call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت با ۶ روش کاربردی و تضمینی!

  • وکتور صف طولانی فروشگاه

    چند وقت پیش به یک فروشگاه زنجیره‌ای بسیار بزرگ رفته بودیم. تنوع محصولات عالی بود. از شیرمرغ تا جان آدمیزاد را می‌شد در این فروشگاه پیدا کرد! اما دم صندوق که رسیدیم، با یک صف طولانی از کسانی که منتظر حساب‌و‌کتاب بودند مواجه شدیم.

    این صف برای ما که عجله داشتیم بسیار طولانی بود. همین قضیه باعث شد که عطایش را به لقایش بخشیده و از خیر خرید کردن از آن فروشگاه بگذریم.

    تصویر یک ماشین مسابقه با سرعت بسیار زیاد

    احتمالا درست متوجه شده‌اید. درمورد سرعت صحبت می‌کنیم! واژه‌ای چهار حرفی که نقش مهمی در زندگی ما ایفا می‌کند. در این دنیایی که همه‌چیز به سرعت برق‌وباد می‌گذرد، تنها کیفیت یا تنوع محصولات کافی نیست. باید بتوانیم محصولات متنوع و باکیفیت را با سرعت خوبی به دست مخاطبان رسانده و در سریع‌ترین حالت ممکن نیاز آن‌ها را برطرف کنیم.

    بهبود سرعت وبسایت

    حالا وارد دنیای کسب‌و‌کار اینترنتی می‌شویم. در کسب‌و‌کارهای اینترنتی، سرعت حتی بیشتر اهمیت دارد. مخاطبان آنلاین دوست دارند در سریع‌ترین حالت ممکن به جواب سوال‌هایشان برسند. کاربران دوست دارند وقتی که وارد سایت شما می‌شوند به‌سرعت سایتتان برایشان باز شود و بتوانند به محتوای صفحاتتان دسترسی داشته باشند.

    در این مقاله یاد می‌گیریم که چرا افزایش سرعت سایت مهم است و چگونه می‌توانیم سرعت سایتمان را افزایش دهیم.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    چرا افزایش سرعت سایت در سئو اهمیت دارد؟

    سرعت سایت از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سئو سایت است. به همین دلیل عواملی که بر افزایش سرعت سایت تاثیر می‌گذارند، باید با دقت بسیار زیادی بررسی شوند. بالا بودن سرعت سایت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو محسوب‌ می‌شود.

    گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها به سرعت سایت شما هم توجه می‌کند. هرچه سرعت سایت شما بالاتر باشد، گوگل به شما رتبه‌های بهتری را می‌دهد و برعکس! هرچه سرعت شما پایین باشد، گوگل سایت شما را در رتبه‌های پایین موتور جستجو قرار می‌دهد.

    بهبود رتبه وبسایت در گوگل با بالابردن سرعت سایت
    بهبود سرعت سایت چه تاثیری در رتبه وبسایتمان در گوگل دارد؟

    بالا رفتن رتبه سایت در گوگل

    بالا بودن سرعت سایت در سئو و به‌خصوص سئو تکنیکال ، تاثیر مستقیم می‌گذارد. گوگل برای قرار دادن هر سایت در فهرستش دارای چارچوب و فاکتور خاصی است. اگر میزان بازدیدکنندگان یک سایت پایین باشد، گوگل آن را یک سایت نامعتبر دانسته و در رتبه‌‌بندی خود قرار نمی‌دهد.

    هر سایتی که سرعت آن پایین باشد، افراد کمی هم از آن بازدید می‌کنند؛ در نتیجه این سایت مورد تایید گوگل قرار نگرفته و ایندکس نمی‌شود. زمانی که سرعت یک سایت بالا باشد، دقیقا برعکس این اتفاق رخ می‌دهد.

    اهمیت افزایش سرعت سایت از دید کاربران

    اگر قصد دارید بازدیدکننده‌های سایت خود را راضی نگه دارید، علاوه ‌بر داشتن محتوا و ساختار خوب، باید سرعت آن را هم افزایش دهید. اگر یک مخاطب برای دیدن مطالب، عکس و فیلم‌های سایت شما زمان زیادی را منتظر بماند، به‌سرعت خسته شده و هرچه زودتر اقدام به خارج شدن از سایت می‌کند.

    پس اگر به فکر افزایش بازدید و رضایت کاربران هستید، باید هر میلی‌ثانیه در سرعت بارگذاری وب‌سایت برایتان مهم باشد. مسلما هیچ فردی دوست ندارد در سایتی که سرعت پایینی دارد، دنبال محتوا بگردد. وقت برای هر فردی طلا است. قطعا هیچ فردی نمی‌خواهد آن را از دست بدهد. بنابراین اگر در سایتتان عکس یا فیلم وجود دارد و برای باز شدن هر کدام از آن‌ها به زمان زیادی نیاز است، قطعا مخاطب از این سرعت پایین کلافه می‌شود.

    بنابراین هرچه سرعت سایتتان بالا باشد، افراد زیادی به آن مراجعه کرده و از گذراندن وقت خود در سایت شما راضی هستند. اگر سرعت سایتتان پایین است و نمی‌دانید چگونه این مشکل را رفع کنید، می‌توانید از ابزارهای تست سرعت سایت استفاده کنید.

    برای بررسی میزان سرعت می‌توانید از ابزارهای تست سرعت سایت استفاده کنید. در قسمت بعدی چند نمونه از این ابزارها را به شما معرفی می‌کنیم.

    6 روش افزایش سرعت سایت
    با استفاده از چه روش‌هایی می‌توان سرعت وبسایتمان را افزایش دهیم؟

    معرفی ۶ راهکار افزایش سرعت سایت

    قبل از اینکه سراغ راه‌های افزایش سرعت سایت برویم، یک کار مهم هست که باید انجام دهیم. و آن باخبر شدن از سرعت فعلی سایتمان است. این کار به ما کمک می‌کند که بدانیم کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برسیم. همانطور که یک تیرانداز قبل از شلیک هدف خود را مشخص می‌کند، ما هم قبل از افزایش سرعت سایت باید بدانیم هدفمان از انجام این کار چیست. دانستن وضعیت فعلی سایتمان به ما کمک می‌کند که بدانیم کدام نشان را می‌خواهیم هدف بگیریم. ابزارهای زیر به ما کمک می‌کنند بفهمیم سرعت سایتمان در چه حالی است:

    اگر سرعت سایتتان در هر کدام از این ابزارها عدد متفاوتی را نشان داد، می‌توانید میانگین آن‌ها را به عنوان سرعت وبسایتتان در نظر بگیرید. حالا که سرعت فعلی سایتمان را می‌دانیم، به سراغ راه‌های افزایش سرعت سایت می‌رویم. در این قسمت برخی از مهم‌ترین راه‌های افزایش سرعت سایت را برای شما توضیح می‌دهیم.

    ۱. بهینه‌سازی تصاویر

    تصاویر عضو جدانشدنی محتواهای ما هستند. بهینه کردن آن‌ها باعث افزایش سرعت سایت در موبایل و دسکتاپ می‌شود. اما اگر به‌درستی نتوانیم آن‌ها را بهینه کنیم، نمی‌توانیم به کاربران زیادی محتوای خود را نشان دهیم. برای بهینه‌سازی تصاویر می‌توانیم از سایت‌هایی در این زمینه همانند Compress jpg ،Tiny Png و Image Compressor استفاده کنیم.

    اما درواقع هیچ سایتی بهتر از فتوشاپ نمی‌تواند در بهینه‌سازی تصاویر به ما کمک کند. برای این کار فقط باید بعد از ادیت نهایی عکس‌هایی که انتخاب کردیم، کلیدهای Shift+Ctrl+Alt+S را بگیریم. در این بخش فتوشاپ عکس‌ها و تصاویر ما را به حالت ذخیره‌سازی برای وب تبدیل می‌کند که در آنجا می‌توانیم هم‌ اندازه و هم کیفیت موردنظر خودمان را انتخاب کنیم.

    همچنین بهتر است از فرمت JPG استفاده کنیم و سعی کنیم حجم عکس‌هایمان بیشتر از ۷۰ کیلوبایت نشود.

    ۲. استفاده از افزونه‌های کش وبسایت

    هر بار که صفحه‌ای از یک وب‌سایت را باز می‌کنید، سرور سایت اطلاعاتی را از پایگاه داده و فایل‌های PHP دریافت می‌کند و در قالب Html به شما نمایش می‌دهد. اما این پروسه، طولانی و زمان‌بر است. برای کوتاه کردن آن کافیست یک افزونۀ کش نصب کنید.

    اینگونه با اولین load سایت بخشی از اطلاعات صفحه که معمولاً ثابت است (مثل تصاویر و فایل‌های css) در حافظه سیستم کاربر ذخیره می‌شود. حالا اگر کاربر مجدداً وارد همان صفحه شود، دیگر اطلاعات، مراحل طولانی اولیه را طی نمی‌کنند و از کش دریافت می‌شوند. اگر یک وب‌سایت وردپرسی دارید می‌توانید از افزونه‌های زیر استفاده نمایید.

    • WPFFPC
    • WP Rocket
    • WP Super Cach
    • W3 total cache

    ۳. استفادهٔ بسیار کم از ریدایرکت

    هر چه تعداد ریدایرکت‌های استفاده شده در سایت کمتر شود، کاربر سریع‌تر به هدفش می‌رسد. پس باید تا جایی که ممکن است از ریدایرکت‌ها کمتر استفاده کنیم.

    ۴. فعال کردن کش مرورگر

    فعال‌سازی این قابلیت می‌تواند در افزایش سرعت سایت تأثیر بسیاری گذاشته و در زمان بارگذاری صفحات وب‌سایت شما برای کاربر بسیار صرفه‌جویی کند. این قابلیت به این صورت عمل می‌کند که فایل‌های چندرسانه‌ای شما و کدهای html و css و javascipt را در مرورگر کاربران ذخیره می‌کند.

    همچنین در زمان بعدی که کاربر به سایت شما مراجعه می‌کند، سریع‌تر صفحات برای آن‌ها بارگذاری می‌شوند. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید از افزونه‌هایی مانند W3 Total Cache و WP Super Cache برای فعال‌کردن این قابلیت استفاده کنید.

    ۵. کاهش تعداد درخواست‌های صفحه

    یکی دیگر از روش‌های افزایش سرعت سایت، کاهش تعداد درخواست‌های هر صفحه است. چرا که استفاده از هر المانی در صفحه برای آنکه اجرا شود، درخواستی را به سمت سرور سایت ارسال می‌کند. پس می‌توان گفت ساده‌ترین روش کاهش درخواست‌ها به سرور، کاهش تعداد المان‌های صفحه‌ است.

    ۶. فشرده سازی فایل‌های Javascript و CSS

    از دیگر روش‌های افزایش سرعت یک سایت و کاهش حجم کلی آن، فشرده‌سازی فایل‌های جاوا اسکریپت و سی‌اس‌اس می‌باشد. منظور ما از فشرده سازی کم حجم کردن این فایل‌ها نیست؛ بلکه ادغام کردن چندین فایل در یک فایل است. این فرآیند Minify نامیده می‌شود.

    همانطور که می‌دانید یک وب‌سایت شامل صدها فایل گوناگون است که بسیاری از آن‌ها ممکن است فایل‌های JavaScript و CSS باشند. شما می‌توانید کدهای اصلی این فایل‌ها را جمع آوری کرده و همۀ آن‌ها را در یک فایل ذخیره کنید.

    آنچه از افزایش سرعت سایت گفتیم…

    در این مقاله یاد گرفتیم که افزایش سرعت سایت علاوه بر رضایت کاربران رضایت گوگل از سایت شما را هم به همراه دارد. با توجه به اهمیت افزایش سرعت سایت، با استفاده از راه‌های گفته شده می‌توان به سرعت بالایی از سایت رسید. اگر تصمیم گرفته‌اید که سئوی وبسایتتان را شروع کنید اما در این زمینه تخصصی ندارید می‌‌توانید از مشاورۀ رایگان متخصصان ما در نبض مارکتینگ استفاده کنید.

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    شاید برای شما هم سوال باشد

    • چرا افزایش سرعت سایت در سئو اهمیت دارد؟

    بالا رفتن رتبه سایت در گوگل، رضایت افراد بازدید کننده، افزایش بازدید، افزایش فروش، جذب مشتری.

    • با چه راه‌هایی می‌توان سرعت سایت را افزایش داد؟

    بهینه‌سازی تصاویر، استفاده از افزونۀ کش مرورگر، استفادهٔ بسیار کم از ریدایرکت، فعال کردن کش مرورگر، کاهش تعداد درخواست‌های صفحه، فشرده‌سازی فایل‌های javascript و css.

    • با چه ابزارهایی می‌توان سرعت سایت را بررسی کرد؟

    بهترین ازارهای آنلاین برای بررسی سرعت سایت، ابزارهای google pagespeed insights ،GTmetrix ،Pingdom Website Speed Test می‌باشند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"