call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تصویر شاخص سئو محتوای متنی

راهنمای جامع سئو محتوای متنی

  • اگر با مفهوم سئو آشنا نیستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا مقاله «سئو چیست» را و سپس به سراغ سئو محتوای متنی بیایید.

    اگر سَری به سایت‌های موجود در وب زده باشید حتما متوجه شده‌اید که کلمات قدرتمند‌ترین محتوایی هستند که در اکثر صفحات سایت‌‌ها وجود دارند. به همین دلیل است که ما در این مقاله مهم‌ترین نکات سئو محتوای متنی را برای شما توضیح می‌دهیم. البته فراموش نکنید که متن‌ و مقاله تنها نوع زمحتوای روی سایت‌ها نیستند و محتوا انواع متفاوتی دارد که در هرکدام سئوی مخصوص به‌ خود را دارند. برای آشنایی با انواع محتوا و یاد گرفتن بهینه‌سازی هرکدام از آن‌ها مقالهٔ  «سئو محتوا» را  مطالعه کنید.

    با همهٔ این‌ها متن جز اصلی و جدانشدنی سایت است و اگر می‌خواهید سایتتان جایگاهی بهتر از سایت رقبا داشته باشد، چاره‌ای جز یادگیری سئو محتوا متنی ندارید؛ زیرا تولید محتوای بی‌کیفیت و خلاف استانداردهای گوگل می‌تواند به رتبهٔ سایتمان در موتورهای جستجو لطمه بزند. بنابراین، شما باید نکاتی که در این مقاله برای شما گفته‌ایم را رعایت کنید تا محتوای متنی خود را به محتوایی شکست ناپذیر و مطابق میل گوگل تبدیل می‌کنید.

     

    تصویر شاخص سئو محتوای متنی

    منظور از محتوای متنی چیست؟

    محتوای متنی همان‌طور که از اسمش پیداست شامل متن و نوشته است و می‌تواند در یک رسانهٔ خاص مثل وب‌سایت، کتاب، روزنامه، مقالات و سایر رسانه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد و اطلاعاتی را به افراد ارائه کند.  

    در دنیای آنلاین و در وب‌سایت‌ها، از طریق محتوای متنی می‌توانیم مخاطبانمان را با برند تجاری خود آشنا کنیم و با ارائه مقالات مرتبط با زمینهٔ فعالیتمان به شیوه‌ای کاربردی، مخاطبان بیشتری را جذب و تشویق به تعامل با کسب‌وکارمان در وب‌سایتمان کنیم.

    البته محتوای متنی نمی‌تواند به تنهایی رتبهٔ صفحات وب‌سایتمان را در نتایج گوگل بالا بیاورد؛ در نتیجه باید آن را براساس فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل بهینه‌سازی کنیم. اگر دلیل ضرورت سئو محتوای متنی را متوجه نمی‌شوید به بخش بعدی مراجعه کنید.

     

    چرا باید محتوای متنی را سئو کنیم؟

    سئو مقاله یا محتوای متنی به صفحات وب ما کمک می‌کند تا رتبهٔ بهتری کسب‌ کنند و  سریع‌تر به صفحهٔ اول نتایج موتورهای جستجو برسند. این به نوبه خود باعث می‌شود تا وب‌سایت ما ترافیک بیشتری جذب کند و کلیک بیشتری دریافت کند.

    موتورهای جستجو مثل گوگل، وب‌سایت ما را بررسی (crawl) و صفحات آن را تایید (index) می‌کنند، پس کلماتی که در محتوای متنی خود استفاده می‌کنیم و کیفیت سئو آن، تعیین می‌کند که آیا وب‌سایت ما در نتایج جستجو، رتبه‌ٔ خوبی میگیرد یانه. 

    البته، این مهم است که در کنار سئو متن، وب‌سایت ما از طراحی و رابط کاربری (UI) خوبی برخوردار باشد و تمام موارد فنی که تجربهٔ کاربری بهتری برای کاربران وب‌سایتمان می‌سازد، رعایت شده باشد؛ اما به‌طور قطع، می‌توانیم بگوییم که بدون محتوای با کیفیت، سایت ما هیچ شانسی در صفحهٔ اول نتایج موتورهای جستجو نخواهد داشت.

    تا اینجای مطلب با مفهوم سئو محتوای متنی و اهمیت آن آشنا شدید. در ادامه، مراحل سئو کردن یک محتوای متنی را به شما آموزش می‌دهیم.

     

    13 روش سئوی محتوای متنی

    چگونه محتوای متنی را سئو کنیم؟

    سئو محتوای متنی شاید مراحل زیادی داشته باشد اما این مراحل حداقل پیچیدگی خاصی ندارند. شما می‌توانید مراحل زیر را برای سئو مقاله‌های خود انجام دهید.

     

    ۱- پیش از تولید محتوا قصد کاربر از جستجو را بررسی کنید

    قبل از این که بخواهیم محتوایی تولید کنیم، لازم است هدف کاربر از عباراتی که جستجو می‌کند را  متوجه شویم؛ در این صورت می‌توانیم دقیقاً محتوایی که کاربر به آن نیاز دارد را تولید و ارائه کنیم. به‌عنوان مثال، به نظر شما کاربری که عبارت “کفش مناسب برای ورزش” را جست‌وجو می‌کند، دقیقاً چه هدفی دارد؟ آیا به دنبال اطلاعاتی دربارهٔ کفش‌های ورزشی است یا می‌خواهد یک کفش ورزشی بخرد.

    در اینجا، چهار مورد از اهداف جستجوی کاربر را بیان می‌کنیم:

    • هدف اطلاعاتی: کاربر در تلاش برای رسیدن به پاسخ سوال خود یا کسب اطلاعات دربارهٔ موضوعی خاص است.
    • هدف یادگیری: کاربر می‌خواهد برای انجام دادن کاری، آموزش ببیند.
    • هدف ناوبری: کاربر می‌خواهد به جایی، مثلا یک وب‌سایت خاص یا یک مکان فیزیکی برود.
    • هدف خرید: کاربر می‌خواهد محصولی را بخرد یا خدماتی را دریافت کند.

    موتورهای جستجو همیشه در تلاش هستند تا به نیازهای کاربران پاسخی درست بدهند و بهترین نتیجه را در صفحهٔ اول نتایج به آن‌ها نشان دهند؛ مثلا اگر کاربری، عبارت “تعویض لاستیک خودرو” را جستجو کند و ما در سایتمان صفحه‌ای با عنوان فروش لاستیک داشته باشیم، به احتمال زیاد این صفحه در رتبه‌های برتر نتایج جستجو نشان داده نمی‌شود. این یعنی ما نتوانسیم مخاطبی که به محصول ما علاقه‌مند است به سایت خود هدایت کنیم؛ در نتیجه باید مقاله‌ای با عنوان تصویض لاستیک خودرو هم در سایتمان داشته باشیم. 

    در قسمت بعدی دربارهٔ نحوهٔ به‌دست‌آوردن کلیدواژه‌هایی که یک کسب‌وکار باید آن‌ها مورد توجه قرار دهد، حرف می‌زنیم.

     

    ۲- تحقیق کلیدواژه را به‌طور کامل انجام دهید

    تحقیق کلمات کلیدی، مرحله‌ای برای ایجاد لیست کاملی از کلیدواژه‌هایی است که می‌خواهیم به واسطه آن کلیدواژه‌ها، صفحات سایتمان به مخاطبان هدف نشان داده شود.

    هر استراتژی سئو محتوای متنی باید با تحقیق کلیدواژه‌های مرتبط با کسب‌وکار شروع شود؛ چرا که کاربران، وقتی به دنبال چیزی هستند، عبارت مورد نظرشان را در موتورهای جستجو وارد می‌کنند و اگر صفحات وب ما برای این کلیدواژه‌ها، بهینه‌سازی شده باشند، شانس بیشتری برای نمایش در رتبه‌های برتر دارند.

    اما تحقیق کلمات کلیدی، ۴ مرحله اصلی دارد:

    • اول از همه، هدف کسب‌وکار خود را مشخص می‌کنیم؛ برای مثال، کسب و کار ما قرار است در زمینهٔ فروش محصولات آرایشی فعالیت کند. 
    • فهرستی اولیه از تمام کلیدواژه‌های مرتبط با زمینهٔ فعالیت خود را تهیه می‌کنیم. برای مثال، کلیدواژه‌های لوازم آرایشی، فروش محصولات آرایشی، آرایش چشم، آرایش صورت، کرم‌پودر، پرایمر، برند میبلین و موارد این‌چنینی از کلیدواژه‌های عمومی و بذر (Seed) وب‌سایت ما هستند.
    • عبارات جستجو شده توسط کاربران را که می‌خواهیم برای آن عبارات رتبه‌‌ای بالا کسب کنیم، پیدا می‌کنیم. برای این کار می‌توانیم از پیشنهادات serp گوگل و ابزارهای آنلاین تحقیق کلمات کلیدی مثل کیورد پلنر (Google Keyword Planner) و سایر ابزارهای مرتبط استفاده کنیم. مزیت این ابزارها این است که به ما در پیدا کردن کلمات کلیدی هدف، میزان جستجوی کلمات (search volume) کمک می‌کنند؛ علاوه‌بر این  با استفاده از آن‌ها می‌توانیم کلیدواژه‌های رقبا را به‌صورت دقیق آنالیز کنیم.
    • در نهایت با گروه‌بندی کلیدواژه‌های مرتبط به هم، برای هر گروه از کلمات کلیدی تعیین شده، صفحات فرود مناسب ایجاد می‌کنیم. به‌عنوان مثال برای کرم‌پودر می‌توانیم یک صفحه دسته‌بندی با کلیدواژه‌های (خرید اینترنتی کرم‌پودر، قیمت کرم‌پودر، انواع کرم‌پودر، انواع برندهای کرم‌پودر و …) ایجاد کنیم.

    هرچه کلیدواژه‌های ما طولانی‌تر یا به اصطلاح لانگ-تیل (Long-tail keywords) باشند، رتبه گرفتن در آن عبارات برای ما آسان‌تر می‌شود.

     

    در نهایت، اگر این مرحله از تحقیق کلمات کلیدی را به‌درستی انجام دهیم، می‌توانیم دید روشنی از این که کاربران، بیشتر چه عباراتی را جستجو می‌کنند، به‌دست آوریم؛ در این صورت می‌توانیم محتوای مورد نیاز کاربر را تولید و سئو کنیم.

    یکی از بخش‌های خدمات سئو در شرکت نبض مارکتینگ تحقیق کلیدواژه است. متخصصان سئوی ما تحقیق کلیدواژه را به‌طور دقیق، با جزئیات و با توجه به شرایط صنعت کسب‌وکار شما و وب‌سایت رقیبانتان انجام می‌دهند. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

     

    ۳- چگالی کلیدواژه را رعایت کنید

    احتمالاً تا اینجای مقاله این سؤال را از خود پرسیده‌اید که در سئو محتوای متنی خود از هر کلیدواژه، چند بار می‌توانیم استفاده کنیم. برای پاسخ به این سوال لازم است تا با مفهوم چگالی کلیدواژه‌ها آشنا شویم.

    چگالی کلیدواژه، یک شاخص است که به‌صورت درصد نشان داده می‌شود و برای ما مشخص می‌کند که در یک محتوا نسبت به کل کلمات آن چه تعداد کلیدواژهٔ اصلی می‌تواند استفاده شود.

    این درصد چگالی کلیدواژه است که معمولاً بین ۱ تا ۲ درصد تعیین می‌شود و از تکرار بیهودهٔ کلیدواژه‌ها به‌خصوص در پاراگراف‌های اول محتوا جلوگیری می‌کند تا توسط گوگل جریمه یا پنالتی نشویم.

    به‌عنوان مثال، در یک محتوایی که ۱۰۰۰ کلمه است، ما می‌توانیم با محاسبه درصد چگالی، کلیدواژه‌های اصلی و اولویت‌دار خود را ۱۰ بار به‌صورت پراکنده در کل متن و سایر کلیدواژه‌ها را به نسبت کمتر و حداقل یک بار در محتوای خود استفاده کنیم.

     

    نمونه یک متا و عنوان سئو

    ۴- عنوان و توضیحات متا را طوری بنویسید که مخاطب کنجکاو شود

    عنوان و توضیحات متا یکی از بخش‌های مهم صفحات سایت هستند که هم در نتایج serp و هم هنگام به اشتراک‌گذاری صفحه در شبکه‌های اجتماعی نشان داده می‌شوند؛ بنابراین، ما در سئو محتوا متنی باید تمام تلاشمان را بکنیم تا عنوان و توضیحات متا را به‌گونه‌ای بنویسیم که مخاطبان بیشتری را به سمت سایتمان جذب کند و با این کار نرخ کلیک وب‌سایتمان را بیشتر کنیم.

    برای این کار، چند نکته وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنیم:

    • تا حد امکان از کلیدواژهٔ اصلی در ابتدای عنوان استفاده کنیم.
    • حتماً از کلیدواژهٔ اصلی در ابتدای توضیحات متا و از چند کلیدواژه اولویت‌دار دیگر در ادامهٔ آن استفاده کنیم.
    • به ساختار جمله‌بندی خود در عنوان و توضیحات متا توجه کافی داشته باشیم.
    • عنوان مقاله را با اعداد یا کلمات سوالی (مانند چرا و چگونه) شروع کنیم. مثال: “۵ روش افزایش سرعت صفحات وب”، “چگونه سرعت وب‌سایت خود را افزایش دهیم؟”
    • از کلمات جذاب و درگیرکننده مثل بهترین، طلایی، نقد و بررسی، ارزان، رایگان و … در عنوان و توضیحات متا استفاده کنیم.

     

    ۵- عنوان‌های متن را طبق یک استراتژی درست و پیوسته بنویسید

    عناوین محتوا یا همان تگ‌های هدینگ (h1-h6) از عناصر دیگری هستند که سلسله مراتب محتوای ما را مشخص می‌کنند و کاربر با خواندن آن‌ها به‌صورت خلاصه و تیتروار متوجه موضوع کلی محتوای ما می‌شود؛ علاوه‌بر آن، ساختار صحیح تگ‌های هدینگ به ربات‌های گوگل برای درک محتوای ما و سریع‌تر ایندکس شدن آن کمک می‌کنند.

    بنابراین، در استفاده از این تگ‌ها باید به نکات زیر توجه داشته باشیم:

    • در اولویت‌بندی تگ‌های h1 تا h6، تگ h1 بیشترین ارزش و تگ h6 کمترین ارزش را دارند.
    • هر محتوا فقط یک تگ h1 می‌تواند داشته باشد.
    • برای سایر عناوین می‌توانیم از تگ h2 استفاده کنیم؛ اما اگر هرکدام از این عناوین به‌صورت سلسله مراتبی، زیرشاخ‌هایی داشتند از تگ h3 و h4 استفاده می‌کنیم.
    • محدودیتی در استفاده از تگ‌های h2 و h3 نداریم اما نباید زیاده‌روی کنیم.
    • تا حد امکان از کلیدواژه‌ها در تگ h2 استفاده کنیم.

     

    ۶- ظاهر محتوا باید چشم‌نواز و خوانا باشد

    ظاهر محتوا از دیگر مواردی است که در سئو محتوای متنی اهمیت پیدا می‌کند. محتوای ما باید فونت مناسبی داشته باشد و اندازهٔ قلم آن هم به گونه‌ای باشد که چشم مخاطب را اذیت نکند و برای او قابل خواندن باشد؛ علاوه‌بر این بخش‌های مهم متن، هایلایت شده باشد یا با رنگی متفاوت از سایر بخش‌ها مجزا شده باشد. در این صورت است که می‌توانیم کاربر را به ماندن در سایت خود ترغیب کنیم.

     

    ۷- محتوایی همیشه سبز تولید کنید

    احتمالاً تا الان عبارت “محتوای همیشه سبز” به گوشتان خورده است و از اهمیت آن در سئو محتوای متنی باخبر هستید.

    در واقع، محتوای همیشه سبز، محتوایی است که تاریخ انقضایی ندارد و همیشه برای مخاطبان جذاب و ارزشمند است و در بهترین حالت، ارزش خود را در طولانی مدت حفظ می‌کند؛ این یعنی، مطالب آن به گونه‌ای است که در برهه‌های زمانی مختلف کاربرد دارد و نیاز کاربران را برطرف می‌کند. به‌عنوان مثال، محتوایی با عنوان “معرفی شبکهٔ اجتماعی اینستاگرام” است یک محتوای همیشه سبز به شمار می‌آید؛ اما هر محتوایی که در مورد انتخابات ریاست جمهوری امسال نوشته شود، مطمئنا محتوای همیشه سبز نخواهد بود؛ زیرا شش ماه دیگر منسوخ می‌شود و بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط با آن، توسط کاربران جستجو نمی‌شود.

    محتوای همیشه سبز می‌تواند روی اعتبار و رتبه‌ٔ وب‌سایت ما نقش مثبتی داشته باشد و ترافیک ارگانیک سایتمان را بیشتر کند؛ به همین دلیل است که این نوع محتوا برای وب‌ بسیار اهمیت دارد.

     

    ۸- در متن از تصویر و ویدئو استفاده کنید

    تصویر و ویدئو از عناصر چندرسانه‌ای مهمی هستند که ظاهر متن را زیباتر کرده و درک‌ مفهوم محتوای ما را برای کاربر راحت‌تر می‌کند؛ علاوه‌بر این می‌توانند به سئو محتوای متنی ما اعتبار بیشتری بخشند. چگونه؟ از طریق افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر در صفحهٔ وب (time on page) و کاهش نرخ پرش! زیرا گوگل صفحاتی را بسیار دوست دارد که کاربر مدت زیادی را در آن‌ها سپری می‌کند و به‌دنبال محتوا در صفحهٔ دیگری نمی‌گردد. این موتور جست‌وجو این نکته را در رتبه‌بندی صفحات وب لحاظ می‌کند.

     

    ساختار لینک سازی داخلی

    ۹- برای مقاله‌های خود یک لینک‌سازی داخلی اصولی ایجاد کنید

    لینک‌سازی داخلی یکی دیگر از فاکتورهای رتبه‌‌دهی گوگل است و برای ناوبری بهتر صفحات وب استفاده می‌شود؛ مثلا اگر یک پست یا صفحه‌ای داشته باشیم که از دیگر صفحات وب‌سایت لینک‌های زیادی دریافت کرده باشد، این مسئله به گوگل نشان می دهد که آن پست چقدر ارزشمند و مفید است.

    بنابراین، اگر مقالاتی داریم که موضوعی مرتبط به هم دارند، بهتر است با لینک دادن آن‌ها به یکدیگر، کاربر را به مطالبی که ممکن است به مطالعه آن‌ها نیاز داشته باشد، هدایت کنیم. این کار باعث می‌شود تا ساختار سایت ما برای ربات‌های گوگل قابل فهم‌تر باشد و رتبهٔ صفحات ما در نتایج گوگل بالاتر برود.

     

    ۱۰- در هر پاراگراف فقط یک موضوع جدید مطرح کنید

    پاراگراف‌ها بخش‌های تشکیل‌دهندهٔ محتوای متنی ما هستند که در چند جمله به یک ایده مشخص از موضوع محتوای ما می‌پردازند. پاراگراف‌نویسی در سئو محتوای متنی، اصول خاص خود را دارد؛ بنابراین، اگر موضوع یا ایدهٔ جدیدی داریم می توانیم هر ایده را در یک پاراگراف جدید توضیح دهیم.

    پرداختن به یک موضوع محوری به‌طور یکپارچه و منسجم در یک پاراگراف، از قوانین اساسی در پاراگراف‌بندی است و نباید در یک پاراگراف به‌طور هم‌زمان به دو ایده محوری اشاره کنیم؛ زیرا این کار باعث می‌شود مخاطب گیج شده و هر دو موضوع را متوجه نشود.

     

    ۱۱- بخش‌های مهم متن را پررنگ کنید

    یکی از روش‌های رایج در قالب‌بندی متن، پررنگ کردن و بیشتر کردن ضخامت قسمت‌های مهم متن با استفاده از خصوصیت بُلد (bold) است. متن پررنگ شده می‌تواند روی اطلاعات کلیدی محتوای ما تأکید کند یا بخش خاصی را از بقیه محتوا متمایز کند؛ این کار خوانایی محتوا را با ایجاد تضاد بصری برای کاربران ما بهتر می‌کند.

     

    ۱۲- برای فهرست‌هایی که می‌خواهید بنویسید از شماره‌گذاری یا بولت استفاده کنید

    لیست‌های شماره‌گذاری یا بولِت می‌توانند به منظم شدن ساختار فهرست‌بندی متن ما و همچنین خوانا شدن آن کمک زی  ادی کنند؛ بنابراین، بهتر است از لیست‌های شماره‌گذاری در مواردی که ترتیب اقلام برای ما اهمیت دارد و از بولت‌ها برای اقلامی که ترتیب خاصی نیاز ندارند، در محتوای خود استفاده کنیم. مثلا به همین مقاله دقت کنید؛‌ الان در بخش دوازدهم نحوهٔ بهینه‌سازی محتوای متنی هستیم.

     

    ۱۳- متن‌هایی که روی سایت قرار می‌دهید را به‌صورت دوره‌ای به‌روزرسانی کنید

    به‌روزرسانی محتوا از اقدامات مهم در سئو محتوای متنی است که می‌تواند به کراول و ایندکس شدن مجدد محتوای ما توسط ربات های گوگل کمک کند و رتبهٔ صفحات ما در serp و اعتبار و ترافیک وب‌سایتمان را بهبود دهد.

    حالا که به انتهای مقاله رسیدیم و شما نکات مهم سئو محتوای متنی را آموخته‌اید، باید به شما بگوییم سئو فقط سئو محتوای متنی نیست! سئو حرفه‌ای گسترده، با جزئیات و ریسک‌های فراوان است؛ پس اگر قرار نیست سئو را به‌عنوان حرفهٔ اصلی خود انتخاب کنید، بهتر است وب‌سایتتان را به متخصصان حرفه‌ای شرکت نبض مارکتینگ بسپارید تا خیالتان از بهینه‌سازی آن راحت باشد. برای دریافت یک جلسه مشاوره با متخصصان سئوی نبض مارکتینگ، با ما تماس بگیرید.

     

    آن‌چه در این مقاله گفتیم…

    ما در این مقاله به شما گفتیم که محتوای متنی یکی از مهم‌ترین انواع محتوا است که به شما کمک می‌کند با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید و اعتماد آن را جلب کنید؛ علاوه‌بر آن برای شما سئو محتوای متنی را در ۱۳ قدم مهم و ضروری توضیح دادیم؛ مثلا به شما گفتیم که باید چگالی کلیدواژه را برای تمام محتواهای متنی خود رعایت کنید.همچنین دربارهٔ ظاهر محتوای شما و اهمیت زیاد آن نیز نکاتی را گوش‌زد کردیم.

    رعایت نکات سئو محتوای متنی به خزنده‌های گوگل کمک می‌کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند و آن را سریع‌تر از قبل تایید کنند؛ به‌عبارت دیگر هرچه خزنده‌های موتور جستجو محتوای شما را بهتر درک کنند و ارزش و کیفیت آن را بیشتر متوجه شوند، به صفحه‌ی شما رتبهٔ بهتری اختصاص می‌دهند.

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    شاید برای شما هم سوال باشد

    سئو محتوای متنی چگونه می‌تواند به ترافیک ارگانیک سایت‌ها کمک کند؟

     

    در صورتی که محتوای خود را سئو کرده و تحقیق کلمات کلیدی را به‌درستی انجام داده باشید، به کاربران این امکان را می‌دهید تا با جست‌وجوی مستقیم در موتورهای جستجو، محتوای شما را در صفحه‌ٔ اول نتایج ببینند و روی آن کلیک کنند.

    طول محتوای متنی براساس فاکتورهای سئو چقدر باید باشد؟

     به‌طور کلی، تعداد کلمات در سئو مهم نیست و کیفیت محتوا است که اهمیت دارد؛ اما شما می‌توانید برای صفحات محصول خود بین ۳۰۰-۵۰۰ کلمه و برای پست‌های وبلاگ و محتواهای طولانی تا ۳۰۰۰ کلمه در نظر بگیرید.

    بهترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی کدام‌اند؟

     شما می‌توانید برای انتخاب کلیدواژه‌های ارزشمند وب‌سایت خود از ابزارهای مختلفی مثل keyword planner، KWFinder و keyword tool استفاده کنید.

    چه مواردی به افزایش نرخ کلیک (CTR) صفحات سایت کمک می‌کند؟ 

    نوشتن عنوان و توضیحات متای جذاب، به‌روزرسانی محتوا به‌صورت مرتب، انتخاب کلیدواژه‌های درست، نوشتن محتوای همیشه سبز، استفاده از تصویر و ویدیو در متن، لینک‌سازی داخلی درست و اصولی، بررسی قصد کاربر پیش از تولید محتوا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"