call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • آموزش اضافه کردن اسکیما به سایت

    آموزش اضافه کردن اسکیما به سایت

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    اسکیما یا همان schema به بهبود و سئو سایت شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بهینه سازی شود. درواقع اضافه کردن اسکیما به سایت به موتورهای جستجو و حتی شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند تا راحت‌تر و سریع‌تر اطلاعات سایت شما را سازماندهی کنند و در طبقه بندی مناسبی قرار دهند. اما افزودن اسکیما به سایت چگونه انجام می‌شود؟ همچنین انجام این کار بر سئو چه تاثیری می‌گذارد؟ این‌ها سوالاتی هستند که در ادامه به هریک از آن‌ها می‌پردازیم.

    اسکیما چیست؟

    اسکیما به عنوان یک متا دیتا، برای سئو تکنیکال است که به سایت اضافه می‌شود تا اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تری از سایت را به کاربر نمایش دهد. اگر دقت کنید، متوجه می‌شوید که ما همیشه برای فهماندن موضوع مورد نظرمان به گوگل، از عنوان (متا تایتل) و متا دیسکریپشن استفاده می‌کنیم. اما یکی دیگر از کارهایی که در فهماندن و مشخص کردن موضوع مورد نظر برای گوگل استفاده می‌شود، اسکیما است که به صورت واضح‌تری مشخص می‌کند که سایت شما دربارهٔ چه موضوعی صحبت می‌کند و دسته‌بندی سایت شما به چه صورت است.

    ابزارهای گوگل که حتما باید آن‌ها را بشناسید!

    ابزارهای گوگل

    گوگل به عنوان یک موتور جستجوگر، ابزارهای زیادی دارد. اما کدام یک از ابزارهای گوگل را حتما باید شناخت؟

    اسکیما به چه صورت است؟

    درواقع اسکیمابه عنوان یکی از خدمات سئو یک کد HTML است که به کدهای سایت شما اضافه می‌شود. اما می‌توان برای اضافه کردن اسکیما به سایت از افرونه نیز استفاده کرد. شما میتوانید با کمک افزونه های اسکیما وردپرس، بدون نیاز به دانش کدنویسی کدهای گفته شده را در بخش های مختلف سایت پیاده سازی کرده و وب سایت خود را بهتر از قبل به گوگل معرفی کنید.

    اسکیما برای چه نوع داده‌هایی وجود دارد؟

    اضافه کردن اسکیما به سایت، برای داده‌های مختلفی وجود دارد؛ از جمله:

    • مقالات
    • کسب و کارهای محلی
    • رستوران‌ها
    • قسمت‌های تلویزیونی و رتبه بندی
    • نقد کتاب
    • فیلم‌ها
    • نرم افزارهای کاربردی
    • مناسبت‌ها
    • محصولات
    • سوالات متداول

    مزایای استفاده کردن از اسکیما در سایت چیست ؟

    قبل از اینکه به بحث نحوه اضافه کردن اسکیما به سایت وردپرسی بپردازیم، بهتر است درباره مزایای استفاده از این نشانه‌گذاری‌ها بیشتر صحبت کنیم. بزرگترین سودی که شما بابت استفاده از اسکیما می‌برید، بهبود سئو سایت و بهینه سازی سایت شما است. شما با ارائه داده‌های درست به موتورهای جستجو مثل گوگل این امکان را به سایت خود می‌دهید که در SERP بالاتر باشد. این به این معنا است که موتور جستجو دقیقاً می‌دادند سایت شما چه اطلاعاتی را به کاربران ارائه می‌دهد و سعی می‌کند آن را بهتر ارائه کند. 

    استفاده از اسکیما

    به طور مثال اگر سایت شما یک وبلاگ شخصی است یا معرف یک سازمان است می‌توانید به تفکیک به گوگل این مورد را متوجه کنید. همچنین اگر کسب و کار شما در موقعیت خاص جغرافیای فعالیت می‌کند حتی این مکان را از طریق اسکیما می‌توانید به گوگل اعلام کنید تا در جستجو محلی رتبه بهتری کسب کنید. همچنین استفاده از اسکیما کمک می‌کند تا بخش knowledge panels گوگل اطلاعات بهتری به کاربر ارائه کند. این بخش در قسمت کناری نتایج قرار دارد و سعی دارد بهترین اطلاعات درباره موضوع جستجو شده ارائه کند. به طور مثال اگر شما در گوگل جستجو کنید مهران مدیری تمامی مشخصات، فیلم‌ها، سال تولید، زندگی‌نامه و تمام اطلاعات مهم این بازیگر برای شما به نمایش در خواهد آمد.

    بررسی برترین افزونه‌های اسکیما وردپرس

    افزونه‌های اسکیما وردپرس

    افزونه‌های اسکیما وردپرس یک روش راحت در وردپرس است که با کمک آن‌ها می‌توان داده‌ها را به سایت اضافه کرد و ...

    چطور اسکیما را به سایت اضافه کنیم؟

    برای آن که اسکیما را به سایت خودتان اضافه کنید،‌ می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

    ۱. به راهنمای نشانه گذاری داده های ساخت یافته گوگل بروید.

    مرحله اول اضافه کردن اسکیما به سایت

    ۲. نوع داده را انتخاب کنید.

    در این بخش می‌توانید نوع داده و محتوای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

    ۳. url سایت مورد نظر خود را وارد کنید.

    اگر کد HTML آن را دارید، فقط آن را جایگذاری کنید و بر روی شروع برچسب گذاری کلیک کنید.

    صفحه در ابزار نشانه‌گذاری بارگیری می‌شود و فضای کاری برای مرحله بعدی نشانه‌گذاری یعنی برچسب‌گذاری موارد در اختیار شما قرار می‌گیرد. صفحه وب خود را در قسمت سمت چپ و موارد داده را در قسمت سمت راست خواهید دید.

    ۴. عناصر برای علامت گذاری را انتخاب کنید.

    ۵. به افزودن موارد Markup ادامه دهید.

    از فهرست اقلام داده به عنوان راهنما استفاده کنید و موارد دیگر را در مقاله خود برجسته کنید تا آنها را به لیست نشانه گذاری اضافه کنید. احتمالاً نمی توانید همه موارد موجود در لیست را برچسب گذاری کنید، فقط آنچه که می توانید را اضافه کنید. همچنین می‌توانید برای آن که از راه خود مطمئن شوید، از مشاوره سئو رایگان بهره ببرید.

    ۶. HTML را ایجاد کنید.

    پس از وارد کردن کد HTML بر روی ایجاد آن کلیک کنید.

    ۷. اسکیما را به سایت خود اضافه کنید.

    با استفاده از این مراحل، اضافه کردن اسکیما به سایت خود را انجام دهید.

    ۳ افزونه اضافه کردن اسکیما به سایت وردپرسی

    اگر برای سایت های وردپرسی به دنبال اضافه کردن اسکیما هستید، به راحتی و با استفاده از افزونه می‌توانید این کار را انجام دهید. در این بخش ۳ افزونه برای اسکیما سایت وردپرسی را به شما معرفی می‌کنیم.

    ۱. افزونه wp schema

    اسکیما پرو که به آن افزونه “شِما” هم گفته میشود، یکی از معتبرترین افزونه های اسکیما گذاری وردپرس است. این افزونه دارای تجربه کاربری مناسبی بوده و به شما کمک میکند بدون نیاز به دانش کدنویسی و حتی دانش فنی خاص، کدهای اسکیما را روی وب سایت خودتان بارگذاری کنید.

    ۲. افزونه All In One Schema Rich Snippets

    All In One Schema Rich Snippets  یکی دیگر از افزونه های اسکیما وردپرس است. این افزونه رایگان بوده و نسبتا تعداد نصب بالایی هم دارد. (بیشتر از ۹۰ هزار نصب) اما باید اشاره کنیم که اگر به دنبال یک افزونه واقعا جامع برای قرار دادن کد اسکیما در وب سایت خود هستید، شاید All In One Schema انتخاب خیلی خوبی نباشد.

    ۳. افزونه schema

    افزونه schema هم یکی دیگر از افزونه های معتبر اسکیما وردپرس است. تعداد نصب فعال این افزونه بیشتر از ۷۰ هزار بوده و به صورت رایگان به مخاطبان عرضه میشود. (بعضی قابلیت های آن غیر رایگان است و اسکیما تجربه کاربری مناسبی دارد و منو آن به دو زبان فرانسه و انگلیسی در دسترس مخاطبان قرار میگیرد.)

    افزونه های گوگل کروم برای سئو

    افزونه‌های کروم برای سئو

    معرفی بهترین افزونه های کروم برای سئو

    سخن آخر

    در این مقاله، راه های اضافه کردن اسکیما به سایت وردپرسی و غیر وردپرسی به شما آموزش داده شد. باید بدانید که استفاده کردن از اسکیما، بر سئو و بهینه سازی سایت بسیار تاثیر می‌گذارد.

    سوالات متداول شما

    مقالات، کسب و کارهای محلی، رستوران‌ها، قسمت‌های تلویزیونی و رتبه بندی، نقد کتاب، فیلم‌ها، نرم افزارهای کاربردی، مناسبت‌ها، محصولات، سوالات متداول

    شما با ارائه داده‌های درست به موتورهای جستجو مثل گوگل این امکان را به سایت خود می‌دهید که در SERP بالاتر باشد. این به این معنا است که موتور جستجو دقیقاً می‌دادند سایت شما چه اطلاعاتی را به کاربران ارائه می‌دهد و سعی می‌کند آنرا بهتر ارائه کند.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    تکنیک های سئو محتوا
    آنالیز رقیب تجزیه و تحلیل رقبا
    نوشتن تیتر جذاب تبلیغاتی
    تاثیر ui بر سئو سایت

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"