call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تعداد زیادی مانیتور تعداد زیاد بک لینک

بک لینک انبوه چیست و چه تاثیراتی بر سئو دارد؟

  • چند سال قبل بک لینک‌های انبوه مزایای زیادی داشتند و وبسایت‌ها هرچه بک لینک بیشتری ایجاد می‌کردند، رتبۀ بهتری در SERP به‌دست می‌آوردند. اما با پیشرفت الگوریتم‌های گوگل، ساخت بک لینک از گذشته حساس‌تر و سخت‌تر شده و گوگل به سایت‌هایی که اقدام به خرید بک لینک‌ می‌کنند یا از بک لینک‌های بی‌کیفیت استفاده می‌کنند، نه تنها رتبه نمی‌دهد، بلکه ممکن است با انواع جریمه‌ها از سوی گوگل هم مواجه شوند. پس باید در استفاده از بک لینک‌های انبوه حساسیت بیشتری به خرج دهید.

    در این مقاله در مورد بک لینک انبوه صحبت می‌کنیم و بررسی می‌کنیم که آیا همچنان مثل قبل در سئو سایت تاثیر دارند یا نه؛ پس با ما همراه باشید.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    یک مانیتور چهار مطلب به هم لینک شده
    بک لینک انبوه

    بک لینک انبوه چیست؟

    به زبان ساده بک لینک انبوه یعنی در زمان کوتاه، تعداد زیادی بک لینک برای وبسایت خود ایجاد کنید. بک لینک انبوه به دو صورت ساخته می‌شود:

    • روش اتوماتیک یا استفاده از ربات‌ها 

    در این روش با استفاده از ربات‌های لینک‌ساز شما می‌توانید با انکر تکست مورد نظرتان هر تعداد بک لینکی که می‌خواهید، برای وبسایت خود بسازید. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که با این کار در معرض جریمه‌های گوگل قرار می‌گیرید!

    • روش دستی

    در این روش شما از سایت‌ها بک لینک انبوه خریداری می‌کنید و می‌توانید آن‌ها را به دفعات به کار ببرید. در این حالت شما می‌توانید بک لینک‌های خود را برای لایه‌های پایینی لینک‌سازی خود استفاده کنید.
    بک لینک‌های انبوه معمولا بک لینک‌های سایدبار و یا فوتر سایت‌های با ایندکس بالا هستند؛ اما برای ساخت آن‌ها می‌توان از بک لینک‌های باکیفیت شبکه‌های اجتماعی، بک لینک‌های پروفایلی، بک لینک‌های فروم‌ها و… نیز استفاده کرد.

    شما باید همواره بک لینک‌هایی که می‌سازید را مورد بررسی قرار دهید و از کیفیت آن‌ها اطمینان حاصل کنید؛ اینکه چگونه این کار را بکنید را در ادامه به شما خواهیم گفت.

    ابزارهای بررسی و مدیریت بک لینک انبوه

    ابزارهای مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بک لینک‌هایی که ساخته‌اید را بررسی کنید و حتی ببینید که رقبایتان از چه بک لینک‌هایی استفاده کرده‌اند و از کدام سایت‌ها بک لینک گرفته‌اند. در ادامه چند نمونه از این ابزارها را به شما معرفی می‌کنیم:

    1. Google search console
      چه مرجعی بهتر از گوگل برای بررسی بک لینک‌ها می‌شناسید؟ خود گوگل، سرچ کنسول را طراحی کرده و در اختیار کاربران قرار داده است تا با استفاده از آن در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید، رتبۀ کلمات کلیدی را مشاهده کنید و به بررسی کلی سئو سایتتان بپردازید.
    2. MOZ
      برای بررسی لینک‌های رقبایتان می‌توانید از این ابزار استفاده کنید. MOZ همچنین اطلاعاتی در مورد اعتبار دامنه و اعتبار صفحه نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.
    3. Ahrefs
      Ahrefs ابزاری است که به کمک آن می‌توانید نوع بک لینک را شناسایی کنید. این ابزار مخرب بودن یا سالم بک لینک‌هایی که ساخته‌اید را هم به شما اطلاع خواهد داد.
    4. SEMrush 
      این ابزار علاوه بر بررسی بک لینک‌ها به شما امکان تحقیق کلمات کلیدی و بررسی سئو سایت را هم می‌دهد.
    5. Broken Link Builder
      با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توانید لینک‌های شکسته را با استفاده از گزینۀ Backlink Check  پیدا کنید و از آن‌ها استفاده کنید.
    دو نفر در حال صحبت یک زن و یک مرد در حال چک کردن سوشال مدیا بک لینک دو نفر در حال کار با لپتاپ
    راه‌های جایگزین بک لینک انبوه

    ۱۳ راه جایگزین برای بک لینک انبوه

    به جای تلاش برای ایجاد بک لینک‌های انبوه، روی ایجاد بک لینک‌های باکیفیت، مرتبط و طبیعی برای وبسایت خود تمرکز کنید. در اینجا روش‌های قانونی و مناسب برای گرفتن بک لینک‌های باکیفیت را به شما می‌گوییم:

    ایجاد محتوای باکیفیت 

    موثرترین راه برای جذب بک لینک، ایجاد محتوای ارزشمند، منحصربه‌فرد و آموزنده است که مردم می‌خواهند به آن لینک دهند. محتوا می‌تواند شامل پست‌های وبلاگ، مقالات، اینفوگرافیک‌ها، ویدیوها و… باشد.

    وبلاگ‌نویسی مهمان

    پست‌های مهمان را در وبسایت‌های معتبر راه خوبی برای گرفتن بک لینک است. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما از کیفیت بالایی برخوردار است و ارزش واقعی را به مخاطب ارائه می‌دهد. در پست مهمان خود، می‌توانید یک لینک مرتبط به وبسایتتان اضافه کنید.

    ایجاد روابط

    با سایر وبلاگ‌نویسان، صاحبان وبسایت و تأثیرگذاران در حوزۀ کسب‌وکار خود ارتباط برقرار کنید. هنگامی که محتوای شما با علایق آ‌ن‌ها هماهنگ باشد، این ارتباط می‌تواند فرصت‌ خوبی برای گرفتن بک لینک طبیعی باشد.

    محتواهای قابل لینک دادن

    محتواهای قابل لینک دادن مانند مطالعات تحقیقاتی، راهنماها، کتاب‌های الکترونیکی و ابزارهایی تولید کنید که برای مخاطب هدف شما ارزشمند هستند. مردم بیشتر به محتواهای ارزشمند لینک می‌دهند.

    استفاده از لینک‌های شکسته

    لینک‌های شکسته یا مرده را در سایر وبسایت‌ها پیدا کنید و در مورد همان موضوعات، مطالب باارزش تهیه کنید و پیشنهاد دهید که آن‌ها از محتوای شما به جای لینک‌های شکسته استفاده کنند و به شما لینک بدهند.

    ارتقای محتوا

    محتوای خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و سایر روش‌ها تبلیغ کنید تا باعث دیده شدن آن شود. هرچه افراد بیشتری محتوای شما را ببینند، احتمال جذب بک لینک طبیعی بیشتر می‌شود.

    حضور فعال در فروم‌ها

    در فروم‌های آنلاین، انجمن‌ها و تالارهای بحث و گفتگوی مرتبط با کسب‌وکار خود شرکت کنید. پاسخ‌های مفیدی به سوالات دیگر کاربران ارائه دهید، تخصص خود را به اشتراک بگذارید و در صورت لزوم، به محتوای خود لینک‌ بدهید.

    توسعه

    با وبمسترها و وبلاگ‌نویسان در حوزۀ کسب‌وکار خود ارتباط برقرار کنید و محتوایتان را به‌عنوان منبع یا مرجع برای مقالات آن‌ها پیشنهاد دهید.

    نقل‌قول‌های محلی

    اگر کسب‌وکار محلی دارید، مطمئن شوید که کسب‌وکار شما در فهرست‌های راهنما، سایت‌های بررسی و Google My Business قرار گرفته است.

    اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

    محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و دیگران را به دیدن و خواندن آن تشویق کنید. سیگنال‌های اجتماعی ممکن است بک لینک مستقیم نباشند، اما می‌توانند به‌طور غیرمستقیم بر روی نرخ کلیک و میزان بازدید از وبسایت شما در نتایج جستجو تأثیر بگذارند.

    بیانیه‌های مطبوعاتی

    از بیانیه‌های مطبوعاتی برای اطلاع‌رسانی در مورد کسب‌وکار خود استفاده کنید. برخی از خدمات مطبوعاتی می‌توانند به شما در کسب بک لینک از وبسایت‌های خبری کمک کنند.

    استفاده از اینفلوئنسرها

    در محتوای خود به اینفلوئنسرها یا کسب‌وکارهای شاخص حوزۀ کاریتان اشاره کنید و به آن‌ها لینک دهید. آن‌ها ممکن است متوجه شوند و با به اشتراک گذاشتن محتوای شما یا لینک دادن به سایت شما، به دیده شدن محتوایتان کمک کنند.

    ثبت سایت در لیست دایرکتوری

    وبسایت خود را در دایرکتوری‌های با کیفیت بالا و خاص ثبت کنید. از دایرکتوری‌های بی‌کیفیت یا اسپم خودداری کنید.

    در نهایت باید بدانید که استفاده از بک لینک انبوه مانند یک شمشیر دولبه است. شاید استفاده از آن مزایایی برای شما داشته باشد اما گوگل و سایر موتورهای جستجو دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای در برابر روش‌هایی مانند دستکاری لینک (Link Scheme)، مزارع بک لینک و بک لینک‌های کیفیت پایین دارند. توجه کنید که ایجاد بک لینک‌های انبوه به‌صورت مصنوعی یا اسپم شدیدا ممنوع است و می‌تواند منجر به جریمه‌های شدید از سوی موتورهای جستجو شود. اگر بک لینک‌های انبوه در تمام صفحات یک سایت قرار بگیرد، ربات‌های گوگل آن را به‌عنوان بک لینک‌های خریداری شده تشخیص می‌دهند و با تکرار این کار، الگوریتم  پنگوئن به‌راحتی شما را جریمه خواهد کرد.
    به یاد داشته باشید که موضوع کمیت و تعداد بک لینک‌ها نیست، بلکه کیفیت و ارتباط آن‌ها در اولویت است. بر ایجاد یک پروفایل بک لینک طبیعی و متنوع تمرکز کنید و از هرگونه تاکتیکی که ممکن است دستورالعمل‌های موتورهای جستجو را نقض کند، اجتناب کنید. کیفیت، اعتبار و مرتبط بودن لینک باید اصول راهنمای شما برای ایجاد بک لینک باشد.

    نوشته شده در تیم تحریریۀ نبض مارکتینگ

    آنچه در این مقاله گفتیم…

    در این مقاله گفتیم که بک لینک انبوه یعنی در زمان کوتاه، تعداد زیادی بک لینک برای وبسایت خود ایجاد کنید و به ۲ روش دستی و اتوماتیک ساخته می‌شود. همچنین ۵ مورد از ابزارهای بررسی بک لینک‌ها را معرفی کردیم و به‌طور خلاصه در مورد آن‌ها توضیح دادیم. همچنین ۱۳ کار که به جای ایجاد بک لینک انبوه می‌توانید استفاده کنید را به شما توضیح دادیم. در نهایت باید بدانید که کیفیت بک لینک‌ها مهم‌تر از تعداد و کمیت آن‌ها است.

    شاید برای شما هم سوال باشد…

    1. آیا ابزاری برای بررسی بک لینک وجود دارد؟
      بله؛ ابزارهایی مانند MOZ و Ahrefs و SEMrush و سرچ کنسول گوگل ابزارهای خوبی برای بررسی بک لینک‌ها هستند.
    2. آیا جایگزینی برای بک لینک انبوه وجود دارد؟
      بله؛ کارهایی مانند ایجاد محتوای باکیفیت، ایجاد و توسعۀ روابط با سایر وبلاگ‌نویسان و مدیران وبسایت، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و… راه‌های جایگزین برای بک لینک اسپم هستند.
    3. کدام الگوریتم گوگل به بررسی بک لینک‌ها می‌پردازد؟
      گوگل با الگوریتم پنگوئن بک لینک‌ها و کیفیت آن‌ها را بررسی می‌کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"