call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • گزارشات-removal-سرچ-کنسول

    گزارشات removal سرچ کنسول

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    مقدمه

    اگر شما صاحب یک وب سایت هستید و قصد دارید که یکی از صفحات یا URL خود را به صورت موقت از نتایج جستجوی گوگل حذف کنید، باید از طریق گزارشات removal سرچ کنسول اقدام کنید. اما این کار به چه صورت انجام می‌شود؟ پیش از آن که برای توضیح این گزارشات پیش برویم، باید بدانید که این نوع از حذف کردن به صورت موقت است که در ادامه به آن می‌پردازیم و برای حذف دائمی باید از روش‌های دیگری اقدام کنید.

    روش های حذف یا جلوگیری از ایندکس شدن صفحات به چه صورت است؟

    برای حذف یا جلوگیری از ایندکس شدن صفحات یک سایت، راه های زیادی وجود دارد که در این بخش به برخی از آن‌ها می‌پردازیم. البته تمامی این موارد در سئو تکنیکال به عنوان یکی از خدمات سئو توسط کارشناسان ما در پروژه ها در صورت لزوم انجام می شود.

    روش اول | متاتگ نوایندکس

    یکی از روش هایی است برای آن که اجازه ندهید، صفحه سایتتان در نتایج جستجو نمایش داده شود.

    روش دوم| خطای ۴۱۰ و خطای ۴۰۴

    در روش متاتگ نوایندکس ممکن هست شما قصد داشته باشید صفحه را نگه دارید، اما اگر تمایل دارید محتوا و صفحه را به صورت کلی حذف کنید و دیگر آن صفحه هیچ نوع ارزشی برای شما نداشته باشد، راه‌حل آن خطای ۴۱۰ و خطای ۴۰۴ است. البته پیشنهاد می‌شود از خطای ۴۱۰ برای از بین بردن همیشگی یک صفحه از نتایج استفاده کنید تا از خطای ۴۰۴ استفاده نمایید، به این دلیل که خطای ۴۱۰ مخصوص همین کار است و سریع‌تر صفحه شما را از نتایج حدف میکند. به این ترتیب با حذف صفحات اضافی سایتتان می توانید میزان بودجه خزش سایتتان را بهتر مدیریت کنید و سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

    روش سوم | فایل robots.txt

    یکی دیگر از راه‌های حذف یک صفحه استفاده از فایل robots.txt است که در مباحث سئو تکنیکال بسیار این مسئله مهم است.

    روش چهارم | خطای ۴۰۳

    در برخی از موارد، با جستجوی یک صفحه، خطای ۴۰۳ نمایش داده می‌شود که نشان دهندهٔ آن است که دسترسی به منبع یا صفحه به دلایل مختلف امکان پذیر نیست.

    روش پنجم | گزارشات removal سرچ کنسول

    ابزار removals در سرچ کنسول به شما کمک می‌کند که به صورت موقت، یک صفحه یا یک سایت از نتایج جستجو حذف شود. مدت زمان حذف شدن آن به صورت ۶ ماهه است که موقتی می‌باشد. اگر می‌خواهید به صورت دائمی حذف کنید، باید از روش‌های بالا استفاده کنید.

    نتایج گزارش removal در گوگل سرچ کنسول

    به صورت کلی گزارشات removal سرچ کنسول به سه بخش تقسیم می‌شود:

    1. Temporary Removals  یا حذف به صورت موقت
    2. Outdated content  یا محتوای قدیمی
    3. Safe Search Filtering Request  یا درخواست فیلتر کردن جستجوی امن

    که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

    آموزش سرچ کنسول

    آموزش سرچ کنسول

    آموزش سرچ کنسول به صورت ۰ تا ۱۰۰

    حذف موقت یا Temporary Removals

    زمانیکه وارد سرچ کنسول می‌شوید، بخش removal در قسمت سمت چپ وجود دارد.

    گزارشات removals سرچ کنسول

    بعد از آنکه وارد این بخش شدید، بخش Temporary Removals را انتخاب کنید که احتمالا این گزینه در سرچ کنسول به صورت پیش فرض انتخاب می‌شود. برای ثبت یک درخواست جدید روی New Request کلیک کنید. دو نوع درخواست در دسترس شما است که به طور موقت URL را حذف می‌کند.

    گزارشات-removals

    در گزارشات removal سرچ کنسول، Clear cached URL کش و توضیحات صفحه را از گوگل پاک می‌کند، تا زمانی که صفحه به طور مجدد قابل دسترس باشد و کراول شود. وقتی که از این ویژگی Removals در سرچ کنسول استفاده کنید، تا زمان کراول بعدی صفحه، توضیحات دیسکریپشن خالی خواهد بود. از این گزینه برای حذف کردن موقت مطالبی که حساس است استفاده کنید. همچنین می‌توانید در به روز رسانی کردن اسنیپت های خود نیز استفاده نمایید.

    اگر شما بخواهید از گزینه دوم برای حذف url خود استفاده نمایید و آن آدرس مربوط به بلاگ‌ها باشد، تمامی بلاگ‌ها حذف می‌شوند. در نهایت در خواست شما به حالت Processing request می‌رود و باید منتظر باشید تا گوگل این درخواست رو انجام دهد.
    اگر با پیغام Request denied روبه‌رو شدید به معنای آن است که درخواست حذف URL  شما رد شده است.
    اگر با پیغام Request canceled روبه‌رو شدید طبیعتا خود شما درخواست را کنسل کرده‌اید.
    اگر با پیغام Temporarily removed رو‌به‌رو شدید به معنای آن است که حذف به صورت ۶ ماهه انجام شده اما به فکر حذف دائم باشید.
    اگر با پیغام Removal expired روبه‌رو شدید به معنای آن است که ۶ ماه تموم شده و باید دوباره اقدام کنید.
    اگر با پیغام Cleared روبه‌رو شدید یعنی کش با موفقیت پاک شده است.

    ممکنه این درخواست ۲۴ ساعت طول بکشه تا عملی بشه و همینطور ارسال درخواست به معنای تضمین تایید درخواست نیست و حتی ممکنه درخواست شما رد بشه.

     

    گزارشات performance سرچ کنسول

    گزارشات performance سرچ کنسول

    گزارشات performance سرچ کنسول

    Outdated Content یا محتوای قدیمی

    زمانی که شما نتیجه‌ای را مشاهده می‌کنید که با داده‌های فعلی خود مطابقت ندارد، یعنی قدیمی هستند، یا ممکن است که آن صفحه دیگر وجود نداشته باشد. ابزار remove outdated content در این قسمت میتواند کمک کند. پس برای آپدیت و به روزرسانی نتایج و بهبود اسنیپت و کش استفاده میشود.

    همچنین باید بدانید که این ابزار برای سایتی استفاده می‌شود که شما مالک آن نیستید و اگر آدرس صفحه ای را به آن بدهیم و آن صفحه وجود نداشته باشد به معنای آن است که دیگر وجود ندارد. آنن موقع گوگل آن آدرس را از نتایج جستجو هم حذف میکند، اما اگر در نتایج آن آدرس وجود داشته باشد تنها اسنیپت و کش را پاک میکند.

     

    Safe Search Filtering Request یا درخواست فیلتر کردن جستجوی امن

    اگر محتوای سایتی از نظر صاحبان سایت یا کاربران برای افراد بزرگسال مناسب باشد و به غیر آنها نامناسب باشد، آدرس اینترنتی آن صفحه را در این قسمت وارد می‌کنید و فیلتر امن جستجو را در گزارشات removal سرچ کنسول فعال نمایید. بخش فیلترینگ Safe Search در سرچ کنسول یک تاریخچه از صفحات سایت که توسط کاربران گوگل به عنوان محتوای بزرگسالان گزارش شده اند را نشان می‌دهد. اگر گوگل احساس کند که این محتوا باید از فیلتر نتایج Safe Search عبور کند، این URL ها به عنوان محتوای بزرگسالان برچسب می‌خورند. جدول این گزارش نشان می‌دهد تاریخ تمام درخواست های Safe Search ثبت شده برای این سایت در شش ماه گذشته نشان داده می‌شود.

    جمع بندی

    در نهایت اگر میخواهید صفحه‌ای از سایت خود را به صورت موقت از نتایج جستجوی گوگل حذف کنید باید از طریق گزارشات removal سرچ کنسول اقدام کنید و برای حذف دائم صفحه، از طریق راه های گفته شده عمل کنید. با این وجود اگر باز هم نیاز به مشاوره سئو در این زمینه داشتید می توانید با ما در نبض مارکتینگ تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

     

    تکنیک های سرچ کنسول

    تکنیک های سرچ کنسول

    آموزش تکنیک های سرچ کنسول

    سوالات متداول شما

    روش اول :استفاده از متاتگ نوایندکس

    روش دوم:خطای ۴۱۰،۴۰۴

    روش سوم:خطای ۴۰۳

    روش چهارم:گزارشات removals سرچ کنسول 

    اگر قصد دارید که یکی از صفحات یا URLسایت خود را به صورت موقت از نتایج جستجوی گوگل حذف کنید، باید از طریق بخش removal سرچ کنسول اقدام کنید.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    کامپیوتر برگه بلندگو لوگوی یوتیوب نامه
    رفع خطاهای سرچ کنسول
    تگ کنونیکال و تاثیر آن بر سئو
    تولید محتوای تصویری

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"