call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • چطوری از تگ های h1 تا h6 استفاده کنیم؟

    استفاده از تگ‌های H1 تا H6 در سئو

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    می‌تونیم تگ های H1 تا H6 رو مثله یه خانواده فرض کنیم که تگ H1 پدر خانواده، تگ H2 فرزندهای خانواده و تگ H3 تا H6 به‌عنوان نوه و نتیجه‌ها در نظر بگیریم. در ایران هر شخصی که متولد می‌شه نیاز هست که براش شناسنامه گرفته بشه تا تو بانک اطلاعاتی ثبت بشه. حالا تو دنیای وب هم همچنین چیزی هست که هر مطلبی تولید می‌شه حتماً باید تگ H1 تا H6 داشته باشه و باید به گوگل معرفیش کنیم که تو بانک اطلاعاتیش ثبت کنه و اولویت بندی محتوا رو بهش معرفی کنیم. حالا می خوایم امروز راجع به نحوه درست استفاده کردن این تگ های H1 تا H6 و سئو کردنشون صحبت کنیم که روی سئو سایت تاثیر داره، پس تا انتها با ما همراه باشید.

    چگونه از تگ های H1 تا H6 استفاده کنیم؟

    طبق آمارها فقط ۲۰ درصد از کاربران در اولین مواجه با محتوا وقت می‌زارند و محتوا هارو کلمه به کلمه می‌خونن و ۸۰ درصد از کاربرها صرفاً روزنامه وار محتوا رو می خونن.

    نحوه استفاده از تگ های h1 تا h6

    اگر تیترها و عنوان ها براشون جذاب باشه ادامه محتوا رو می خونن. پس همین الان یه نتیجه گیری کنیم می‌بینیم تنها شانس ما برای جذب کاربر تازه، عنوان‌های ما هست که هم باید جذاب باشه، هم مرتبط با محتوا باشه، هم به ترتیب داخل محتوا قرار گرفته باشه و مهم‌تر از همه زیاد از حد نباشه.

    نحوه استفاده از تگ های h1 تا h6

    حالا سوال اینجاست چگونه از تگ های H1 تا H6 استفاده کنیم؟ همونطور که اول مقاله هم اشاره کردیم تگ H1 پدر خانوادس، پس بیشتر از یک بار نمی‌تونیم ازش استفاده کنیم و عنوان اصلی مقاله همیشه H1 هست ولی تگ H2 رو می‌تونیم دفعات بیشتری استفاده کنیم. البته این موضوع کاملاً ربط داره به مقالات شما یعنی تعداد کلمات چقد باشه.

    به طور مثال: داخل مقاله ۱۰۰۰ یا ۱۵۰۰ کلمه بهتر هست بیشتر از ۵ بار از تگ H2 استفاده نکنیم. بیشتر از این تعداد می‌تونه محتوای شمارو کمی شلوغ و نامنظم نشون بده. البته این موضوع جایی ثبت نشده و جزو قوانین نانوشته سئو هست ولی طبق تجربه سئو کاران بهتر هست دفعات استفاده از تگ‌های H2 نسبت به تعداد کلمه مقالات تعیین بشه و تو استفاده ازشون زیاده روی نکنیم. تگ‌های هدینگ H3 معمولاً دفعات بیشتری نسبت به تگ‌های H2 استفاده می‌شن چون معمولاً برای هر عنوان ممکن هست چندین زیر عنوان وجود داشته باشه.

    چگونه عنوان و زیر عنوان مشخص کنیم؟

    به طور مثال: ما یک مقاله ای داریم در ارتباط با سئو و عنوان‌های ما هم این‌ها هستند:

    سئو چیست؟ (h1)

    انواع سئو (h2)

    سئو داخلی (h3)

    سئو خارجی (h3)

    بک لینک چیست؟ (h4)

    سئو کلاه سیاه و کلاه سفید چیست؟ (h2)

    همینطور که می‌بینید عنوان‌ها نسبت به اولویت هاشون دسته بندی شدن و همچنین از تگ h4 هم استفاده کردیم ولی از تگ H4 به بعد نیازی به استفاده نیست.

    1. همچنین به عکس زیر هم دقت کنید که توسط افزونه یواست برای اهمیت تگ‌های هدینگ منتشر شده:
    مشخص کردن عنوان و زیرعنوان

    نکته: اگر به هر دلیلی در محتواهامون بعد از استفاده از تگ H3، ما باز هم یکسری زیر عنوان داشتیم، حتماً از تگ H4  باید استفاده کنیم و مجدد نیاییم از تگ H2 استفاده کنیم چون اینطوری مقاله منظم تری داریم و کاربر متوجه میشه که این موضوع زیرمجموعه موضوع قبلی هست.

    استفاده از کلمه کلیدی یادمون نره!

    احتمالاً اگر در سئو و بهینه سازی فرد مبتدی باشی، اهمیت استفاده از کلمه کلیدی به گوشت خورده و می‌دونی که چقد مهمه حالا این مورد داخل عنوان‌ها هم صدق می‌کنه.

    سعی کنیم در عنوان هامون از کلمه کلیدی هم استفاده کنیم چون در این صورت از نظر گوگل ارتباط محتوای ما با عنوان‌ها بیشتر هست، ولی همیشه هم نمی‌تونیم از کلمه کلیدی داخل عنوان هامون استفاده کنیم چون در اینصورت ممکنه کاربر طوره دیگه ای از عنوان‌ها برداشت کنه و به صورت کامل درکشون نکنه.

    خیلی از شرکت سئو میگن که تو استفاده از کلمه کلیدی داخل عنوان‌ها وسواس به خرج ندیم، اگر قابل استفاده بود استفاده کنیم و اگر نبود استفاده نکنیم.

    اشتباهات در استفاده از تگ‌های هدینگ

    یکسری باورهای اشتباه در ارتباط با تگ‌های هدینگ وجود داره که همچنان هم شاهدشون هستیم و می‌بینیم که توسط بعضی از مدیران وب‌سایت‌ها استفاده میشه. یکی از بزرگ‌ترین این اشتباهات قرار دادن تگ H1 یا H2 برای جملاتی مثله ” همین الان برای اطلاع از قیمت سئو سایت تماس بگیر ” یا ” برای دریافت خدمات سئو همین الان اقدام کن ” و این دست جملات که کاربر رو دعوت به انجام اقدامی می‌کنن.

    اشتباهات در استفاده از تگ‌های هدینگ

    بعضی‌ها نحوه استفاده صحیح از تگ های هدینگ H1 تا H6 بلد نیستند و این باور رو دارن که با قرار دادن تگ H1 و یا H2 برای این جور جملات توجه کاربر به این موارد بیشتر جلب میشه و می‌تونن کاربرهای زیادی به سمت خودشون جذب کنن ولی متاسفانه این کار در طراحی یک اشتباه بزرگ محسوب میشه و همچنین از سمت گوگل جریمه‌هایی رو به همراه داره.

    یکی دیگه از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بسیار دیده میشه، قرار دادن تگ H1 و یا  H2 برای یک پاراگراف کامل هست و توسط بعضی از مدیران وب‌سایت این ذهنیت هست که این جمله الان خیلی بیشتر دیده میشه.

     

    شاید پاراگراف کمی بیشتر تو دید باشه ولی به شدت از سمت گوگل این مورد نمره منفی داره، چون اصول بوجود اومدن تگ های H1 تا H6 بر این بود که عنوان هارو به کاربر و گوگل معرفی کنیم، عنوان ها هم معمولا بیشتر از ۴ الی ۵ حرف نمی‌شن پس قرار دادن تگ‌های H1 تا H6 برای یک پاراگراف کاملا حرکت اشتباهی هست.

    نکته: اگر قصد داریم متنی یا جمله کوتاهی بیشتر تو تو دیده کاربر بیاریم به جای استفاده از تگ‌های هدینگ، از پاراگرف استفاده کنیم و با افزایش سایز متن و تغییر رنگ، متنمونو بیشتر تو چشم مخاطب بیاریم.

    سخن آخر

    رعایت زیاد تگ‌های H1 تا H6 تضمین کننده اینکه محتوای ما رتبه خوبی بگیره نیس، رعایت این موارد صرفاً می‌تونه درصدی تو سئو به ما کمک کنه. هیچ وقت نمیشه ۱۰۰ درصد اصول سئو رو رعایت کرد و طبق نظریه بسیاری از کسانی که مشاوره سئو ارائه میدهند ما فقط با رعایت ۴۰ درصد از قوانین سئو می‌تونیم رتبه خیلی خوبی کسب کنیم.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی
    تصویر برند چیست
    آموزش اضافه کردن اسکیما به سایت
    گوگل آنالیتیکس و وردپرس GA4+WordPress افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"