call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سئو محتوا content seo

سئو محتوا چیست و چرا مهم است؟

  • سئو محتوا بخشی اساسی در استراتژی سئو محسوب می‌شود. بدون محتوای مطلوب، سایت شما قطعاً نمی‌تواند در موتورهای جستجو رتبه بگیرد. بنابراین، نوشتن و ساختار محتوای با کیفیت بسیار مهم است. در این مقاله، راهنمایی کامل از آنچه باید درباره سئو محتوا بدانید را به شما ارائه می‌دهیم. اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه محتوایی تولید کنید که در نتایج جستجو رتبه‌های خوبی بگیرد، خواندن این نوشتار را از دست دهید.

    آنچه در این مقاله می‌خوانید...

    سئو محتوا چیست؟

    سئو محتوا به تولید محتوایی اشاره دارد که به صفحات وبسایت شما کمک می‌کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند. وقتی از محتوا حرف می‌زنیم  شامل همه چیز می‌شود و تمام ساختار محتوای وبسایت شما را دربرمی‌گیرد. در همین ابتدا بگوییم سه عنصر اصلی وجود دارد که مستقیماً بر رتبه‌بندی وبسایت‌تان تأثیر می‌گذارد:

    •       استراتژی کلمات کلیدی
    •       ساختار سایت
    •       کپی رایتینگ

    چرا سئو محتوا مهم است؟

    از آنجایی که موتورهای جستجو مانند گوگل وبسایت شما را می‌خوانند، بنابراین کلمات استفاده شده در صفحات وبسایت، تعیین می‌کنند که آیا سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو رتبه‌بندی می‌شود یا خیر. البته، وبسایت شما باید به خوبی طراحی شده باشد، دارای رابط کاربری عالی باشد و تمام موارد فنی تأثیرگذار بر سایت شما در گوگل را نیز پوشش داده باشد. پس بدون محتوای باکیفیت، سایت شما برای گرفتن رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو شانسی ندارد.

    13 اصل ضروری برای سئو محتوا

    سئو محتوا چگونه بر دیدن شدن سایت ما در صفحه نتایج موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد؟

    اگر شما هم‌اکنون به فکر سئو سایت هستید، باید بگوییم که محتوا را در اولویت قرار دهید. محتوای باکیفیت بر نحوه تعامل کاربران تأثیر مثبتی می‌گذارد و حمایت و رضایت مخاطبان را به‌همراه خواهد داشت. ایجاد محتوای معتبر و ارزشمند برای دیده شدن در موتورهای جستجو بسیار مهم است. اما بعد از آنکه از محتوای خود مطمئن شدید برای آنکه موتورهای جستجو درک بهتری از مقالات سایت شما داشته باشند، باید اقداماتی انجام دهید که محتوای شما را بهینه کند. در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه سئو محتوا انجام دهید و رابطه بین سئو و محتوا چیست.

    همان‌طور که بالاتر گفتیم سه عنصر استراتژی سئو محتوا کلمات کلیدی، ساختار سایت، کپی رایتینگ بر رتبه‌بندی وبسایت‌تان تاثیر می‌گذارند. در ادامه به تفکیک هر کدام از آن‌ها توضیح می‌دهیم.

    ۱.تحقیق کلمات کلیدی

    تحقیق کلمات کلیدی به فرآیند یافتن و تجزیه‌وتحلیل آنچه که مخاطبان در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ می‌کنند اشاره دارد. استراتژی سئو محتوا باید با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع شود، زیرا اگر می‌خواهید ترافیک خوبی جذب کنید، باید بدانید که مخاطبان شما دقیقاً به دنبال چه چیزهایی هستند. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا عباراتی ارزشمندی که باید در آن‌ها رتبه بگیرید را به دست آوردید.

    کیورد ریسرچ چهار مرحله دارد:

    1. تعیین ماموریت کسب‌وکار
    2. تهیه فهرستی از تمام کلمات کلیدی مهم مورد نظر
    3. هدف جستجو
    4. ایجاد لندینگ پیج برای کلمات کلیدی مورد نظر

    اگر جستجوی کلمات کلیدی خود را به درستی انجام می‌دهید، باید دید کلی روشنی از عباراتی که مردم استفاده می‌کنند و همچنین درباره عباراتی که می‌خواهید صفحات سایت شما برای آن‌ها پیدا شود نیز داشته باشید.

    چرا تحقیق کلمات کلیدی برای سئو محتوا بسیار مهم است؟

    تحقیق کلمات کلیدی نشان می‌دهد که مخاطب شما از کدام عبارات جستجو استفاده می‌کند. اگر در یک آژانس تبلیغاتی فعالیت می‌کنید و خدمات مربوط به بهینه‌ سازی سایت  ارائه می‌دهید، حتماً به‌طور مرتب با مشتریانی روبرو شده‌اید که هنگام صحبت در مورد محصولات خود از کلمات خاصی استفاده می‌کنند، در حالی که مشتریان کسب‌وکار آن‌ها کلمات کاملاً متفاوتی به کار می‌برند. نوشتن و بهینه‌سازی محتوای برای کلماتی که مردم از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، منطقی نیست. انجام تحقیقات صحیح کلمات کلیدی به شما اطمینان می‌دهد که از همان کلماتی که مخاطبان هدف‌تان به کار می‌برند، استفاده می‌کنید. بنابراین اقدامات شما در بهینه‌سازی وبسایت بیش از پیش ارزشمند می‌شود.

    برای تحقیق کلمات کلیدی ضروری است که با ابزارهای آن و قابلیت‌های هرکدام آشنا شوید که به این منظور می‌توانید مقاله بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را بخوانید و با کلیه ابزارهای جهانی و ایرانی تحقیق کلمات کلیدی آشنایی پیدا کنید.

    بررسی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP)

    هنگامی که در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی هستید، می‌توانید اطلاعات زیادی را از صفحات نتایج بدست آورید. اگر می‌خواهید بدانید هدف افرادی که از کلمات کلیدی شما استفاده می‌کنند چیست، به سادگی آن کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کرده و به نتایج جستجو نگاه کنید. سپس، سعی کنید محتوایی ایجاد کنید که پاسخگوی نیاز خاصی باشد که از نتایج هر کلمه کلیدی استخراج می‌کنید.

    تطبیق استراتژی کلمه کلیدی

    استراتژی کلمه کلیدی شما نباید ثابت باشد بلکه باید در تناسب با کسب‌وکار و وبسایت شما تغییر کند و دائم در حال تکامل و رشد باشد. در غیر این صورت بدانید یک جای کارتان می‌لنگد!

    شما باید از تغییرات شرکت خود مطلع باشید و استراتژی خود را به‌طور هم‌زمان به موازات این تغییرات تطبیق دهید. اگر فروشگاه آنلاین شما شروع به فروش محصولات جدیدی کند، به‌طبع باید لیست کلمات کلیدی خود را برای تولید محتواهای سایت گسترش دهید. همچنین اگر به دنبال بازارهای جدید هستید، بسیار مهم است که کلمات کلیدی شما این بازارهای جدید را نیز هدف قرار دهند.

    چندین استراتژی کلیدواژه برای سئو محتوا وجود دارد؛

    • ابتدا برای کلمات کلیدی دم بلند رتبه‌بندی کنید.
    • سپس کلمات کلیدی عمومی‌تر را هدف قرار دهید.
    • می‌توانید با تمرکز بر روی کلیدواژه‌های عمومی قبل از اینکه به دنبال کلمات بلندتر باشید، شروع کنید.
    • می‌توانید فعالیت‌های تخصصی بیشتری را دنبال کنید و رویکرد خود را گسترش دهید.
    • بهتر است محتوای بیشتری را در مورد موضوعات مختلف به پست‌های وبسایت خود اضافه کنید.

    ۲. ساختار سایت

    دومین جنبه مهم سئو محتوا مربوط به ساختار وبسایت شما است. ابتدا توضیح خواهم داد که چرا ساختار سایت حیاتی است، سپس به شما نشان خواهیم داد که ساختار سایت ایده‌آل چگونه باید باشد. همچنین به شما نکاتی را در مورد چگونگی بهبود ساختار سایت خود بدون ایجاد اختلال در کلیت وبسایت خود ارائه خواهیم داد.

    چرا ساختار سایت برای سئو محتوا مهم است؟

    دو دلیل اصلی وجود دارد که ساختار سایت یک عامل رتبه‌بندی مهم و در نتیجه ضروری برای ساخت محتوای سئو است:

    ساختار خوب به گوگل کمک می‌کند تا سایت شما را درک کند؛

    نحوه ساختار سایت شما به گوگل سرنخ‌های قابل توجهی در مورد محل یافتن مهم‌ترین محتواها در یک سایت می‌دهد. ساختار سایت شما تعیین می‌کند که آیا یک موتور جستجو متوجه می‌شود که سایت شما در مورد چیست و چگونه محتواهای مرتبط و هدف سایت شما را پیدا و ایندکس می‌کند. بنابراین یک ساختار خوب سایت منجر به قرار گرفتن در رتبه‌های بالاتر در گوگل می شود.

    با ایجاد چنین ساختاری، می‌توانید از محتوای موجود که لینک‌های دیگران را جذب کرده است برای کمک به رتبه‌بندی صفحات دیگر خود استفاده کنید. ساختار سایت شما به گسترش بخشی از لینک‌های آن به سایر صفحات سایت شما کمک می‌کند. در یک سایت تجاری، این بدان معناست که می‌توانید از محتوای باکیفیتی که تولید کرده‌اید برای افزایش رتبه‌ صفحات فروش خود در موتورهای جستجو استفاده کنید.

    ساختار خوب باعث می‌شود که شما با سئو محتوا خود رقابت نکنید؛

    معمولاً چندین مقاله در مورد موضوعات مشابه در سایت خود دارید. به‌عنوان مثال، در سایت نبض مارکتینگ اگر چندین مقاله در مورد سئو می‌نوشتیم، گوگل نمی‌دانست کدام یک از همه مهم‌تر است. به همین دلیل است که ما از ساختار سایت خود برای روشن کردن این موضوع استفاده کردیم. اگر این کار را نکرده بودیم، انگار با مقالات خودمان برای کسب رتبه برتر گوگل رقابت می‌کردیم. بنابراین اگر مشکلاتی از این دست را با استفاده از ساختار لینک داخلی بهینه حل کنید، نتیجه به‌طور کلی رتبه‌های بالاتری خواهد داشت.

    ساختار ایده‌آل سایت

    در حالت ایده آل، شما باید سایت خود را مانند یک هرم ساختاربندی کنید. در بالا صفحه اصلی شما است. در صفحه اصلی خود، به برخی از صفحات دیگر (مانند صفحات دسته‌بندی) لینک می‌دهید. این صفحات به نوبه خود به صفحات بیشتری لینک داده می‌شوند.

    در یک استراتژی سئو محتوا موثر باید استراتژی کلمات کلیدی شما و نحوه ساختار سایت‌تان با هم هماهنگ باشند و کار کنند. در یک استراتژی کلمه کلیدی مناسب، شما باید به کلمات کلیدی متداول و رقابتی و همچنین عبارات جستجوی طولانی و مرتبط با حوزه کسب‌وکار مشخص، فکر کنید.

    صفحاتی که بر عبارات جستجوی متداول تمرکز دارند باید در هرم ساختار سایت شما بالا ظاهر شوند، در حالی که صفحاتی که برای کلمات کلیدی دم بلند بهینه شده‌اند باید در قسمت پایینی این ساختار قرار بگیرند و فراموش نکنید که صفحات مربوط به کلمات کلیدی دم بلند در پایین به صفحات بالاتر در هرم لینک داده شوند.

    نکات کاربردی برای بهبود ساختار سایت

    اگر در خصوص سئو محتوا جدی هستید، پس به احتمال زیاد در حال حاضر یک وبسایت فعال دارید. بنابراین شاید کمی دیر به‌ نظر برسد که ساختار سایت خود را به شیوه‌ای ایده‌آل هرمی تنظیم کنید. ناامید نشوید هنوز کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود ساختار سایت و سئو محتوا خود انجام دهید.

    در مورد محتوای سنگ‌بنا (cornerstone) تصمیم‌گیری کنید.

    ضروری است تلاش‌ها و اقدامات مربوط به سئو محتوا خود را بر روی مقالات سنگ‌بنا متمرکز کنید. این‌ها مقالاتی هستند که قطعاً برای شما جنبه ویترین سایت‌تان را دارد و دوست دارید با آن‌ها شناخته شوید. در واقع مقالات سنگ‌بنا باید به بهترین نحو با ماموریت وبسایت شما مطابقت داشته باشند و طبیعتاً شما بیشتر از سایر پست‌های وبلاگ سایت‌تان، می‌خواهید برای این مقالات در موتورهای جستجو رتبه بگیرید.

    اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید که کدام یک از مقاله‌های‌تان مهم‌ترین هستند، از همین حالا به فکر باشید! تمام تلاش‌تان را بکنید تا هریک از مقاله‌ها را به بهترین مقالات در سایت خود تبدیل کرده و به آن‌ها TLC اضافی داده و به‌طور مستمر آن‌ها را به‌روزرسانی کنید.

    TLC (Technical, Links and Content): در زمینه سئو، سه رکن اساسی، یک استراتژی سئو موفق را شکل می‌دهند: تکنیکال، لینک‌ها و محتوا.

    لینک دادن از پایین به بالا ساختار

    هنگامی که در مورد محتواهای سنگ‌بنای ارزشمند کسب‌وکارتان تصمیم گرفتید، باید مطمئن شوید از تمام مقالات پایین هرم خود به آن مقالات سنگ‌بنا لینک می‌دهید. با این کار، گوگل می‌فهمد که چه مقالاتی باید بالاترین رتبه را داشته باشند.

    از برچسب‌ها استفاده کنید

    شما می‌توانید از برچسب‌ها (تگ) در مقالات خود استفاده کنید و از آن‌ها سود ببرید. برچسب‌ها و طبقه‌بندی‌ها به سایت شما ساختار منسجم‌تری می‌دهند و گوگل آن را بهتر درک می‌کند. آن‌ها مقالات شما را در مورد موضوعات مشابه گروه‌بندی می‌کنند. با این حال باید حواستان باشد که از زیاده‌روی پرهیز کنید. برخی افراد برچسب‌های بیشتری نسبت به مقالات دارند. استفاده از تگ‌های زیاد منجر به وجود یک سایت گیج‌کننده و با ساختار ضعیف خواهد شد که گوگل هنگام خزیدن در آن به‌درستی نمی‌تواند ساختار سایت‌تان را تشخیص دهد.

    از محتوای تکراری خودداری کنید

    یک محتوای سئو می‌تواند در چندین محل در سایت شما وجود داشته باشد. آیا به‌عنوان یک خواننده، برای‌تان مهم نیست محتوایی را که به‌ دنبال آن هستید را دریافت ‌کنید؟ یک موتور جستجو باید چیزی را برای نمایش در نتایج جستجو انتخاب کند، زیرا نمی‌خواهد یک محتوا را دو بار نشان دهد. از طرفی سایت‌های دیگری که می‌خواهند به محصول شما لینک دهند چطور؟ این احتمال وجود دارد که برخی از آن‌ها به URL اول لینک داده شوند، در حالی که برخی دیگر به URL دوم لینک دهند.

    با این حال، اگر مطمئن شوید که همه این پست‌های تکراری وبلاگ به یک URL مرتبط هستند، شانس شما برای رتبه‌دهی برتر برای کلمه کلیدی مورد نظر بسیار بیشتر خواهد بود. به عبارت دیگر “Canonicalization” راه‌حلی برای محتوای تکراری است؛ یعنی جلوگیری از محتوای تکراری که مانع ایندکس شدن توسط گوگل می‌شود.

    محتوای قدیمی سئو را حذف کنید

    آیا باید محتوای قدیمی را نگه دارید؟ بستگی دارد. شما سه گزینه دارید: به‌روزرسانی، تغییر مسیر یا ادغام. اگر محتوای یک صفحه قدیمی است، آن را حذف کنید. اما لینک‌های ارزشمند به آن صفحه چطور؟ در واقع ابتدا شما باید مطمئن شوید که آیا هنوز از این لینک‌ها سود می‌برید، حتی اگر صفحه دیگر وجود نداشته باشد؟ اینجاست که به سراغ گزینه دوم می‌رویم؛  تغییر مسیر.

    تغییر مسیر URLها روشی برای انتقال یک URL موجود به آدرس دیگری است که به‌طور موثر به بازدیدکنندگان و گوگل می‌گوید که یک صفحه در جای جدیدی است.

    با محتوای یتیم مقابله کنید

    اصطلاح «محتوای یتیم» به مقاله‌هایی اطلاق می‌شود که هیچ لینکی از سایر مقالات یا پست‌های شما ندارند. به همین دلیل، یافتن این مقالات هم توسط گوگل و هم توسط کاربران شما دشوار است. علاوه بر این، گوگل این نوع محتوا را کم اهمیت تلقی می‌کند. بنابراین اگر مقاله‌ای برای شما مهم است، باید با لینک دادن به آن مقاله خاص از محتوای مرتبط دیگری، آن را برای گوگل و بازدیدکنندگان خود کاملاً مشخص کنید.

    با کانیبالیزیشن محتوا مقابله کنید

    هنگامی که برای مدتی محتوا می‌نویسید، ممکن است ده‌ها مقاله در مورد هر موضوعی داشته باشید. اگر این مقالات به نوعی همان چیزی را بیان کنند که در سایر مقالات وجود دارد، موتورهای جستجو و کاربران ممکن است گیج شوند. ناگفته نماند شاید محتواهای شما با خودشان در موتورهای جستجو رقابت کند. به این می‌گویند آدم‌خواری (Cannibalization) کلمات کلیدی.

    ۳. کپی رایتینگ برای سئو محتوا

    سومین و آخرین جنبه استراتژی سئو محتوا موفق، کپی رایتینگ است. دو نکته بسیار مهم که باید به خاطر بسپارید  این است که مقالاتی بنویسید که خواندن آن‌ها جذاب باشد و باعث شود مخاطبان شما تمایل به ماندن در سایت شما داشته باشند. با این حال، نباید فراموش کنید که محتوای سایت خود را برای گوگل هم جذاب کنید. فقط باید حواستان باشد از بهینه‌سازی بیش‌ازحد محتوا پرهیز کنید.

    با یک ایده اصلی شروع کنید

    اولین نیاز برای کپی رایتینگ با کیفیت بالا نوشتن محتوای اورجینال است. پست یا مقاله شما باید تازه، جدید و اورجینال باشد. باید با همه پست‌ها و مقالات دیگری که از قبل در اینترنت وجود داشته متفاوت باشد. به علاوه، باید محتوایی باشد که مردم بخواهند آن را بخوانند.

    اگر جستجوی کلمات کلیدی خود را به خوبی انجام داده‌اید، اکنون لیستی طولانی از اصطلاحاتی دارید که می‌خواهید آن‌ها را پیدا کنید. این لیست می‌تواند راهنمای انتخاب شما باشد. با این حال، یک کلمه کلیدی لزوماً یک موضوع نیست. شما باید مطمئن شوید که یک ایده اصلی برای پست وبلاگ خود دارید؛ ایده‌ای که در آن کلمه کلیدی هدف‌گذاری شده جایگاه برجسته‌ای دارد.

    گفتنی است ارائه نظرات حرفه‌ای خود در مورد یک موضوع خاص نیز می‌تواند به‌عنوان محتوای اورجینال به حساب آید. زیرا دیدگاه شخصی شما نسبت به یک موضوع، محتوای شما را منحصربه‌فرد و بدیع می‌کند. البته، اگر موضوع شما کاملاً جدید باشد، به‌طور خودکار به معنای اصلی بودن آن است.

    به مخاطبان خود فکر کنید

    اگر می‌خواهید محتوایی اورجینال بنویسید، باید به مخاطبان خود و اینکه چه کسانی هستند، حتماً فکر کنید. همچنین از خود بپرسید:

    • چه چیزی می‌خواهید به مخاطبان خود بگویید؟
    • پیام اصلی مقاله شما چه خواهد بود؟
    • آیا می‌توانید هدف مقاله خود را بگویید؟
    • می‌خواهید مخاطبان شما پس از خواندن مقاله‌تان چه کاری انجام دهند؛ آیا می‌خواهید آن‌ها تعامل داشته باشند، محصولات شما را بخرند یا پست‌های بیشتری بخوانند؟

    فکر کردن در مورد این سوالات به شما کمک می‌کند تا ایده‌ای اورجینال برای پست‌ها یا مقالات خود داشته باشید.

    طراحی محتوا و سئو محتوا

    طراحی محتوا فرآیندی است که به شما کمک می‌کند محتوایی را براساس نیازهای واقعی کاربر تولید کنید. این کار نه تنها به شما کمک می‌کند تا بفهمید کاربر شما دقیقاً چه می‌خواهد، بلکه تمرکز، بر آنچه کاربر واقعاً نیاز دارد نیز گذاشته می‌شود. فکر کردن به محتوای خود به این روش به شما کمک خواهد کرد تا محتوا را به زبان و قالب مورد نیاز مخاطبان خود تولید کنید.

    با این حال، طراحی محتوا فقط تکنیکی نیست که به شما کمک کند محتوای بهتری تولید کنید؛ در واقع این یک روش جدید برای فکر کردن در مورد محتوا است.

    کپی رایتینگ به سئو محتوا قابل خواندن نیاز دارد

    یکی از نیازهای کلیدی برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا، نوشتن محتوایی است که خواندن آن آسان باشد. خوانایی هم برای مخاطبان شما و هم برای گوگل مهم است. از این گذشته، نه تنها مردم از مقالات شما استقبال می‌کنند، بلکه گوگل نیز می‌تواند به‌خوبی آن‌ها را کراول کند. اگر متن شما به خوبی ساختار یافته و واضح نوشته شده باشد، خوانندگان می‌توانند پیام شما را به وضوح درک کنند. این موضوع درباره گوگل هم صدق می‌کند؛ اگر پیام اصلی شما برای گوگل واضح باشد، پست شما به احتمال زیاد در موتورهای جستجو رتبه خوبی خواهد گرفت.
    خوانایی یک محتوا عوامل زیادی را شامل می‌شود؛ مانند ساختار متن، طول جمله و نوشتن پاراگراف‌های واضح، علائم نگارشی، دستور زبان و… .

    محتوا، زمینه موضوعی و هدف جستجو

    شاهد هستیم که گوگل روزبه‌روز هوشمندتر می‌شود و به درک بهتری از محتواهای فضای وب می‌رسد. به لطف بسیاری از پیشرفت‌ها در حوزه پردازش زبان طبیعی، مانند الگوریتم BERT، دیگر تشخیص کیفیت و داشتن ربط موضوعی فقط به تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در یک صفحه ظاهر می‌شود بستگی ندارد. همچنین زمینه موضوعی (Context) آن کلمات کلیدی، مانند اصطلاحات و عبارات مرتبط و مترادف‌ها را در نظر می‌گیرد. علاوه بر آن، همان‌طور که قبلا ذکر شد، گوگل قادر است سوالات کاربران را بهتر درک کند: گوگل سعی می‌کند بتواند هدف جستجوی کاربر را تعیین کند؛ مثلاً آیا آن‌ها به دنبال یک محصول هستند یا فقط اطلاعات می‌خواهند؟ و سپس کدام صفحات بیشتر با این هدف مطابقت دارند؟

    همه این پیشرفت‌ها به این معنی است که شما باید بر روی چیزی بیشتر از کلمات کلیدی هدف، تمرکز کنید. به عبارتی شما باید به فکر استفاده از کلماتی باشید که به‌لحاظ معنایی نزدیک به کلمه کلیدی موردنظر است؛ آیا این کلمات به‌طور روشن بیان‌کننده موضوع مورد بحث است؟ و آیا هدف‌تان تولید محتوای یک صفحه مشخص است؟ آیا مقاله مدنظر فقط اطلاعاتی را ارائه می‌دهد یا می‌خواهید چیزی را بفروشید و آیا این مقاله با آنچه کاربران شما واقعاً به دنبال آن هستند مطابقت دارد؟ چناچه در این خصوص به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستید و می‌خواهید به‌درستی و به‌طور حرفه‌ای کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود را کشف کنید و براساس

    محتوا را برای موتورهای جستجو و خوانندگان بهینه کنید

    شرط نهایی برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا این است که مطمئن شوید محتوا برای موتورهای جستجو بهینه شده است تا محتوای شما  در اینترنت به‌راحتی پیدا شود. اینکه محتوای شما برای مردم راحت‌تر پیدا شود، بستگی به افزایش احتمال این است که گوگل محتوای‌تان را برای صفحات نتایج جستجو انتخاب کند.

    نتیجه‌گیری مقاله سئو محتوا

    سئو محتوا بخش بزرگی از سئو را دربرمی‌گیرد. سئو محتوا شامل هر جنبه‌ای از نوشتن و ساختار محتوا در وبسایت شما می‌شود. اگر محتوای شما ضعیف باشد، هیچ‌کس تمایلی به خواندن آن نخواهد داشت. گوگل نیز مانند مخاطبان، متن وبسایت شما را می‌خواند و اسکن می‌کند. الگوریتم گوگل رتبه‌بندی سایت شما را تا حد زیادی براساس محتواهای منتشر شده تعیین می‌کند و همه ما می‌دانیم که محتوا پادشاه است. بنابراین، شما باید محتوای بهینه شده باکیفیت بنویسید، روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید و وبسایت خود را به گونه‌ای ساختاربندی کنید که گوگل آن را درک کند. همه این‌ها کاری زمان‌بر است اما ضروری است و در یک بازه زمانی نسبتاً بلندمدت شدنی است.

    نوشته شده توسط تیم تحریریه نبض مارکتینگ

    شاید برای شما هم سوال باشد

    1. محتوای سئو چیست؟
      محتوای سئو، محتوای آنلاینی است که برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو مانند گوگل تولید می‌شود. همچنین، محتوای نوشته شده برای سئو معمولاً حول یک کلمه کلیدی خاص بهینه‌سازی می‌شود.
    2. سئو محتوا شامل چه بخش‌هایی است؟
      به‌طور کلی می‌توان گفت سئو محتوا شامل تحقیق کلمات کلیدی، ساختار سایت و کپی‌رایتنگ می‌شود که هرکدام مسائل مربوط به خودشان را دارند.
    3. کانیبالیزیشن محتوا چیست؟
      صفحاتی با کلمات کلیدی و محتوای متمایز که هدف جستجو را به روشی منحصربه‌فرد پاسخ می‌دهند، توسط موتورهای جستجو معتبر تشخیص داده می‌شوند. Cannibalization به عملیاتی گفته می‌شود که به کمک آن می‌توانید محتواهای یکسان صفحات مختلف وبسایت خود را بهبود بخشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"