call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • تاثیر جاوا اسکریپت در سئو

    چگونه جاوا اسکریپت در سئو تاثیر می‌گذارد؟

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    افرادی که در حوزه سئو و سایت فعالیت می‌کنند باید تمامی مواردی که برای رشد سایتشان اهمیت دارد را بدانند و از آن‌ها استفاده کنند.  هر سایت باید کدی داشته باشد که گوگل بر اساس آن کد بداند در هر صفحه چه محتوایی وجود دارد. کد نویسی یکی از کارهایی است که توسط افراد برنامه نویس انجام می‌شود. این افراد باید بدانند از چه زبانی برای کدهای خود استفاده کنند تا تأثیر بیشتری داشته باشد. جاوا اسکریپت یکی از زبان‌های کد نویسی است. برای اینکه تأثیر جاوا اسکریپت در سئو سایت را بدانید لازم است که ما را در ادامه مقاله همراهی کنید.

    تاثیر جاوا اسکریپت بر چه مواردی است؟

    تاثیر جاوا اسکریپت

    می‌توان گفت یکی از زبان‌هایی که برای برنامه نویسان بسیار محبوب بوده و طرفداران زیادی دارد، جاوا اسکریپت است. در واقع جاوا اسکریپت به این شکل طراحی شده که علاوه‌بر سرورهای گوگل، بر اساس کامپیوترهای کاربری که در حال مطالعه آن سایت است هم مورد بررسی قرار می‌گیرد. کدهایی که این زبان کد نویسی ایجاد می‌کنند، کدهای HTML هستند. این قابلیت جاوا اسکریپت باعث می‌شود که صفحات سایت حس و حال تازه‌ای به خود بگیرند. تأثیر جاوا اسکریپت در سئو (سئو تکنیکال یا خارجی یا داخلی)می‌تواند تأثیری منفی یا مثبت باشد.

    تأثیر جلوا اسکریپت در لینک‌های داخلی

    استفاده از کد نویسی باعث می‌شود که اسپایدرهای گوگل که وظیفه شناسایی و بررسی صفحه‌های مختلف سایت را بر عهده دارند، کار خود را به آسانی انجام دهند. محتوایی که برای یک سایت نوشته می‌شود باید دارای کدهایی باشد که گوگل هر صفحه از سایت را بر اساس این کدها بشناسد و آن‌ها را به یکدیگر ارتباط بدهد. زمانی کد نویسی صفحه‌های سایت به درستی انجام شده باشند، روند بهینه سازی برای گوگل بسیار راحت‌تر می‌شود.

    زمانی که شما از زبان جاوا اسکریپت برای کد نویسی سایت خود استفاده کنید، دیگر روند پیوند دادن و بهینه سازی صفحه‌های سایت توسط اسپایدارهای گوگل انجام نشده و این کار به خود کاربری که در حال بازدید از سایت است سپرده می‌شود. در این صورت است که گفته می‌شود ممکن است تأثیر جاوا اسکریپت در سئو، منفی یا مثبت باشد.

    شاید این سؤال برای برخی از افراد به وجود بیاید که این تأثیر چگونه است؟

    باید گفت زمانی که شما از زبان جاوا اسکریپت برای کد نویسی سایت خود استفاده می‌کنید، هر دفعه که کاربر سایت را رفرش کند، کد جدیدی برای آن نمایش داده می‌شود. در این صورت ممکن است تا وقتی که این کد جدید با کدهای صفحه‌های دیگر سایت پیوند بخورد، کاربر از صفحه سایت خارج شود. هر بار که این اتفاق رخ دهد، یک تأثیر و پوینت منفی برای سایت ثبت می‌شود.

    تأثیر جلوا اسکریپت در سرعت لود شدن سایت

    تاثیر جاوا اسکریپت در سئو و سرعت لود شدن سایت

    زمانی که کدهای جاوا اسکریپت نوشته می‌شوند، در یک فایل جداگانه ذخیره شده و در همان زمان برای سایت استفاده نمی‌شوند. این شکل از ذخیره سازی کدها به این دلیل است که برای هر صفحه از فایل با یکبار رفرش شدن، کد جدیدی نمایش داده می‌شود. زمانی که قرار است از این کدها استفاده شود، توسط تگ‌های HTML شناسایی شده و در محیط کد نویسی قرار می‌گیرند. ممکن است در زمان جست‌وجو کاربر، فایلی که قرار است برای آن نمایش داده شود، از حجم زیادی برخوردار باشد.

    تأثیر جاوا اسکریپت در سئو در این زمینه تأثیری منفی است؛ چون تا زمانی که فایل به صورت کامل لود نگردد، برای کاربر نمایش داده نمی‌شود. معمولاً تا زمانی که بارگذاری سایت به صورت کامل انجام شود، کاربر از جست‌وجو خود پشیمان شده و به سراغ سایت بعدی می‌رود.

    انواع مزایای جاوا اسکریپت

    از مزایا زبان جاوا اسکریپت به عنوان زبان کد نویسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    با استفاده از این زبان برای کد نویسی می‌توانید اطلاعات کاربری افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند را دریافت کنید و با آن‌ها تعامل داشته باشید.

    می‌توانید برای سند ساده سایت خود، پیوندهایی پویا و فعال اضافه کنید.

    یکی از مزیت‌های اصلی این زبان این است که به زبان‌های کد نویسی دیگر، نزدیک است.

    افرادی که در کد نویسی، تازه کار هستند هم به راحتی می‌توانند از این زبان کمک گرفته و کار خود را به آسانی به پایان برسانند.

    – تأثیر جاوا اسکریپت در سئو به صورت مثبت، به این شکل است که پویایی سایت را نشان می‌دهد.

    انواع معایب جاوا اسکریپت

    این زبان، علاوه‌بر مزایا دارای معایبی نیز هست که در ادامه برخی از آن‌ها را نام می‌بریم:

    اگر از زبان جاوا اسکریپت برای کد نویسی سایت خود استفاده کنید، باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که سایتتان برای کاربرانی که از نسخه‌های قدیمی استفاده می‌کنند، نمایش داده نمی‌شود.

    معمولاً تمامی سایت‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شوند که در این صورت پیامی جهت رفع خطا برایشان ارسال می‌گردد. زمانی که از جاوا اسکریپت استفاده کنید، نه تنها خطا سایت برایتان نشان داده نمی‌شود، بلکه در این زمان شما را از سایت بیرون می‌کند.

    سرور اصلی گوگل نمی‌تواند به سایت دسترسی داشته باشد و این امکان تنها برای کاربران، فعال است.

    باور اشتباه درباره ناسازگاری جاوا اسکریپت و سئو

    برخی از افراد که تأثیر جاوا اسکریپت در سئو را مشاهده نکردند، گمان می‌کنند که گوگل و جاوا اسکریپت در تقابل یکدیگر قرار دارند. این‌گونه فکر کردن کاملاً اشتباه است که برخی از افراد می‌گویند گوگل قصد دارد جاوا اسکریپت را از بین ببرد. به دلیل اهمیت این موضوع برخی از افرادی که در این حوزه تخصص دارند گرد هم آمده و به این گمان‌ها پاسخ دادند. یکی از آن‌ها آلبریکو بود که گفت: حجم کثیری از این باورهای غلط به دلیل اطلاعات متفاوتی است که توسط افراد مختلف منتشر می‌شود. یکی دیگر از دلایل، این است که دیدگاه کد نویسان با دیدگاه متخصصان حوزه سئو و خدمات سئو متفاوت است.

    سخن آخر

    مهم‌ترین چیزی که در حوزه سئو و سایت وجود دارد این است که تعداد بازدیدکنندگان سایت زیاد باشد؛ در این زمان است که ترافیک سایت بالا می‌رود. اگر بخواهید، می‌توانید از جاوا اسکریپت برای کد نویسی سایت خود استفاده کنید، اما باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که معمولاً تأثیر جاوا اسکریپت در سئو، تأثیری منفی است.

    در صورت نیاز میتوانید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    یک عدد دسته بازی میان دو عدد نردبام و دو شخص.
    anchorT
    افزونه سئو وردپرس
    کامپیوتر برگه بلندگو لوگوی یوتیوب نامه

    [ASRating]

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"