call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • فیچر اسنیپت چیست؟

    فیچر اسنیپت چیست و چرا باید به آن اهمیت بدهیم؟

    [ASRating]

    فهرست مطالب

    مقدمه

    فیچر اسنیپت ( feautured snippet)، یکی از قابلیت‌ های گوگل است که این امکان را به کاربر می‌ دهد تا بتواند در مدت زمان کم و محدود به پاسخ سوالات خود دست یابد. به زبان ساده تر فیچر به محتوایی گفته می‌شود که از خلاصه سایت‌ های مختلف بدست آمده و دارای یک‌ سری لینک و عنوان است‌. فیچر‌ معمولا برای معرفی انواع جدول، لیست، تعاریف و مراحل، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اهمیت فیچر به رویت پذیری بالا سایت، توسط کاربران برمی ‌گردد و این قابلیت را ایجاد می‌کند که حتی سایت‌ هایی که دارای رتبه پایین هستند در جایگاه صفر، یعنی پیش از تمامی وب‌ سایت‌ها قرار بگیرند. پس میتوان گفت که فیچر اسنیپت بر سئو سایت نیز اثر گذار است.

    فیچر اسنیپت چه مزیتی برای یک وب سایت ایجاد می کند؟

    وب‌ سایت‌هایی که از این قابلیت استفاده می‌کنند، بسیار موفق و پر‌ بازدید خواهند بود. زیرا این ترفند سبب می‌شود سایت مورد نظر در موتور جستجوی گوگل به صورت مجزا از سایر وب ‌‌سایت‌ ها قرار بگیرد‌. همین متمایز بودن باعث می‌شود، که کاربر با آن ارتباط بهتری برقرار کند. به این نکته توجه کنید، سایت‌هایی که از فیچر استفاده می کنند، بازدید بیشتری از سوی کاربر دارند و یک منبع مورد اعتماد به حساب می آیند.

    هنگامی که خواننده این متن را می‌خواند، مسلما سوال‌های مختلفی  در رابطه با این موضوع در ذهنش به وجود می‌آید. از جمله این سوال‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • ۱- فیچر به چه معناست و چه کاربردی دارد؟
    • ۲- چگونه باید از این قابلیت برای سایت‌های مختلف بهره برد؟
    • ۳- هزینه مورد نیاز برای بکار گیری اسنیپت چقدر است؟
    • ۴- این قابلیت دارای چه مزیت‌هایی بوده و چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

    برای یافتن پاسخ سوالات فوق در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

    فیچر اسنیپت چیست؟

     باکسی که در جایگاه صفر، یعنی بالاتر از سایت‌های رتبه یک، برای کاربر قابل مشاهده است و به کوئری کاربران به صورت مستقیم پاسخ می دهد، فیچر اسنیپت نام دارد. از جمله قابلیت‌های فیچر می‌توان به این مورد اشاره کرد: بازدید از سایت را به حد چشم‌گیری افزایش داده و سایت را به یک منبع موثق و معتبر برای کاربر تبدیل می‌کند. خیلی از مدیران همیشه در صدد این هستند که سایت خود را به جایگاه صفر برسانند. فقط سایت‌هایی از نظر گوگل می‌توانند در بالاترین نقطه در صفحه اول قرار بگیرند، که رتبه برتر باشند. اما استفاده از فیچر، یک ترفند بوده که باعث می‌شود سایت‌هایی که رتبه برتر نیستند و امتیاز بالایی ندارند، پیش از تمام وب سایت‌ها قرار گرفته و بازدید بیشتری را به خود اختصاص دهند. 

    فیچر اسنیپت چه تاثیری بر سئو دارد؟

    همان‌طور که در مطالب فوق اشاره کردیم، پیش از جایگاه اول گوگل، جایگاه صفر یا زیرو قرار داشته و فقط برای باکس‌ های اسنیپت اختصاص یافته است. هنگامی که محتوای وب سایت شما در این قسمت قرار بگیرد، مسلماً شرایط بهتری برای ترافیک در سایت فراهم شده و بازدید از آن سایت به حد چشم ‌گیری افزایش می ‌یابد‌. بر اساس اطلاعات بدست آمده از طریق تجزیه و تحلیل،  متخصصان و ارائه دهندگان خدمات سئو به این نتیجه رسیده‌اند که ۸ درصد از کلیک ‌های گوگل به فیچر مختص شده و همان‌طور که قابل فهم است، این درصد اصلاً درصد کمی نیست. علت اهمیت بهره ‌گیری از این قابلیت به این مسئله برمی‌گردد، که کاربر با ملاحظه باکس بزرگی که در SERP  قرار دارد، دیگر به سراغ وب سایت ‌های دیگر نمی ‌رود. در نتیجه ترافیک و بازدید فراوانی از طریق این قابلیت گوگل برای سایت به وجود می‌آید. هنگامی که محتوا در این باکس قرار بگیرد، جستجوهای بدون کلیک برای سایت مربوطه نیز افزایش یافته و همین امر بر روی سئو و رتبه‌ بندی سایت تاثیر مثبتی می‌گذارد.

    آشنایی با انواع مختلف فیچر اسنیپت پس از بالا آمدن نتایج گوگل

    به طور کلی این قابلیت برای گوگل به ۴ دسته طبقه بندی می‌شود، که در این قسمت به معرفی انواع متفاوت آن می پردازیم:

    باکس مربوط به مفاهیم، معانی و تعاریف:

     این باکس با نام دیگر باکس پاراگرافی نیز شناخته شده و شامل متنی است که یک مفهوم را به طور کلی و مختصر شرح می‌دهد. میزان متنی که این باکس در اختیار کاربر قرار می دهد، یک پاراگراف شامل ۴۰ الی ۶۰ کلمه هست. کاربر هر کلمه‌ای را که به همراه ضمیر پرسشی چیست، در موتور جستجوی گوگل سرچ کند، این باکس برایش ظاهر می‌شود.

    باکس لیست‌های ترتیبی:

    از انواع دیگر فیچر اسنیپت می‌توان به لیست‌هایی اشاره کرد، که ترتیب در آن‌ها اهمیت بسزایی دارد و اهمیت این ترتیب به این موضوع برمی‌گردد، که مراحل انجام یک کار را شرح می‌دهد.

    باکس لیست‌های بدون ترتیب:

    در مقابل گزینه قبل، سایت‌هایی نیز هستند که در قطعه‌ی اسنیپت ظاهر شده، اما ترتیب در آن‌ها اهمیتی ندارد.

    باکس جدول:

    برای هر اطلاعاتی که بتوان آن را در قالب یک جدول ارائه کرد، از باکس اسنیپت جدول استفاده می‌شود.

     

    انواع مختلف فیچر اسنیپت

    چگونه میتوان یک محتوا را برای فیچر اسنیپت گوگل بهینه سازی کرد؟

    برای وب سایت‌های ایرانی در حال حاضر این قابلیت وجود ندارد و تنها نمایش دادن اسنیپت به وجود اطلاعاتی که به زبان انگلیسی در پایگاه داده‌ها آمده، بر‌می‌گردد. حالا که این قابلیت در سایت‌های ایرانی خیلی باب نشده، افرادی که در صدد رسیدن به موفقیت و کسب رتبه برتر در گوگل هستند، می‌توانند از این قابلیت به خوبی بهره ببرند. برای این کار لازم است از عبارت های ‌انگلیسی در محتوا و سایت خود استفاده کنند، سپس باید ۴ باکس مربوط به اسنیپت را در سایت قرار دهند، تا توجه کاربران را جلب کرده و سایت مربوطه بازدید بیشتری داشته باشد. افراد برای اینکه بتوانند در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشند، می‌توانند از مشاورین یا افرادی که در این زمینه دارای مهارت و تبحر هستند، کمک بگیرند.

    بهینه سازی سایت با فیچر اسنیپت

    جمع بندی

    همان‌طور که ملاحظه کردید، در رابطه با فیچر اسنیپت نکات و مطالب لازم را شرح دادیم. این قابلیت به سایت‌های مختلف این امکان را می‌دهد، که بدون در اختیار داشتن رتبه بالا در جایگاه صفر، یعنی پیش از تمامی وب سایت ها قرار بگیرند. زمانی که سایت در فیچر قرار می‌گیرد، مسلماً منبع مورد اعتماد و معتبر گوگل، برای کاربران بوده و بازدید بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد. اگر علاقه به یادگیری و خواندن مقاله های دیگر از جمله سئو تکنیکال و … دارید با نبض مارکتینگ همراه باشید.

    در صورت نیاز میتوانید به صفحه مشاوره سئو نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

    سوالات متداول شما

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    + میتونی این مطلب رو با دوستات هم به اشتراک بذاری...

    LinkedIn
    Twitter
    Email
    WhatsApp
    Telegram

    محتوای این بلاگ توسط کارشناسان تایید شده است.

     با تشکر از شما برای زمانی که صرف مطالعه این نوشته کردید. 

    + ممکنه به این مطالب هم علاقه‌مند شی...

    شخصی در حال کار با کامپیوتر
    اصول سئو در تولید محتوا
    سئو اینستاگرام یک پروفایل اینستاگرام بهینه شده با تعداد زیادی لایک
    آموزش کدهای وضعیت HTTP

    [ASRating]

    + میتونی دیدگاهت رو با بقیه به اشتراک بذاری...

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دسته‌بندی مقالات

    مشاوره رایگان

    دوست داری سایتت تو صفحه اول نتایج گوگل دیده بشه؟!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"