call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • آموزش-coverage

    آموزش  coverage سرچ کنسول  به صورت کامل

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    مقدمه

    یکی از ابزارهای کاربردی در سرچ کنسول، بخش coverage است که نقش پررنگی در سئو سایت و بهینه سازی آن دارد. اما این بخش دقیقا چه کاربردی دارد؟ چطور می‌توان با استفاده از این ابزار، به سئو کمک کرد؟ این‌ها سوالاتی هستند که در ادامه، در آموزش coverage سرچ کنسول به آن‌ها می‌پردازیم.

    ابزار coverage چیست؟

    در بخش index سرچ کنسول، بخشی به نام coverage وجود دارد که با sitemap و removals هم‌گروه است. این ابزار، گزارشی به صورت کلی از صفحات ایندکس شده و ایندکس نشده در سایت به همراه خطاهای آن‌ها به شما ارائه می‌دهد. این اطلاعات به شما کمک می‌ کند تا از وضعیت ایندکس صفحات وب سایت خود اطلاع داشته باشید و در صورت نیاز برای حل آن‌ها اقدام کنید.

    کاربرد ابزار coverage سرچ کنسول چیست؟

    اگر سایت شما کمتر از ۵۰۰ صفحه باشد، احتمالا نیازی به آموزش coverage سرچ کنسول پیدا نخواهید کرد. چرا که می‌توانید با وارد کردن site: url در بخش جستجوی گوگل، به صفحات ایندکس شده سایت خود بپردازید. همچنین برای آنکه بتوانید یک صفحه مشخص را بررسی کنید، بعد از url سایت خود، صفحه مشخص و مورد نظر خود را باید در باکس جستجو به صورت site: url/page وارد کنید و در صورت نیاز صفحه مورد نظر را دست خوش تغییراتی با موضوع سئو داخلی یا سئو تکنیکال یا هر موضوع دیگری که به سایت شما کمک خواهد کرد، بکنید. اما اگر سایت شما دارای بیش از ۵۰۰ صفحه باشد، بسیار دشوار است که بخواهید به صورت دستی، وضعیت ایندکس شدن یا ایندکس نشدن صفحات را بررسی کنید. اما چگونه می‌توان با استفاده از بخش coverage سرچ کنسول، وضعیت ایندکس را بررسی کرد؟

    گزارش enhancement در سرچ کنسول اصلی

    تکنیک های سرچ کنسول

    گزارشات Enhancement سرچ کنسول چیست؟شامل چه بخش هایی است؟

    آموزش coverageسرچ کنسول

    به این بخش توجه کنید!

    آموزش-سرچ-کنسول

    در بخش ایندکس، ابزار coverage را مشاهده می‌کنید گه این ابزار از ۴ قسمت تشکیل شده است.

    • Error (باکس قرمز)

    لینک هایی که در این بخش قرار می گیرند هنوز ایندکس نشده اند. برای این اتفاق دلایل بسیاری وجود دارد. در این حالت باید دلیل مشکل ایجاد شده را شناسایی و سپس در صدد حل آنها بربیایید.

    • Valid with warnings (باکس زرد)

    در این حالت پیج شما ایندکس شده اما دارای مشکلاتی می باشد که بهتر است از آنها اطلاعاتی جمع آوری کنید.

    • Valid (باکس سبز)

    اگر در گزارش و آموزش coverage سرچ کنسول گوگل با این مورد رو به رو شدید، باید بدانید که لینک های قرار گرفته در این قسمت بدون هیچ مشکلی توسط گوگل ایندکس شده اند.

    • Excluded (باکس خاکستری)

    در چنین حالتی URL های قرار گرفته ایندکس نشده اند. اما گوگل سرچ کنسول بر این باور است که شما این امکان را از خزنده های موتور جستجو گوگل سلب کرده اید. به عنوان مثال ممکن است لینک مشخص شده یک نسخه تکراری از صفحه کنونیکالی باشد که پیش تر توسط گوگل ایندکس شده است.

    اطلاعات و گزارشات coverage سرچ کنسول

    هر یک از این بخش ها در آموزش coverage سرچ کنسول نشان دهنده گزارشاتی هستند که باید به آن‌ها توجه شود. زیرا هر یک از آنها به دلایل مشخصی اتفاق افتاده است و برای آنکه بتوانید سایت خود را بهبود دهید و بهینه سازی کنید، باید هر یک از آنها را جدی بگیرید. همچنین گوگل برای نمایش اطلاعات مربوط به هر یک از این بخش ها از یک نمودار استفاده کرده است. در بالای باکس ها تعداد لینک ها و در زیر این باکس های گزینه ای با نام impressions  قرار گرفته است که در صورت فعال کردن تیک آن، می توانید ببینید که ارورهای موجود در URL ها تا چه میزان روی پایین آمدن تعداد نمایش آنها تاثیر گذاشته است.

    انواع خطاهای بخش Coverage گوگل سرچ کنسول

    برخی از ارورها و خطاهایی که در این ابزار رخ می‌دهد، به دلیل خطاهایی است که در این بخش به هر یک از آن‌ها می‌پردازیم. خطا های بخش آموزش Coverage سرچ کنسول مربوط به ارورهایی است که باعث عدم ایندکس صفحه می شوند. ارورهای حاصل از خطاهای۴XX  خطا های  ۵XX خطاهای مربوط به تگ index ، خطاهای مربوط به robots.txt و…. است که به شکل زیر دسته بندی می‌شوند.

    • Server error (5xx)
    • Redirect error
    • Submitted URL blocked by robots.txt
    • Submitted URL marked ‘noindex’
    • Submitted URL seems to be a Soft 404
    • Submitted URL returns unauthorized request (401)
    • Submitted URL not found (404)
    • Submitted URL has crawl issue
    • رفع ارورهای سرچ کنسول در بخش coverage یکی از مهمترین خدمات سئو است که در پکیج های سئو نبض برای مشتریان به منظور بهبود وضعیت سئو سایت آنهاست.
    آموزش سرچ کنسول

    آموزش سرچ کنسول

    آموزش ۰ تا ۱۰۰ سرچ کنسول

    جزئیات بخش آموزش Coverage سرچ کنسول چه اطلاعاتی به ما می‌دهند؟

    در صفحه coverage گوگل سرچ کنسول بعد از باکس اول،‌ باکسی قرار دارد که ریز اطلاعات و جزئیات گزارشات ایندکس شدن یا نشدن را به شما نشان می‌دهد. این بخش به چندین قسمت مختلف تقسیم شده که عبارتند از:

    • Status

    در این قسمت یکی از ۴ وضعیت ممکن (error, warning, valid, excluded) به نمایش گذاشته می شود  که از هر یک از آن‌ها می‌توان اطلاعاتی را به دست آورد.

    • Type

     در این بخش نیز شما با دلایل بروز هر یک از این وضعیت ها رو به رو خواهید شد.

    • Validation

    وضعیت اعتبارسنجی تغییرات اعمال شده توسط گوگل در این قسمت نشان داده می شود. بعد از آنکه شما مشکلاتی که به آنها اشاره شده است را رفع نمودید، می توانید از گوگل بخواهید که وضعیت اعتبار سنجی تغییرات اعمال شده را بررسی و تایید کند. اگر تمام مشکلات عنوان شده حل شد، ارور مربوطه mark شده و به قسمت انتهایی باکس می رود.

    • Trend

    در این بخش روند تغییرات هر لینک به صورت یک نمودار نمایش داده می شود. برهمین اساس می توانید به خوبی میزان تغییرات و شدت آنها را بررسی نمایید.

    • Page

    در این قسمت  تعداد صفحاتی که یکی از ارورهای مشخص شده را دارند، به شما نشان داده می شود. گاهی ممکن است تعداد صفحات دارای یک ارور صفر باشد اما گاهی نیز ممکن است در تعداد زیادی از صفحات این ارور مشترک باشد.

    تکنیک های سرچ کنسول

    تکنیک های سرچ کنسول

    آموزش تکنیک های سرچ کنسول برای بلاگرها

    سخن پایانی

    سعی کردیم که در این مقاله نکات مهم و کاربردی را به صورت کامل برای آموزش Coverage سرچ کنسول در اختیار شما بگذاریم که به راحتی بتوانید اطلاعات مهم و جزئی را از این بخش بدست آورید. اگر باز هم در مورد رفع خطاهای سرچ کنسول نیاز به مشاوره سئو دارید می توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان سئو ما در نبض مارکتینگ به شما کمک کنند.

    سوالات متداول شما

    در بخش index سرچ کنسول، بخشی به نام coverage وجود دارد که با sitemap و removals هم‌ گروه است. این ابزار، گزارشی به صورت کلی از صفحات ایندکس شده و ایندکس نشده در سایت به همراه خطاهای آن‌ها به شما ارائه می‌دهد.

    • Server error (5xx)
    • Redirect error
    • Submitted URL blocked by robots.txt
    • Submitted URL marked ‘noindex’
    • Submitted URL seems to be a Soft 404
    • Submitted URL returns unauthorized request (401)

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    موبایل فرندلی
    cta چیست
    فروش آنلاین چیست
    تکنیک های سرچ کنسول

    [ASRating]

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"