call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سئو اینستاگرام یک پروفایل اینستاگرام بهینه شده با تعداد زیادی لایک

سئو در اینستاگرام چیست؟

  • اگر استراتژی رشد اینستاگرام شما فقط رعایت کردن الگوریتم‌ها باشد، از زمان‌ عقب مانده‌اید. از آنجایی که شبکه‌های اجتماعی به کاربران اجازه می‌دهند تا محتوا را با جزئیات بیشتری پیدا کنند، زمان آن رسیده است که به سئو پیج اینستاگرام تسلط پیدا کنید.

    با ما همراه باشید تا ۱۰ روش برتر برای بهینه‌سازی پروفایل و محتوا را به شما بگوییم تا توسط افرادی که در جستجوی برندهای مشابه شما هستند، دیده شوید.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    سئو پیج اینستاگرام

    سئو اینستاگرام مجموعه اقداماتی است که با بهینه‌سازی محتوای اینستاگرام شما باعث می‌شود تا در نتایج جستجو در این پلتفرم دیده شوید. شما می‌خواهید وقتی کسی در اینستاگرام در مورد کلمات مرتبط با کسب‌وکار شما سرچ می‌کند، حساب یا محتوایتان را در بالای لیست نتایج ببینید؛ راهکارهای سئو پیج اینستاگرام می‌توانند به شما در دستیابی به این هدف کمک کنند. نتایج جستجوی اینستاگرام شامل محتوای مرتبط، حساب‌های کاربری، فایل‌های صوتی، هشتگ‌ها و لوکیشن‌ها می‌شود.

    سئو اینستاگرامصفحه سرچ اینستاگرام و نتایج شخصی سازی شده
    نتایج جستجوی اینستاگرام

    همچنین صفحات نتایج کلمات کلیدی هم می‌تواند به شما کمک کند. هر صفحۀ نتایج کلمه کلیدی (که با ذره‌بین در شکل نشان داده شده است) در اصل یک صفحه جستجو برای آن کلمۀ کلیدی خاص است.

    سئو اینستاگرامسرچ کلمات کلیدی
    کلمات کلیدی در صفحه سرچ اینستاگرام

    در ادامه، انواع سئو اینستاگرام یا بخش‌هایی از پروفایل شما که می‌توانند برای دیده شدن بیشتر بهینه‌سازی شوند را بررسی می‌کنیم.

    سئو بیوگرافی اینستاگرام

    بیو اینستاگرام شما از موارد مهم سئو پیج اینستاگرام است. بیوگرافی جای خوبی برای گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط و عبارات جستجو است.

    سئو بیوگرافی اینستاگرامپروفایل نبض مارکتینگ سئو بیوگرافی پروفایل اینستاگرام نبض مارکتینگ
    سئو بیوگرافی اینستاگرام

    از بیو اینستاگرام خود برای ارائۀ اطلاعات به بازدیدکنندگان و حتی ربات‌ها استفاده کنید؛ اطلاعاتی مانند شما کی هستید و صفحۀ شما در مورد چیست و مردم و موتور جستجوی اینستاگرام چه نوع محتوایی را می توانند در صفحۀ شما پیدا کنند را به بیو اینستاگرام خود اضافه کنید.

    سرچ کلمه کلیدی و نتایج صفحه سرچ براساس همان کلمه
    استفاده از کلمات کلیدی در نام اکانت اینستاگرام

    سئو نام اینستاگرام

    سئو نام اینستاگرام به معنای انتخاب نام پروفایلی است که با محتوای شما مرتبط است و شامل عباراتی است که افراد برای جستجوی اکانت‌هایی مانند شما استفاده می‌کنند.
    اگر با نام تجاری خود به‌خوبی شناخته شده‌اید، پس مقدار زیادی از این راه را رفته‌اید. اگر می‌توانید، از کلمۀ کلیدی مرتبط در نام پروفایل خود استفاده کنید.

    سئو متن جایگزین اینستاگرام

    متن جایگزین در اینستاگرام درست مانند متن جایگزین در وب است. متن جایگزین (Alt-Text) یک توصیف متنی از یک تصویر یا ویدیو است که آن را برای افراد دارای اختلالات بینایی قابل خوانش می‌کند. همچنین در صورتی که خود عکس بارگیری نشود، توضیحاتی در مورد آن ارائه می‌دهد.
    متن جایگزین اینستاگرام برای سئو مهم است، چون به اینستاگرام کمک می‌کند تا محتوای شما را بهتر درک کند و متوجه شود که متن جایگزین به یک جستجوی خاص مرتبط است یا خیر.

    چرا سئو اینستاگرام اینقدر مهم است؟

    زمانی بود که مردم محتوای جدید اینستاگرام را از طریق هشتگ یا صفحۀ کاوش (Explore) پیدا می‌کردند. امروزه زمانی که مردم می‌خواهند انواع خاصی از محتوا را در اینستاگرام (و سایر رسانه‌های اجتماعی) پیدا کنند، از نوار جستجوی اینستاگرام استفاده می‌کنند.
    Hootsuite آزمایشی را برای تست سئو اینستاگرام در برابر هشتگ انجام داد. پست‌هایی که برای سئو بهینه‌سازی شده‌اند، ۳۰ درصد دسترسی و دو برابر لایک بیشتری داشته‌اند. بنابراین، اگر می‌خواهید توسط مخاطبانی که به دنبال برندها، محصولات و خدمات مشابه شما هستند دیده شوید، به جای هشتگ‌گذاری صرف، تمرکز بیشتری بر سئو اینستاگرام داشته باشید.

    فاکتورهای رتبه‌بندی سئو اینستاگرام

    به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم سئو، ترکیبی از علم و هنر است؛ سئو اینستاگرام هم همین‌طور! هیچ فرمول دقیقی وجود ندارد که حساب کاربری شما را به بالای رتبه‌بندی نتایج جستجو برساند. با این حال، سه فاکتور خاص در رتبه‌بندی سئو پیج اینستاگرام وجود دارد که به ربات‌های جستجو کمک می‌کند تا بفهمند در پاسخ به جستجوی کاربران اینستاگرام چه محتوایی ارائه دهند.

    عبارت جستجو

    جای تعجب نیست که آنچه که کاربر در نوار جستجو تایپ می‌کند مهم‌ترین چیز برای سرچ است. براساس عبارات جستجو، اینستاگرام به دنبال نام‌های کاربری، بیوگرافی‌ها، زیرنویس‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌های مرتبط می‌گردد و آن‌ها را به کاربران معرفی می‌کند.

    نتایج سرچ اینستاگرام براساس فالوورها
    نتایج سرچ اینستاگرام براساس فالوورها

    فعالیت کاربر

    فعالیت کاربر شامل هشتگ‌ها و اکانت‌هایی است که کاربر دنبال کرده یا با آن‌ها تعامل داشته و یا پست‌هایی است که در گذشته مشاهده کرده است؛ حتی اگر دنبال کنندۀ آن‌ها نباشد. اکانت‌ها و هشتگ‌هایی که کاربر با آن‌ها تعامل می‌کند، رتبۀ بالاتری نسبت به اکانت‌هایی دارند که با آن‌ها تعامل نداشته است.
    حتی ارتباطات متقابل نیز در رتبه‌بندی تفاوت ایجاد می‌کند.
    مثلا به عکس بالا نگاه کنید، با جستجوی عبارت “رستوران” تقریبا تمام نتایج برتر، براساس ارتباطات متقابل است. البته اگر شما این کلمه را سرچ کنید، نتایج مشابهی نخواهید دید و نتیجه براساس اکانت‌هایی که با آن‌ها در ارتباط هستید، به شما نشان داده می‌شود.

    نشانه‌های محبوبیت

    محتواهایی که محبوب بوده‌اند در نتایج جستجو رتبۀ بالاتری دارند. اینستاگرام معیار محبوبیت را با استفاده از سیگنال‌هایی مانند تعداد کلیک، لایک، اشتراک‌گذاری و فالو تعیین می‌کند.

    ۱۰ تاکتیک سئو اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن

    در این قسمت از مقاله قصد داریم به ۱۰ روشی که به دیده شدن بیشتر شما در اینستاگرام کمک می‌کند اشاره کنیم:

    • از کلمات کلیدی سئو اینستاگرام در کپشن‌های خود استفاده کنید
    سئو اینستاگرامکلمه کلیدی طبیعت استفاده از هشتگ ها به عنوان کلمه کلیدی
    استفاده از هشتگ‌ها به عنوان کلمه کلیدی مرتبط

    شما باید بدانید که افراد از چه عباراتی برای جستجوی محتوایی مانند شما استفاده می‌کنند، سپس از آن‌ها در زیرنویس‌های خود استفاده کنید.
    ابزارهای سئو رایگان برای کشف کلمات کلیدی اینستاگرام مانند Google Analytics (که برای اینکه ببینید کدام کلمات کلیدی باعث ترافیک وبسایت شما می‌شوند) و Google Trends برای کشف سایر کلمات کلیدی مرتبط به‌منظور آزمایش آن‌ها در پست‌های اینستاگرام شما مفید هستند.
    همچنین می‌توانید از نوار جستجوی اینستاگرام برای کشف عبارات کلیدی مرتبط استفاده کنید. اگر یک کلمۀ کلیدی را در نوار جستجو تایپ کنید، عبارات کلیدی پیشنهادی دیگری را مشاهده خواهید کرد که ممکن است بخواهید به لیست عبارات موجود خود اضافه کنید.

    • از هشتگ‌های سئو محور استفاده کنید

    اینستاگرام نکات خاصی را برای نمایش در نتایج جستجو به اشتراک گذاشته است:

      • فقط از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید.
      • از ترکیبی از هشتگ‌های شناخته‌شده و خاص استفاده کنید.
      • هشتگ‌ها را به ۳ تا ۵ عدد در هر پست محدود کنید.
      • از هشتگ‌های نامربوط یا بیش از حد عمومی مانند explorepage# استفاده نکنید.

    در اینجا یک نکتۀ مهم وجود دارد: هشتگ‌ها را در کامنت ننویسید! هشتگ‌ها باید مستقیما در کپشن قرار داده شوند تا بر نتایج جستجو تاثیر بگذارند.

    خب پس با این حساب، بهترین هشتگ برای سئو در اینستاگرام چیست؟
    این به کسب‌وکار و مخاطبان شما بستگی دارد. برای درک اینکه کدام هشتگ‌ها در حال حاضر ترافیک را به سمت پست‌های شما هدایت می‌کنند، به Insights اینستاگرام خود نگاهی بیندازید. Insights برای هر پست به شما می‌گوید که چه تعداد بازخورد (Impresion) از هشتگ گرفته شده است.
    اگر از چندین هشتگ استفاده کرده‌اید، تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام دقیقا به شما نمی‌گوید که بهترین بازخورد از کدام هشتگ بوده است، اما اگر از ۳ تا ۵ هشتگ استفاده کرده‌اید، می‌توانید تعیین کنید که کدام‌یک در طول زمان ترافیک را به سمت شما هدایت می‌کند.
    همچنین می‌توانید از شنفت اجتماعی (Social listening) استفاده کنید تا ببینید مخاطبان هدف، رقبا و تاثیرگذاران صنعت شما از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند.
    در نهایت، درست مانند کلمات کلیدی سئو اینستاگرام، می‌توانید از نوار جستجوی اینستاگرام برای تحقیق در مورد هشتگ‌ها هم استفاده کنید؛ به این ترتیب که یک کلمه کلیدی را در نوار جستجو تایپ کنید، سپس روی Tags ضربه بزنید تا هشتگ‌های برتر آن کلمۀ کلیدی را ببینید.

    •  متن جایگزین خود را بهینه کنید

    اینستاگرام از فناوری تشخیص اشیا برای ایجاد توضیحات خودکار از هر عکس برای افرادی که اختلالات بینایی دارند، استفاده می‌کند. این اطلاعات همچنین اطلاعاتی را در مورد محتوای عکس شما در اختیار الگوریتم اینستاگرام و نتایج جستجو قرار می‌دهد.
    البته، متن جایگزین خودکار هرگز به اندازۀ متن جایگزین ایجاد شده توسط یک انسان دقیق نیست.
    حتما توصیه‌های اینستاگرام را برای متن جایگزین دنبال کنید:

      • درباره اشیا، مفاهیم و لوکیشن‌ها بنویسید.
      • هرچیزی که در تصویر هست را بنویسید.
      • حداقل ۲ یا ۳ جمله بنویسید.
    •  از زیرنویس برای ویدیو استفاده کنید

    اینستاگرام برای ویدیوها به‌صورت خودکار زیرنویس‌ تولید می‌کند. مزیت استفاده از زیرنویس‌های ویدیویی که شامل کلمات کلیدی هدف شما می‌شود این است که به بهبود سئو پیج اینستاگرام شما، هم در خود برنامه و هم در موتورهای جستجوی معمولی کمک زیادی می‌کند.
    افزودن زیرنویس اساسا به خزنده‌های جستجو اجازه می‌دهد تا محتوای ویدیوی شما را با جزئیات بسیار بیشتری نسبت به یک عنوان ساده درک کنند.

    •  در زمان مناسب پست بگذارید

    ایجاد پست در زمان مناسب یک عامل مهم در ارتباط متقابل است که بر رتبه‌بندی و محبوبیت شما تاثیر می‌گذارد. دانستن بهترین زمان‌ها برای پست کردن محتوا نشان می‌دهد که پست شما همچنان مرتبط و تازه است.

    •  بر اهداف متمرکز باشید

    نکاتی که تاکنون در مورد آن‌ها صحبت کرده‌ایم مربوط به پست‌های فردی بود. حالا می‌خواهیم در مورد نشان دادن حساب شما صحبت کنیم.
    هدف از عملکرد جستجوی اینستاگرام بازگرداندن مرتبط‌ترین نتایج به کاربران است. یکی از راه‌های نشان دادن این ارتباط این است که یک موضوع ثابت در صفحۀ خود داشته باشید. یک موضوع انتخاب کرده و محتوای با همان موضوع را ارسال کنید که در برگیرندۀ مجموعه‌ای از کلمات کلیدی باشد.
    متمرکز ماندن روی یک موضوع راه خوبی برای ایجاد یک دنبال‌کنندۀ وفادار و متعهد است. نه تنها این کار به خودی خود یک هدف عالی است؛ بلکه به دیده شدن بیشتر شما در جستجوها نیز کمک می‌کند؛ چون تعامل بر محبوبیت تاثیرگذار است.

    •  یک لوکیشن به بیو اضافه کنید

    در بیوگرافی، یک لوکیشن مرتبط با کسب‌وکارتان قرار دهید. فقط حساب‌های تجاری می‌توانند لوکیشن به بیو خود اضافه کنند؛ پس وقت تغییر پروفایلتان به حساب تجاری رسیده است!
    مطمئن شوید که گزینۀ نمایش اطلاعات تماس را فعال کرده‌اید.
    موقعیت مکانی شما فقط در صفحۀ پروفایل شما در برنامه ظاهر می‌شود، نه نسخۀ وب اینستاگرام. اما هنگامی که گزینۀ نمایش اطلاعات را فعال کردید، اینستاگرام آن را در سئو حساب کاربری شما و در رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد؛ بدون توجه به اینکه مخاطبان شما از اپلیکیشن یا وب استفاده می‌کنند.
    برای امتیازهای اضافی جستجوی اینستاگرام، مطمئن شوید که مکان کسب‌وکار شما قابل تگ شدن است و در نقشۀ اینستاگرام نشان داده می‌شود.

    •  با حساب‌هایی تعامل داشته باشید که در کلمات کلیدی هدف شما رتبه دارند

    تعامل با اکانت‌هایی که قبلا برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه‌بندی شده‌اند، به اینستاگرام کمک می‌کند تا بفهمد حساب کاربری شما از نظر رتبه‌بندی فعالیت کاربر در چه جایگاهی قرار می‌گیرد.
    اما به جز این، تعامل با سایر کاربران اینستاگرام راه خوبی برای تشویق آن‌ها به تعامل مجدد با شما است؛ همان‌طور که قبلا چندین بار گفته‌ایم، تعامل یک فاکتور محبوبیت در رتبه‌بندی است. بنابراین، تعامل یک راه آسان برای بهبود دو برابری رتبه محسوب می‌شود.

    •  به دستورالعمل‌های پیشنهادی توجه کنید

    اکانت‌هایی که برخلاف این دستورالعمل‌ها عمل می‌کنند، در نتایج جستجو، پایین‌تر ظاهر می‌شوند یا اصلا ظاهر نمی‌شوند.
    دستورالعمل‌ها به دو بخش تقسیم می‌شوند: ۱) درستورالعمل‌های توصیه‌ای (Recommendations Guidelines) 2) قوانین اینستاگرام (Community Guidelines)
    به خاطر داشته باشید که دستورالعمل‌های توصیه‌ای دقیق‌تر از قوانین اینستاگرام هستند. به‌طور خلاصه، اگر قوانین اینستاگرام را نقض کنید، محتوای شما به‌طور کلی از اینستاگرام حذف می‌شود. اما اگر مخالف دستورالعمل‌های توصیه‌‌ای عمل کنید، محتوای شما همچنان در پلتفرم ظاهر می‌شود، اما یافتن آن سخت‌تر خواهد بود.
    جستجوی اینستاگرام از پیشنهاد محتوایی با «کیفیت پایین، قابل اعتراض یا حساس» و همچنین محتوایی که «ممکن است برای بینندگان کم سن و سال نامناسب باشد» اجتناب می‌کند. برای مثال نمونه‌هایی از کارهایی که نباید انجام داد عبارتند از:

      • ایمپرشن گرفتن یا درگیر کردن افراد از طریق روش‌های کلاهبردارانه
      • ادعاهای بهداشتی اغراق‌آمیز
      • استفاده از محتوای غیراصلی که از منبع دیگری کپی شده است
      • ادعاها یا محتواهای گمراه کننده
      • خرید لایک
    •  Meta Verified را در نظر بگیرید

    متا در حال حاضر در حال آزمایش یک بستۀ راستی‌آزمایی پولی است که شامل «افزایش دید و دسترسی بیشتر در بعضی از قسمت‌های این پلتفرم مانند جستجو، نظرات و توصیه‌ها» است.
    در حال حاضر Meta Verified  فقط در استرالیا و نیوزلند در حال آزمایش است. ماهیت پولی این برنامه باعث اعتراض برخی از کاربران شده است، بنابراین فعلاً مشخص نیست که این برنامه به کجا خواهد رفت.
    توجه داشته باشید که Meta Verified (حداقل در حال حاضر) برای مشاغل در دسترس نیست.

    تا اینجا با راه‌های سئو پیج اینستاگرام آشنا شدیم، اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که سئو اینستاگرام به‌تنهایی کارساز نیست. درصد کمی از افراد به کسب‌وکاری که فقط در اینستاگرام فعالیت می‌کند، اعتماد دارند و همان‌طور که می‌دانید، اعتماد یکی از ستون‌های اصلی کسب اعتبار در بازار است. در واقع اینستاگرام می‌تواند به عنوان یک یار کمکی در تیم شما بسیار مفید باشد، اما نقش اصلی را وبسایت شما بازی می‌کند. وبسایت و اینستاگرام مکمل یکدیگر هستند و استفاده از آن‌ها در کنار هم کمک بسیار زیادی به رشد و توسعۀ کسب‌وکار شما خواهد کرد.

    نوشته شده در تیم تحریریۀ نبض مارکتینگ

    آنچه در این مقاله گفتیم…

    همان‌طور که گفتیم سئو ترکیبی از هنر و علم است و استفاده از آن برای بهبود رتبه‌بندی اینستاگرام مخصوصا در سال‌های اخیر رواج پیدا کرده است. در این مقاله در مورد فاکتورهای مهمی که اینستاگرام برای سئو در نظر می‌گیرد صحبت کردیم و همچنین ۱۰ راه برای بیشتر دیده شدن در این پلتفرم به شما معرفی کردیم.

    شاید برای شما هم سوال باشد…

    1. آیا اینستاگرام سئو دوستانه است؟
      اینستاگرام راه‌های زیادی را برای کمک به شما در افزایش بهینه‌سازی موتور جستجو در داخل برنامه و موتورهای جستجوی خارجی مانند گوگل ارائه می‌کند. کلمات کلیدی، هشتگ ها و لوکیشن‌ها و… برای سئو اینستاگرام اهمیت دارند.
    2. آیا هشتگ‌ها به سئو کمک می کنند؟
      هشتگ‌ها در سئو پیج اینستاگرام تاثیرگذار هستند؛ اما تنها در صورتی که مستقیما با محتوای شما مرتبط باشند و زمینه‌ای را فراهم کنند که به موتور جستجوی اینستاگرام در درک محتوای شما کمک کند.
    3. اینستاگرام بر چه اساسی صفحات را رتبه‌بندی می‌کند؟
      رتبه‌بندی فرمول دقیقی ندارد اما اینستاگرام براساس ۳ فاکتور عبارت جستجو، فعالیت کاربر و نشانه‌های محبوبیت، صفحات موجود را دسته‌بندی می‌کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"