call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • تبلیغات cpc

    تبلیغات cpc

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    مقدمه

    آیا  میدانید تبلیغات cpc  به چه معنا است ؟ چقدر با اهمیت تبلیغات cpc آشنایی دارین؟ در مورد مزایا و معایب این روش چقدر آگاهین؟

    اگه شما هم صاحب یه کسب و کار دیجیتال هستین و یا به نوعی در این فضا فعالین .حتما به دنبال این هستین که با استفاده از کم ترین منابع بیشترین تعداد مخاطبان را داشته باشین و به بیشترین سود برسین. بنابراین علاوه بر بهینه سازی و سئو سایت می توانین به سراغ تبلیغات آنلاین برین . یکی از گزینه های بازاریابی ( تبلیغات ) آنلاین، تبلیغات کلیکی است. cpc یکی از مهم ترین اصطلاحاتیه که در تبلیغات کلیکی وجود داره. در ادامه مفهوم cpc  و کاربرد اون و کلی نکات دیگه در این مورد رو براتون توضیح میدیم.

    مفهوم تبلیغات cpc چیست؟

    cpc چیست؟

    Cpc مخفف عبارت Cost per click است. CPC  معیاری است که هزینه هر واحد کلیک را در کمپین های تبلیغاتی بررسی می کند. به عبارت دیگه در تبلیغات کلیکی صاحبان کسب و کارها با هدف جذب مخاطب و ایجاد ترافیک برای سایتشون به صاحبان وب سایت هایی که مخاطبان بالایی دارن سفارش تبلیغ میدهند و صاحبان وب سایت ها با قرار دادن تبلیغ در سایشون به ازای هر کلیکی که روی اون تبلیغ انجام میشه از تبلیغ دهنده مبلغی رو دریافت میکنه که این مبلغ با معیار CPC  مشخص میشه. البته یکی از نکاتی که باید به اون توجه کنین اینه که تبلیغات کلیکی در تقابل با سئو سایت است. هزینه تبلیغات cpc در مقابل با هزینه خرید سئو بیشتر است اما گاهی با توجه به نوع کسب وکاری که انجام می دهید می تواند سود خوبی را در صورت دیده شدن در صفحه اول گوگل نصیب شما کند. در جلسه مشاوره سئو حتما در مورد اینکه کدوم استراتژی میتونه بیشتر به رشد کسب و کار شما کنه ( سئو یا تبلیغات) بیشتر به شما توضیح داده میشه.

    CPC چگونه محاسبه می شود؟

    بسترهای مختلفی برای تبلیغات وجود داره یکی از مهمترین و پرطرفدارترین بسترها در ایران گوگل ادز است. گوگل ادز از جمله خدمات خود گوگل است که برخلاف تصور خیلی ها در مقابل خدمات سئو سایت قرار ندارد. بلکه در یه سری از استراتژی های بهبود کسب و کار گوگل ادز و سئو همزمان برای یک کسب و کار آنلاین انجام می شود. برای محاسبه نرخ  CPC در این بستر سه معیار وجود داره:

    تعیین محدوده پرداختی برای cpc

    به ازای هر کلیکی که کاربران روی تبلیغ انجام میدن. شما باید بیشترین مبلغی که می خواهین پرداخت کنین (cpc) رو به شرکت تبلغ کننده اعلام کنین. و یا اینکه حداقل محدوده ای برای پرداخت خود مشخص کنین.

    رتبه تبلیغاتی

    این رتبه یه معیاره که ارزش تبلیغ شما رو بر اساس جایگاهی که در اون  نمایش داده میشه در مقایسه با رقیباتون تعیین میکنه. البته این رتبه با تاثیر گذاری عواملی مثل مقدار پولی که برای این تبلیغ میخواهین هزینه کنین میتونه بهتر بشه.

    امتیاز یا ارزش کیفی

    امتیاز کیفی امتیازی است که گوگل ادوردز به تبلیغ شما میده. این امتیاز بر اساس کیفیت صفحه فرود (landing page) و CTR تبلیغ شما داده میشه. شما باید برای تبلیغی که میخواهین منتشر کنین، کلمه کلیدی مرتبطی رو انتخاب کنین. به طوری که این کلمه کلیدی متناسب با میزان جست و جوی کاربران و موضوع صفحه فرود خود که کاربران بعد از کلیک کردن روی تبلیغ به اون وارد میشن .

    انواع روش های تبلیغات CPC

    برای تبلیغات cpc  روش های مختلفی وجود داره که در ادامه هر کدوم رو به تفضیل براتون توضیح میدیم.

    انواع روش های تبلیغات cpc

    تبلیغات CPC به روش مستقیم

    در این روش تبلیغ دهنده به روش مستقیم به ناشر یا صاحب وب سایت های تبلیغاتی سفارش تبلیغ میده و وب سایت ناشر در قبال هر کلیکی که کاربران روی هر تبلیغ میکنن مبلغی رو از سفارش دهنده تبلیغ دریافت میکنه.

    تبلیغات CPC به روش غیر مستقیم

    ارتباط با سایت های نشر دهنده تبلیغات به دلیل ترفیک بالایی که دارن، زمان بره و نیاز به پیگیری های مداوم داره. در این میان یه سری آژانس های تبلیغاتی وجود دارن که مثل یه واسطه عمل میکنن و شما میتونین به اون ها برای نشر تبلیغ تون در سایت های پرمخاطب سفارش بدین اون ها کارها رو به صورت کامل پیگیری میکنن و با سرعت بیشتری این کار رو انجام میدن. در این روش هم مبلغ هر کلیک مشخص است که شما اون هزینه رو به آژانس پرداخت میکنین و اون ها بعد از اینکه حق کمیسیون خودشون رو کسر کردند حق ناشر رو پرداخت میکنن.

    تبلیغات CPC با نرخ ثابت

    در این روش ناشر وبسایت و تبلیغ کننده برای انتشار تبلیغ در وب سایت ناشر بر روی قیمت مشخصی با هم توافق میکنن. این قیمت براساس جایگاهی که تبلیغ در اون قسمت قرار میگیره متفاوت خواهد بود. مثلا اینکه تبلیغ شما  در قسمت بنر اصلی وب سایت ناشرمنتشر بشه یا در قسمت های کوچکی در زیر صفحه اصلی به ازای هر کلیک طبیعتا با هم متفاوته. البته اگه شما تمایل داشته باشین قرارداد بلند مدت برای نشر تبلیغ تون ببندین میتونین از ناشر هم تخفیف بگیرین.

    تبلیغات CPC به صورت مزایده ای

    این روش همون طور که از اسمش مشخصه به صورت یه مزایده بین شرکت های تبلیغ دهنده برگزار میشه. در این مزایده رقابت بر سر جایگاهی است که وب سایت های تبلیغ کننده قصد دارن در اون جایگاه ها تبلیغ خود رو نمایش بدن. تبلیغ دهندگان در این مزایده بیشترین مبلغ مورد نظر خود رو که حاضر هستن برای هر کلیک پرداخت کنن (cpc) اعلام میکنن و به نظر تبلیغ کنندگان می رسونن. بنابراین هر بار تبلیغ دهندگان در برابر یه جایگاه نمایش تبلیغ، با چند شرکت تبلیغ دهنده بر سر این جایگاه رقابت میکنن و فرد پیروز از نظر بیشترین قیمت cpc آگهی تبلیغ خود رو به ازای کلمه کلیدی مورد نظرش در اون جایگاه به نمایش درمیاره.

    هدف از تبلیغات CPC چیست؟

    تبلیغات مدل های مختلفی داره. مدل تبلیغات به ازای هر کلیک همون طور که قبلا گفتیم یکی از انواع مدل های بازاریابی اینترنتی است. این مدل در مقایسه با انواع دیگه مدل های تبلیغاتی مانند: هزینه به ازای بازدید (cpm) امکان ارزیابی راحت تری برای بررسی میزان اثربخشی تبلیغات داره . به این ترتیب که با بررسی تعداد کلیک ها می توان میزان توجه و علاقه مندی مخاطبان نسبت به تبلیغ و آگهی رو متوجه شد و میزان اثربخشی اون تبلیغ رو تخمین زد. در واقع هدف از تبلیغات در این مدل جذب کلیک برای آگهی و در نتیجه هدایت مخاطبان به یه صفحه مشخص در سایت تبلیغ دهنده است که منجر به فروش و در نهایت سود بشه. برای اینکه تبلیغ اثر بخش باشه یکی از مواردی که خیلی مهمه رعایت کنین اینه که عنوان جذاب برای اون انتخاب کنین طوری که مخاطب ترغیب به کلیک بشه . افزایش تعداد کلیک چه در تبلیغات و چه در سئو در صورتی که واقعی باشه میتونه برای کسب و کار شما سودآور باشه. بهترین سئوکار ایران و جهان هم که باشین و تبلیغات گوگل رو قبول نداشته باشین باز هم واقعیت عوض نمیشه گاهی تبلیغات کلیکی حتی بیشتر از سئو (سئو خارجی و داخلی و تکنیکال) میتونه کسب و کار شما رو به سود برسونه البته یه کارشناس کسب و کار باید همه جوانب سایت شما رو بررسی کنه و بعد از آنالیز کسب و کارتون براتون استراتژی بچینه.

    مارک تواین : بسیاری از چیزهای کوچک به واسطه تبلیغات صحیح بزرگ شدن.

    مقرون به صرفه بودن

    استفاده از این شیوه بازاریابی بسیار مقرون به صرفه است. شما در این نوع بازرایابی  به ازای هر بازدید که به کلیک منجر شود به وب سایت های تبلیغ کننده هزینه پرداخت میکنین. به این ترتیب شما میتونین مبلغی کنترل شده برای تبلیغات هزینه کنین و کاربران رو به سمت کسب و کار خودتون جلب کنین و به فروش برسین.

    دسترسی به مشتریان هدف

    در روش بازاریابی کلیکی شما این امکان رو دارین که، وب سایت هایی رو برای انتشار تبلیغ انتخاب کنین که زمینه فعالیت مشابه با کسب و کار شما رو دارن. مخاطبان این وب سایت ها درواقع مشتریان بالقوه شما هستن که ممکن به دنبال خرید محصول یا خدمت شما باشن. با دیدن آگهی تبلیغ شما در اون وب سایت . کلیک بر روی تبلیغ تبدیل به مشتری بالفعال بشن.

    برند سازی

    یکی از مزایای تبلیغات کلیکی برند سازی است. اگه شما به تازگی یه کسب و کار رو راه اندازی کردین، باید در مرحله اول تلاش کنین برای کسب و کارتون برند سازی کنین. با برند سازی مردم کم کم به شما اعتماد می کنن و برای نیازی که دارن از شما خرید میکنن. کافیه برای کسب و کارتون چن تا کلمه کلیدی پر سرچ رو انتخاب کنین و برای اون کلمات کلیدی تبلیغاتی رو در وب سایت های تبلیغ کننده منتشر کنین. به این ترتیب زمانی که کاربران دنیای اینترنت کلمات مربوطه رو سرچ میکنن با دیدن آگهی تبلیغ شما در وب سایت های مختلف تبلیغ کننده شاید از شما در مراحل اول آشنایی خرید نکنن ولی برند شما کم کم در ذهن اون شناخته میشه. این برند سازی اولین قدم برای رسیدن به سود در یه کسب و کار است.

    برند سازی

    بازدهی سریع

    یکی از مزایای تبلیغات کلیکی برند سازی است. اگه شما به تازگی یه کسب و کار رو راه اندازی کردین، باید در مرحله اول تلاش کنین برای کسب و کارتون برند سازی کنین. با برند سازی مردم کم کم به شما اعتماد می کنن و برای نیازی که دارن از شما خرید میکنن. کافیه برای کسب و کارتون چن تا کلمه کلیدی پر سرچ رو انتخاب کنین و برای اون کلمات کلیدی تبلیغاتی رو در وب سایت های تبلیغ کننده منتشر کنین. به این ترتیب زمانی که کاربران دنیای اینترنت کلمات مربوطه رو سرچ میکنن با دیدن آگهی تبلیغ شما در وب سایت های مختلف تبلیغ کننده شاید از شما در مراحل اول آشنایی خرید نکنن ولی برند شما کم کم در ذهن اون شناخته میشه. این برند سازی اولین قدم برای رسیدن به سود در یه کسب و کار است.

    کاهش ریسک هزینه های تبلیغاتی

    در این روش بازاریابی (تبلیغات CPC) چون به ازای هر کلیک هزینه پرداخت می شود درواقع هزینه ای که میشه برای افزایش ترافیک سایته که میتونه منجر به فروش و سود کسب و کار شما بشه. در نتیجه ریسک هزینه های بالایی که برای تبلیغات به روش های دیگه انجام میشه و ممکن بازدهی هم نداشته باشه کاهش پیدا میکنه.

    امکان اندازه گیری و ردیابی

    از اون جایی که بابت هر کلیک هزینه پرداخت میکنین به سادگی میتونین بررسی کنین ببینین این روش تبلیغاتی با سایر روش هایی که برای تبلیغات استفاده کردین چقدر هزینه داشته و در مقابل چقدر اثربخشی. زیرا یه کاربر یا روی یه تبلیغ کلیک میکنه یا نمیکنه، همه چیز مشخص و قابل دنبال کردن و ارزیابی است.

    امکان ردیابی و اندازه گیری

    سخن آخر

    امیدوارم این مقاله براتون مفید باشه، اگه سوالی دارین میتونین با شماره های ما در نبض مارکتینگ تماس بگیرین ۰۲۱۸۸۸۱۵۹۷۰ ، ۰۲۱۸۸۸۱۵۹۴۳ و یا در زیر این پست برامون کامنت بذارین.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    تصویر ترک
    تگ کنونیکال و تاثیر آن بر سئو
    حذف لینک های شکسته
    لوگوی ووکامرس

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    ۵ پاسخ

    1. ممنون از مجموعه نبض مارکتینگ بابت مقاله های خوبی که تهیه میکنین. واقعا در این مقاله مفهوم تبلیغات cpc رو به خوبی توضیح دادین . نکاتی که مطرح کردین در مورد مزایای تبلیغات cpcبسیار جالب بود. من از تبلیغات کلیکی برای بهبود کسب و کارم استفاده کردم . میتونین برای بهبود تبلیغات کلیکی من راهنمایی کنین؟

    2. ممنون از متن خوب و روانی که دارین. بسیار زیبا در مورد تمامی نکات مهم تبلیغات cpc توضیح دادین

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"