    زمانی که شما یک سایت را اداره می‌کنید باید برای آن از یک نظم خاصی پیروی کنید. برنامه ریزی درست و در زمان مناسب یکی از ترفندهای موفقیت در این راه است که هرکسی آن را برای‌تان بازگو نمی‌کند. استفاده از یک تقویم آنلاین که بتوانید برنامه‌ریزی‌های خود را در آن انجام دهید باعث ترقی شما تا چند پله بالاتر می‌شود. داشتن هدف روزانه بسیار مهم‌تر از اهداف بلند مدت است. یکی از بهترین ابزارهای گوگل که تمامی این ویژگی‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد، تقویم گوگل است.

    ابزار پنجم | گوگل آنالیتیکس

    گوگل آنالیتیکس

    بررسی کامل سایت خود را می‌توانید با استفاده از ابزار گوگل ANALYTICS انجام دهید. این ابزار به شما داده‌هایی تحت عنوان میزان بازدیدکنندگان، بازدیدکنندگان جدید و هر موضوعی که به افراد بازدیدکننده سایت‌تان مربوط باشد را می‌دهد. این سرویس گوگل آنلاین است که تمامی افراد می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. اینکه چه تعداد بازدیدکننده‌ای چه میزان در سایت‌تان حضور داشته، موضوع مهمی است که باید آن را در اختیار داشته باشید.

    ابزار ششم | گوگل ادوردز

    یکی از ابزارهای گوگل که برای ایندکس شدن سایت بسیار مهم است، گوگل ادوردز نام دارد. اگر مدت زیادی است که یک سایت را اداره می‌کنید اما به نتیجه مطلوب دست نیافتید، استفاده از این ابزار به شما در این راه کمک شایانی می‌کند. با بهره بردن از این ابزار می‌توانید لینکی را به‌عنوان یک تبلیغ درست کنید که در نهایت این لینک در بالای صفحه سرچ گوگل قرار می‌گیرد. این لینک تبلیغ باید حاوی یک کلمه کلیدی مناسب باشد که بتواند به راحتی سایت شما را در صدر فهرست گوگل قرار دهد.

    سخن آخر

    استفاده از کاربردی‌ترین ابزارهای گوگل می‌تواند برای بسیاری از سایت‌ها یک دست‌آورد بزرگ باشد. برای استفاده از هر ابزار گوگل کافی است ویژگی و چگونگی استفاده از آن را بدانید.

    در صورت نیاز میتوانید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    تصویر شاخص سئو تصاویر
    انکر تکست چیست؟ اهمیت آن در سئو و بهینه سازی
    گوگل تگ منیجر چیست؟
    تاثیر ui بر سئو سایت

    [ASRating]

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"