call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • silo structure چیست؟

    ساختار سیلویی یا silo structure چیست و چطور آن را پیاده سازی کنیم؟

    [ASRating]

    فهرست مطالب

     مقدمه

    یکی از کارهایی که می‌توانید برای سئو سایت خود انجام دهید این است که بدانید ساختار سیلویی silo structure چیست. ساختار یک سایت و چگونگی چینش محتوا آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وقتی شما سایت خود را بر اساس یک چینش منظم و مرتب دسته بندی کنید، در واقع آن را بهینه سازی کرده و برای موتورهای جست‌وجوگر سایتی جذاب ارائه می‌دهید. یکی از این چینش ‌هایی که برای گوگل و دیگر موتورهای جست‌وجوگر جذاب و شگفت انگیز است، چینش و ساختار سیلویی است. می‌توانید با استفاده از این ساختار، در بین رقبای خود، در صدر قرار بگیرید.

    ساختار سیلویی چیست؟

    مطمئناً می‌دانید که ساختار سیلو به چه شکل است. دلیل نام گذاری این استراکچر و ساختار  به این اسم این است که چینش آن به شکل سیلو بوده و ترتیب آن به صورت عمودی و عمیق است. مهم ‌ترین مسئله در چینش یک سایت این است که پیش از اینکه فکر کنید چه محتوایی برای آن قرار دهید، باید بدانید قصد دارید ساختار آن را چگونه شکل بدهید. زمانی که بدانید ساختار سیلویی چیست، می‌توانید این کار را بسیار مرتب انجام داده و از چینش آن لذت ببرید. زمانی که می‌خواهید محتوا سایت را تولید کنید، باید این موضوع را در نظر بگیرید که صفحات آن چگونه چیده می‌شوند.

    بهترین چینش و ساختار برای صفحه های یک سایت

    چینش و ساختار صفحه‌های یک سایت باید به شکلی باشد که با یکدیگر ارتباط داشته باشند؛ این ارتباط می‌تواند از نوع ارتباط معنایی، تصویری و… باشد. زمانی که شما در هر صفحه از سایت خود یک موضوع و محتوایی نامرتبط با صفحه دیگر بگذارید، پیدا کردن هر یک از این صفحه‌ها برای موتور جست‌وجوگر گوگل، بسیار سخت شده و این موضوع هیچ جذابیتی برای آن ندارد. در این صورت می‌بینید که گوگل متوجه چیستی و ماهیت سایتتان نشده و آن را به‌عنوان یک سایت خوب برای مخاطبان، نشان نمی‌دهد.

    با دانستن اینکه ساختار سیلویی چیست و بهره‌ گیری از آن می ‌توانید این مشکل را حل کرده و همیشه بدرخشید. چینش این نوع استراکچر برای سایت به این شکل است که عمیق بوده و علت آن هم نوع چینش محتوا است. در واقع زمانی که شما ساختار سایت خود را بر اساس ساختار سیلویی می‌چینید، محتوا اصلی که باید ابتدا خوانده شود را در اولین صفحه قرار می‌دهید. با این کار به کاربران این اجازه را می‌دهید که با موضوع اصلی سایتتان آشنا شوند.

    علت نام گذاری ساختار سیلیویی

    انواع ساختار سیلویی کدام است؟

    در استراکچر سیلویی یا silo structure  دو نوع چینش وجود دارد؛ چینش فیزیکی و مجازی. برای اینکه بدانید این چینش‌ها به چه صورت برای محتوا سایت قرار داده می‌شوند، ابتدا باید کاملاً بفهمید که ساختار سیلویی چیست. نکته مهمی که در مورد این چینش‌ها و ساختارشان وجود دارد این است که باید پیش از اینکه تولید محتوا کرده و روی صفحات سایت قرار دهید، نوع چینش را مشخص کرده و تعیین کنید که مجازی باشد یا فیزیکی.

    ساختار فیزیکی سیلویی

    در ساختار فیزیکی سیلویی، چینش صفحات سایت به این صورت است که تمرکز اصلی بر روی URL بوده و موتور جست‌ و جو گر گوگل را به خود جذب کند. شاید برای برخی افراد این سوال به وجود بیاید که چرا یک سایت باید برای گوگل، جذاب و فوق ‌العاده باشد؟ باید گفت زمانی که این اتفاق رخ دهد، گوگل سایت شما را، سایتی پر محتوا و با یک معماری منظم می‌بیند که می‌تواند توجه هر کاربری را به خود جلب کند.

    در صورتی که بتوانید از نظر گوگل برای کاربر، مطالبی مفید با ساختاری ویژه ارائه دهید، گوگل سایت شما را ایندکس کرده و در فهرست خود قرار می‌دهد. می‌توانید تنها با بهره بردن از ساختار فیزیکی سیلویی، به این جایگاه دست یابید.

    ساختار مجازی سیلویی

    برای اینکه بدانید چینش مجازی ساختار سیلویی چیست، باید گفت می‌توانید با استفاده از این روش برای صفحه‌های سایت خود، لینک گذاری کنید(که بخشی از سئو داخلی محسوب میشود). نکته قابل توجهی که در این بخش وجود دارد این است که نباید برای یک صفحه اصلی سایت خود در صفحه اصلی دیگر، لینک قرار دهید. تنها قابلیتی که در این نوع ساختار دارید این است که برای هر سیلو یک لینک بگذارید.

    سیلو استراکچر یک نوع معماری عمیق است!

    چگونگی معماری سایت بسیار مهم است. زمانی که شما یک سایت با محتوا خوب داشته باشید، اما ندانید که چگونه باید معماری آن را در دست بگیرید، قطعاً این محتوا خوب سایت شما به چشم نمی‌آید. با دانستن اینکه ساختار سیلویی چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد، می‌بینید که سایت شما همچون ستاره‌ می‌درخشد و خودنمایی می‌کند. این درخشندگی برای این نوع ساختار، از نوع سطحی نبوده و بسیار عمیق است. ساختار سیلویی، ساختاری بسیار قوی بوده و به همین دلیل است که به آن لقب عمیق داده می‌شود. در این مسیر میتوانید از شرکت های خدمات سئو هم کمک بگیرید.

    ساختار تخت یا مسطح چیست؟

    نوعی از ساختارها که در قدیم، طرفداران زیادی داشته و سئوکاران زیادی از آن استفاده می‌کردند، ساختار تخت یا مسطح بود. البته امروزه هم این نوع ساختار برای برخی از سایت‌ها استفاده می‌شود، اما سایت‌هایی که استراتژی خاصی برای خود نداشته و برای گوگل اهمیت ندارند. هرچه عمق معماری سایت شما بیشتر باشد، سایتی شگفت انگیز داشته و می‌توانید توجه گوگل و البته هر کاربری را به خود جلب کنید.

     

    عمق و ارزش ساختار سیلویی محتوا به چه دلیل است؟

    عمق ساختار سیلویی به این دلیل است که هر یک از صفحه‌های سایت بر اساس میزان اهمیتی که دارند دسته بندی می‌شوند. موضوعات اصلی محتوا در بالا سیلو قرار گرفته و موضوعات فرعی که از اهمیت کمتری برخوردارند، در طبقه‌های پایین ‌تر جای می‌گیرند. جایگاه هر طبقه را میزان مرتبط بودن آن با موضوع اصلی محتوا مشخص می‌کند. مشخصاً میان ساختار تخت و ساختار سیلویی تفاوت بزرگی حاکم است و آن شکل عمودی ساختار سیلویی است.

    زمانی که می‌دانید ساختار سیلویی چیست و قصد دارید که از آن برای معماری سایت خود استفاده کنید، ابتدا باید محتوا خود را بر اساس میزان اهمیت هر بخش دسته بندی و تنظیم کنید.

    ارزش ساختار سیلیویی

    مزایای استفاده از روش ساختار سیلویی

    خزنده های گوگل ساختار سایت را راحت تر درک می کنند و این مسئله می تواند تاثیر مثبتی بر سئو سایت شما بگذارد.

    به دلیل توزیع درستی که در صفحات وب سایت شما صورت می گیرد، لینک سازی داخلی هم بهتر انجام می شود.

    از آن جایی که موتورهای جستجو این ساختار را به خوبی درک می کنند، مشکلات ایندکس حل می شود و صفحات سایت با سرعت بیشتری ایندکس می شوند.

    جستجوی اطلاعات برای بازدیدکنندگان از سایت تسریع و تسهیل می شود.

    جمع بندی...

    موتور جست ‌و جو گر گوگل دارای الگوریتم خاصی برای ایندکس کردن سایت ‌های موجود دارد. یکی از مواردی که در این الگوریتم گوگل قرار دارد و توسط اسپایدرهای آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، نوع ساختار و معماری سایت است. استفاده از ساختار سیلویی برای معماری سایت، می‌تواند در روند رشد سئو تأثیر بسزایی داشته باشد.

    در صورت نیاز میتوانید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    لوگوی گوگل چاقو به دست در حال مبارزه با بک لینک PBN یک لپتاپ با تصویر PBN
    رتبه الکسا چیست
    یک زن با لباس سبز در حال نوشتن رپورتاژ آگهی
    موبایل فرندلی

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"