call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دو زن و دو مرد در حال بهینه‌سازی سایت یک موشک به عنوان نماد سئو کار تیمی بهینه‌سازی وبسایت

معرفی اعضا و وظایف تیم حرفه‌ای سئو

  • موفقیت کسب‌وکارهایی که با فضای وب و اینترنت سر و کار دارند به ۲ عامل بستگی دارد: داشتن یک سایت و رتبه گرفتن در صفحۀ اول گوگل. اما سوال اینجاست که یک وبسایت چگونه در صفحۀ اول گوگل رتبه‌بندی می‌شود؟
    عوامل زیادی در رتبه‌بندی یک وبسایت دخیل هستند؛ از جمله این عوامل می‌توان به آنالیز سایت، تبلیغات، ساختار درست سایت و محتوای باکیفیت اشاره کرد. عمدۀ این فعالیت‌ها بر عهدۀ تیم سئو است و واضح است که یک نفر از پس تمام این کارها برنمی‌آید؛ پس به یک تیم سئو نیاز داریم!

    در ادامه به شما می‌گوییم که تیم سئو از چه نفراتی تشکیل شده و هرکدام چه وظیفه‌ای برعهده دارند.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    اعضا و وظایف تیم سئو

    تیم سئو متشکل از متخصصانی است که در کنار هم و در راستای یک هدف مشترک که همان بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است، فعالیت می‌کنند. هرکدام از این متخصصین وظایف خودشان را انجام می‌دهند و البته ممکن است وظایف آن‌ها باهم هم‌پوشانی داشته باشد.

    مهم است که همۀ افراد این تیم با هم ارتباط داشته باشند، همدیگر را درک کنند، به استراتژی سئو شرکت پایبند باشند و از همه مهم‌تر کار تیمی را بلد باشند. اعضای یک تیم قایقرانی را تصور کنید که در آن هرکس در یک جهت پارو بزند؛ به نظر شما این تیم موفق خواهد شد؟ قطعا خیر!

    اما اینکه اعضای تیم سئو چه کسانی هستند و چه تخصصی باید داشته باشند را در ادامه به شما خواهیم گفت.

    یک تیم سئو موفق از مدیر سئو، کارشناس سئو، تولیدکنندۀ محتوا، متخصص فنی یا تکنیکال، توسعه‌دهندۀ وب، طراح (گرافیست) و مشاور سئو تشکیل می‌شود. هرکدام از این افراد با انجام درست وظایف خود نقش مهمی در اجرای پروژه‌های سئو دارند. زیرا اگر هرکس کار خود را به‌خوبی انجام ندهد، نتیجۀ کل تیم تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت.

    مدیر سئو

    مدیر سئو رهبر تیم است و در رأس تیم قرار دارد. او باید از نظر دانش و تخصص سئو بهتر از سایر اعضای تیم باشد، چون وظیفۀ مدیریت کل تیم سئو بر عهدۀ او است. مدیریت مشتریان و بودجه‌بندی، عقد قرارداد با مشتریان، طراحی و تدوین استراتژی سئو براساس میزان بودجه، مشخص کردن وظایف و مسئولیت‌های کل اعضای تیم، برقراری ارتباط بین اعضای تیم و نظارت بر اجرای صحیح استراتژی از وظایف مدیر تیم سئو است تا در نهایت به اهداف مشخص شده برسند.
    به‌علاوه او وظیفه دارد محیطی انگیزشی و پویا برای کل اعضای تیم فراهم کند. یکی دیگر از نقش‌های مدیر سئو برقراری ارتباط مؤثر با مشاور سئو مجموعه است تا بتواند نیاز‌های مشتری را برای تدوین استراتژی سئو به‌خوبی درک کند.

    تولیدکنندۀ محتوا

    حتما شنیده‌اید که «محتوا پادشاه است» اما چرا؟ چون محتوا کلید رسیدن به لینک‌های برتر گوگل است و به همین دلیل می‌توانیم بگوییم تولیدکنندۀ محتوا دومین نفر از نظر اهمیت در تیم سئو است. قدرت کلمات را دست‌کم نگیرید. اگر محتوایی که در وبسایت شما قرار می‌گیرد ارزشمند باشد و نیاز کاربران را رفع کند، شما در مسیر موفقیت سئو قرار گرفته‌اید.
    تا قبل از سال ۲۰۱۸ تمرکز گوگل بر تعداد کلمات کلیدی در هر صفحه از سایت بود، اما بعد از سال ۲۰۱۸ استراتژی گوگل به محتوای کاربرپسند تغییر کرد. به همین دلیل است که می‌گوییم برای مخاطبانتان محتوا تولید کنید و نه برای ربات‌های گوگل!
    یک نویسندۀ محتوا در تیم سئو باعث دریافت ترافیک زیادی می‌شود. نویسنده باید اطلاعات اولیه در زمینۀ سئو مانند به کارگیری کلمات کلیدی، قواعد نگارشی و ویراستاری و غیره را بداند و بتواند محتوای یونیک و ارزشمند برای وبسایت شما بنویسد؛ پس مهم است که برای استخدام چنین فردی وسواس زیادی به خرج دهید.

    طراح یا گرافیست

    اگر فکر می‌کنید که نوشتن یک مقاله برای رشد وبسایت شما کافی است باید بگوییم که اشتباه فکر می‌کنید! اغراق نیست اگر بگوییم که گاهی تاثیر یک عکس بیشتر از هزاران کلمه است؛ ذهن انسان بصری است و چیزهایی که می‌بیند بیشتر از چیزهایی که می‌خواند در ذهنش باقی می‌ماند.
    پرچمدار تیم سئو طراح یا گرافیست این تیم است و به کمک تصاویر جذاب و اینفوگرافیک‌های متنوع می‌تواند تاثیرگذاری محتوا را چند برابر کند.

    دو زن و دو مرد در حال کار تیمی برای سئو وبسایت
    تیم حرفه‌ای سئو

    کارشناس سئو یا سازندۀ لینک

    فرض کنیم شما بهترین محتوا و بهترین عکس را برای وبسایت خود تولید کرده‌اید. اما اگر کسی آن را نبیند چه فایده‌ای برای شما دارد؟ به همین دلیل شما به کسی احتیاج دارید که با لینک‌سازی بتواند محتوای شما را به دیگران نشان بدهد. به عقیدۀ تعداد زیادی از کارشناسان سئو، لینک‌سازی سخت‌ترین قسمت کار سئو است. یک کارشناس سئو اطلاعات خوبی در مورد لینک‌سازی، بهینه‌سازی انکر تکست‌ها، بهینه‌سازی عنوان‌ها، متا دیسکریپشن و بهینه‌سازی محتوا براساس اصول بازاریابی محتوایی و سئو محتوا و… دارد و می‌تواند با استفاده از این اطلاعات، ترافیک ارگانیک دریافت کرده و بازدید وبسایت را بالا ببرد.

    متخصص فنی سایت

    گفتیم که باید برای مخاطب محتوا تولید کنیم؛ اما از کجا بدانیم که مخاطب ما چه محتوایی نیاز دارد؟ از کجا بدانیم که لینک‌سازی وبسایت ما به درستی انجام شده است؟ یا تصور کنید که با تلاش زیاد، مخاطبان را به سمت وبسایت خود بکشانید ولی لود شدن صفحۀ مورد نظر آن‌ها چندین ثانیه طول بکشد! قطعا آن‌ها دیگر به سایت شما برنمی‌گردند و زحمات کل تیم بی‌نتیجه می‌ماند.
    پس شما به یک متخصص فنی برای سایتتان نیاز دارید. این عضو تیم سئو باید لینک‌سازی‌های انجام شده را بررسی کند، بهینه‌سازی لینک‌های داخلی را انجام دهد و در مورد کلمات کلیدی برای تولید محتوای مورد نیاز مخاطب تحقیق کند. همچنین برای رفع مشکلات فنی سایت باید دانش کافی در زمینۀ برنامه‌نویسی و زمینه‌های فنی سایت و آشنایی با ساختار وب را داشته باشد تا اگر مشکل فنی در سایت به وجود آمد، بتواند آن را رفع کند.

    دو زن با لباس صورتی و یک مرد با کت و شلوار مشکی در حال کار تیمی بر روی سئو وبسایت
    مشاور سئو

    مشاور سئو

    مشاور سئو نقش مؤثری در برقراری ارتباط بین تیم سئو و مشتری را ایفا کند. مشاور سئو کسی است که هم از نیازهای مشتری به خوبی آگاهی دارد و هم با افراد تیم در ارتباط است؛ در نتیجه بهترین شخص برای برآورد کردن هزینۀ سئو براساس بودجۀ مشتری است. او پس از عقد قرارداد با مشتری به ‌عنوان پل ارتباطی میان مشتری و تیم سئو عمل می‌کند و تیم را راهنمایی می‌کند.
    داشتن تیم متخصص سئو به معنای موفقیت نیست؛ بلکه موفقیت تیم سئو در گرو هماهنگی و ارتباط خوب اعضا است. همان‌طور که گفتیم هرکدام از اعضای این تیم باید در کار خود توانا و متخصص باشند. اگر مدیر یک تیم سئو هستید، این نکته را به اعضای تیم خود گوشزد کنید که کار هریک از آن‌ها ارزشمند است و برای رسیدن به نتیجۀ مطلوب باید همه در کنار هم و در جهت رسیدن به اهداف تیم و در مسیر استراتژی تعیین شده گام بردارند.

    نوشته شده در تیم تحریریۀ نبض مارکتینگ

    آنچه در این مقاله گفتیم…

    در این مقاله دربارۀ تیم سئو صحبت کردیم. تیم سئو از افراد متخصصی تشکیل شده است که در راستای رسیدن به اهداف، باهم و در کنار هم کار می‌کنند تا تیم سئو به موفقیت برسد. نقش هریک از اعضا را توضیح دادیم و گفتیم که کاری که هرکدام انجام می‌دهند برای رسیدن به موفقیت ضروری است. در واقع کار تمامی افراد مکمل یکدیگر است و نبود هر فرد به ضرر تیم تمام می‌شود.

    شاید برای شما هم سوال باشد

    1. تیم سئو چه کاری انجام می‌دهد؟
      تیم سئو متشکل از متخصصانی است که در کنار هم و در راستای یک هدف مشترک که همان بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است، فعالیت می‌کنند.
    2. تولید محتوا در سئو سایت نقش دارد؟
      بله! محتوای سایت شما در جذب مخاطب نقش زیادی دارد و بدون محتوای کاربرپسند عملا سئو شما بی‌نتیجه خواهد ماند.
    3. لینک‌سازی چقدر در سئو مهم است؟
      شما اگر بهترین محتوا را هم تولید کنید تا وقتی کسی آن را نبیند به هدف خود نخواهید رسید. یک متخصص لینک‌سازی این نکته را به خوبی می‌داند و به دیده شدن محتوای شما کمک می‌کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"