call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • راه های افزایش اعتبار دامنه سایت

    راه‌های افزایش اعتبار دامنه سایت (DA) چیست؟

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    همان‌طور که می‌دانید سئو سایت دستورالعمل ثابت و از پیش تعیین شده‌ای ندارد. در نتیجه گوگل هیچ‌وقت اعلام نکرده که چه عواملی مشخصا سئو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و چه عواملی بر روی سئو بی تأثیر است. شناخت و بررسی عوامل موثر بر سئو با توجه به تجربیات متخصصان و کارشناس صورت گرفته و هیچ منبع رسمی و معتبری آن‌ها را پذیرش یا رد نکرده ‌است. اما به طور کلی برای بررسی سئو و مقایسه آن با دیگر سایت‌ها، معیارهای مختلفی وجود دارد. که می توان به یکی از آن‌ها، یعنی معیار اعتبار دامنه Domain Authority)) یا به اختصار DA اشاره کرد. یکی از مفهوم‌های مهم و حائز اهمیت در سئو همین اعتبار دامنه است، که برای پیشرفت سایت بسیار مفید واقع می‌شود. این معیار عددی بین ۰ تا ۱۰۰ را شامل شده و هر چقدر عدد به دست آمده پس از محاسبه به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد، به این معناست که اعتبار دامنه بیشتر بوده، در نتیجه میزان محبوبیت وب سایت به اثبات می‌رسد.
    اعتبار دامنه، رتبه سایت را در موتورهای جستجو تحت تاثیر قرار داده و برای مقایسه وب سایت‌های مختلف، ایجاد رقابت بسیار مفید و کارآمد است. DA از رتبه سایتی که گوگل می‌دهد به طور کامل مستقل بوده و این معیار توسط گوگل تعیین تکلیف نمی‌شود. طبق نظریه شرکت Moz اعتبار دامنه، استاندارد در نظر گرفته شده و به خوبی چگونگی رتبه‌بندی وب سایت را پیش بینی می‌کند. این مقیاس در مقایسه با مقیاس‌های دیگر از استاندارد بیشتری برخوردار است. افزایش اعتبار هر چه بیشتر این شاخص، موفقیت سایت را به همراه دارد.
    هنگام مواجه شدن با این متن در رابطه با راه‌های افزایش اعتبار دامنه سایت سوال‌های متداولی برای خواننده به وجود می‌آید. پس برای یافتن پاسخ سوالات مربوطه در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

    اعتبار دامنه به چه معناست؟

    اعتبار دامنه به چه معناست

    اعتبار دامنه به معنای افزایش رتبه‌بندی سایت در جهت بهبود سئو سایت و موتور جستجو گوگل بوده، که میزان موفقیت سایت مورد نظر را در بخش نتایج موتور جستجو در گوگل به نمایش می‌گذارد. اعتبار دامنه از عملکرد احتمالی مربوط به موتور جستجو گوگل، یه نمای کلی و یکپارچه عرضه می‌کند. می‌دانید که گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌های مختلف از یک‌سری قاعده بهره می‌برد. یکی از این مقیاس‌ها اعتبار دامنه است، که به دست Moz بنیانگذاری شد. این معیار از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و دارندگان سایت می‌توانند به وسیله ابزاری به نام Link Explorer ، دامنه اعتبار وب سایت خود را بسنجد‌ و با دیگر سایت‌ها مقایسه کنند. Moz اعتبار دامنه را به وسیله چند فاکتور بررسی و محاسبه می‌کند. از جمله این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
    • قدرت بک لینک‌های دریافتی و ارزش آن‌ها
    • تعداد کل لینک‌های دریافتی
    • دامنه لینک‌های داده شده

    عددی بین ۰ تا ۱۰۰ بر اساس این فاکتور‌ها اعتبار دامنه یا DA را نشان می‌دهد. هرچقدر عدد به دست آمده پس از محاسبه اعتبار دامنه به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد، رتبه بندی سایت بهتر بوده و جایگاه ویژه‌ای در صفحات مربوط به لیست نتایج گوگل به دست می‌آورد. این ضابطه با تعداد لینک‌های خارجی اعتبار مستقیم دارد و همچنین راه‌های افزایش اعتبار دامنه سایت به میزان فراوانی در دسترس دارندگان سایت قرار می‌گیرد.

    راه های افزایش اعتبار دامنه سایت

    برای افزایش اعتبار دامنه ترفند و روش‌های مختلفی وجود دارد که هر یک از آن‌ها از یک سری قواعد و اصول تعیین شده پیروی می‌کنند. اعتبار دامنه یا همان DA برای محبوبیت سایت‌های مختلف بسیار مفید و تاثیرگذار است. اما هیچ مقیاس و اندازه مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است. توجه کنید برای خوب بودن دامنه عدد مشخصی تعیین نشده وDA بدست آمده باید در مقایسه با سایت‌های رقیب بررسی شود. بر اساس گفته بعضی از کارشناسان سئو، به دست آمدن عددی بین ۴۰ تا ۶۰ پس از محاسبه یک اعتبار دامنه خوب به حساب می‌آید. توجه داشته باشید هر چقدر نمره DA بالا تر برود، مسلما افزایش آن نیز سخت‌تر می‌شود. به عنوان مثال: رشد DA از ۷۰ به ۸۰ در مقایسه با رشد اعتبار دامنه از ۱۰ تا ۲۰ بسیار پیچیده‌تر است.
    در این قسمت به بررسی راه‌های افزایش اعتبار دامنه سایت می‌پردازیم:

    ۱.عمر دامنه

     یکی از ملاک‌هایی که بسیار بر روی اعتبار دامنه سایت موثر است، عمر دامنه نام دارد‌. اعتبار سایت با قدمت سایت رابطه مستقیم دارد. یعنی هر چقدر یک سایت قدیمی‌تر باشد، مسلماً اعتبار آن نیز بیشتر خواهد بود. عمر دامنه از زمانی شروع می‌شود که وبسایت ایندکس شده باشد.

    ۲.بهبود و بالا بردن کیفیت محتوا

     اولین گامی که باید در جهت بهبود سئو و افزایش اعتبار دامنه برداشته شود، بهره‌گیری از محتواهای باکیفیت است. تولید محتوای با کیفیت از مجموعه خدمات سئو می باشد. افراد باید در تولید محتوا دقت و حساسیت به خرج دهند. زیرا محتوا با دامنه اعتبار ارتباط مستقیم دارد و محتوای نامناسب اعتبار دامنه را تحت شعاع قرار می‌دهد. 

    Spam score در دامنه به چه معناست؟

    تحت تاثیر قرار گرفتن سئو به وسیله اعتبار دامنه

    در سال ۲۰۱۵ توسط Moz یک شاخص به نام spam score معرفی شد. این شاخص در واقع باعث نمایان شدن این موضوع می‌شود، که گوگل چند درصد از وب سایت‌های کاملا مشابه را جریمه کرده است. بر اساس این معیار، سایت‌ها با کیفیت بهتر و دقت بیشتری بررسی می‌شوند‌. این پارامتر به وسیله محاسبات ماشینی انجام شده و بر حسب ۲۷ شاخص مشترک به بررسی داده‌های موجود میان میلیون‌ها وب سایت پنالتی شده می‌پردازد. به طورمعمول Spam score زمانی افزایش می‌یابد، که دامنه سایت به مشکل برخورده باشد.

    جمع بندی

    همانطور که ملاحظه کردید، به بررسی راه‌های افزایش اعتبار دامنه سایت پرداختیم. DA به معنای رتبه‌بندی بوده که در بهبود موتورهای جستجوی گوگل ،افزایش ترافیک سایت و سئو سایت اهمیت بسزایی دارد. این شاخص نخستین بار توسط Moz پایه گذاری شد و سپس بهره‌گیری از آن در سایت‌های دیگر رواج پیدا کرد. افراد برای اینکه بتوانند از تمام ترفند‌های استاندارد و مناسب برای افزایش اعتبار سایت خود بهره ببرند، باید با متخصصین و افرادی که در این زمینه مهارت دارند مشورت کنند و راهکارهای دقیق و مناسب را از آنها دریافت کنند. برای افزایش اعتبار دامنه راهکارهای متفاوتی وجود دارد، که در این قسمت به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
    • تولید محتوا با‌کیفیت و مجذوب کننده
    • رعایت اصول و قواعد سئو تکنیکال
    • متمرکز شدن بر‌روی لینک دهی داخلی
    • حذف لینک و مطالب نامناسب
    • بالا بردن سرعت وب‌سایت

    میتوانید برای این مهم به صفحه ی مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    نمرات بین ۴۰ تا ۵۰ متوسط در نظر گرفته می شود. DA بین ۵۰ تا ۶۰ باید به عنوان خوب رتبه بندی شود. امتیازات بالای ۶۰ DA را عالی ارزیابی می کند.

    ۱.انتشار محتوای با کیفیت
    ۲.سئو داخلی
    ۳.لینک داخلی کلید است.
    ۴.لینک های با کیفیت بالا برای سایت خود ایجاد کنید.
    ۵.لینک های بد را diavow کنید.
    ۶.صبور باشید و اجازه دهید دامنه شما قدیمی شود.
    ۷.افزایش دفعات انتشار.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    تصویر شاخص گواهی ssl
    بهترین شرکت های سئو در جهان
    penguin
    فیچر اسنپیت

    [ASRating]

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"