call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
لوگوی سیمیلاروب

سیمیلاروب چیست؟ آموزش ابزارهای اصلی سیمیلاروب

  • سیمیلاروب یک شرکت توسعه نرم‌افزار و جمع‌آوری داده‌ آمریکایی است که در تجزیه‌وتحلیل وب، ترافیک و عملکرد وب تخصص دارد و دارای بیش از ۱۰۰۰ کارمند با دفاتری در شش قاره جهان است.

    سیمیلاروب خود را متعهد می‌داند که کسب‌وکارها را در سراسر جهان با ارائه بهترین داده‌های دیجیتال تقویت کند. سیمیلاروب همواره در تلاش است تا با ارائه دقیق‌ترین، جامع‌ترین و کاربردی‌ترین داده‌های بازار دیجیتال، به کسب‌وکارها کمک کند تا بازار هدف خود را به‌خوبی تشخیص دهند و بتوانند برای آن بهترین استراتژی‌ها را تهیه کنند.

    با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که سیمیلاروب دقیقاً به چه کاری می‌آید و مهم‌ترین بخش‌های آن که برای همه کارشناسان سئو ضروری است را به تفکیک توضیح دهیم.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    سیمیلاروب چیست؟

    SimilarWeb ابزاری است که میزان کل ترافیک دریافتی وبسایت‌های مختلف را تخمین می‌زند. سیمیلاروب  این امکان را به شما می‌دهد تا منابع ترافیک برتر رقبا را ببینید که به شش دسته اصلی تقسیم می شوند:

    Direct: ترافیکی که مستقیماً به یک سایت می‌رسد و نشان می‌دهد کاربرانی که URL وبسایت را در مرورگر خود تایپ می‌کنند یا از نشانک ها استفاده می‌کنند.

    Refferal: ترافیکی که از وبسایت های دیگر می‌آید. این شامل لینک‌هایی از سایت‌های دیگر است که کاربران را به وبسایت هدایت می‌کند.

    Search: ترافیکی که از طریق موتورهای جستجو، اعم از ترافیک جستجوی ارگانیک و پولی به دست می‌آید.

    Social: ترافیکی که از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌آید و نشان می‌دهد که کانال‌های رسانه‌های اجتماعی چقدر در هدایت کاربران به وبسایت مؤثر هستند.

    Mail: ترافیکی که از تلاش‌های بازاریابی ایمیلی ایجاد می‌شود و نشان‌دهنده اثربخشی کمپین‌های ایمیلی در هدایت کاربران به سایت است.

    Display Ads: ترافیک ناشی از تبلیغات بصری، از جمله تبلیغات بنری، هدف گذاری مجدد و سایر قالب‌های تبلیغات بصری در وبسایت‌های مختلف.

    سیمیلاروب چه امکانات و مزایایی دارد؟

    گستردگی و تطبیق‌پذیری بالای سیمیلاروب، آن را به ابزاری برای تجزیه‌وتحلیل فضای وب، برنامه‌ریزی استراتژیک و بازاریابی دیجیتال در بررسی عملکردهای مختلف کسب‌وکارها تبدیل کرده است. امکانات و کاربردهای سیمیلاروب را می‌توان در ۱۰ مزیت مهم آن توضیح داد:

    • تجزیه‌وتحلیل ترافیک وبسایت

    درک دقیقی از بازدیدهای وبسایت، بازدید از صفحه و معیارهای تعامل کاربر ارائه می‌دهد که و به بهینه‌سازی ترافیک وب کمک می‌کند.

    • تحقیقات بازار

    با تجزیه‌وتحلیل الگوهای استفاده از وب و تعامل در بخش‌های مختلف به شناسایی ترندهای بازار، ترجیحات مشتری و کشف فرصت‌های بالقوه برای کسب‌وکار کمک می‌کند.

    • هوش رقابتی

    با بررسی عمیق استراتژی‌های آنلاین رقبا، منابع ترافیک و معیارهای عملکرد وبسایت‌های مختلف، گزارش کاملی ارائه می دهد که برای استراتژی‌های بنچ مارکینگ بسیار مفید است.

    • بهینه‌سازی بازاریابی دیجیتال

    به بازاریابان کمک می‌کند اثربخشی کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال را ارزیابی و استراتژی‌های مرتبط با آن‌ها را اصلاح کنند تا روش‌های جدیدی برای ترویج و تبلیغ کسب‌وکار خود پیدا کنند.

    • توسعه استراتژی محتوا

    بینش جامعی در مورد محتواهای محبوب در صنعت شما ارائه می‌دهد که شما را در تولید محتواهایی که در ذهن مخاطبانتان ماندگار می‌شوند نیز هدایت می‌کند.

    • بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

    داده‌هایی در مورد کلمات کلیدی، ترافیک جستجو و استراتژی‌های موفق سئو به کار گرفته شده توسط رقبا به شما ارائه می‌دهد که به افزایش رتبه سایتتان در نتایج جستجوی ارگانیک کمک می‌کند.

    • سرمایه‌گذاری و تحلیل مالی

    به ارزیابی حضور آنلاین و روندهای رشد شرکت‌ها و سنجش دقیق فرصت‌های سرمایه‌گذاری بالقوه کمک می‌کند.

    • شراکت و فرصت‌های مرتبط

    شرکای بالقوه و شبکه‌های مرتبط را با تجزیه‌وتحلیل منابع ترافیک وب، شناسایی می‌کند تا از این طریق راه را برای همکاری‌های سودمند هموار کند.

    • نوآوری و توسعه محصول

    درک عمیقی از نیازهای مشتری و ترندهای صنعت کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد که می‌تواند به توسعه محصول کمک کند تا از طریق آن راه‌حل‌هایی برای پاسخگویی به نیازهای بازار پیدا کنید.

    • تحلیل و تقسیم‌بندی مخاطبان

    داده‌های جمعیتی و جغرافیایی در مورد مخاطبان وبسایت ارائه می‌دهد و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا پیشنهادات و اقدامات بازاریابی خود را برای بخش‌های خاص به‌درستی تنظیم کنند.

    سیمیلاروب چگونه کار می‌کند؟

    در این بخش از مقاله هریک از بخش‌های اصلی SimilarWeb را به‌همراه نمایش تصاویر هر بخش، آموزش می‌دهیم.

    همان‌طور که گفتیم سیمیلاروب به شما این امکان را می‌دهد تا منابع ترافیک رقبای خود را ببینید که برای همه کسانی که سئو یا بازاریابی محتوا انجام می‌دهند بسیار حائز اهمیت است.

    منابع ترافیک رقبا در سیمیلاروب Traffic Sources in SimilarWeb

    استفاده از سیمیلاروب، یک راه سریع برای رصد کردن بزرگ‌ترین بازیگران حوزه کسب‌وکار شما است تا بتوانید دامنه اثرگذاری آن‌ها را درک کنید.

    بخش مربوط به رقبا و سایت‌ های مشابه در سیمیلاروب Competitors and Similar Sites

    با استفاده از SimilarWeb می‌توانید به جزئیات دقیقی دسترسی پیدا کنید؛ برای مثال، می‌توانید ببینید دقیقاً کدام منابع ارجاع (Referrals) در بین رقبا یا در صنعت شما مهم‌تر هستند.

    بخش ارجاعات در سیمیلاروب Referrals in SimilarWeb

    معرفی ویژگی‌های اصلی ابزار سیمیلاروب

    در ادامه مقاله ویژگی‌های ضروری سیمیلاروب را به شما توضیح می‌دهیم؛

    Traffic Overview

    در این بخش می‌توانید «نمای کلی ترافیک» سایت مورد نظر خود را ببینید.

    بخش نمایش میزان ترافیک سایت در سیمیلاروب

    ابتدا باید وارد سایت SimilarWeb شوید و URL مورد نظر خود را در کادر جستجو وارد کنید. اگر قصد دارید بازار رقیب را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهید این بخش بسیار مفید است. مواردی که در این بخش می‌بینید را در ادامه توضیح می‌دهیم.

    شما می‌توانید داده‌های سیمیلاروب را برای هر وبسایتی که وارد آن می‌شوید تنها با یک کلیک از طریق نصب افزونه SimilarWeb Chrome مشاهده کنید.

    Total Visits

    نمودار «مجموع بازدیدها» به شما این امکان را می‌دهد که ببینید یک سایت معین در ماه گذشته چقدر ترافیک داشته است و روندی (TrendLine) از ترافیک آن سایت در ۶ ماه گذشته به دست آورید.

    بخش نمایش مجموع بازدیدها در سیمیلاروب

    این داده‌ها از دقت بالایی برخوردار هستند. البته این بدان معنا نیست که شما می‌توانید میزان بازدیدهای سایت‌ دیگری را دقیقاً ببینید؛ اما از نظر اندازه‌گیری سطوح ترافیک بین سایت‌ها نسبتاً دقیق عمل می‌کند. برای نمونه می‌توانید، آمار ترافیک دو سایت در تصویر را مشاهده کنید.

    مقایسه دو سایت در مجموع بازدیدها در سیمیلاروب

    حتما می‌پرسید که چرا این داده‌ها مفید هستند؟

    تصور کنید در حال ورود به یک حوزه کاری جدید هستید و یا یک مشتری را در حوزه‌ای که چندان با آن آشنا نیستید، جذب خود کرده‌اید. با این گزارش شما از موقعیت خود در این صنعت مطلع می‌شوید. گفتنی است بدون داده‌های هوش رقابتی (Competitive Intelligence) سیمیلاروب، دانستن این اطلاعات غیرممکن خواهد بود.

    Engagement Metrics

    همچنین می‌توانید معیارهای تعامل مانند میانگین مدت بازدید، بازدید از صفحه و نرخ پرش را مشاهده کنید.

    بخش نمایش میزان تعامل کاربران در سیمیلاروب

    هنگامی که سایت‌های رقبا را بررسی می‌کنید، با مشاهده گزارش‌های این بخش بهتر است دچار نگرانی نشوید و به جای اینکه بگویید مثلاً «سایت ایکس دارای نرخ پرش دقیقاً ۷۲.۵ درصد است و ۱۰.۵ درصد بهتر از وبسایت ما عمل می‌کند»، بگویید: «اگر سایت رقیب نرخ پرش بهتری نسبت به شما دارد، ممکن است نشانه آن باشد که جایی برای پیشرفت شما وجود دارد و باید به آن رسیدگی کنید».

    به‌عنوان مثال، طبق گزارش سیمیلاروب، نرخ پرش سایت  “BackLinko” به میزان ۶۸.۸۸ درصد است.

    نمایش نرخ پرش در سیمیلاروب

    اگر نرخ پرش سایت شما ۷۰.۳۵٪ باشد، در نقطه مقابل قرار دارید. اما اگر نرخ پرش شما ۸۸.۵۲٪ باشد، این امر می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که سایت “BackLinko” عملکرد بهتری برای جذب بازدیدکنندگان انجام می‌دهد.

    Traffic Sources

    نمودار «منابع ترافیک» از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این بخش است؛

    منابع ترافیک رقبا در سیمیلاروب Traffic Sources in SimilarWeb

    این بخش به شما نشان می‌دهد که چند درصد از ترافیک یک سایت از هر یک از کانال‌های دایرکت، ارجاعات، جستجو، سوشال، ایمیل و تبلیغات نمایشی می‌آید. از این اطلاعات فوق‌العاده مفید می‌توانید برای تعیین اینکه کجا باید اقدامات بازاریابی محتوای خود را متمرکز کنید، به‌خوبی بهره ببرید.

    مثلاً فرض کنید شما در حال ورود به حوزه سئو و بازاریابی محتوا هستید و به دنبال این هستید که بتوانید پابه‌پای وبلاگ “BackLinko” پیش بروید. بدین ترتیب، اولین قدم شما این است که ببینید کدام یک از کانال‌هایی که نام بردیم برای این سایت عملکرد خوبی دارد. با ارزیابی این موضوع می‌توانید خود را برای اقدامات لازم آماده کنید.

    البته رویکرد دیگری هم وجود دارد که به کانال‌هایی نگاه کنید که رقیبتان در آن‌ها نادیده گرفته شده است؛ سپس با تمرکز بر همان کانال، آن را دو برابر کنید.

    به‌عنوان نمونه، می‌توانید ببینید که “BackLinko”از هیچ‌گونه «تبلیغ بصری» استفاده نمی‌کند.

    نمایش درصد استفاده از پلتفرم‌ های مختلف در بخش منابع ترافیک سیمیلاروب

    این موضوع می‌تواند فرصتی برای شما باشد تا وارد آن کانال شوید و ترافیک دریافت کنید. در مورد سوشال هم وضعیت به همین منوال است. طبق گزارش سیمیلاروب، شبکه اجتماعی حدود ۳ درصد از ترافیک “BackLinko”را تشکیل می‌دهد. این فرصتی است برای شما تا بیشتر بر روی شبکه‌هایی مانند فیسبوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام تمرکز کنید.

    Referrals

    ارجاعات به ترافیکی گفته می‌شود که از سایر وبسایت‌ها به وبسایت شما دسترسی پیدا می‌کنند؛ یعنی زمانی که کاربران بر روی لینک‌هایی در یک وبسایت کلیک می‌کنند و وارد سایت شما می‌شوند.

    بخش ارجاعات سیمیلاروب که بک لینک ها را نمایش می دهد Referals in SimilarWeb

    در این بخش می‌توانید درصد ترافیک کلی سایت از ترافیک ارجاعی (Referral Traffic) را ببینید.

    درصد ترافیک کلی سایت از ترافیک ارجاعی (Referral Traffic)

    «ترافیک ارجاعی» اساساً به معنای هرگونه ترافیک غیرتبلیغاتی است که از سایت‌های مختلف می‌آیند و نه از سرچ در موتورهای جستجو یا رسانه‌های اجتماعی.

    دو داده مفید در این بخش عبارتند از:

    Top Referring Sites

    در این بخش می‌توانید ۵ سایت ارجاع دهنده برتر را به‌ همراه ترافیک هرکدام مشاهده کنید. همچنین با خرید نسخه SimilarWeb Pro می‌توانید سایت‌های بیشتری را ببینید.

    نمایش سایت های ارجاع دهنده برتر رابه همراه ترافیک در سیمیلاروب Top Referring Sites in SimilarWeb

    برای بازاریابان محتوا، این ویژگی می‌تواند راهی عالی برای یافتن فرصت‌های لینک‌سازی باکیفیت، شرکای بالقوه یا انجمن‌های آنلاین باشد تا از طریق‌ آن‌ها فعالیت خود را افزایش دهید.

    از دیگر قابلیت‌های این بخش یافتن فرصت‌هایی برای پست مهمان (Guest Post) است.

    به‌عنوان مثال، می‌توانید ببینید که ۱۳.۱۶ درصد از ترافیک ارجاعی “BackLinko” از “Learnseo.io” می‌آید.

    درصدی از ترافیک ارجاعی یک سایت در سیملاروب

    این بدان معنی است که میزان خوبی از مخاطبان هدف سایت “BackLinko”باید “Learnseo.io” را نیز بخوانند.

    Top Destination Sites

    این بخش داده‌های جالبی را نمایش می‌دهد؛

    بخش سایت ‌های ارجاع‌ دهنده برتر در سیمیلاروب Top Destination Sites

    در حالی که «سایت‌های ارجاع‌دهنده برتر» نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان سایت از کجا آمده‌اند و «سایت‌های مقصد برتر» نشان می‌دهد که مردم چگونه سایتی که شما در حال تجزیه‌وتحلیل آن هستید را ترک می‌کنند.

    این ویژگی به شما سایت‌های دیگری را نشان می‌دهد که می‌خواهید در آن‌ها برجسته و شناخته شوید. به‌عنوان مثال، می‌توانید ببینید که ۳.۱۱٪ از ترافیک سایت “BackLinko” برای رفتن به Moz.com، خارج می‌شود.

    Search

    جستجو، بخش بزرگی از ترافیک سایت را دربرمی‌گیرد. در واقع، طبق گزارش “SparkToro”، گوگل ۵۷ درصد از کل ترافیک وبسایت “BackLinko را به خود اختصاص داده است.

    بخش جستجو در سیمیلاروب که میزان ترافیک ورودی به سایت را نشان می دهد Search Section in SimilarWeb

    از طرفی با توجه به گزارش “Backlinko’s SimilarWeb”، به میزان ۶۲.۱۱ درصد از ترافیک این سایت از جستجو است.

    درصد ترافیک حاصل از جستجو

    به همین دلیل است که صرف مقداری زمان برای تجزیه‌وتحلیل آنچه که برای سئو رقیب شما کار می‌کند، بسیار مفید خواهد بود.

    چیزی که بخش «سرچ» SimilarWeb را شگفت‌انگیز می‌کند این است که ۵ کلمه کلیدی برتر را به شما نشان می‌دهد؛ هم برای جستجوی ارگانیک و هم برای جستجوی پولی.

    5 کلمه کلیدی ارگانیک برتر

    اگر این کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کنید، می‌توانید دقیقاً متوجه شوید که کدام قسمت از محتوا برای آن‌ها رتبه‌بندی می‌شود. اگر خیلی حرفه‌ای باشید از تکنیک Skyscraper استفاده می‌کنید و آن قسمت از محتواهایی که رقبایتان در آن رتبه گرفته‌اند را برای سایت خود به‌کار می‌برید تا ترافیک جستجوی آن‌ها را مال خود کنید!

    Social

    منابع ترافیک رسانه‌های اجتماعی نیز براساس پلتفرم‌های خاصی تقسیم می‌شوند، بنابراین می‌توانید ببینید کدام پلتفرم‌ها برای رقبای شما بهترین عملکرد را دارند.

    بخش شبکه های اجتماعی در سیمیلاروب

    درست مانند گزارش منابع ترافیک، می‌توانید از این داده‌ها به دو روش مختلف استفاده کنید؛ ابتدا وارد سایت‌های شبکه‌های اجتماعی شوید که رقبای شما از قبل در آن‌ها فعال بوده‌اند یا می‌توانید از آن برای یافتن سایت‌های اجتماعی که هنوز خیلی رقابتی نیستند نیز استفاده کنید.

    Display Advertising

    این گزارش هم ناشران برتر (سایت‌ها) و هم شبکه‌های تبلیغاتی برتر را که برای تبلیغات بصری پولی و در صورت وجود PPC استفاده می‌شوند را نیز نشان می‌دهد.

    بخش تبلیعات بصری در سیمیلاروب

    نکته‌ای که در اینجا باید به خاطر داشت این است که سیمیلاروب به داده‌های ترافیک تبلیغات فیسبوک دسترسی ندارد.

    Audience Interests

    داده‌های «مخاطبان» سیمیلاروب بر کارهایی که بازدیدکنندگان سایت در خارج از خود سایت انجام می‌دهند، متمرکز است.

    بخش نمایش علاقه مندی های مخاطبان در سیمیلاروب

    Categories

    می‌توانید دسته‌بندی علایق مخاطبان را براساس فعالیت آن‌ها در خارج از وبسایت مشاهده کنید. به‌عنوان مثال، دسته برتر مخاطبان “BackLinko”نشان می‌دهد «بازاریابی آنلاین» اول و پس از آن «کامپیوتر، الکترونیک و فناوری» قرار دارد.

    بخش کتگوری سیمیلاروب

    اگر یک وبسایت سلامت و تناسب اندام را تجزیه‌وتحلیل کنید، متوجه می‌شوید که علایق آن‌ها حول محور چیزهایی مانند تغذیه و ورزش می‌چرخد.

    بخش کتگوری سیمیلاروب

    چرا این قابلیت سیمیلاروب برای بازاریابی محتوا مفید است؟

    باید گفت اساس هر استراتژی محتوایی، تولید محتوایی است که به مخاطب هدف شما کمک کند و این گزارش یک نمای کلی در سطح بالایی از انواع چیزهایی که مخاطبان به آن‌ها علاقه دارند را به شما ارائه می‌دهد.

    Also Visited Websites

    این گزارش دیگری است که می‌توانید از آن استفاده کنید؛

    نمایش سایت هایی که بیشترین بازدید را دارند در سیمیلاروب

    استفاده از آن به این دلیل مفید است که به شما دید خوبی از سایت‌هایی می‌دهد که مخاطبان شما تمایل دارند در آن‌ها حضور داشته باشند.

    برای مثال، اگر به این گزارش برای Twitch.tv نگاه کنید، می‌بینید که کاربران آن‌ها معمولا زمان زیادی را در YouTube، Steam و Reddit می‌گذرانند.

    نشان دادن سایت هایی که بیشترین بازدید را دارند در سیمیلاروب

    بنابراین اگر می‌خواستید یک سایت رقیب برای توییچ راه‌اندازی کنید، سایت‌های بالا، سایت‌هایی هستند که باید بر روی آن‌ها متمرکز شوید. شما همچنین می‌توانید از این اطلاعات برای سایت خود استفاده کنید. به این ترتیب، فهرستی از سایت‌های مرتبطی دریافت خواهید کرد که ممکن است بخواهید با آن‌ها همکاری کنید، در آن‌ها تبلیغ کرده و یا شاید به‌عنوان یک شرکت مرتبط به مخاطبان خود معرفی کنید.

    Word Cloud

    ابرِ کلمه، تصویری از کلمات ارائه می‌دهد؛ یعنی مجموعه یا خوشه‌ای از کلمات است که در اندازه‌های مختلف به تصویر کشیده شده است. هر چه کلمه بزرگ‌تر و پررنگ‌تر ظاهر شود، به معنای استفاده و اهمیت بیشتر آن در یک متن است. بنابراین این بخش شامل موضوعاتی است که سیمیلاروب فکر می‌کند بیشترین ارتباط را با بازدیدکنندگان سایت دارند.

    بخش ابر کلمه در سیمیلاروب

    در اینجا انتظار دقت و تجزیه‌وتحلیل با جزئیات را نداشته باشید. به‌عنوان مثال، یکی از دسته‌بندی‌های مورد علاقه برای “BackLinko” این است: “Electronic And Technology > Computers Electronics And Technology”

    Competitors & Similar Sites

    گزارش این بخش راهی است سریع برای فهمیدن اینکه رقبای شما چه کسانی هستند. به‌عنوان مثال، اگر به گزارش SimilarWeb برای “BackLinko” نگاه کنید، ۱۰ سایتی را می‌بینید که “BackLinko”با آنها رقابت می‌کند.

    بخش مربوط به رقبا و سایت‌ های مشابه در سیمیلاروب Competitors and Similar Sites

    می‌توان گفت اطلاعات این لیست تقریباً ۱۰۰٪ درست است. این‌ها دقیقاً سایت‌هایی هستند که “BackLinko” در زمینه سئو، بازاریابی ویدیویی و شبکه‌های اجتماعی با آن‌ها در رقابت است.

    دیدن اینکه رقبای شما چه کسانی هستند مفید است؛ اما چگونه می‌توان در این مورد اقدام کرد؟

    شما می‌توانید چشم‌انداز کاری که تمام وبسایت‌های برتر در حوزه کاری شما انجام می‌دهند را بررسی کرده و سعی کنید خلاف آن را برای بهبود سایت خود انجام دهید. گاهی اوقات، متفاوت بودن مهم‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

    شما همچنین می‌توانید از این گزارش برای پیدا کردن پست مهمان یا سایر فرصت‌های همکاری استفاده کنید. به اصطلاح «رقبا» می‌توانند باهم کار کنند تا چیزی بسیار بهتر از زمانی که خودشان آن را انجام می دادند، ایجاد کنند.

    فراتر از شناسایی بازیگران کلیدی در حوزه کاری خود، انجام یک تحلیل جامع از رقبا برای برنامه‌ریزی استراتژیک ضروری است. این بخش از تجزیه‌وتحلیل‌های سیمیلاروب در واقع سنگ بنای ساختن استراتژی‌های آگاهانه و موثر در سئو، بازاریابی محتوا و فراتر از آن است که به شما این امکان را می‌دهد در چشم‌اندازی رقابتی یک قدم جلوتر بمانید.

    Related Mobile Apps

    از دیگر بخش‌های سیمیلاروب، برنامه‎های موبایلی مرتبط است که نشان می‌دهد رقبای شما چه اپلیکیشن‌هایی دارند و رتبه‌بندی آن‌ها به چه صورتی است و گزارشی از آن‌ها ارائه می‌دهد.

    تصور کنید یک بازی مورد علاقه روی گوشی خود دارید و کنجکاو هستید که آیا بازی‌های دیگری مانند آن وجود دارد یا خیر. ویژگی «اپلیکیشن‌های مرتبط» سیمیلاروب مانند یک دوست باهوش است که چیزهای زیادی در مورد اپ‌های مختلف می‌داند و می‌تواند بازی‌های دیگری را که ممکن است دوست داشته باشید را براساس بازی‌هایی که قبلاً در موبایل داشته‌اید، پیشنهاد دهد.

    بخشی که نشان می دهد رقبا بیشتر در چه اپلیکیشن های موبایلی دارند

    برترین سایت‌های مشابه سیمیلاروب

    اگر به دنبال یک جعبه ابزار جامع سئو و جایگزینی برای سیمیلاروب به‌منظور تحلیل رقبا هستید، می‌توانید از ابزارهای سئو که در اینجا معرفی می‌کنیم استفاده کنید. این ابزارها برای ردیابی ترافیک وبسایت، تجزیه‌وتحلیل رقبا و گرفتن گزارشی جامع از عملکرد رقبا بسیار کاربردی هستند:

    Semrush: ابزار سئو همه‌کاره با قابلیت تجزیه‌وتحلیل ترافیک، تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه‌وتحلیل رقبا

    Ahrefs: تجزیه‌وتحلیل بک لینک‌ها و تحقیق کلمات کلیدی برای جذب ترافیک ارگانیک

    Serpstat: گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای تجزیه‌وتحلیل ترافیک وبسایت، تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه‌وتحلیل رقبا

    SpyFu: ابزار قدرتمندی برای شناسایی و تجزیه‌وتحلیل بازار رقابتی به‌همراه نشان دادن سابقه جستجوی پولی و ارگانیک رقیب

    Moz: ابزار قدرتمند سئو برای بررسی وبسایت (Audit)، تحقیق کلمات کلیدی و بررسی بک لینک

    الکسا در مقابل سیمیلاروب

    Alexa.com یک ابزار تجزیه‌وتحلیل ترافیک وب است که توسط آمازون برای ارائه گزارش از رتبه‌بندی وبسایت، گرایش‌های مخاطبان و تجزیه‌وتحلیل رقابتی برای کمک به کسب‌وکارها برای درک فضای وب و حضور آن‌ها در برابر رقبا راه‌اندازی‌ و در ماه مه سال ۲۰۲۲ متوقف شد.

    برای مقایسه سیمیلاروب و الکسا باید گفت، مشتریان الکسا فقط می‌توانند چگونگی رتبه‌بندی خود را در مقایسه با رقبا ببینند، اما اطلاعاتی مانند اینکه نقاط ضعف استراتژی آن‌ها کجا است یا رقبا از چه تاکتیک‌هایی برای برنده شدن استفاده می‌کنند را نمی‌توانند از آن دریافت کنند. در واقع اطلاعات ارزشمند بسیار بیشتری وجود دارد که باید فراتر از رتبه‌بندی کشف و بررسی شوند.

    برای بیش از ۱۰ سال، سیمیلاروب در عرصه هوش دیجیتال (Digital Intelligence) پیشتاز بوده است و با ارائه داده‌های رتبه‌بندی سایت‌ها همراه با درکی عمیق و کاربردی در مورد عملکرد بیش از ۱ میلیارد وبسایت همچنان از جمله ابزارهای تأثیرگذار و ضروری برای اقدامات سئو سایت محسوب می‌شود.

    آنچه درباره سیمیلاروب گفتیم…

    در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی از بخش‌های مختلف و البته ضروری سایت سیمیلاروب ارائه دهیم. سیمیلاروب یکی از ابزارهای مؤثر در زمینه سئو به شمار می‌رود که برای تجزیه‌وتحلیل ترافیک وبسایت، درک رفتار مخاطبان، مقایسه خود با رقبا و شناسایی فرصت‌های رشد در بازار رقابتی دیجیتال بسیار کارآمد است.

    تیم تحریریه نبض مارکتینگ

    شاید برای شما هم سوال باشد…

    1. سیمیلاروب چه کاری انجام می‌دهد؟
      سیمیلاروب اطلاعاتی در مورد ترافیک وبسایت، رفتار مخاطبان و تجزیه‌وتحلیل رقبا به‌منظور درک بهتر بازار رقابتی ارائه می‌دهد.
    2. آیا سیمیلاروب نرم‌افزار قابل نصب بر روی کامپیوتر دارد؟
      خیر. SimilarWeb خدمات خود را از طریق یک پلتفرم مبتنی بر وبسایت ارائه می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد مستقیماً از طریق یک مرورگر به قابلیت‌های آن دسترسی داشته باشند.
    3. آیا سیمیلاروب عملکرد اپلیکیشن‌های موبایل را بررسی می‌کند؟
      بله. سیمیلاروب اطلاعاتی در مورد استفاده اپلیکیشن، رفتار مخاطب، ترندهای دانلود و رتبه‌بندی آن‌ها ارائه می‌دهد. همچنین در اپ استورها به تجزیه‌وتحلیل اپلیکیشن‌های مشابه می‌پردازد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"