call nabz

۰۲۱۸۸۹۴۸۹۱۷

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تصویر شاخص گواهی ssl

گواهینامه ssl چیست؟ + معرفی انواع و کاربرد آن برای سایت‌ها

  • گواهینامه ssl، فناوری امنیتی است که یک وب‌سایت را احراز هویت می‌کند؛ یعنی داده‌های ارسال شده بین کاربران وب‌سایت و سرور میزبان را رمزگذاری و از دسترسی افراد سودجو به اطلاعات کاربران جلوگیری می‌کند؛ در نتیجه، نصب و فعال‌سازی این گواهی برای هر وب‌سایتی که اطلاعات محرمانه‌ای مانند جزئیات کارت‌های اعتباری مشتریان، اطلاعات شخصی و داده‌های ورودی آن‌ها را پردازش یا ذخیره می‌کند، ضروری است.

    همینچنین برای آنها که می‌دانند سئو چیست، می‌دانند که این گواهینامه به شدت در سئو تاثیر دارد. اگر می‌خواهید اطلاعات مفیدی دربارهٔ گواهی SSL/TLS، مزایا و معایب آن، انواع ssl، نحوه کارکرد و فعال‌سازی آن به‌دست بیاورید، حتما ادامهٔ این مطلب را دنبال کنید.

     

    گواهینامه ssl چیست؟

    یکی از فاکتورهای بسیار مهم در سئوی تکنیکال گواهینامهٔ ssl (secure sockets layer) است. این گواهینامه یک فناوری امنیتی دیجیتالی است که به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک پروتکل امن (SSL/TLS) یک اتصال شبکهٔ رمزگذاری شده برای انتقال اطلاعات برقرار کنند.

    این گواهینامه‌ها در یک سیستم رمزنگاری‌ به‌عنوان کارت‌هایی برای تایید هویت دیجیتال یک سایت عمل می‌کنند.هدف گواهینامه‌های SSL ایمن کردن ارتباطات شبکه، ایجاد هویت برای وب‌سایت‌ها در اینترنت و همچنین حفاظت از اطلاعات موجود در شبکه‌های خصوصی است. 

    شاید بپرسید چرا ایمن بودن سایت اهمیت دارد و چرا برای ایمن کردن سایت باید از گواهینامهٔ SSL استفاده کنیم؛ در بخش بعدی مقاله دلیل اهمیت امنیت سایت و گواهینامهٔ SSL را به شما می‌گوییم.

     

    چرا باید از گواهینامه ssl استفاده کنیم؟

    فرض کنید قصد دارید یک جفت کفش کتانی سفید به‌صورت اینترنتی بخرید، به همین منظور وارد موتور جستجوی گوگل شده و عبارت مورد نظرتان را جستجو می‌کنید؛ سپس به سایت یک فروشگاه اینترنتی وارد می‌شوید و از محصولات آن سایت دیدن می‌کنید، در نهایت یکی از آن‌ها را می‌پسندید و از طریق درگاه پرداخت محصول مورد نظرتان را می‌خرید. حالا اگر قبل از ورود به سایت، گوگل به شما هشدار دهد که این سایت ایمن نیست چه؟ آیا حاضر هستید از این سایت خرید یا حتی بازدید کنید؟ 

    احتمالا جواب شما نه است! باید بدانید که اکثر کاربران گوگل هم مانند شما فکر می‌کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند وارد سایتی شوند که امنیت اطلاعاتشان را تضمین می‌کند. به همین دلیل است که استفاده از گواهینامهٔ SSL برای تمام سایت‌هایی که می‌خواند ترافیک بیشتری جذب کنند یا محصول بیشتری بفروشند ضروری است؛ زیرا زمانی که یک وب‌سایت از گوگل گواهینامه‌های SSL/TLS دریافت می‌کند، به کاربران حس اعتماد را القا می‌کند. اکثر کسب‌وکارها، با نصب این گواهی روی سرورهای خود، وب‌سایت‌های ایمنی را برای کاربران ایجاد می‌کنند تا موقعی که اتصال رمزگذاری شده برقرار شد، فقط سرویس‌گیرنده و وب‌سرور بتوانند داده‌های ارسال شده توسط کاربران را ببینند. آن‌ها با این کار از داده‌های خصوصی کاربران محافظت می‌کنند.

    از طرف دیگر، مرورگرهای مختلف هم گواهی SSL/TLS را برای ایجاد ارتباطات ایمن با سرور وب‌سایت شما پشتیبانی می‌کنند؛ زیرا جلب اعتماد مشتریان با حفظ حریم خصوصی آن‌ها توسط وب‌سایت به آن‌ها اطمینان می‌دهد که اطلاعاتشان نزد سایت محرمانه باقی می‌ماند.

    شاید همراه با عبارت گواهینامهٔ SSL نام پروتکل‌های http و https را نیز شنیده باشید، در ادامهٔ مقاله شما را با این پروتکل‌ها و تفاوتشان با یک‌دیگر آشنا می‌کنیم.

     

    شماتیک تفاوت http با https

    http و https چیست و با هم چه تفاوت‌هایی دارند؟

    http، پروتکلی است که مرورگرهای وب از آن برای ارسال اطلاعات به‌صورت متن ساده و رمزگذاری نشده به وب سرور استفاده می‌کنند؛ به این معنی که اطلاعات ارسال شده از یک مرورگر می‌تواند توسط شخص سومی رهگیری و خوانده شود. بنابراین، مرورگرها ترجیح می‌دهند به‌جای HTTP از SSL/TLS یا HTTPS که برای ایجاد ارتباط کاملاً ایمن به‌کار برده می‌شود، استفاده کنند و به این صورت انتقال اطلاعات را به‌صورت رمزگذاری شده انجام دهند.

    حالا که با پروتکل‌های http و https آشنا شده‌اید در بخش بعدی مقاله تاثیر این گواهینامه را بر سئوی سایت بررسی می‌کنیم.

     

    گواهینامه ssl روی سئوی سایت چه تاثیری می‌گذارد؟

    فعال‌سازی گواهینامهٔ ssl در وب‌سایت به‌قدری مهم است که موتورهای جستجو هم آن را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی در نظر می‌گیرند و هرچیزی که رتبهٔ سایت شما را افزایش دهد در سئو مورد توجه قرار می‌گیرد؛ بنابراین، احتمالا یک وب‌سایت ایمن که از گواهی SSL/TLS استفاده می‌کند در مقایسه با وب‌سایت مشابه‌ای که ssl ندارد، در نتایج جستجو، رتبهٔ بالاتری داشته باشد. این رتبهٔ بالاتر در نهایت باعث می‌شود بازدیدکنندگان وب‌سایت افزایش پیدا کند. در ادامه به شما نحوهٔ کارکرد این گواهینامه‌های مهم را توضیح می‌دهیم.

    اما اجازه دهید پیش از اینکه به سراغ بخش بعدی برویم، یک پیشنهاد را با شما مطرح کنیم؛ شما می‌توانید به‌جای اینکه تمام فاکتورهای سئو را یاد بگیرید و برای سایتتان پیاده کنید، از یک راه مطمئن و ساده‌تر استفاده کنید؛ یعنی دریافت خدمات سئو! شرکت نبض مارکتینگ یک آژانس خلاقیت است که یکی از خدماتی که ارائه می‌دهد سئو است. شما می‌توانید با تماس با کارشناسان ما دربارهٔ این خدمات اطلاعات بیشتری کسب کنید.

     

    شماتیک گواهی نامه ssl جگونه کار میکند

    گواهینامه ssl چگونه کار می‌کند؟

    مراحل کار کردن یک گواهی ssl به‌صورت زیر است:

    مرورگر کاربر، یک وب‌سایت امن شده با گواهی ssl را باز می‌کند و به وب‌سرور متصل می‌شود. در این زمان، مرورگر با درخواست اطلاعات قابل شناسایی، صحت وب سرور را تأیید می‌کند. این اطلاعات قابل شناسایی که وب‌سرور برای مرورگر ارسال می‌کند یک کپی از گواهی SSL/TLS است سپس مرورگر، گواهی ارسال شده را تایید و از معتبر بودن و مطابقت آن با دامنه‌ٔ وب‌سایت اطمینان حاصل می‌کند.

    وقتی مرورگر از صحت گواهی SSL/TLS مطمئن شد، به وب‌سرور یک پیام ارسال می‌کند؛ وب سرور نیز در پاسخ یک تاییدیه امضا شدهٔ دیجیتالی برای شروع یک جلسهٔ رمزگذاری شده‌ی SSL ارسال می‌کند و به این صورت داده های رمزگذاری شده بین مرورگر و وب‌سرور به اشتراک گذاشته می‌شوند.

    در ادامه به سراغ مزیت‌های استفاده از گواهینامه ssl می‌رویم و شما را با مزایای این پروتکل ایمنی آشنا می‌کنیم.

     

    اینفوگرافیک مزایای گواهینامه ssl

    مزایای گواهینامه ssl

    گواهینامهٔ ssl، مزایای زیادی برای مدیران وب‌سایت‌ها، مخصوصا آن‌هایی که فروشگاه‌های آنلاین دارند، فراهم می‌کند. این گواهی به‌عنوان یک سیگنال مثبت برای مشتریان به‌حساب می‌آید که به‌وسیلهٔ آن می‌توانند متوجه شوند که این سایت فروشگاهی، امن است.

    در ادامه، چند مورد از مزایای این گواهی را برای شما بیان می‌کنیم:

     

    ۱- این گواهی با رمزگذاری داده‌های بازدیدکنندگان به حفظ امنیت اطلاعات آن‌ها کمک می‌کند.

    درواقع، مهم‌ترین عملکرد گواهینامهٔ ssl، ایمن‌سازی داده‌های بین مشتری و سرور است؛ یعنی همان داده‌هایی که بین وب‌سایت شما و مرورگرهای بازدیدکنندگان ردوبدل می‌شوند.

     

    ۲- گواهینامه ssl، موجب می‌شود کاربران به سایت اعتماد کنند.

    وقتی بازدیدکنندگان شما می‌بینند که سایتتان با گواهی ssl ایمن شده است، موقع وارد کردن اطلاعات شخصی یا پرداخت خود تعلل نمی‌کنند و با اطمینان بیشتری اقدام می‌کنند.

     

    ۳- گواهی ssl می‌تواند شما را از حملات فیشینگ در امان نگه دارد.

    حمله‌ٔ فیشینگ به حمله‌‌ای گفته می‌شود که طی آن کلاه‌برداران سایتی تاسیس می‌کنند و قصد دارند توسط آن با فریب دادن بازدیدکنندگان اطلاعات شخصی آن‌ها را بدزدند. گواهی ssl اینگونه وب‌سایت‌ها را تایید نمی‌کند؛ در نتیجه کاربران از وارد کردن اطلاعات خود در این وب‌سایت‌ها که با هدف جمع‌آوری اطلاعاتی مثل جزئیات حساب کاربری یا کارت‌های اعتباری تاسیس می‌شوند، ممانعت می‌کنند.

     

    ۴- گواهی ssl می‌تواند رتبه‌بندی وب‌سایت شما را در نتایج جستجو بهبود دهند.

    از آن‌جایی که ایمن بودن سایت برای موتورهای جستجو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، استفاده از گواهینامهٔ SSL نیز موجب می‌شود موتورهای جستجو امتیاز بیشتری به سایت شما بدهند.

     

    حتی اگر وب‌سایت شما، اطلاعات حساس را پردازش یا ذخیره نمی‌کند، باز هم استفاده از گواهی ssl می‌تواند برای بهبود سئوی شما بهترین گزینه باشد؛ زیرا گوگل از HTTPS به‌عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی استفاده می‌کند. به این ترتیب سایت‌های دارای گواهینامه ssl در نتایج جستجو رتبه‌ی بهتری دارند.

    حالا که با مزایای گواهینامه ssl آشنا شدید، بهتر است با معایب آن هم که در ادامه مطلب بررسی می‌‌کنیم، آشنا شوید.

     

    اینفوگرافیک معایت گواهی نامه ssl

    معایب گواهینامه ssl

    در کنار مزایایی که گواهینامه ssl می‌تواند برای صاحبان وب‌سایت‌ها داشته باشد، برخی معایب هم وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در وب‌سایت شما شود. این معایب عبارتند از:

     

    ۱- کاهش سرعت وب سایت

    با فعال شدن گواهی ssl، عملیات رمزگذاری و رمزگشایی اطلاعات شروع می‌شود که این می‌تواند باعث کاهش کارایی و سرعت تراکنش‌های وب‌سایت شود.

     

    ۲- خطر محافظت نشدن اطلاعات

    درصورتی که تنظیمات گواهی ssl به‌درستی انجام نشود، ممکن است انتقال فایل‌های مهمی را که باید از طریق پروتکل امن https انجام شود، با مشکل مواجه شود و داده‌ها از طریق پروتکل http منتقل شوند.

     

    ۳- هزینه بر بودن

    گواهینامه‌های ssl معتبر با توجه به میزان اعتبارسنجی و سطح رمزگذاری که دارند، دارای هزینه‌های متفاوتی هستند.

     

    ۴- منقضی شدن

    گواهینامه‌های ssl بعد از مدت زمان مشخصی منقضی می‌شوند و باید هرساله تمدید شوند. درصورت تمدید نشدن آن‌ها، پیامی مبنی بر انقضای ssl به کاربران وب‌سایت شما نمایش داده می‌شود. این می‌تواند به اعتماد مشتریان شما آسیب وارد کند.

    فکر می‌کنیم که تا اینجای مقاله شناخت مناسبی از گواهینامهٔ SSL و مزایا و معایب آن پیدا کرده‌اید، در ادامه، شما را با نحوهٔ شناسایی ssl در سایت آشنا کنیم.

     

    چگونه بفهمیم یک سایت دارای ssl است یا نه؟

    چندین راه مختلف برای بررسی این که آیا یک وب‌سایت از گواهینامه ssl استفاده می‌کند یا خیر، وجود دارد که آن‌ها در ادامه به شما توضیح می‌دهیم.

    ۱- یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص این مورد این است که به نوار آدرس مرورگر خود نگاه کنید. اگر نماد قفل را در کنار URL وب‌سایتی مشاهده کردید، به این معنی است که آن سایت امن است و گواهینامهٔ SSL دارد؛ بنابراین، با کلیک روی نماد قفل، کادر محاوره‌ای را مشاهده می‌کنید که به‌وضوح به شما می‌گوید اتصال مرورگر شما رمزگذاری شده است. همچنین اگر در کادر ظاهر شده، روی نماد پیکان مقابل عبارت “Certificate is valid” کلیک کنید، می‌توانید اطلاعات مربوط به گواهینامهٔ ssl، ازجمله مرجع صادرکننده و تاریخ انقضای آن را بخوانید.

    اگر سایتی گواهینامهٔ SSL نداشته باشد، URL آن فقط “http://” را نشان می‌دهد و هیچ نماد قفلی در کنار آن وجود نخواهد داشت. این یعنی ارتباط بین مرورگر شما و سرور رمزگذاری نشده است و ممکن اسا هکرها بتوانند انتقال اطلاعات محرمانه را رهگیری کنند.

    ۲- در وب‌سایت‌هایی که از گواهی ssl استفاده می‌کنند، URL آن‌ها به جای HTTP:// با HTTPS:// شروع می‌شود.

    ۳- برخی از مرورگرها پیامی با مضمون «ایمن» یا «اتصال امن است» را مشاهده می‌کنید. در غیر این صورت و با غیرفعال بودن ssl، یک صفحهٔ هشدار امنیتی در مرورگر برای شما باز می‌شود که از دسترسی شما به آن سایت جلوگیری می‌کند. مثلا در گوگل کروم ممکن است خطای connection not private error را مشاهده کنید.

    در ادامه انواع گواهینامهٔ ssl را به شما معرفی می‌کنیم.

    انواع گواهینامه ssl

    گواهینامه‌های SSL/TLS براساس میزان اعتبار و دامنه به دو نوع دسته بندی تقسیم می‌شوند. در ادامه این دو نوع را بررسی می‌کنیم.

     

    اینفوگرافیک انواع گواهینامه بر اساس میزان اعتبار

    انواع گواهینامه‌ها براساس میزان اعتبار

    گواهینامه‌ها را بر اساس میزان اعتبار به چهار دسته تقسیم بندی می‌کنند:

     

    گواهینامه‌های ssl رایگان

    این گواهینامه‌ها با هدف بهبود امنیت وب‌سایت‌ها به‌صورت رایگان به مدت سه ماه در اختیار مدیران سایت قرار می‌گیرند و برای فعال‌سازی مجدد آن‌ها روی وب‌سایتتان، نیاز به تمدید دوباره دارند. lets encrypt یکی از گواهینمه‌های رایگان است. این گواهبنامه‌ها باید از شرکت‌های معتبر دریافت شوند.

     

    گواهینامه های توسعه یافته

    این نوع از گواهینامه‌های SSL بالاترین سطح رمزگذاری، اعتبارسنجی و اعتماد را دارند. این گواهینامه مخصوص سازمان‌هایی است که با پردازش داده‌های محرمانه در وب‌سایتشان سروکار دارند و قصد دارند از اطلاعات کاربران مثل تراکنش‌های مالی یا سوابق پزشکی در برابر دسترسی غیرمجاز افراد متفرقه محافظت کنند.

    به همین دلیل اگر بخواهید گواهینامه EV SSL/TLS دریافت کنید، صادرکنندهٔ این گواهی‌ شما را به‌دقت بررسی می‌کند. این بررسی شامل تأیید آدرس محل کسب‌وکارتان، مدارک هویتی شرکت و مدارک حقوق انحصاری استفاده از دامنه‌ٔ شما است.

    با خرید این گواهینامه و فعال‌سازی آن، کاربران وب‌سایت شما با نوار سبز رنگی در مرورگرشان مواجه می‌شوند که نام سازمان شما را در کنار قفلی امنیتی نشان می‌دهد.

     

    گواهینامه های سازمانی

    این گواهینامه از نظر اعتبار و اعتماد، بعد از گواهی EV SSL/TLS در رتبهٔ دوم قرار دارد و مانند گواهی EV SSL/TLS، شرکت‌ها باید موقع درخواست برای گواهی OV SSL/TLS، فرآیند تأیید مدارک و احراز هویت را بگذرانند و مالکیت دامنهٔ خود را به مقامات صدور گواهینامه ثابت کنند.

    اکثر کسب‌و‌کارهای تجاری از این گواهی به دلیل سیستم رمزگذاری قوی آن استفاده می‌کنند.

     

    گواهینامه‌های اعتبار سنجی دامنه

    این گواهی از گواهی‌های دیجیتالی با کم‌ترین میزان اعتبار و هزینه‌ای مقرون به صرفه است. برخلاف گواهینامه‌های EV SSL و OV SSL/TLS، متقاضیان گواهینامهٔ DV، فرآیند احراز هویت ساده‌تری را می‌گذرانند. به این صورت که فرد متقاضی، تنها کافی است تا مالکیت دامنه را با پاسخ به یک ایمیل یا تماس تلفنی تأیید کند.

    این گواهی حاوی اطلاعات کامل سازمان یا کسب‌و‌کار شما نخواهد بود؛ بنابراین اطمینان بالایی به کاربران وب‌سایت شما نمی‌دهد و برای وب‌سایت هایی که درگاه‌های پرداخت دارند یا وب‌سایت‌هایی که با داده‌های محرمانه سروکار دارند، مناسب نیست.

     

    اینفوگرافیک انواع گواهینامه بر اساس نوع دامنه

    انواع گواهینامه ssl بر اساس نوع دامنه

    گواهینامه های ssl  بر اساس نوع دامنه به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:پ

     

    گواهینامه نسخه تک دامنه

    این گواهی فقط از یک دامنه یا زیردامنه پشتیبانی می‌کند. مثلا نمی‌توانید از این گواهی برای دامنه http://example.com و زیردامنه sub.example.com به‌طور هم‌زمان استفاده کنید.

     

    گواهینامه های وایلدکارت

     این گواهی از یک دامنهٔ اصلی و همه زیردامنه‌های متعلق به آن پشتیبانی می‌کند.

     

    گواهینامه های مولتی دامین

    این گواهی از چندین دامنه که می‌توانند دامنهٔ اصلی باشد یا زیردامنه باشد پشتیبانی می‌کند؛ اما تمام این دامنه‌ها باید مالک یکسانی داشته باشند. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید یک گواهی چند دامنه‌ای را برای دامنه‌های http://example1.com، domain2.co.ir، shop.business3.com و chat.message.au خریداری کنید.

    حالا که انواع گواهینامه‌های SSL را شناختید، می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه ssl را فعال کنید.

     

    چگونه گواهینامه ssl را فعال کنیم

    بعد از اینکه گواهینامهٔ ssl را تهیه کردید، باید آن را برای وب‌سایت خود فعال کنید؛ اما قبل از فعال‌سازی ssl، لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

    قبل از شروع فعال‌سازی، اول از همه باید یک کد CSR (Certificate Signing Request) توسط ارائه‌دهندهٔ هاست شما روی سرورتان ایجاد شود. این کد همان اطلاعاتی است که برای  شرکت صادرکنندهٔ گواهی ssl ارسال می‌شود و شامل اطلاعاتی مثل نام شرکت، دامنهٔ کسب‌وکار و کشور شما است.

    با ارائه‌دهندهٔ خدمات هاستینگ خود تماس بگیرید و ببینید که آیا آن‌ها از گواهینامه‌های SSL شخص سوم پشتیبانی می‌کنند یا نه! برخی از ارائه‌دهندگان هاست ممکن است به یک آدرس IP اختصاصی برای نصب SSL نیاز داشته باشند؛ بنابراین، لازم است قبل از هرچیز این موضوع را از شرکت ارائه دهندهٔ هاست خود بپرسید. 

    مطمئن شوید که کلید خصوصی RSA را که با کد CSR شما ارسال می‌شود، دریافت کرده باشید؛ این کلید برای تبادل اطلاعات بین مرورگر و سرور ضروری است و باید نزد شما محرمانه بماند. حتماً از کلید، نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید؛ به دلیل این که نصب گواهی ssl بدون این کد امکان‌پذیر نیست.

    بعد از بررسی موارد بالا، تنها با چند قدم ساده گواهینامهٔ ssl رایگان یا تجاری خود را به روش زیر فعال کنید:

    • وارد کنترل پنل هاست خود شوید و در هاست Cpanel از بخش Security روی گزینهٔ SSL/TLS کلیک کنید.

    • در صفحهٔ باز شده، گزینهٔ Manage SSL sites را انتخاب کنید تا وارد صفحهٔ مدیریت ssl(Manage Installed SSL Websites) شوید.

    • برای نصب و فعال‌سازی گواهی ssl رایگان، در بخش Domain، نام دامنهٔ وب‌سایت خود را انتخاب کنید و سپس روی دکمه‌ی Autofill by Domain کلیک کنید.

    • در صورتی قبلا از گواهی رایگان استفاده می‌کردید و اکنون گواهینامهٔ ssl تجاری برای وب‌سایت خود تهیه کرده‌اید، باید ابتدا گواهینامهٔ ssl رایگان فعال شده روی وب‌سایتتان را حذف (Uninstall) کنید، سپس با انتخاب نام دامنهٔ خود در بخش Domain، به‌ترتیب اطلاعات کد CSR، CaBundle و Private Key را که در زمان ثبت گواهینامهٔ تجاری ssl دریافت کردید، وارد کنید.
    • در نهایت می‌توانید با کلیک روی دکمهٔ install certificate در پایین صفحه، گواهینامهٔ ssl رایگان یا اعتباری خود را فعال کنید.

    بعد از فعال شدن گواهی ssl، قادر خواهید بود تا وب‌سایت خود را با پروتکل رمزگذاری شده و امنیتی Https اجرا کنید.

     

    جمع بندی

    محافظت از اطلاعات مشتریان وب‌سایت، از اقدامات مهمی است که شما می‌توانید با فعال‌سازی گواهینامهٔ ssl در وب‌سایت خود، از حریم خصوصی مشتریان حفاظت و با جلب اعتماد آن‌ها فروش خود را بیشتر کنید. این گواهینامه‌ها انواع مختلفی دارد که براساس میزان اعتبار و نوع دامنه تقسیم‌بندی شده‌اند. ما در این مقاله برای شما توضیح دادیم که برای فعال‌سازی این گواهی چه نکاتی را باید رعایت کنید و چگونه این گواهی را برای سایت خود فعال کنید.

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    شاید برای شما سوال باشد

    چه وب‌سایت‌هایی نیاز به استفاده از گواهی ssl دارند؟

    هر وب‌سایتی که با ذخیره اطلاعات کاربران و تراکنش‌های مالی سروکار دارد، برای انتقال امن و رمزنگاری شدهٔ این اطلاعات، نیاز به نصب و فعال‌سازی گواهی ssl دارد.

    آیا با استفاده از SSL نیاز به روش‌های امنیتی دیگر داریم؟ 

    در همهٔ وب‌سایت‌ها برای ایجاد سیستم امنیتی کامل، علاوه‌بر گواهینامهٔ ssl، نیاز به استفاده از سایر روش‌ها برای جلوگیری از نفوذ عوامل غیرمجاز به داخل وب‌سایت داریم.

    برای فعال‌سازی و مدیریت ssl در وردپرس از چه افزونه‌هایی استفاده کنم؟

    افزونه‌ٔ Really Simple SSL از افزونه‌های محبوب در این زمینه است که با استفاده از آن می‌توانید گواهی ssl و پروتکل امنیتی https را در سایت وردپرسی خود فعال کنید.

    SSL و TLS چه تفاوتی با هم دارند؟ 

    هر دوی این سیستم‌ها عملکرد تقریباً مشابهی برای حفاظت از انتقال اطلاعات کاربران در بستر وب دارند؛ با این حال، TLS به عنوان نسخهٔ بهبود یافتهٔ گواهی SSL به‌شمار می‌آید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ممکن است به موضوعات زیر هم علاقه‌مند باشید

    popup

    هـدیه ویـژه به مـدت محـدود

    مشـاوره اختصاصـی سئـو "رایـگان"