call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
یک مرد با لباس سفید و شلوار مشکی در حال چک کردن بک لینک در موبایل یک زن با لباس سبز و شلوار مشکی نشسته بر زمین در حال کار با لپتاپ یک موبایل با صفحه سبز نشان دهنده کامنت دو کامنت با نماد بک لینک نشان دهنده بک لینک کامنتی

بک لینک کامنتی چیست و چقدر در سئو تاثیر دارد؟

  • بک لینک کامنتی یکی از راه‌های ایجاد ارتباط با دیگران است که می‌توانید از آن برای گسترش کسب‌وکارتان استفاده کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار، این است که نظرتان را در مورد مطالب سایر وبسایت‌ها بگویید و نظر دیگران را به خود جلب کنید.
    حتما تا الان اصطلاح «کامنت» را شنیده‌اید و شاید در وبلاگ‌ها در مورد یک پست نظر داده‌اید. معمولا در هر وبلاگی، قسمتی وجود دارد که کاربران با وارد کردن نام و ایمیل خود می‌توانند نظرشان در مورد مقاله‌ای که خوانده‌اند را بنویسند. البته بعضی از سایت‌ها هم هستند که باید حساب کاربری بسازید تا بتوانید نظرات خودتان را بگویید. نوشتن نظر یا کامنت گذاشتن در وبلاگ‌های دیگران می‌تواند توجه مخاطبان آن سایت را به سمت کسب‌وکار شما جلب کند.

    در این مقاله به شما خواهیم گفت که بک لینک کامنتی چیست و برای ساخت آن چه نکاتی را باید رعایت کنید، همچنین مزایا و معایب آن را هم به شما خواهیم گفت.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    بک لینک کامنتی چیست؟

    وقتی که در وبسایت یا وبلاگ شخص دیگری نظر می‌دهید و آدرس وبسایت خود را همراه با جزئیات تماس درج می‌کنید (URL وبسایتتان را در آن قرار می‌دهید)، در واقع یک بک لینک برای سایت خود ایجاد کرده‌اید. اجازه بدهید با یک مثال توضیح بدهیم:

    فرض کنیم شما در رشتۀ شیمی تحصیل کرده‌اید و در وبسایتی در مورد «واکنش‌های شیمیایی» مطلبی می‌خوانید. در قسمت کامنت‌های وبلاگ، شما نظرتان در مورد مطلبی که خوانده‌اید را می‌نویسید و لینک سایت خودتان که اتفاقا «در مورد انواع واکنش‌های شیمیایی» است را هم در زیر نظرتان قرار می‌دهید تا توجه خوانندگان دیگر را به سایت خود جلب کنید. اگر کامنت شما توسط مدیر وبسایت مورد قبول قرار بگیرد، شما در واقع یک بک لینک کامنتی برای سایتتان گرفته‌اید.

    آیا به همین سادگی می‌توان بک لینک کامنتی ساخت؟ تقریبا بله! اما نکاتی را باید رعایت کنید تا لینک‌سازی شما تاثیر بیشتری داشته باشد. در ادامه این نکات را به شما خواهیم گفت.

    صفحه یک موبایل با کامنت بازدیدکنندگان یک مرد با لباس سبز و شلوار مشکی در حال کامنت گذاشتن
    نکات مهم بک لینک کامنتی

    ۶ نکتۀ مهم که باید در ساخت بک لینک کامنتی رعایت کنید

    برای اینکه بتوانید بک لینک‌ کامنتی بسازید باید چند نکته را رعایت کنید تا بک لینک‌های باکیفیتی داشته باشید.

    • در سایت‌های مرتبط کامنت بگذارید

    اگر شما در حوزۀ دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنید و در سایت‌هایی با موضوع مشابه کامنت می‌گذارید، گوگل این اتفاق را کاملا طبیعی می‌داند. از طرف دیگر احتمال اینکه افراد علاقه‌مند به دیجیتال مارکتینگ را در سایت‌هایی با موضوع مرتبط پیدا کنید، بیشتر است تا اینکه در سایتی با موضوع آموزش آشپزی! پس در انتخاب سایتی که در آن نظر خود را به اشتراک می‌گذارید، دقت کنید.

    برای اینکه سایت‌های مرتبط با کسب‌وکارتان را برای بک لینک کامنتی پیدا کنید، کافی است فقط دستورات زیر را در کادر جستجوی Google Blogs وارد کنید:

    “used cars” + “add comment”   مثلا  “keyword” + “add comment”

    “cars for sale” + “post comment”  مثلا  “keyword” + “post comment”

    • به صفحۀ اصلی سایتتان لینک بدهید

    شاید ساخت بک لینک کامنتی کار ساده‌ای باشد، اما تا وقتی لینک سایتتان را در آن قرار ندهید برای شما سودی نخواهد داشت. همچنین مهم است که به صفحۀ اصلی سایتتان لینک بدهید.

    • از اسم خودتان برای عنوان کامنت استفاده کنید

    شما به‌عنوان یک فرد حقیقی کامنت می‌گذارید و بهتر است از اسم خودتان برای عنوان کامنت استفاده کنید. حتی می‌توانید از نام برندتان برای عنوان کامنت هم استفاده کنید؛ اما استفاده از کلمۀ کلیدی یا کلماتی که هویت شما را نشان ندهند، توصیه نمی‌شود.

    • در سایت‌هایی کامنت بگذارید که DA بالایی دارند

    سایت‌های موفق در حوزۀ کاری خودتان را شناسایی کنید و برای گرفتن بک لینک از آن‌ها استفاده کنید. DA سایت‌هایی که پیدا کرده‌اید را مورد بررسی قرار دهید. عدد DA بین صفر تا ۱۰۰ است؛ سایت‌هایی که عددی بالاتر از ۳۰ یا ۴۰ دارند برای بک لینک کامنتی مناسب هستند.
    همچنین می‌توانید از افزونۀ SEO Quake برای بررسی رتبۀ صفحۀ وبلاگی که می‌خواهید در آن نظر بدهید، استفاده کنید. موتورهای جستجو فقط صفحات اصلی سایت را رتبه‌بندی نمی‌کنند، بلکه به صفحات دیگر یک وبسایت هم رتبه می‌دهند. اگر صفحۀ اصلی وبلاگی که می‌خواهید در آن کامنت بگذارید، دارای رتبه ۵ باشد و صفحه خاصی که می‌خواهید نظر خود را در آن ارسال کنید رتبۀ ۱ باشد، بک لینک شما تحت تاثیر رتبۀ ۱ قرار می‌گیرد.

    • دقت کنید که بک لینک‌هایتان از نوع Follow باشد

    در هر وبلاگی که می‌خواهید در آن نظر بدهید، بررسی کنید که آیا بک لینک شما به‌صورت Follow خواهد بود یا Nofollow. شما می‌توانید با فعال کردن  Nofollow extension متوجه این موضوع شوید و در صورت وجود بک لینک نوفالو در آن وبلاگ، این افزونه، لینک‌های Nofollow را به‌صورت هایلایت شده نشان خواهد داد؛ پس اگر در نتایج می‌بینید که بک لینک‌های هایلایت شده وجود دارد، وقت خود را برای ارسال نظر در آنجا تلف نکنید!

    • به متن کامنت خود دقت کنید

    دقت کنید که کامنت شما مرتبط و باکیفیت باشد. اگر نظرات شما برای صاحب وبلاگ و دنبال‌کنندگان او ارزشی نداشته باشد، ممکن است حذف شوند. سعی کنید در وبلاگ‌ها و وبسایت‌هایی فعال باشید که در حوزۀ کسب‌وکار شما هستند تا با کامنت گذاشتن تخصص خودتان را در آن زمینه نشان دهید.

    انواع بک لینک کامنتی

    • بک لینک کامنتی ساده

    در این روش شما یک بک لینک به نام خود ایجاد می‌کنید. اکثر وبسایت‌ها اجازۀ انجام این کار را به شما می‌دهند.

    • بک لینک در نظرات با commentluv فعال

    برخی از وبلاگ‌نویسان از پلاگین  “CommentLuv”  برای ترغیب خوانندگان به کامنت گذاری استفاده می‌کنند. این یک کار برد-برد برای صاحب سایت و فرد کامنت‌گذار است؛ هم تعداد کامنت‌های یک مقاله بالا می‌رود و باعث اعتبار آن می‌شود و هم کسی که کامنت می‌گذارد برای خود بک لینک ایجاد کرده است.

    • بک لینک کامنتی انکر تکست

    این نوع از کامنت‌گذاری در همۀ وبسایت‌ها فعال نیست. بعضی از سایت‌ها هستند که به خوانندگان اجازه می‌دهند از تگ‌های HTML در قسمت نظرات استفاده کنند. این باعث می‌شود وبلاگ‌نویسان لینکی که حاوی انکر تکست است ایجاد کنند. این کار ماهیت اسپم دارد و استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

    مزایای بک لینک کامنتی

    استفاده از بک لینک مزایای زیر را دارد:

    • به‌سرعت واکنش مخاطبان را خواهید دید.
    • نرخ کلیک سایت شما بیشتر خواهد شد.
    • به‌سرعت می‌توانید بک لینک‌‌ها را بسازید.
    • باعث افزایش سریع میزان referring domain سایت شما می‌شود.
    • مکمل خوبی برای لینک‌سازی‌های دیگر است.

    معایب بک لینک کامنتی

    بک لینک‌های کامنتی تاثیر زیادی ندارند و ممکن است حتی باعث جریمه شدن شما توسط گوگل هم بشوند. معایب این بک لینک‌ها عبارتند از:

    • ارزش زیادی ندارند.
    • ممکن است اگر درست اجرا نکنید، گوگل شما را جریمه کند.
    • باعث تمایز شما نمی‌شود و رقبای شما هم می توانند به راحتی آن‌ها را بسازند.
    • اکثرا به‌صورت نوفالو هستند.
    • ممکن است کامنت شما توسط مدیر وبسایت تایید و منتشر نشود.

    ۳ دلیل که برای اینکه از بک لینک کامنتی استفاده کنیم

    شاید بک لینک‌های کامنتی موثرترین نوع بک لینک نباشند، اما استفاده از آن هم بی تاثیر نیست. دلایلی که باید از بک لینک کامنتی استفاده کنید را در ادامه به شما می‌گوییم:

    1. چون میلیون‌ها وبلاگ وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها نظر بدهید، هیچ‌وقت دچار کمبود این نوع بک لینک نخواهید شد.
    2. مطمئنا تعداد زیادی وبلاگ با رتبۀ بالا در حوزۀ کاری خود خواهید یافت که می‌توانید در آن‌ها نظر خود را ثبت کنید. با ارسال نظرات در وبلاگ‌های باکیفیت، بک لینک‌های موثرتری خواهید داشت.
    3. کامنت گذاشتن در بسیاری از وبلاگ‌هایی که آدرس‌های IP مختلف دارند، راه خوبی برای ایجاد بک لینک است.

    نوشته شده در تیم تحریریۀ نبض مارکتینگ

    آنچه در این مقاله گفتیم…

    در این مقاله درباره روش‌های بک لینک کامنتی و اهمیت آن برای گسترش کسب‌وکارها صحبت کردیم و گفتیم چگونه با اظهار نظر و کامنت گذاشتن در وبلاگ‌های دیگران، می‌توانید بک لینک‌های کامنتی برای سایت خود ایجاد کنید. مزایا و معایب این نوع بک لینک‌ها را نیز بررسی کرده و نکات مهمی برای ساخت بک لینک کامنتی باکیفیت به شما معرفی کردیم.

    شاید برای شما هم سوال باشد…

    1. آیا همۀ وبسایت‌ها برای ساخت بک لینک کامنتی مناسب هستند؟
      هر وبسایتی که موضوع مرتبط با کسب‌وکار شما داشته باشد و DA خوبی داشته باشد برای بک لینک کامنتی مناسب است.
    2. چند نوع بک لینک کامنتی وجود دارد؟
      ۳ نوع؛ بک لینک کامنتی ساده، بک لینک در نظرات با commentluv فعال و بک لینک کامنتی انکر تکست.
    3. آیا محتوای کامنت هم در بک لینک کامنتی مهم است؟
      بله! وقتی در مورد موضوعی که اطلاعات کافی دارید و درست و صحیح اظهار نظر می‌کنید، باعث بیشتر شدن اعتبار شما نزد خوانندگان هم خواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"