call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
مایکروسافت کلریتی ابزار سئو مایکروسافت کلریتی

کلریتی چیست؟ ابزار سئو کلریتی چگونه به سایت شما کمک می‌کند؟

  • شاید تا به حال شنیده باشید که بازاریابان و کارشناسان سئو در مورد ابزار کلریتی صحبت می‌کنند و یا آن را با گوگل آنالیتیکس مقایسه می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به‌طور کامل کلریتی را به شما معرفی کنیم. کلریتی مایکروسافت یکی از ابزارهای کاربردی برای تجزیه‌وتحلیل سایت است که توسط مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ به‌طور رسمی ارائه شد.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    کلریتی چیست؟

    کلریتی یک ابزار رایگان تجزیه‌وتحلیل وبسایت است که به شما کمک می‌کند تا نقاط مثبت و منفی سایت خود را ببینید. کلریتی قابلیت‌هایی مانند ضبط  فعالیت‌های کاربران در صفحات سایت و نقشه‌های حرارتی و ارائه شناختی عمیق از نحوه تعامل کاربران با سایت شما را در دسترستان قرار می‌دهد که از این طریق درک روشنی از چگونگی بهبود عملکرد سایت خود برای افزایش درآمد و حفظ کاربران به دست خواهید آورد. در مجموع هدف مایکروسافت کلریتی بهبود تجربه کاربری، بهینه‌سازی طراحی و عملکرد کلی سایت است. در اینجا مهم‌ترین ویژگی‌های کلریتی مایکروسافت را برایتان توضیح می‌دهیم.

    چرا باید از  مایکروسافت کلریتی استفاده کنیم؟

    استفاده از Microsoft Clarity می‌تواند مزایای متعددی را برای صاحبان وب سایت‌ها و توسعه‌دهندگان به‌همراه داشته باشد از جمله:

    ارائه اطلاعات تجربه کاربر: کلریتی شناخت دقیقی در مورد نحوه تعامل کاربران با سایت شما می‌دهد که با شناسایی نقاط قوت و مشکلات تعامل کاربران، به بهبود عملکرد آن کمک می‌کند.

    استفاده رایگان: کلریتی یک ابزار رایگان است که تجزیه‌وتحلیل‌های پیشرفته‌ای را بدون هزینه اضافی در دسترس شما قرار می‌دهد.

    ادغام آسان با ابزارهای سئو: Clarity را می‌توان به‌راحتی با برخی از ابزارهای سئو مانند Google Analytics ادغام کرد تا دید جامع‌تری از عملکرد وبسایت خود به دست آوردید.

    رابط کاربری دوستانه: استفاده از کلریتی چندان پیچیده نیست و می‌توان به‌راحتی از آن استفاده کرد.

    بهینه سازی نرخ تبدیل: کلریتی به شما کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌ای برای بهینه‌سازی وبسایت خود برای تعامل و نرخ تبدیل بالاتر بگیرید.

    درک هدف کاربر: با مشاهده نحوه تعامل کاربران با سایت شما، می‌توانید هدف آن‌ها را بهتر درک کنید و براساس آن محتوا و عملکرد سایت خود را بیش از پیش بهینه کنید.

    فضای کاربری مایکروسافت کلریتی MicroSoft Clarity workspace

    کلریتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

    همان‌طور که گفتیم کلریتی از ابزارهای سئو سایت است که با ارائه گزارش‌هایی از کیفیت تعامل کاربران، به بهینه شدن سایت و در نهایت رضایتمندی کاربران کمک می‌کند. در اینجا مهم‌ترین ویژگی‌های کلریتی را برایتان توضیح می‌دهیم.

    Heatmaps: نمایش‌ بصری رفتار کاربران مانند: کاربران کجا کلیک می‌کنند، به چه صفحاتی می‌روند و در آن‌ها می‌گردند. همچنین به شناسایی بخش‌های محبوب کاربران و مشکلات احتمالی سایت کمک می‌کند.

    Session Recordings: ضبط فعالیت‌های کاربران در صفحات سایت به‌منظور مشاهده و بررسی نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وبسایت که از این طریق می‌توان نقاط قوت و موانعی که برای کاربران اختلال ایجاد می‌کند را شناسایی کرد.

    Click Depth: این ویژگی نشان می‌دهد که کاربر با چند کلیک در سایت به محتوای هدف خود رسیده است.

    Scroll Depth: این قابلیت نشان می‌دهد کاربر برای رسیدن محتوای مورد نظر خود در یک صفحه سایت، چقدر اسکرول کرده است.

    First Click: اولین کلیک، تعامل اولیه‌ای که کاربر در یک صفحه انجام داده را نشان می‌دهد که می‌توان از این طریق مواردی که فوراً توجه کاربر را جلب کرده است را شناسایی کرد.

    Last Click:  آخرین کلیک، نشان‌دهنده آخرین عمل و تعامل کاربر یا خروج احتمالی اوست.

    Dead Click: این ویژگی نشان می‌دهد که کاربران چه جاهایی کلیک می‌کنند اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

    Rage Clicks: بخش‌هایی که کاربران به‌طور مکرر روی آن کلیک می‌کنند را مشخص می‌کند که نشان‌دهنده میزان نارضایتی یا سردرگمی کاربر است.

    Dashboard: نمایی کلی از عملکرد وبسایت را به شما ارائه می‌دهد.

    User Segmentation: امکان فیلتر کردن و تجزیه‌وتحلیل تعاملات کاربر براساس معیارهای خاص مانند دستگاه، مرورگر یا موقعیت جغرافیایی را فراهم می‌کند.

    JavaScript Error Reporting: خطاهای جاوا اسکریپت که کاربران با آن مواجه می‌شوند را شناسایی کرده و با ارائه گزارشی از این اشکالات، به بهبود عملکرد وبسایت کمک می‌کند.

    تفاوت‌ مایکروسافت کلریتی و گوگل آنالیتیکس چیست؟

    اگر تاکنون از گوگل آنالیتیکس استفاده می‌کردید، احتمالاً برایتان سوال پیش می‌آید که آیا به Microsoft Clarity نیاز دارید یا خیر. برخی معتقدند که چون هر دو سرویس تحلیلی هستند، ممکن است بین آن‌ها هم‌پوشانی وجود داشته باشد.

    با این حال، باید گفت امکان مقایسه این دو با هم چندان وجود ندارد؛ زیرا کارهای متفاوتی انجام می‌دهند. درکل آنچه که به‌عنوان تفاوت میان این دو ابزار سئو گفته می‌شود عبارت است از:

    گوگل آنالیتیکس یک گزارش همراه با جزئیات است که به شما می‌گوید چند نفر از وبسایتتان بازدید کرده‌اند، از کجا وارد سایت شده‌اند و به چه صفحاتی نگاه کرده‌اند. این ابزار برای درک الگوهای ترافیک، اطلاعات جمعیت‌شناختی بازدیدکنندگان و عملکرد کلی سایت بسیار عالی است.

    اما کلریتی مایکروسافت مانند یک دوربین فیلمبرداری در یک فروشگاه است که به شما نشان می‌دهد مشتریان دقیقا چگونه حرکت می‌کنند، کجا توقف می‌کنند، به چه چیزی نگاه می‌کنند و چه چیزی ممکن است باعث شود که مشتریان تجربه خوبی نداشته باشند. ویژگی‌هایی مانند نقشه‌ حرارتی و ضبط فعالیت‌های کاربران در صفحات سایت به شما کمک می‌کند تا تصویری خوبی از رفتار کاربران سایت به‌دست آورید.

    اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم Google Analytics اعداد را به شما می‌دهد، در حالی که Microsoft Clarity داستان پشت این اعداد را به شما نشان خواهد داد.

    کلریتی چه معایبی دارد؟

    در بخش‌های قبلی از ویژگی‌ها و مزایای مایکروسافت کلریتی گفتیم، در اینجا به سه اشکال عمده‌ای که این ابزار دارد، اشاره می‌کنیم.

    اسناد ناقص برای یکپارچه‌سازی گوگل آنالیتیکس: به گفته کاربران، دستورالعمل‌های راه‌اندازی برای یکپارچه‌سازی کلریتی با گوگل آنالیتیکس (Universal و GA4) فاقد جزئیات است، به‌ویژه برای عیب‌یابی و رفع خطاهای رایج.

    گزینه‌های محدود برای فیلتر کردن: رابط کاربری فعلی کلریتی فاقد ویژگی “exclude” در فیلترها است که تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها را با حذف موارد خاص، مانند کشورها در داده‌های نقشه حرارتی، دشوار می‌کند. کاربران باید به‌صورت دستی همه گزینه‌های مورد نظر را انتخاب کنند و اگر همه موارد انتخاب شده باشد، شما نمی‌توانید برخی از آن‌ها را حذف کنید.

    سردرگمی با ورود به اکانت مشترک: گفته شده است آژانس‌های مارکتینگ یا تیم‌هایی که از یک حساب ایمیل مشترک برای دسترسی به  این ابزار استفاده می‌کنند با مشکلاتی مواجه می‌شوند و ممکن است یکی از اعضا گزارش‌ها را به‌خوبی در کلریتی ببیند و عضو دیگر که وارد شده است نتواند گزارش‌ها را به‌طور کامل ببیند.

    تأثیر کلریتی مایکروسافت بر سرعت صفحه

    جاوا اسکریپت کلریتی به‌صورت هم‌زمان با جاوا اسکریپت سایت بارگذاری نمی‌شود و به سرور مایکروسافت وصل می‌شود.

    مایکروسافت در این باره گفته است: «بازدیدکنندگان سایت شما هیچ تفاوتی در سرعت یا عملکرد سایت تجربه نخواهند کرد. Clarity JavaScript به‌صورت هم‌زمان با سایت نیست، بنابراین زمان بارگذاری صفحه را کاهش نمی‌دهد.

    آیا کلریتی محدودیت ترافیک دارد؟

    هیچ محدودیتی برای میزان ترافیک قابل اندازه‌گیری توسط کلریتی وجود ندارد.

    برخلاف سایر ابزارهای نقشه حرارتی و تجزیه‌وتحلیل که محدودیت ترافیکی بر نسخه‌های رایگان ابزارهای خود اعمال می‌کنند، مایکروسافت هیچ محدودیتی براساس ترافیک اعمال نخواهد کرد. به گفته مایکروسافت: «هیچ محدودیتی در تعداد سایت‌ها در هر حساب کاربری وجود ندارد. کلریتی می‌تواند برای پشتیبانی از بزرگ‌ترین وبسایت‌ها به‌کار رود». کلریتی در حال حاضر بیش از ۱ پتابایت (هر ۱۰۰۰ ترابایت معادل یک پتابایت است) داده از بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در ماه را پردازش می‌کند.

    تفاوت ابزارهای Hotjar و Clarity چیست؟

    در بخش‌های قبلی این مقاله با ابزار سئو کلریتی، ویژگی و قابلیت‌های آن آشنا شدید. از آنجایی که یکی از سوالات متداول کاربران سئو این است که «هاتجر چه تفاوت با کلریتی مایکروسافت دارد؟»، در اینجا به تفاوت‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم.

    هاتجر و کلریتی هر دو پلن رایگان دارند؛ با این تفاوت که کلریتی کاملاً رایگان است، اما برای دسترسی به قابلیت‌های بیشتری از هاتجر باید نسخه پولی آن را تهیه کنید.

    هاتجر به شما این امکان را می‌دهد که فقط به فعالیت‌هایی که کاربران شما انجام می‌دهند، نگاه نکنید؛ بلکه اینکه چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند را نیز متوجه شوید تا بتوانید یک تصویر کلی از رفتار کاربر داشته باشید. کلریتی به شما اجازه نمی‌دهد بازخورد کاربران را جمع آوری کنید.

    هاتجر برای تیم‌ها طراحی شده است؛ شناخت خوب تنها زمانی مفید است که بتوانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. هاتجر ابزارهای مورد نیاز برای همکاری را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ اما Clarity برای افرادی است که بیشتر دوست دارند به تنهایی کار کنند.

    Hotjar با طیف گسترده‌ای از ابزارهای سئو ادغام می‌شود: یعنی می‌توانید هاتجر را از طریق Slack، Optimizely، Hubspot، Segment، Omniconvert، Google Optimize و ۲۰۰۰ ابزار دیگر با استفاده از Zapier ادغام کنید و داده‌هایتان را در سراسر دنیای کسب‌وکار خود ارسال کنید؛ اما کلریتی برای ادغام با ابزارهای مختلف سئو محدودیت دارد.

    هاتجر به کاربران خود خدمات پشتیبانی ارائه می‌دهد: اگر تازه شروع به استفاده از هاتجر کرده‌اید و به کمک نیاز دارید، می می‌توانید راهنماهای ویدیویی دقیق، پایگاه دانش و پشتیبانی مشتری همیشه در دسترس هاتجر بهره‌مند شوید؛ اما Clarity تیم پشتیبانی ندارد.

    تفاوت‌ ابزارهای  کلریتی و هاتجر
    Hotjar Clarity Tools
    Free plan
    Heatmaps
     

     

    Advanced Heatmaps Funtionality (move heatmaps & exports)

    Session Recordings
    Website Overview
     

     

    Team Collaboration Features like highlights
    +۵ Integrations
    Feedback Widgets
    Surveys (on-site & on-site)

    آنچه در این مقاله گفته شد..

    کلریتی یک ابزار سئو رایگان است که با استفاده از آن شناخت خوبی از رفتار کاربران از طریق نقشه‌های حرارتی، ضبط فعالیت آن‌ها در سایت و سایر معیارهای مربوط به بررسی نوع کلیک‌های کاربر ارائه می دهد. مدیران وبسایت با بهره‌گیری از قابلیت‌های کلریتی مایکروسافت، می‌توانند به‌خوبی تجربه کاربر و عملکرد وبسایت را آنالیز کزده و نقاط ضعف و قوت آن را برای بالا بردن هرچه بیشتر رضایتمندی کاربران شناسایی کنند.

    تیم تحریریه نبض مارکتینگ

    شاید برای شما هم سوال باشد

    1. چرا از ابزار کلریتی استفاده کنیم؟
      با استفاده از کلریتی شما می‌توانید جزئیات رفتار کاربران را در سایت خود بررسی کنید.
    2. آیا کلریتی با هاتجر تفاوت دارد؟
      بله. علی‌رغم شباهت‌هایی که این دو ابزار با هم دارند، بعضی ویژگی‌های آن‌ها متفاوت است، مثلاً هاتجر در ویژگی heatmaps اطلاعات بیشتری ارائه می‌دهد. از طرف کلریتی کاملاً رایگان است اما هاتجر نسخه پولی هم دارد.
    3. آیا گوگل آنالیتیکس از کلریتی کامل تر است؟
      باید گفت این دو ابزار کارکردهای متفاوتی دارند و نمی‌توان گفت یکی از دیگری کامل‌تر است. مثلاً اگر می‌خواهید با جزئیات رفتار کاربر را در سایت بررسی کنید، کلریتی اطلاعات خوبی به شما می‌دهد؛ چراکه تصویر فعالیت‌های هر کاربر در هر صفحه‌ای ضبط می‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"