call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
یک هرم در مرکز یک مرد با پیراهن سفید و کراوات سبز و شلوار مشکی در حال توضیح استراتژی یک زن با لباس سبز و شلوار مشکی و چهره ای متفکر یک مرد با لباس سبز و شلوار مشکی در حال نوت برداری

بک لینک هرمی چیست؟ استراتژی استفاده از بک لینک هرمی

  • هدف تمام مدیران وبسایت و صاحبان کسب‌وکارها حضور در رتبه‌های برتر SERP است؛ هدف از ایجاد بک لینک نیز کسب رتبۀ بهتر در نتایج موتورهای جستجو است و همان‌طور که می‌دانید، برای ساخت بک لینک استراتژی‌های زیادی وجود دارد که یکی از این استراتژی‌ها ساخت بک لینک هرمی است.

    در این مقاله قصد داریم تا در مورد بک لینک هرمی صحبت کنیم و اهمیت و روش ساخت آن را نیز به شما توضیح دهیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    بک لینک هرمی چیست؟

    همان‌طور که گفتیم بک لینک هرمی یکی از استراتژی‌های ساخت بک لینک است. این روش از گذشته تا حال مورد استفادۀ بسیاری از سئوکاران قرار گرفته است.
    به زبان ساده، بک لینک هرمی یعنی لینک‌سازی بین محتواهای وبسایت‌ها یا صفحات آن‌ها. با یک مثال بهتر متوجه مفهوم بک لینک هرمی خواهید شد. یک هرم را تصور کنید؛ پایۀ هرم پهن‌تر است و هرم بر آن استوار است و هرچه به رأس هرم نزدیک‌تر می‌شویم از پهنای آن کاسته می‌شود.
    در پایۀ هرم تعداد زیادی بک لینک وجود دارد و هرچه به رأس هرم نزدیک‌تر می‌شویم تعداد بک لینک کمتر می‌شود و به کیفیت آن اضافه می‌شود. در بک لینک هرمی سطوح پایین‌تر به سطوح بالاتر از خود لینک می‌دهند و قدرت و اعتبار بیشتری به رأس هرم می‌دهند. 

    احتمالا تا حدودی از اهمیت بک لینک هرمی آگاه شده‌اید، در ادامه دلایل اهمیت این استراتژی را به شما خواهیم گفت.

    یک هرم با علامت خطر یک مرد با کت سبز و شلوار مشکی با دست‌های ضربدری و چهره‌ای ناراضی یک زن با کت سبز و دامن مشکی در حال اخطار دادن
    بایدها و نبایدهای بک لینک هرمی

    اهمیت لینک‌سازی هرمی

    لینک‌سازی هرمی مثل سایر استراتژی‌های سئو در کنار جریمه‌ها و چالش‌ها، مزایای خاص خود را هم دارد و می‌تواند باعث ارتقای رتبۀ وبسایت شما شود.
    مهم‌ترین مزایای لینک‌سازی هرمی عبارتند از:

    • کمک به رتبه‌بندی وبسایت
    • محبوبیت وبسایت شما با ایجاد لینک‌های معتبر
    • شناخته شدن وبسایت شما
    • بهبود سئو وبسایت
    • افزایش ترافیک با استفاده از بک لینک‌های مناسب
    • افزایش فرصت‌های فروش و درآمد
    • گسترش ارتباطات

    با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی سطوح مختلف ساخت بک لینک هرمی بپردازیم.

    یک هرم چهار طبقه و متصل به هم به وسیله بک لینک یک مرد با لباس سفید و کراوات سبز و شلوار مشکی و تبلت به دست در حال بررسی هرم
    سطوح مختلف بک لینک هرمی

    سطوح مختلف بک لینک هرمی

    براساس تعاریف و اصول لینک‌سازی، بک لینک‌ های هرمی به ۳ سطح تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

    سطح سوم

    لینک‌های سطح سوم در کف هرم قرار گرفته‌اند و لینک‌های سطح بالاتر خود را تقویت می‌کنند. این لینک‌ها می‌تواند از منابع مختلف مانند بلاگ‌ها، فروم‌ها، PBN و… باشند. عدۀ زیادی اعتقاد دارند که کیفیت بک لینک‌های این سطح اهمیت زیادی ندارد اما اگر به جای کیفیت به کمیت این بک لینک‌ها توجه کنید به احتمال زیاد با جریمه‌های گوگل مواجه خواهید شد.

    سطح دوم

    بک لینک‌های سطح دوم در میانۀ هرم قرار دارند و مخاطب را به شبکه‌های اجتماعی شما منتقل می‌کنند و از منابعی مثل پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ‌های رسمی مانند BlogSpot و… به دست می‌آیند.

    سطح اول

    بک لینک‌هایی که در رأس هرم قرار دارند و باید به صفحات اصلی وبسایت شما لینک بدهند؛ به همین دلیل کیفیت و اعتبار آن‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بک لینک‌هایی مانند پست مهمان در وبسایت‌های معتبر، رپوتاژهای باکیفیت، بک لینک‌های .edu و .gov و بک لینک صفحۀ منابع می‌توانند برای این سطح مناسب باشند.

    حالا که با سطوح مختلف بک لینک هرمی آشنا شدیم وقت آن است که ببینیم چگونه باید این نوع از بک لینک را بسازیم.

    آموزش ساخت بک لینک هرمی

    برای لینک‌سازی هرمی باید به نکات مهمی توجه کنید تا ساختار قدرتمندی داشته باشید و بتوانید جایگاه بهتری در SERP کسب کنید.
    برای شروع لینک‌سازی باید محتوا داشته باشید و برای تولید محتوا باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. پس اولین قدم، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است و در انتخاب آن‌ها باید دقت زیادی به خرج دهید. استفاده از کلمات کلیدی اصلی کافی نیست و در کنار آن‌ها از کلمات کلیدی فرعی هم استفاده کنید تا تمام کلماتی که توسط مخاطبانتان جستجو می‌شود را پوشش دهید. پیشنهاد ما این است که برای شروع به سراغ کلمات کلیدی ساده بروید.
    قدم بعدی تولید محتوای مفید است. نیازهای مخاطبانتان را در نظر بگیرید و بر این اساس محتوای وبسایت خود را تولید کنید. هرچه محتوای مفیدتری را تولید کرده باشید، زمان بازدید مخاطبان از وبسایت شما نیز بالاتر خواهد رفت و گوگل به باارزش بودن محتوای شما پی خواهد برد.
    پس از انتخاب کلمۀ کلیدی مناسب و تولید محتوای مفید و باارزش، باید اقدام به لینک‌سازی کنید. شما محتوای باکیفیت تولید کرده‌اید و همۀ پیش‌‍نیازهای لازم برای گرفتن بک لینک را دارید. پس لینک‌سازی را شروع کنید و هرم خود را تشکیل دهید. باید دقت داشته باشید که سایت‌هایی را انتخاب کنید که اعتبار بالا و اسپم اسکور پایینی داشته باشند.
    در مرحلۀ آخر باید محتوای خودتان را به اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری آن را ببینند. شبکه‌های اجتماعی با توجه به مخاطبان زیادی که دارند راه خوبی برای بیشتر دیده شدن محتوای شما است و می‌توانند ترافیک خوبی را به سمت وبسایت شما هدایت کنند.

    بک لینک هرمی چه تاثیری بر سئو دارد؟

    تولید محتوای مفید و بهبود رتبۀ سایت در نتایج موتورهای جستجو برای کسب‌وکارها ضروری است. نکتۀ مهم این است که بدون بک لینک‌های قوی، محتوای شما کار سختی برای دیده شدن در صفحۀ اول گوگل دارد. در دنیای وب بک لینک‌های قوی‌تر ارزش و اعتبار بیشتری برای وبسایت شما به همراه خواهند داشت. هدف از سئو سایت هم این است که شانس شما برای دیده شدن از رقبایتان بیشتر باشد.
    پس می‌توانیم بگوییم که ساخت بک لینک هرمی بر سئو تاثیرگذار است. اما به عقیدۀ بسیاری از سئوکاران، بک لینک هرمی مانند یک شمشیر دولبه است که اگر تجربه و تخصص کافی در ساخت و گرفتن بک لینک نداشته باشید می‌تواند تمام تلاش‌های شما را از بین ببرد. یعنی اگر گوگل متوجه شود که لینک‌سازی هرمی شما توسط خودتان انجام گرفته و به اصطلاح کاذب است، شما را با جریمه‌های متعددی مجازات خواهد کرد.
    برای جلوگیری از جریمه‌های گوگل به بک لینک‌های فالو و نوفالو توجه کنید. برای اینکه لینک‌سازی هرمی شما طبیعی جلوه کند بهتر است که از ترکیبی از بک لینک‌های Follow و Nofollow استفاده کنید.

    نوشته شده در تیم تحریریۀ نبض مارکتینگ

    آنچه در این مقاله گفتیم…

    در این مقاله گفتیم که بک لینک هرمی چیست و از اهمیت و مزایای این استراتژی لینک‌سازی صحبت کردیم و انواع سطوح بک لینک هرمی را توضیح دادیم. همچنین گفتیم که چه سایت‌هایی برای هر سطح از لینک‌سازی هرمی مناسب هستند و نکات مهمی که برای ساخت این استراتژی نیاز دارید را نیز توضیح دادیم.

    شاید برای شما هم سوال باشد…

    1. استفاده از بک لینک‌های هرمی ‌چه مزایایی دارد؟
      ارتقای رتبۀ وبسایت، ایجاد ارتباط موثر با کاربر، افزایش بازدید وبسایت و افزایش فروش و درآمد از مزایای بک لینک‌های هرمی است.
    2. برای ساخت بک لینک هرمی چه سایت‌هایی مناسب‌تر هستند؟
      وبسایت‌های باکیفیت و با اسپم اسکور پایین، شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های دولتی و دانشگاهی و وبسایت‌های خبری از جمله سایت‌های مناسب برای لینک‌سازی هرمی هستند.
    3. آیا بک لینک هرمی به سئو سایت کمک می‌کند؟
      اگر اصول لینک‌سازی صحیح را رعایت کنید، لینک‌سازی هرمی به سئو سایت شما کمک خواهد کرد و اگر تجربۀ کافی در این زمینه نداشته باشید ممکن است با جریمه‌های گوگل مواجه شوید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"