call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • گزارشات performance سرچ کنسول

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    مقدمه

    گزارشات performace سرچ کنسول یکی از انواع گزارشاتی است که سرچ کنسول در اختیار وب مستران قرار می دهد تا در جهت بهبود سئو سایت از آن استفاده کنند. اگر به دنبال این هستید که میزان کلیک های روزانه سایت خود را بدانید؟ یا اینکه بدانید سایت شما به ازای کوئری های مختلف اصلا چند بار در صفحه نتایج گوگل دیده شده؟ متوسط CTR سایت شما چقدر است؟ و کلی اطلاعات دیگر در این مقاله با ما همراه باشید.

    معرفی بخش performance سرچ کنسول

    در نمای زیر گزارشاتی که بخش performance سرچ کنسول در اختیار شما قرار می دهد را مشاهده می کنید.

    در نمای زیر گزارشاتی که بخش performance سرچ کنسول در اختیار شما قرار می دهد را مشاهده می کنید.

    (Total cliks) تعداد کل کلیک ها: تعداد کل کلیک های کاربران را که با نتیجه search به سایت وارد شده اند را نشان می دهد.

    ( Impressions) تعداد نمایش ها: تعداد کل نمایش هایی که سایت شما به ازای کوئری های مختلف در صفحه نتایج دیده می شود Impression گفته می شود.

    (CTR) نرخ کلیک: تعداد کل کلیک ها به ازای کل ایمپرشمن ها را نرخ کلیک می گویند. مثلا اگر سایت شما به ازای کلمه خدمات سئو ۵۰۰ بار در صفحه نتایج گوگل دیده شوند و ۱۰ بار روی این کوئری کلیک شود، نرخ کلیک ۲ درصد خواهد بود.

    (Average Position ) میانگین رتبه: این متریک بسیار ارزشمند است زیرا آمار دقیق نسبت به میانگین جایکاه کلمات در اختیار شما قرار می دهد.

    بخش های اصلی Performanse سرچ کنسول

    گزارشات performance سرچ کنسول شامل سه بخش اصلی است:

    • بخش Chart یا نمودار
    • بخش Table یا جدول
    • بخش Filter
    آموزش سرچ کنسول

    آموزش سرچ کنسول

    آموزش ۰ تا ۱۰۰ سرچ کنسول

    بخش نمودار یا chart

    همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید می توانیداطلاعات ۴ متریک Impressions،Total cliks، CTR، Average Position را مشاهده کنید. اگر تمایل داشته باشید اطلاعات هر کدام از این متریک ها روی نمودار نمایش داده نشود کافی است روی آن کلیک کنید تا غیر فعال شود و نمایش داده نشود

    نمودار-performance

    بخش Table یا جدول

    بخش جدول در Performance سرچ کنسول متریک هایی مانند: کوئری، کشور، صفحات و … را در اختیار شما قرار می دهد. شما با کلیک کردن روی هر کدام از این متریک ها می توانید اطلاعات Impressions،Total cliks، CTR،  Average Position را برای آن متریک مشاهده کنید. مثلا اگر روی متریک کشور کلیک کنید می توانید مشاهده کنید که از کشورهای مختلف چقدر کلیک داشته داشته اید یا اصلا در فضای سرپ چقدر Impressions داشته اید.

    فیلترها یا پیکر بندی گزارشات سرچ کنسول

    در نمای زیر فیلترهایی که می توانید در گزاشات performance سرچ کنسول اعمال کنید را مشاهده می کنید:

    فیلترهای-performance

    فیلتر Search type

    این فیلتر این امکان را فراهم می کند تا جزئیات اطلاعات مورد نظر خود را بر اساس وب،تصویر و یا ویدیو مشاهده کنید.

    فیلتر-search-type

    در قسمت Search type قسمتی با عنوان Compare وجود دارد. اگر تمایل داشته باشید دو نوع سرچ را با هم مقایسه کنید میتوانید از این قسمت استفاده کنید.

    تکنیک های سرچ کنسول

    تکنیک های سرچ کنسول

    آموزش تکنیک های سرچ کنسول برای بلاگرها

    فیلتر Date

    شما با استفاده از فیلتر Date  می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را در بازه های زمانی مشخصی تعیین نمایید. این بازه از ۷ روز تا ۱۶ ماه است. البته جدیدا امکانی به این فیلتر اضافه شده است که می توانید به صورت روزانه هم اطلاعات مورد نیاز خود را مشاهده نمایید.

    فیلتر date

    اگر تمایل داشته باشید اطلاعات را در بازه های زمانی متفاوتی با هم مقایسه نمایید می توانید از زبانه  Compare استفاده کنید.

    فیلتر New

    این فیلتر به تفیک Country ،page ، Search appearance ،Query،Device می تواند اطلاعاتی را برای شما نمایش دهد.

    فیلتر-New

    فیلتر Query

    به ازای کوئری هایی که کاربران در موتورهای جستجو سرچ می کنند شما می توانید یک سری نتایج را مشاهده نمایید. البته خود کوئری هم چند زبانه دارد که می تواند اطلاعات مورد نیاز خود را برا اساس هر کدام از آن ها تنظیم نمایید.

     

    • Queries containn: با انتخاب این گزینه مشخص می کنید عبارت جستجو شده توسط کاربر شامل چه کلمه یا کلماتی باشد. به عنوان مثال مشخص می کنید نتایجی را در نظر بگیر که شامل عبارت “افزونه وردپرس” بوده اند. بدین ترتیب جستجوهایی همچون نصب افزونه وردپرس، افزونه وردپرس، آموزش افزونه وردپرس و هرچیزی که شامل این مورد باشد را در نظر می گیرد.
    • Queries not containing: با انتخاب این گزینه به گوگل سرچ کنسول این دستور را می دهید که query کلمه کلیدی مشخص شده را نداشته باشد. یعنی طبق مثال قبلی، جستجوی کاربر شامل “افزونه وردپرس” نباشد.
    • Queries is exactly: در این قسمت مشخص می کنید که اطلاعات رشته جستجویی نشان داده شود که دقیقا مطابق با کلمه کلیدی وارد شده است. طبق مثال یعنی دقیقا “افزونه وردپرس” را در نظر بگیر.
    • زمانی که یکی از از این فیلترها را انتخاب کردید می توانید کوئری مورد نظر خود را هم انتخاب کنید. سپس با زدن APPLY اطلاعات مورد نظرتان به شما گزارش داده می شود.

    فیلتر page

    شما در این فیلتر می توانید تعیین کنید اطلاعات مورد نظرتان بر اساس url  مشخصی نمایش داده شود. با زدن APPLY اطلاعات مورد نظر شما نمایش داده خواهد شد.

    فیلتر Country

    اگر شما صاحب یک برند بین المللی هستید و یا از سایر کشورها ورودی دارید، می توانید بر اساس این زبانه اطلاعات کاربران خود را فیلتر کنید.

    فیلتر country

    فیلتر Dvice

    یکی دیگر از مواردی که در قسمت New وجود دارد و می توانید اطلاعات را بر اساس آن در گزارشات performance سرچ کنسول تفکیک نمایید Dvice  است. با استفاده از این قسمت می توانید اطلاعات مورد نظر خود را بر اساس دستگاه های مختلفی که کاربران از آن برای ورود به سایت استفاده کرده اند تحلیل کنید. 

    فیلتر dvice

    البته با کمک  Compare می توانید اطلاعات را در دو دستگاه مثلا موبایل و دسکتاپ با هم مقایسه کنید.

    فیلتر Search Appearance

    آخرین گزینه در این فیلتر Search Appearanceh است. که می توانید به کمک آن بر اساس نحوه نمایش در نتایج گوگل که شامل انواع نتایج AMP article، AMP non-rich results، Rich results، Web Light results، Product ، FAQ، How-to، Video و Review snippet  گزارش بگیرید.

    search-appearance

    تحلیل هایی از گزارشات performance

    نرخ کلیک یا CTR پایین

    یکی از مهمترین اهدافی که برای یک سایت، سئو و بهینه سازی انجام می شود افزایش ورودی به سایت است. در واقع کسب و کارهایی که از خدمات سئو برای سایت خود استفاده می کنند یکی از اهدافی که دارند این است که از طریق افزایش ورودی شانس فروش خود را افزایش دهند. زمانی که میانگین کلیک CTR پایین است، یعنی ورودی های شما پایین است. بنابراین باید بازگردید و یک سری موارد را حتما بررسی کنید. باید ببینید چرا با این که در نتایج جستجوی گوگل دیده می شوید ولی کاربر بر روی لینک سایت شما کلیک نمی کند. یکی از دلایلی که ما به تجربه متوجه آن شدیم این است که،  عنوان های غیر جذاب و متا دیسکریپشن های نامناسب و غیر جذاب می تواند دلیل مهمی برای CTR پایین باشد. بنابراین باید بازگردید و این موارد را اصلاح کنید و در یک زمان دیگری دوباره بازگردید و بررسی کنید ببینید CTR شما بهبود پیدا کرده است یا خیر.

    گزارش enhancement در سرچ کنسول اصلی

    تکنیک های سرچ کنسول

    گزارشات Enhancement سرچ کنسول چیست؟شامل چه بخش هایی است؟

    جمع بندی...

    در این مقاله سعی کردیم نکاتی مهمی را در مورد سرچ کنسول که یکی از مهمترین ابزارهای سئو سایت است و برای بهبود سئو تکنیکال هم می توانید از آن استفاده کنید را برای شما توضیح دادیم تا به عنوان یک سئوکار از این نکات در پروژه های خود استفاده کنید اما اگر باز هم نیاز به مشاوره سئو داشتید می توانید با کارشناسان ما در مجموعه نبض مارکتینگ تماس بگیرید.

    سوالات متداول شما

    با استفاده از گزارشات performance می توانید متوجه شوید سایت شما به ازای چه کوئری هایی در صفحه نتایج دیده می شود. به ازای چه کوئری هایی کاربران وارد سایت شما می شوند. همچنین میزان CTR سایت شما به ازای کوئری های مختلف چقدر است.

    یکی از دلایل پایین بودن CTR می تواند به دلیل عنوان غیر جذاب و متادیسکریپشن نامناسب برای محتوا باشد.

     

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    شاخص کلیدی عملکرد چیست
    سئو کلاه خاکستری Gray Hat Seo
    تکنیک های سئو محتوا
    شاخص توضیحات متا

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    یک پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"