call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
یک دانشجو با لباس زرد و شلوار مشکی و لپتاپ به دست آماده ساخت بک لینک دانشگاهی

بک لینک دانشگاهی چیست؟ ۸ روش ساخت بک لینک‌های قدرتمند دانشگاهی!

  • قبل از اینکه بخواهیم در مورد بک لینک‌های دانشگاهی صحبت کنیم، باید بدانیم سایت‌های edu چه سایت‌هایی هستند. همۀ سایت‌ها دارای یک پسوند هستند، مانند com. یا org. و پسوندهای edu. مربوط به سایت‌های دانشگاهی است؛ مثلا همان‌طور که در شکل زیر می‌بینید، www.ucla.edu وبسایت دانشگاه UCLA آمریکا است.

    سایت دانشگاه یو سی ال ای آمریکا
    وبسایت دانشگاه UCLA

    گوگل با همه لینک‌ها یکسان رفتار نمی‌کند. برخی از لینک‌ها قابل اعتمادتر هستند و بنابراین اعتبار بیشتری نزد گوگل دارند. دریافت بک لینک edu از یک دانشگاه معتبر آسان نیست، اما قطعا ارزشش را دارد.

    در این مقاله قصد داریم در مورد بک لینک دانشگاهی بگوییم و ۸ روش مختلف برای شروع ساخت بک لینک edu را به شما آموزش بدهیم؛ پس با ما همراه باشید.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    بک لینک  دانشگاهی چیست؟

    بک لینک‌های دانشگاهی لینک‌هایی به حساب می‌آیند که از دامنه‌هایی که دارای پسوند .edu هستند، دریافت می‌شوند. Edu مخفف EDUCATION (آموزش) است و هرکسی نمی‌تواند دامنه edu را دریافت کند. برای دریافت دامنه edu باید از یک نهاد دولتی اجازه بگیرید که تایید می‌کند که شما یک ارائه‌دهندۀ خدمات آموزشی قانونی هستید. به همین دلیل است که گوگل ارزش و اعتبار بیشتری برای لینک‌هایی که از دامنۀ edu می‌گیرد، قائل است.

    تا اینجا متوجه شده‌اید که بک لینک‌های EDU چرا ارزشمند هستند؛ در ادامه می‌خواهیم توضیح دهیم که این بک لینک‌ها چقدر ارزشمند هستند!

    سه کتاب زرد و آبی و قرمز یک لپتاپ با کلاه فارغ‌التحصیلان دانشگاه
    ارزش بک لینک دانشگاهی

    بک لینک‌های دانشگاهی چقدر ارزشمند هستند؟

    گرفتن بک لینک‌های Edu اغلب کار و زمان بسیار بیشتری نسبت به دریافت لینک از یک سایت com. معمولی نیاز دارند. ولی به دلایل زیر ارزش زمان و تلاشی که برای دریافت آن صرف می‌کنید را دارند:

    سایت‌های Edu معمولا دارای اعتبار بالا و شهرت خوبی هستند

    بیشتر موسسات دانشگاهی که دامنه‌های edu دارند، دارای قدمت زیادی هستند. آن‌ها اغلب دارای پروفایل‌های بک لینک بزرگ از دامنه‌های مختلف و قابل اعتماد هستند. این بدان معنی است که دامنه‌های edu معمولا اعتبار دامنه (DA) بسیار بالایی دارند.

    سازمان‌های آموزشی محتوای باکیفیت زیادی تولید می‌کنند. این نوع محتوا می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

    • اخبار سازمانی
    • دستاوردهای تحصیلی
    • دستاوردهای ورزشی
    • مقالات پژوهشی
    • پیشرفت تکنولوژی

    یعنی محتوایی که آن‌ها منتشر می‌کنند، به‌طور طبیعی باعث جذب لینک‌هایی از منابع معتبر دیگر می‌شوند. سایت‌های آموزشی به دلیل محتوای ارزشمندی که آن‌ها تولید می‌کنند و شهرتی که در بین مردم دارند بک لینک‌های رایگان از دامنه‌های قدرتمند دیگر می‌گیرند.

    بک لینک‌های دانشگاهی با دستکاری ایجاد نمی‌شوند

    دستکاری لینک (Link Schemes)، تکنیکی غیر اصولی است که به‌طور خاص برای تولید بک لینک استفاده می‌شود. ایجاد بک لینک Edu از طرح‌های لینک تقریبا غیرممکن است. برای ایجاد رابطه با شخصی که دامنه edu را کنترل می‌کند، باید سخت کار کنید. شما باید ارزشی را ارائه دهید و محتوایی ایجاد کنید که ارزش لینک دادن داشته باشد.

    همه نمی‌توانند بک لینک دانشگاهی دریافت کنند

    گرفتن بک لینک به خودی خود به اندازۀ کافی سخت است و یافتن وبسایت‌های معتبر، ارتباط با مدیران سایت و مذاکره با آن‌ها برای گرفتن یک بک لینک کار را سخت‌تر می‌کند.

    حالا به این فکر کنید: تعداد دامنه‌های .edu بسیار کمتر از دامنه‌های com. است؛ به همین دلیل شانس شما برای دریافت این نوع بک لینک به ‌میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

    حالا بهتر می‌توانید درک کنید که چرا ساخت بک لینک‌های دانشگاهی سخت است و چرا ارزشمند هستند. حقیقت این است که هرکسی نمی‌تواند آن‌ها را بسازد به مهارت‌های ویژه، صبر و تمرین زیاد نیاز دارد.

    دریافت بک لینک دانشگاهی، تاییدیۀ قابل اعتماد بودن محتوای شما است

    بک لینک های دانشگاهی ذاتا از نظر گوگل اعتبار بیشتری دارند. سایت‌هایی که دامنه‌های edu دارند از نظر گوگل تمام مولفه‌های مورد نیاز برای الگوریتم EAT یعنی تخصص، قدرت و قابل اعتماد بودن را دارند و به‌طور طبیعی، تمام محتوایی که آن‌ها تولید می‌کنند، مورد توجه گوگل است.

    از آنجا که لینک دادن یک سایت به سایت دیگر نشانۀ اعتماد است، شما با هر بک لینک edu که دریافت می‌کنید، در واقع تمام این ویژگی‌ها را دریافت کرده‌اید. به همین دلیل سایت شما اعتبار بیشتری پیدا می‌کند و گوگل با رتبۀ SERP بهتر به شما جایزه می‌دهد.

    در ادامه ۸ راهی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها بک لینک EDU بسازید را به شما خواهیم گفت.

    یک مرد جوان دانشجو با لباس زرد و شلوار مشکی در حال ساخت بک لینک دانشگاهی

    ۸ راه برای ایجاد بک لینک دانشگاهی

    ساختن بک لینک‌های قدرتمند edu ترکیبی از علم و هنر است. برای موفقیت باید با طرز فکر درست به آن نزدیک شوید. شما نمی‌توانید وبلاگ‌های مهمان را در مقیاس بزرگ راه‌اندازی کنید و انتظار داشته باشید که لینک‌های آموزشی خوبی را به دست بیاورید. هدف شما باید ایجاد روابط محکم با مدیران سایت یا کارکنان یک سازمان باشد. این ۸ استراتژی به شما کمک می‌کند که بک لینک‌های قدرتمندی بسازید:

    • در فهرست صفحات منابع قرار بگیرید

    اولین راه را می‌توان پست مهمان بک لینک‌های edu در نظر گرفت. بسیاری از سازمان‌های آموزشی «صفحۀ منابع» دارند. این صفحه، شبیه به یک صفحۀ وبلاگ است، با این تفاوت که موضوع این صفحات مانند اکثر وبلاگ‌ها گروه خاصی را هدف قرار نمی‌دهند. صفحات منابع آموزشی معمولا مورد علاقۀ مجموعه‌ای از گروه‌های مختلف مانند کارکنان، دانش‌آموزان یا دانشجویان و سهام‌داران هستند.

    •  به کارکنان و دانشجویان تخفیف بدهید

    همه عاشق تخفیف هستند! شما می‌توانید پیشنهادات تخفیفی خود را به کارکنان و دانشجویان سازمان‌های آموزشی ارائه دهید. در واقع اجرای این تاکتیک دو فایده برای شما دارد:

    • بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ها صفحات اختصاصی در وبسایت خود دارند که جاهایی که دانشجویان و کارکنان می‌توانند با تخفیف خرید کنند را معرفی می‌کند.
    • این یک راه عالی برای دریافت بک لینک edu است که به دنبال آن هستید.
    •  یک بورس تحصیلی برای دانشجویان ارائه دهید

    این استراتژی ریسک بسیار بالایی دارد؛ چون ممکن است از نظر گوگل غیرقانونی باشد. بسیاری از دانشجویان می‌خواهند به دانشگاه بروند اما به‌سادگی نمی‌توانند شهریۀ آن را بپردازند. بورسیه‌ها به یک کمک بزرگ برای کالج‌ها و دانشجویان تبدیل شده است. اکثر کالج‌ها و موسسات آموزشی دارای صفحۀ بورسیه هستند.

    نکتۀ قابل توجه این است که این استراتژی بک لینک edu بیشتر از حد معمول برای شما هزینه خواهد داشت.

    در این استراتژی، شما با کمک مالی به دانشجویان، به آن‌ها کمک ‌می‌کنید تا شهریۀ کالج خود را پرداخت کنند؛ اما با این کار شما نه تنها به دانشجویان در پرداخت شهریه کمک خواهید کرد، بلکه با قرار گرفتن در صفحۀ بورس تحصیلی، یک بک لینک هم دریافت می‌کنید.

    •  با اعضای برجستۀ هیئت علمی مصاحبه کنید

    بسیاری از اساتید، مدرسان و معلمان، یک وبلاگ در سایت‌های دانشگاهی دارند. این اعضای هیئت علمی برجسته به مقالات و مصاحبه‌هایی که در آن‌ها مشارکت داشته‌اند لینک می‌دهند و این فرصت خوبی برای لینک‌سازی است. برای این کار شما باید اول استاد مورد نظر را پیدا کنید. قدم بعدی تماس با او و گرفتن وقت مصاحبه است. به‌عنوان مثال اگر در حال نوشتن محتوایی در مورد «تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر جوانان» هستید، می‌توانید با استاد مورد نظر تماس بگیرید تا نظر او را جویا شوید یا با او قرار مصاحبه‌ای تنظیم کنید.

    •  از بلاگرهای Edu در محتوای خود استفاده کنید

    هزاران وبلاگ‌نویس وجود دارند که به‌طور مداوم برای وبسایت مدرسه یا کالج خود مقاله می‌نویسند. اکثر اوقات این وبلاگ‌نویسان زمان زیادی را صرف تولید محتوایی می‌کنند که مورد توجه قرار نمی‌گیرد. شما این قدرت را دارید که آن‌ها را پیدا کنید و با بردن اسم آن‌ها در مقالۀ خودتان، یک بک لینک با DA بالا برای خود بگیرید.

    •  یک صفحۀ معرفی مشاغل در سایت خود ایجاد کنید

    اگر این استراتژی به‌خوبی اجرا شود، می‌تواند بک لینک edu را جذب کند. هدف هر دانشگاه آموزش دانشجویان است. پس از اتمام تحصیلات، دانشجویان به چه چیزی احتیاج دارند؟ شغلی که بتوانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند. برخی از سازمان‌های آموزشی و دانشگاه‌ها صفحات شغلی دارند که در آن لیستی از فرصت‌های شغلی بالقوه را برای دانشجویان آماده کرده است.

    برای موفقیت با این استراتژی، باید چند فرصت شغلی باز داشته باشید. بنابراین، اگر مشاغلی دارید که دانشجویانی که به‌تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، این شانس را دارید که تعدادی بک لینک edu دریافت کنید.

    •  از استراتژی لینک‌‌سازی شکسته استفاده کنید

    لینک‌سازی با استفاده از لینک‌های شکسته (Broken Link Building) یکی از استراتژی‌های لینک‌سازی است. برای موفقیت در این روش دو راه وجود دارد: یافتن لینک های خراب و داشتن محتوای باکیفیت برای جایگزینی آن‌ها.

    Ahrefs بهترین ابزار برای شناسایی لینک‌های شکسته است و به شما کمک می‌کند لینک‌های شکستۀ باکیفیت را سریع پیدا کنید.

    •  از صفحات و انجمن‌های فارغ‌التحصیلان استفاده کنید

    مدارس و دانشگاه‌ها اغلب دوست دارند وضعیت فارغ‌التحصیلان خود را پیگیری کنند. هر زمان که فارغ‌التحصیلان به موفقیتی دست پیدا می‌کنند، مسئولین سایت محتوایی در مورد آن می‌نویسند.

    این کار یک فرصت عالی برای شما فراهم می‌کند تا یک بک لینک edu را از مدارس یا دانشگاه‌هایی که در آن تحصیل کرده‌اید، دریافت کنید.

    یک مرد با لباس آبی و شلوار مشکی نشسته بر روی صندلی قرمز در حال تفکر برای ساخت بک لینک
    گرفتن بک لینک دانشگاهی کار ساده‌ای نیست

    گرفتن بک لینک Edu کار سختی است

    گرفتن بک لینک edu زحمت زیادی دارد؛ به همین دلیل است که بسیاری از سئوکاران هرگز به دنبال آن نمی‌روند. ساخت بک لینک‌های دانشگاهی به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، اما گرفتن بک لینک دانشگاهی ارزشش را دارد!
    فراموش نکنید که فقط زمانی از این تاکتیک‌ها استفاده کنید که برند و اعتبار خوبی برای سایتتان ایجاد کرده‌اید، چون بیشتر سازمان‌های آموزشی فقط می‌خواهند به سایت‌های قابل اعتماد لینک بدهند؛ در غیر این صورت، شانس گرفتن بک لینک دانشگاهی بسیار کم است.
    روی رشد نام تجاری سایت خود کار کنید و شروع به ایجاد روابط با افراد مناسب برای تضمین جایگاه خود کنید. دریافت بک لینک دانشگاهی لزوما به این معنی نیست که رتبۀ بهتری خواهید داشت و دریافت بک لینک دانشگاهی ضمانت صعود وبسایت شما به رتبۀ اول نیست!
    گوگل هرگز به‌طور رسمی نگفته است که لینک‌های دانشگاهی بیشتر از لینک‌های دیگر ارزش دارند؛ اما تحقیقات نشان می‌دهند که لینک‌های دانشگاهی می‌توانند رتبۀ شما را بیشتر از لینک‌های com. بهبود بخشند.
    استراتژی خود را فقط بر ساختن بک لینک‌های دانشگاهی متمرکز نکنید؛ یک استراتژی لینک‌سازی با‌کیفیت به داشتن یک پروفایل با لینک‌های متنوع بستگی دارد و شما باید بک لینک‌هایی از انواع وبسایت‌های مرتبط با DA بالا داشته باشید.

    نوشته شده در تیم تحریریۀ نبض مارکتینگ

    آنچه در این مقاله گفتیم…

    در این مقاله گفتیم بک لینک دانشگاهی یکی از انواع بک لینک است که از سایت‌های دانشگاهی گرفته می‌شود و قوی‌تر از سایت‌هایی با دامنه‌های دیگر هستند. گرفتن بک لینک از سایت‌هایی با پسوند .edu، چون دارای اعتبار بالایی هستند، باعث بیشتر شدن اعتبار شما هم می‌شوند و در واقع مهر تاییدی بر قابل اعتماد بودن وبسایت شما هستند. همچنین ۸ راه برای ساختن بک لینک‌های دانشگاهی به شما معرفی کردیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بک لینک‌های دانشگاهی قدرتمندی بسازید. در آخر گفتیم که استراتژی لینک‌سازی شما نباید فقط به بک لینک‌های edu محدود شوند و از انواع دیگر لینک‌سازی هم استفاده کنید تا به نتیجۀ بهتری برسید.

    شاید برای شما هم سوال باشد…

    1. بک لینک دانشگاهی چیست؟
      به‌طور خلاصه بک لینک دانشگاهی به سادگی لینکی است که از یک وبسایت با دامنۀ Edu. گرفته شده است. دامنه‌های Edu وبسایت‌های مدارس، دانشگاه‌ها و سایر موسسات رسمی دانشگاهی هستند.
    2. آیا بک لینک‌های دانشگاهی برای سئو سایت کافی هستند؟
      شما نباید استراتژی لینک‌سازی خود را فقط براساس بک لینک EDU تهیه کنید. شما به بک لینک‌های دیگر از وبسایت‌هایی که DA بالایی دارند هم نیاز دارید.
    3. آیا بک لینک‌های دانشگاهی برای سئو خوب هستند؟
      بله؛ بک لینک‌های Edu برای سئو بسیار خوب هستند. بک لینک‌های دانشگاهی می‌توانند به شما در افزایش اعتبار دامنه یا صفحه و همچنین افزایش ترافیک شما کمک کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"