call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • گزارشات-secrurity-issues-سرچ-کنسول

    گزارشات security issues سرچ کنسول و رفع آن

    [ASRating]

    فهرست مطالب

     مقدمه

    وب سایت ها نیز مانند هر محیط دیگری در معرض خطرات امنیتی قرار می‌گیرند که همین موضوع دلیل محکمی شده است برای آنکه صاحبان سایت‌ها به دنبال بررسی امنیت سایت‌ها و بررسی مشکلات امنیتی سایت با روش های موجود باشند. یکی از این راه‌ها گزارشات secrurity issues در سرچ کنسول است که به کمک آن می‌توان مشکلات امنیتی سایت را بررسی و آ‌ن‌ها را رفع کرد. این مسئله برای تقویت سئو سایت بسیار اهمیت دارد.

    آموزش سرچ کنسول

    آموزش سرچ کنسول

    آموزش سرچ کنسول به صورت ۰ تا ۱۰۰

    مشکلات امنیتی سایت چیست؟

    به طور کلی به تمامی مسائلی که باعث می‌شود امنیت یک سایت و کاربران آن سایت به خطر بیفتد، مشکل امنیتی گفته می‌شود. شناخت و بررسی این عوامل بر تجربه کاربری سایت و همچنین داشتن یک سایت با امنیت بالا بسیار موثر است، همچنین امنیت یک سایت یا همان امنیت سایبری به معنای ایجاد یک شرایط برای تامین امنیت سایت است. مشکلات امنیتی سایت به ۳ بخش تقسیم می‌شوند که در این قسمت به هریک از آن‌ها می‌پردازیم.

    مشکل امنیتی سایت | محتوای هک شده یا Hacked content

    این مدل محتوا که از نوع محتوای هک شده یا  Hacked contentاست، نوعی است که بدون خواست و اجازه شما درون سایت توسط هکرهای سایت قرار گرفته است. بنظر شما چرا گوگل به این مشکل اهمیت زیادی می‌دهد؟ درست حدس زدید! به دلیل آنکه امنیت کاربران به خطر نیفتد و رضایت‌شان پابرجا باشد، رفع مشکل امنیتی برای محتوای هک شده بسیار اهمیت دارد. یکی از خدمات سئو که در شرکت ما برای وب سایت مشتریان انجام می شود بررسی مداوم سایت به گونه ای که با این مشکلات امنیتی مواجه نشود و همچنین اگر این مشکل برای آن به وجود آمد آن را رفع کنیم.

    مشکل امنیتی سایت | بدافزارهای خطرناک

    شما ممکن است در هنگام بررسی مشکلات امنیتی سایت از طریق گزارشات security issuesدرسرچ کنسول با خطای مربوط به بدافزارها مواجه شوید. منظور از این نوع خطاها عوامل خطرزا برای سایت نرم افزارهایی است که برای آسیب رساندن به دستگاه یا کاربران آن برنامه طراحی شده است. به همین دلیل گوگل مرتبا وب سایت ها را بررسی می کند تا اطمینان حاصل کند که درون آنها بدافزاری برای بارگیری قرار نگرفته است. شما این امکان را دارید که به کمک بخش security issues سرچ کنسول گوگل به بررسی سایت از نظر امنیت پرداخته و در راستای افزایش امنیت سایت خود قدم بردارید.

    مشکل امنیتی سایت | مهندسی اجتماعی

    مهندسی اجتماعی به محتوایی گفته می‌شود که کاربر را به آنچه که نمی‌خواهد یا نمی‌داند اجبار کند. برای نمونه ناخواسته وارد صفحه‌ای دیگر شود یا ناخواسته فایلی را دانلود کند. همچنین ممکن است پیغام «Deceptive site ahead» را به کاربرانی که می خواهند از وبسایت شما بازدید نشان دهد.

    همانطور که میدانید در گوگل سرچ کنسول، بخشی وجود دارد که گزارشات secrurity issues را نمایش می‌دهد تا با استفاده از آن بتوانید مشکلات امنیتی سایت را رفع کنید و امنیت را هم برای سایت و هم برای کاربران فراهم کنید.

    گزارشات performance سرچ کنسول

    گزارشات performance سرچ کنسول

    گزارشات performance سرچ کنسول

    بررسی مشکلات امنیتی سایت با گوگل سرچ کنسول

    اگر ارزیابی‌های گوگل نشان دهد که سایت شما در معرض خطرات امنیتی قرار گرفته، برای نمونه هک شده است یا احتمال آسیب رساندن به بازدید کنندگان را داشته باشد، گزارش‌هایی در سرچ کنسول به شما نمایش داده می‌شود که با استفاده از آن می‌توان آن‌ها را رفع کرد. صفحات یا سایت‌هایی که تحت تاثیر یک مشکل امنیتی خاص قرار گرفته اند، توسط گوگل با یک برچسب هشدار دهنده در نتایج جستجو نمایش داده می شود. همچنین ممکن است در زمانی که کاربر اینترنتی قصد وارد شدن به یکی از صفحات دارای مشکل امنیتی یک وب سایت را دارد، با صفحهinterstitial warning  مواجه شود.

    انواع مشکلات امنیتی سایت در سرچ کنسول گوگل

    شما می‌تونید در بخش گزارشات امنیتی سرچ کنسول با بسیاری از خطاها آشنا شوید که شناخت آنها به بررسی دقیق‌تر مشکلات امنیتی سایت و تامین امنیت سایت کمک به سزایی می کند. برخی از این خطاها عبارتند از:

    Deceptive pages

    اگر با این خطا مواجه شدید باید بدانید که در سایت شما محتوایی وجود دارد که باعث می‌شود کاربرانتان به افشای اطلاعات محرمانه خود و دانلود بدافزار اقدام کنند.

    Deceptive embedded resources

    این خطا نشان دهنده آن است که در سایت شما عاملی از جمله منابع فریبنده و خطرناک وجود دارد که کاربران را به سمت فعالیت‌های خطرناک می‌کشاند.

    Malware

    سایت شما به یک بدافزار آلوده شده یا میزبان آن است. برای تامین امنیت سایت برای کاربران باید سریعا برای حذف این نرم افزارهای مخرب اقدام نمایید.

    رفع مشکلات secrurity issues در سرچ کنسول

    برای بررسی گزارشات security issues در سرچ کنسول گوگل باید بعد از ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول و ورود به آن، در این بخش بر روی زبانه security and manual actions کلیک کنید.

    رفع-مشکلات-secrurity-issues--در-سرچ-کنسول

    بعد از کلیک روی زبانه security and manual actions سرچ کنسول گوگل باید از میان زیر مجموعه های موجود گزینه security issues را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب این گزینه با یکی از دو حالات زیر رو به رو خواهید شد:

    پیغام No issues detected

    اگر در مسیر بررسی مشکلات امنیتی سایت این پیغام را مشاهده کردید، باید بدانید که در زمینه تامین امنیت سایت عملکرد خوبی داشته اید. چرا که وب سایت شما هیچ‌گونه مشکل امنیتی به خصوصی ندارد و کار خود را به درستی پیش می برد.

    پیغام-No-issues-detected

    پیغام issues detected

    مشاهده این پیغام در هنگام بررسی آنلاین امنیت سایت با سرچ کنسول گوگل نشان دهنده این است که وب سایت مشکلاتی را دارد. پس باید در راستای افزایش امنیت وب سایت تلاش کنید. در صورت مشاهده این پیغام باید مشکلات قرار گرفته در صفحه گزارشات security issues در سرچ کنسول را یک به یک بررسی کرده و سعی کنید آنها را رفع نمایید. همچنین با توجه به مشکلاتی که در بخش قبلی گفته شد نیز می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید.

    رفع این مشکلات به سئو تکنیکال، خارجی و داخلی سایت شما کمک خواهد کرد.

    پیغام issues-detected
    تکنیک های سرچ کنسول

    تکنیک های سرچ کنسول

    آموزش تکنیک های سرچ کنسول

    جمع بندی

    شما می‌توانید با استفاده از گزارشات security issues در سرچ کنسول خطاهای مربوط به امنیت سایت و رفتار کاربران سایت‌تان را بررسی و آن‌ها را رفع کنید. در صورتیکه پس از رفع ایراد سایت و ارسال تقاضای بررسی به گوگل، به دلیل مسدود نکردن راه نفوذ خرابکار یا هکر و قبل از بررسی سایت توسط گوگل، مجددا سایت شما با مشکل امنیتی روبرو شود، نتیجه تقاضای بررسی سایت شما منفی خواهد بود و ممکن است در مرتبه بعدی به تقاضای بررسی شما دیرتر رسیدگی شود و حتی در لیست repeat offender  گوگل قرار بگیرید که در آن صورت تا ۳۰ روز به درخواست شما در سرچ کنسول رسیدگی نخواهد شد. بنابراین تلاش کنید که در صورت مواجه شدن با مشکلات امنیتی در سایت و سرور، از یک متخصص امنیت کمک بگیرید. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره سئو دارید کارشناسان ما در نبض مارکتینگ منتظر شما هستن تا بتوانند در این زمینه به شما کمک کنند.

    سوالات متداول شما

    اگر در مسیر بررسی مشکلات امنیتی سایت این پیغام را مشاهده کردید، باید بدانید که در زمینه تامین امنیت سایت عملکرد خوبی داشته اید.

    برای بررسی گزارشات security issues در سرچ کنسول گوگل باید بعد از ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول و ورود به آن، در این بخش بر روی زبانه security and manual actions کلیک کنید.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    خطای 404 و راه حل رفع آن
    تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت
    تگ نوایندکس چیست و چه کاربردی دارد؟

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"