call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
یک دست با آستین قرمز در حال دادن اسکناس‌های سبز یک لپتاپ روی میز جلوی یک سئوکار با لباس قرمز و شلوار سبز نشسته بر صندلی زرد رنگ

حقوق سئوکارها در سال ۱۴۰۳

  • در روزهای پایانی سال بسیاری از افراد به فکر تغییر محل کار یا تغییر و ارتقاء موقعیت شغلی خود می‌افتند. بحث حقوق و افزایش دستمزد در سال جدید مسئله‌ای است که فکر تعداد زیادی از کارمندان را به خود مشغول می‌کند. آگاهی از حقوق و دستمزد می‌تواند راهنمای خوبی برای ترسیم آیندۀ مسیر شغلی شما باشد. متخصصین سئو نیز مستثنی نیستند و حقوق سئوکار ها در سال جدید ممکن است بر روند شغلیشان اثرگذار باشد.

    در ادامه قصد داریم به بررسی حقوق سئوکاران در سال ۱۴۰۳ بپردازیم و ببینیم میزان حقوق آن‌ها به چه عواملی بستگی دارد.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    حقوق کارمندی سئو چقدر است؟

    سئوکارها می‌توانند به علت تخصص خود درآمد مناسبی داشته باشند؛ اما حقوق آن‌ها به عوامل مختلفی مانند تجربه و تخصص، شرکتی که برای آن کار می‌کنند، محل کار، میزان پروژه و مشتریان آن‌ها بستگی دارد.

    سطح تجربه: حقوق کارشناسان سئو با توجه به تخصص آن‌ها متفاوت است و افراد با سابقۀ بیشتر حقوق بالاتری دریافت می‌کنند.

    تحصیلات: میزان تحصیلات و البته مدرک تخصصی معتبر و مرتبط بر میزان حقوق تاثیرگذار است. افرادی که تحصیلات مرتبط با حوزۀ سئو دارند هنگام استخدام و تعیین حقوق، اعتبار بیشتری نسبت به سایرین دارند.

    نوع شرکت: هرچه شرکت بزرگ‌تر و شناخته شده‌تر باشد، احتمال اینکه حقوق بیشتری به کارکنان خود پرداخت کند، بیشتر است.

    میزان پروژه و نوع مشتریان: طبیعی است که پروژه‌های بزرگ‌تر و مشتریان معتبرتر هزینۀ بیشتری به عنوان دستمزد پرداخت می‌کنند.

    موقعیت جغرافیایی شرکت: در بعضی شهرها بازار کار رقابتی‌تر است و طبیعتا وقتی تقاضای بیشتری وجود داشته باشد، میزان حقوق پرداختی به افراد متخصص هم بیشتر خواهد شد.

    جایگاه شغلی: حقوق شما به عنوان یک سئوکار نسبت به جایگاه شغلیتان متفاوت است؛ هرچه ردۀ بالاتری در شرکت داشته باشید، حقوق بیشتری هم دریافت می‌کنید. مثلا مدیر سئو حقوق بالاتری نسبت به یک کارشناس سئو دریافت می‌کند.

    تمامی این عوامل برای افرادی است که در یک شرکت اشتغال دارند؛ اما به‌جز این افراد، فریلنسرها هم هستند که به‌صورت آزاد کار سئو انجام می‌دهند. در ادامه درآمد این افراد را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

    شش سکه و یک دسته اسکناس در سمت راست یک زن نشسته بر روی سکه در حال کار با لپتاپ
    درآمد سئوکاران فریلنسر

    سئوکاران فریلنسر چقدر درآمد دارند؟

    عدد دقیقی برای فریلنسرها نمی‌توان در نظر گرفت. هرچه تعداد پروژه‌هایی که می‌‌‌گیرید بیشتر باشد، درآمد بالاتری هم خواهید داشت. مثلا اگر ۳ پروژه داشته باشید و برای هرکدام ۱۰ تا ۱۵ میلیون دریافت کنید، درآمد شما در یک ماه بین ۳۰ تا ۴۵ میلیون خواهد بود.
    اما اگر خواهان درآمد بیشتری هستید به شما ۲ راه پیشنهاد می‌کنیم:

    کار کردن به‌صورت درصدی

    با مشتریان خود به‌صورت درصدی کار کنید؛ یعنی درصدی از فروش مجموعه‌ای که سئو سایتشان را انجام می‌دهید به شما اختصاص داشته باشد. پس هرچه فروش مجموعه بیشتر شود، درآمد شما هم بیشتر خواهد شد.

    تیم‌سازی کنید

    شما به عنوان یک سئوکار می‌توانید با افراد دیگر تیم تشکیل دهید و با ارائۀ خدمات بیشتر، قراردادهای بهتری هم با مشتریان خود ببندید. به عنوان مثال می‌توانید با تولیدکنندگان محتوا و گرافیست‌ها یک تیم تشکیل داده و درآمد بیشتری کسب کنید.

    توجه داشته باشید که دریافتی فریلنسرها هم متغیر است و به عوامل متعددی بستگی دارد. در ادامه این عوامل را به شما معرفی می‌کنیم.

    عوامل تاثیرگذار بر درآمد فریلنسرها

    •  تخصص و تجربه: سئوکارهایی که تجربۀ بیشتری دارند و در حوزه‌های خاص سئو فعالیت می‌کنند، می‌توانند به درآمد بیشتری داشته باشند.
    •  نوع پروژه‌ها: درآمد فریلنسرها به نوع پروژه‌های آن‌ها بستگی دارد و پروژه‌های بزرگ‌تر قطعا درآمد بیشتری هم برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.
    • موقعیت جغرافیایی محل زندگی: موقعیت جغرافیایی هم در درآمد فریلنسرها تاثیرگذار است. در شهرهای بزرگ که رقابت بیشتری بین برندها برای دیده شدن وجود دارد، می‌تواند در میزان درآمد سئوکارها تاثیرگذار باشد.
    •  شبکه کاری و تبلیغات شخصی: همان‌طور که گفتیم داشتن یک تیم قوی و حرفه‌ای و تبلیغات قدرتمند در رابطه با کارتان می‌تواند شما را به درآمد بیشتری برساند.
    •  قراردادها و قیمت‌گذاری: فریلنسرها قیمت خدمات خود را تعیین می‌کنند و استراتژی قیمت‌گذاری آن‌ها به خودشان بستگی دارد؛ اما قیمت‌گذاری صحیح می‌تواند به درآمد خوبی منجر شود.
    •  مهارت‌های ارتباطی: توانایی ارتباط با مشتریان و گفتگو با آن‌ها از نکات با اهمیت در درآمد فریلنسرها است.

    در مجموع درآمد فریلنسرها از صفر تا چند میلیون تومان متغیر است و به یک یا تعدادی از عواملی که گفتیم بستگی دارد؛ ولی در نهایت تخصص و میزان موفقیت شما در پروژه‌هایی که انجام دادید می‌تواند در درآمد شما تاثیرگذار باشد.

    درآمد فریلنسرها در خارج از ایران چقدر است؟

    به‌طور کلی درآمد فریلنسرها با توجه به محل زندگی، تخصص، تجربه و نوع پروژه‌ها متفاوت است و به‌صورت ساعتی یا براساس پروژه پرداخت می‌شود. در کشورهای پیشرفته سئوکارانی که به‌صورت آزاد کار می‌کنند، ساعتی بین ۳۰ تا ۱۲۰ دلار یا حتی بیشتر درآمد دارند. البته واضح است که افراد تازه‌کار با حقوق کمتری شروع به کار می‌کنند و با کسب تجربۀ بیشتر، درآمد بیشتری کسب خواهند کرد.
    در چند سال اخیر میزان تقاضا برای سئو سایت‌ در بسیاری از کشورها فراگیر شده است. سئوکاران در برخی کشورها از درآمد بسیار بالایی برخوردارند؛ به عنوان مثال متخصصان سئو در کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، کانادا، هلند، انگلیس، اسپانیا، هند و آلمان درآمدهای بسیار زیادی دارند. اما به‌طور میانگین حقوق کارشناسان سئو در خارج از ایران سالانه بین ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار است. درآمد سالانۀ سئوکاران در آمریکا ۶۵ هزار دلار، در استرالیا ۸۶ هزار دلار، در آلمان ۵۵ هزار یورو، در فرانسه ۴۸ هزار یورو، در ایتالیا ۴۳ هزار یورو و در ژاپن ۵۷ هزار ین است.
    به‌عنوان یک سئوکار فریلنسر، بهترین راه برای تخمین درآمدتان صحبت و مشورت با سایر سئوکاران منطقه است. برای پیدا کردن پروژه‌‌ها می‌توانید از پلتفرم‌های آنلاین معتبری مانند Upwork ،Freelancer یا Fiverr استفاده کنید.
    نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد این است که باید مهارت‌ها و تخصص‌های خود را به‌روز نگه دارید.

    اگر می‌خواهید بدانید که برای درآمد بیشتر و موفقیت در کشورهای خارجی چه چیزهایی مهم است، پیشنهاد می‌کنیم که با ما همراه باشید.

    یک زن با لباس سرمه‌ای و شلوار زرد نشسته بر روی سکه در حال کار با لپتاپ نکات موفقیت در سئو

    ۱۰ نکته برای موفقیت کارشناسان سئو

    •  به‌روزرسانی مهارت‌ها

    به‌روز بودن و آگاهی از تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو برای سئوکاران بسیار مهم است. شاید بتوان گفت چیزی که شما را از سایر همکارانتان متمایز می‌کند، همین به‌روز نگهداشتن مهارت‌هایتان است.

    •  تحقیق و تجزیه و تحلیل

    تحلیل بازار و رقبا به شما کمک می‌کند که نیاز مخاطبان را بشناسید و بتوانید کلمات کلیدی مناسب را پیدا کرده و درنتیجه استراتژی مناسب‌تری برای سئو سایت انتخاب کنید.

    • بهبود محتوا

    مطمئن شوید که محتوای شما به نیازهای مخاطبانتان پاسخ می‌دهد. کیفیت محتوا از نکات مهم جذب مخاطب به سمت شما است.

    •  بهبود تجربه کاربری (UX)

    وبسایت شما باید برای کاربران به‌راحتی قابل استفاده باشد؛ پس به دسترسی راحت، سرعت بارگذاری مناسب، طراحی متناسب با گوشی‌های همراه و امکانات مورد نیاز کاربران توجه کنید.

    •  استفاده از روش‌های پرفورمنس مارکتینگ

    تکنیک‌های پرفورمنس مارکتینگ مانند تبلیغات کلیکی (PPC) ترافیک و مشتریان بیشتری به وبسایت هدایت می‌کند؛ پس از این روش‌ها استفاده کنید.

    • بهینه‌سازی موبایل

    امروزه کاربران بیشتر از موبایل خود برای جستجو در وب استفاده می‌کنند و سهم زیادی از ترافیک وبسایت شما از همین طریق است؛ پس مطمئن شوید که وبسایتتان برای تلفن‌های همراه هم بهینه‌سازی شده باشد.

    •  سئو محلی

    اگر کسب‌وکار شما به محدودۀ خاصی مرتبط است (مانند یک فروشگاه محلی یا یک رستوران) سئو محلی کمک زیادی به دیده شدن کسب‌وکارتان خواهد کرد.

    •  روابط عمومی و تبلیغات

    قدرت تبلیغات را دست کم نگیرید! استفاده از رسانه‌ها برای جذب مخاطب و آگاهی از برند شما بسیار مفید است.

    •  شبکه‌های اجتماعی

    امروزه بسیاری از مخاطبان از شبکه‌های اجتماعی برای جستجوی خدمات مورد نیازشان استفاده می‌کنند. فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود تا با مخاطبان جدید ارتباط برقرار کنید و با استفاده از به اشتراک گذاشتن محتوای مناسب، آن‌ها را تبدیل به مشتریان وفادار خود کنید.

    •  اندازه‌گیری و بهینه‌سازی مداوم

    همان‌طور که می‌دانید سئو یک فرآیند زودبازده نیست. پس صبور باشید و به‌طور مداوم اطلاعات را تجزیه‌وتحلیل کنید و بهبودهای لازم را اعمال کنید تا به موفقیت برسید.

    نوشته شده در تیم تحریریۀ نبض مارکتینگ

    آنچه در این مقاله گفتیم…

    حقوق سئوکار ها چه به‌صورت اشتغال دائم در یک شرکت و چه به‌صورت فریلنسری به موارد مختلفی بستگی دارد. عواملی مثل موقعیت جغرافیایی، تجربه و تخصص، میزان موفقیت پروژه‌های انجام شده، نوع پروژه‌ها و… در میزان حقوق یک سئوکار تاثیرگذار است. در این مقاله تلاش کردیم تا راه‌های مختلف برای درآمد بیشتر و درآمد دلاری را بررسی کنیم تا بتوانیم میزان حقوق یک سئوکار را در سال جدید تخمین بزنیم.

    شاید برای شما هم سوال باشد…

    1. آیا سئو در خارج از ایران هم درآمد دارد؟
      سئو در چند سال اخیر در همه جای دنیا فراگیر شده و سئوکاران در برخی کشورها درآمد زیادی دارند.
    2. چطور درآمد بیشتری از سئو داشته باشیم؟
      ما ۲ راه به شما پیشنهاد می‌کنیم: یکی درآمد به‌صورت درصدی و یکی تیم‌سازی.
    3. درآمد سئوکاران فریلنسر بیشتر است یا کسانی که در شرکت کار می‌کنند؟
      پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد. کارمندان وقت زیادی را در شرکت می‌گذرانند و در ازای آن حقوق دریافت می‌کنند ولی افراد فریلنسر زمان آزادتری نسبت به کارمندان دارند. اما کارمندان هم می‌توانند در وقت آزاد خود پروژه بگیرند و درآمد اضافی داشته باشند. در مجموع درآمد سئوکاران به نوع پروژه و تجربه و تخصص آن‌ها بستگی دارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"