call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • گزارش enhancement در سرچ کنسول

    گزارشات Enhancement سرچ کنسول چیست و شامل چه بخش‌هایی است؟

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    گوگل سرچ کنسول برای هر شخصی که صاحب سایتی است، مرحله ای برای نظارت بر سئو سایت و حضور جستجوی یک سایت در گوگل است. گزارش های Enhancement سرچ کنسول یکی از ویژگی‌هایی است که به شما این امکان را می دهد. در سری پست‌هایی که پیش‌تر منتشر کردیم،درباره خلاصه‌ای از برخی عناصر اصلی این ابزار مانند performance صحبت کردیم. آنها گزارش‌ها و عناصر اصلی سرچ کنسول بودند که می‌توانند همه استفاده کنند.

    گزارشات Enhancement سرچ کنسول شامل چه مواردی است؟

    در این مقاله قرار است در مورد سه مورد از گزارش‌های اصلی «Enhancement» گوگل سرچ کنسول صحبت شود که می‌تواند به شما در بهینه‌سازی سئو تکنیکال سایت‌تان کمک کند. داده‌های ساختار یافته(structured data)، قابلیت استفاده از تلفن همراه (mobile usability) و AMP هستند. بخش‌های بعدی نشان می‌دهد که این ابزار چگونه می‌تواند در مورد تلاش‌های سایت شما در آن دسته‌ها به شما بگوید و چگونه می‌توانید از اطلاعات برای بهبود رتبه‌بندی جستجوی خود استفاده کنید.

    علاوه بر این ویژگی‌های اصلی، سرچ کنسول همچنین شامل مواردی است که ممکن است آن‌ها را اضافه‌شده نامید. عناصر اضافی که ممکن است برخی از افراد به آنها نیاز نداشته باشند، اما برخی دیگر آنها را ارزشمند می‌دانند. این ویژگی‌ها در قسمت «Enhancemnt» داشبورد سرچ کنسول گوگل یافت می‌شوند. آنها به صاحبان سایت کمک می‌کنند تا عناصر مختلف و اختیاری سایت خود را ردیابی و مدیریت کنند.

    داده‌های ساختاریافته چیست؟

    داده‌های ساختاریافته می‌تواند برای یک صفحه وب و عملکرد آن در جستجوی گوگل بسیار مهم باشد. در ابتدایی‌ترین سطح خود، راهی برای ارائه اطلاعات به گوگل است. داده‌های ساختار یافته به موتور جستجو کمک می‌کند تا یک صفحه و موضوع آن را بفهمد.
    به عنوان مثال، داده های ساختاریافته دقیقا به گوگل می گوید که چه چیزی یک لیست محصول است. از طرف دیگر، می تواند به موتور جستجو نشان دهد که چه چیزی یک دستور غذا یا یک آگهی شغلی است. مورد اول مخصوصاً در صورت فروش محصولات خاص مفید است، زیرا شانس بیشتری برای نمایش لیست خود در پوزیشن مطلوب صفر دارید.
    برای گوگل بسیار مهم است که محتوای شما را به درستی درک کند. به این ترتیب موتور جستجو می تواند صفحات شما را به طور دقیق رتبه‌بندی کند. داده‌های ساختاریافته مزیت دیگری برای صاحبان سایت دارد. فقط سایت‌هایی که داده‌های ساختاری خوبی دارند، واجد شرایط خاص جستجو گوگل هستند. آنها شامل پاسخ های مستقیم، پانل های خبری و نتایج جستجوی گرافیکی هستند.

    داده های ساختاریافته باید از طریق یک کد یا نشانه گذاری خاص به صفحه اضافه شوند. گوگل فقط داده های ساختاریافته ای را تشخیص می دهد که به روشی که آنها پشتیبانی می کنند کدگذاری شده‌اند. هر گونه خطا یا مشکل در کدنویسی و داده های ساختار یافته معتبر نخواهد بود. اینجاست که سرچ کنسول گوگل وارد می شود.

    نحوه نظارت بر داده های ساختاریافته در سرچ کنسول گوگل

    بخش “Enhancement” ناحیه ای از سرچ کنسول گوگل است که با داده‌های ساختاریافته سروکار دارد. هنگامی که به آن ناحیه در نوار کناری سمت چپ سرچ کنسول بروید. لیستی از ویژگی‌های مختلف داده‌های ساختاریافته review snippets ، breadcrumbs و غیره را مشاهده خواهید کرد. اینها انواع داده‌های ساختاری هستند که گوگل در سایت شما شناسایی کرده است. این بدان معنی است که ممکن است همه گزارش ها در دسترس شما نباشد. بنابراین اگر گزارش‌های خاصی که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته‌اند در رابط کاربری شما نشان داده نمی‌شوند، نگران نباشید.
    روی یکی از آن انواع ویژگی کلیک کنید و یک گزارش سرچ کنسول را مشاهده خواهید کرد که به آن اختصاص داده شده است. این گزارش‌ها موارد معتبر داده‌های ساختاریافته‌ای را که گوگل تشخیص داده است نشان می‌دهد. مهمتر از آن، آنها همچنین خطاها و هشدارهای مربوط به داده های ساختار یافته را نشان می دهند. در زیر نمونه ای از گزارش Enhancement آورده شده است.

    گزارش enhancements در سرچ کنسول

    می‌توانید گزارش‌های داده‌های ساختار‌یافته را مطالعه کنید تا ببینید کجا اشتباه کرده‌اید. این به شما امکان می دهد به کد مربوطه برگردید، خطا را پیدا کنید و آن را برطرف کنید. به این ترتیب، گوگل سرچ کنسول اطمینان از کیفیت داده‌های ساختاریافته خود را در سراسر صفحه برای شما آسان می‌کند.
    این بدان معناست که شما تا جایی که می توانید اطلاعات متنی در مورد صفحات خود به گوگل می‌دهید. همچنین به این معنی است که صفحات شما احتمال بیشتری برای دریافت آن قطعه‌های خاص در صفحات نتایج جستجو دارند. اگر با داده‌های ساختاریافته خود اشتباه کرده اید، سرچ کنسول نیز می تواند در آنجا کمک کند.

    در «گزارش داده‌های ساختاریافته غیرقابل تجزیه»، می‌توانید نمونه‌هایی از داده‌های ساختاریافته را بیابید که موتور جستجو قادر به شناسایی آن‌ها نیست. نمونه هایی با اشتباهات آنقدر بزرگ که گوگل آنها را به هیچ وجه به عنوان نوع خاصی از داده های ساختاریافته تشخیص نمی دهد. این اقلام از داده های ساختاریافته هیچ کاری برای سئو سایت شما نخواهد داشت. یافتن آن‌ها و رفع آنها ضروری است.

    قابلیت استفاده از موبایل و سرچ کنسول گوگل

    دو نوع گزارش اصلی دیگر در سرچ کنسول گوگل وجود دارد. اولین مورد، گزارش قابلیت استفاده از موبایل است که قبلاً در زیر برگه Enhancements قرار داشت، اما اکنون در زیر برگه «Exprience» قرار دارد. همانطور که از نام آن پیداست، این گزارش می تواند به شما کمک کند تا میزان کاربرپسندی سایت خود را در دستگاه های تلفن همراه پیگیری کنید.
    بسیاری از بازدیدکنندگان وب سایت شما از طریق گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به سایت شما دسترسی خواهند داشت. این مهم است که تجربه مشتری که وب سایت شما در اختیار کاربران این دستگاه‌ها قرار می‌دهد بهترین باشد. به همین دلیل است که باید بررسی کنید که تلاش‌های بازاریابی مختلف برای موبایل و دسکتاپ کار می‌کنند.

    برگه mobile usibility در سرچ کنسول

    گزارش قابلیت استفاده از موبایل بسیار شبیه به گزارش های مربوط به داده های ساختار یافته است. یک نمودار هر گونه خطا یا مشکل در قابلیت استفاده از تلفن همراه سایت شما را نشان می‌دهد. جزئیات بیشتر این مسائل در نمودار زیر گنجانده شده است. این به شما کمک می‌کند تا هر زمان که فرصت دارید، مشکلات را شناسایی و برطرف کنید.
    پس از رفع هر گونه مشکلی که علامت گذاری شده است، مطمئن شوید که به گزارش بازگردید. سپس می توانید اصلاحی را که انجام داده اید تأیید کنید. این بدان معناست که سرچ کنسول بررسی می‌کند که این اصلاح کار کرده است. سپس گوگل نسخه بهبودیافته صفحه شما را دوباره ایندکس می‌کند.

    AMP و سرچ کنسول

    اگر علاقه مند به داشتن یک سایت سازگار با موبایل هستید، احتمالا AMP را پیاده سازی کرده اید. AMP مخفف Accelerated Mobile Pages است. آن‌ها نسخه‌هایی از صفحات هستند که به طور خاص برای دستگاه‌های تلفن همراه طراحی شده‌اند. آنها باید به سرعت در آن دستگاه‌ها بارگیری شوند تا کاربران با صبر محدود را راضی کنند.
    سرچ کنسول گوگل یک گزارش اختصاصی برای نظارت بر صفحات AMP شما دارد. آن گزارش AMP نیز در ناحیه ابزار «Enhancements» است. این گزارش هر صفحه AMP دارای مشکل را به شما نشان می دهد که بر اساس نوع مشکل گروه‌بندی شده است. سپس می‌توانید برای جزئیات بیشتر روی هر موضوع خاصی کلیک کنید.

    گزارش amp در سرچ کنسول

    وقتی روی مشکلی کلیک می‌کنید، فهرستی از صفحات آسیب‌دیده و پیشنهادهایی برای رفع آن خواهید دید. یک بار دیگر، پس از اعمال این اصلاحات، می توانید به گوگل اطلاع دهید که کامل شده‌اند. همه اینها باعث می‌شود که صفحات AMP شما سریع و ساده کار کنند. بنابراین، هر بازدید کننده تلفن همراه سایت شما، تجربه کاربری را که شایسته و مورد انتظارش است، دریافت خواهد کرد.

    گزارش جدید Enhancement ویدیو در سرچ کنسول

    گوگل همچنین به تازگی گزارش Enhancemnt ویدیو راه‌اندازی کرد تا گزینه‌های خطای محتوای ویدیوی شما را در سایت شما به شما نشان دهد. گوگل گفته است که این گزارش جدید برای ویدیوها اکنون در سرچ کنسول برای سایت‌هایی که از داده‌های ساختاریافته برای حاشیه‌نویسی ویدیوها استفاده می‌کنند، در دسترس است. این گزارش به شما امکان می‌دهد هر گونه خطا و هشدار برای نشانه‌گذاری را در سایت خود مشاهده کنید. وقتی مشکلی را برطرف می‌کنید، می‌توانید اگر با خزیدن مجدد صفحات آسیب دیده شما برطرف شد، از گزارش تأیید اعتبار استفاده کنید.برای اطلاعات بیشتر از این امکان جدید گوگل می‌توانید این اخبار را در بلاگ آقای Barry Schwartz در مورد گزارش Enhancemnt ویدیو بخوانید.

    نتیجه

    سرچ کنسول گوگل یک ابزار تحلیلی است که اعتباری را که شایسته آن است دریافت نمی‌کند. طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد که می تواند برای انواع سایت‌ها مفید باشد. در کنار گزارش‌ها و عناصر اصلی ابزار، شامل فهرستی از ویژگی‌های مفید برای ردیابی پیشرفت‌های سایت است.
    این گزارش ها برای تشخیص خطاها یا هر گونه Enhancement که ممکن است به سایت خود اضافه کرده باشید عالی هستند. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا داده‌های ساختار یافته خود را به درستی دریافت کنید. آنها همچنین می‌توانند اطمینان حاصل کنند که سایت شما تا حد امکان در دستگاه‌های تلفن همراه سریع و کاربرپسند است.
    همه این‌ها به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که سایت شما بیشترین بهره را از این پیشرفت‌ها می‌برد. این که آنها کارهای مورد نظر خود را انجام می‌دهند، این وظایف کمک به رتبه بندی سایت شما و اطمینان از برجسته شدن صفحات شما در صفحات نتایج جستجو است.

    در صورت نیاز میتوانید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید. همچنین میتوانید از صفحه ی خدمات سئو ما نیز دیدن فرمایید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟
    تصویر ترک
    الگوریتم های گوگل

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"