call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • نقشه کلمات کلیدی چیست و چطور است؟

    کیورد مپینگ (keyword mapping) یا نقشه کلمات کلیدی چیست و چه مزیتی در سئو دارد؟

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    امروزه تعداد زیادی از افراد در حوزه سئو سایت مشغول هستند و در این حیطه اطلاعاتی دارند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، قطعاً تا به حال اسم کیورد مپینگ (KEYWORD MAPPING) را شنیده‌اید. داشتن یک استراتژی که مختص به خودتان باشد ، می‌تواند شما را در این حرفه چندین پله جلو بیندازد. اگر این استراتژی را در همان ابتدا و برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنید، تأثیر بیشتری خواهد داشت. زمانی که یک کلمه کلیدی را انتخاب کردید، لازم است که در مورد آن تحقیق کرده و در یک چارچوب خاصی قرار دهید. با این کار در واقع کیورد مپینگ را به درستی انجام داده‌اید.

    کیورد مپینگ (KEYWORD MAPPING) یا نقشه کلمات کلیدی چیست؟

    کیورد مپینگ چیست؟

    هر سایت دارای محتوایی است که آن محتوا از یک کلمه کلیدی خاص شکل گرفته و نوشته می‌شود. محتوا سایت می‌تواند به صورت عکس، فیلم یا متن باشد. زمانی که قصد دارید برای سایت خود محتوا متنی بنویسید، باید ابتدا در مورد کلمات کلیدی که پر بازده هستند تحقیق کنید. در دنیا سئو در واقع این تحقیق و جست‌وجو به عنوان کیورد مپینگ شناخته می‌شود. کار کیورد مپینگ تا همین‌جا نیست و باز هم ادامه دارد. برنامه ریزی برای یک کلمه کلیدی هم در حیطه کیورد مپینگ بوده که با این کار به موتور جست‌وجوگر گوگل نشان می‌دهید محتوا سایت‌تان ارزشمند بوده و برای مخاطب چیز مفیدی است.

    برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید باید بگوییم زمانی که شما یک سایت را طراحی و مدیریت می‌کنید، قصدتان از این کار این است که تعداد بازدیدکنندگان و در نهایت ترافیک سایتتان بیشتر شود. شما می‌توانید با استفاده از ابزار مختلفی که گوگل برایتان در نظر گرفته این کار را انجام دهید. اما مهم‌ترین مسئله این است که محتوایی داشته باشید که برای کاربران زیادی مورد پسند واقع شود. وقتی گوگل متوجه محبوبیت سایتتان شود، آن را سایتی معتبر دانسته و ایندکس می‌کند. ایندکس شدن یک سایت به این معناست که در فهرست گوگل قرار بگیرد.
    به همین منظور لازم است کلمه کلیدی داشته باشید که میزان جست‌وجو آن زیاد باشد. برای این کار لازم است از ترفند کیورد مپینگ بهره ببرید. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت کیورد مپینگ همانند نقشه گنجی عمل می‌کند که مستقیماً جای گنج را به شما می‌دهد. زمانی که بخواهید از کلمات کلیدی طولانی (LONGTAIL KEYWORD) برای محتوا خود بهره ببرید، استفاده از کیورد مپینگ بسیار مؤثر است. کار کیورد مپینگ این است که این کلمات کلیدی که پر بازده هستند را در یک چارچوب خاص به شما معرفی می‌کند.

    مزایا کیورد مپینگ چیست؟

    مرتب نگه داشتن کلمات کلیدی از مزایای کیورد مپینگ

    هر یک از ابزار یا چیزهایی که برای رشد سئو داخلی یا خارجی یا تکنیکال سایت استفاده می‌شود، دارای مزایا و معایبی است. کیورد مپینگ هم دارای مزایایی است که قصد داریم چند مورد از آن‌ها را نام برده و توضیح دهیم.

    جلوگیری از کار بیهوده

    برخی از افراد برای نوشتن محتوا سایت خود از کیورد مپینگ کمک نمی‌گیرند و در نهایت می‌بینند که کلمه اصلی که باید در محتوا خود جای می‌دادند را فراموش کردند. از این جهت مجبور می‌شوند دوباره محتوا جدیدی تولید کنند.

    جلوگیری از محتوا تکراری

    ممکن است زمانی که شما یک کلمه کلیدی را برای تولید محتوا خود انتخاب کرده باشید که دو یا چند سایت دیگر هم در مورد آن محتوا نوشته باشند. در این صورت زمانی که گوگل قصد دارد یکی از آن‌ها را ایندکس کند، ممکن است سایت‌های دیگر را در فهرست خود قرار دهد. در واقع کیورد مپینگ اینجا است که به شما در پیشروی درست این روند کمک کند.

    مرتب نگه داشتن کلمات کلیدی

    کیورد مپینگ این امکان را به شما می‌دهد که کلمات کلیدی اصلی را از کلمات کلیدی فرعی جدا کرده و بشناسید. در این صورت می‌توانید از کلمات کلیدی که برای سایتتان مفید است را شناسایی کرده و از آن‌ها استفاده کنید. کلمات کلیدی پشتیبان دارای مزیت بیشتری هستند که کیورد مپینگ آن‌ها را در فهرست برنامه‌ریزی و تحقیق خود قرار می‌دهد.

    آسان‌تر شدن ارتباط با تیم تولید محتوا

    اگر خودتان یک تیم تولید محتوا دارید و کلمات کلیدی را به آن‌ها می‌سپارید یا اینکه ساخت محتوا را برون سپاری می‌کنید و از تیم‌های دیگر کمک می‌گیرید، در هر دو صورت داشتن کلمه کلیدی تأثیر زیادی در پیشروی فرآیند کار دارد. زمانی که کلمه کلیدی را داشته باشید، می‌دانید که قرار است در مورد چه چیزی تولید محتوا کنید و در این صورت است که کارتان سریع‌تر انجام می‌شود.

    چگونه استراتژی نقشه کلمات کلیدی را پیاده سازی کنیم؟

    زمانی که قصد دارید کیورد مپینگ را اجرا کنید لازم است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

    درست کردن فایل اکسل با سر فصل‌های مشخص

    درست کردن فایل اکسل

    • شناسه صفحه
    در واقع شناسه صفحه همان موضوع اصلی برای صفحه سایت است.
    • URL
    زمانی که محتوا سایت را تولید کردید، لازم است که برای انتشار آن از یک آدرس و لینک استفاده کنید.
    • کلمه کلیدی اصلی
    باید یک کلمه کلیدی اصلی داشته باشید که بر اساس محتوا خود، آن را در متن تکرار کنید.
    • کلمه کلیدی پشتیبان
    این کلمه کلیدی بر این اساس انتخاب می‌شود که هم معنی کلمه کلیدی اصلی است. این کلمه ثانویه هم باید یک یا چند بار در محتوا تکرار شود.

    تحقیق کلمات کلیدی

    در این مرحله لازم است که با استفاده از کیورد مپینگ در مورد کلمه کلیدی که قصد دارید در مورد آن تولید محتوا کنید، تحقیق کرده و آن را از زاویه‌های مختلف مورد جست‌وجو قرار دهید. می‌توانید از ابزارهای مختلف استفاده کنید تا این فرآیند زودتر انجام شود.

    ترسیم کلمات کلیدی

    در مرحله سوم باید بدانید که از کلمه کلیدی خود در صفحه، چند دفعه و به چه میزان فاصله استفاده کنید. استفاده از متا تگ در این روند، بسیار مؤثر است.

    انتشار محتوا

    در مرحله پایانی کافیست محتوا خود را منتشر کرده و از آن لذت ببرید.

    میتوانید این اسراتژی را به شرکت های خدمات سئو بسپارید خیالتان از بابت رعایت این نکات راحت باشد.

    در نتیجه

    بهره بردن از نقشه کلمات کلیدی، می‌تواند استراتژی فوق‌العاده‌ای برای قرار گرفتن در فهرست گوگل باشد. کیورد مپینگ می‌تواند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی پر بازده کمک شایانی کند.

    در صورت نیاز میتوانید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    سئو شبکه های اجتماعی یک مانیتور نشان دهنده شبکه های اجتماعی و سئو یک مرد با کت آبی و خوشحال از سئو شبکه های اجتماعی
    دو مرد و یک زن در حال بررسی بک لینک سایت

    [ASRating]

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"